Humorra a munkahelyen is szükség van

A generációk közötti legtöbb feszültséget a stabilitás hiánya okozza, a tapasztalatok alapján azonban ennek megszűnésére a változó gazdasági helyzetben nem számíthatunk. A többi problémát - mint a különböző munkastílus és értékrend, kölcsönös türelmetlenség, valamint az elfogadás hiánya – gyakran egyszerű nézőpontváltásokkal megoldhatjuk.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A generációs ellentétek feszültséget okozhatnak a munkahelyen - Kép: Pixabay

Az információs társadalom korában a generációk között régen nem tapasztalt ellentétet az is fokozza, hogy a kölcsönös kritika mellett a rivalizálás is megjelent. Jelenleg az 1982 után született, Y generáció tagja ugyanúgy esélyes egy vezetői pozíció elnyerésére, mint az idősebb, eddig a tapasztalataira nyugodtan támaszkodó X (1965-1979) generációs munkavállaló. A kommunikációs és érzelmi ellentéteket sokszor korbácsolja, hogy az idősebbek azt látják, hogy a lojalitás, a tulajdonosi szemlélet kezd háttérbe szorulni, helyettük viszont ott az igény egy élvezhető munkahelyre – derült ki Tari Annamária pszichológus előadásából a Profession.hu által szervezett XYZ konferencián.

A szakember szerint az Y és Z (1995 -) generáció tagjainál az online élet idealizálása és az offline realitás összehangolása már komoly érzelmi munkát igényelhet. Míg előbbiben könnyebben és azonnal érkeznek a sikerek, a fiatal generációk kénytelenek hozzászokni a visszautasításhoz, amit az idősebbeknek ebben az életkorban nem kellett átélniük. A munkahelyeken a megoldást sokszor ugyanazok a módszerek jelenthetik, mint otthon, egy konyhai vita során a szülők és a gyerekek között. Ha az empátia és az érzelmi intelligencia nem működnek, még mindig nyúlhatunk a humorhoz.

Árvai Péter, a Prezi alapítója és ügyvezetője szerint a generációs problémák áthidalhatóak egy jól megfogalmazott és meggyőző narratíva segítségével. Abban az esetben, ha egy X, Y, vagy Z generációs munkavállaló, vagy vezető meg tud állni egy pillanatra és egyszerűen megválaszolhatja magának a kérdést: „Miért is csináljuk ezt?” – akkor nincs szükség a munkatársak további motivációjára.

„Egy főnöknek igenis kell motiválnia!” – hangzott Bojár Gábor, az Aquincumi Technikai Intézet alapítójának válasza. A Graphisofttal világsikereket elérő cégvezető szerint egy főnök feladata, hogy mindig táplálja a kollégákban a tüzet, függetlenül kortól és életfelfogástól. Elvárás az intelligencia, de még fontosabb az érzelmi intelligencia, amellyel minden nézeteltérés kezelhető. Véleménye szerint a női vezetők előnyt élveznek abban, hogy sokkal könnyebben és pontosabban megtalálják és megoldják a generációs problémákat.

Mivel motiválható a jövő nemzedéke?
Az ezredfordulós (Super Millennials) nemzedék másként dolgozik, eltérő igényei vannak a munkahelyi élettel kapcsolatosan. Az Ericsson ConsumerLab legújabb kutatásának eredményei szerint érdemes a különbözőségekre tekintettel lennie azoknak a cégeknek, amelyek szeretnék kihasználni ennek a generációnak a különleges képességeit.

Véleményvezér

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény 

A Fidesz állandóan riogat, migránsokkal, háborúval, Sorossal, most meg a gázárral.
Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo