Napjaink gazdasági világának sebessége, kínálati bősége nem enged meg dilettáns megközelítést, sőt, kifejezetten professzionális hozzáállást kíván meg azoktól, akik mérhető szeletet akarnak kihasítani maguknak a piacból. Még ha nem is gondolnánk rá, a dilettáns hozzáállást nem is a fogyasztók veszik észre elsőként – mondja szakértőnk, Nagy Béla, a Comline szakembere– hanem maga az, aki a munkát végzi. Mégpedig azért, mert nem megfelelő hozzáállással a munka nem tölti el megelégedéssel a dolgozót, nem lesznek büszkék arra, amit elvégeztek. És aki már átélt ilyesmit az tudja, ha a munka nem okoz megelégedést annak, aki elvégzi, nem tartalmaz semmit, ami büszkeségre adhatna okot, akkor bizony hamar jön a kiégés, a monotónia és csak nyűgnek fogjuk érezni a munkánkat. De éppúgy igaz ez arra is, ha folyamatos bizonytalanságban kell dolgozni. Ha a munkatársunk nincs tisztában vele, hogy pontosan mit és hogyan is várnak el tőle, nehezen fogj megfelelni az elvárásainknak.
Tudni kell, mit várunk
A titok a standardokban és a képzettségben van. Bármi is legyen az a munka, ki kell alakítani a standardokat, amelyek szerint folyamatosan magas minőségben és megfelelő mennyiségben lehet elvégezni a munkát és ki kell képezni minden munkatársat, hogy „becsukott szemmel” tudják mi a dolguk, és hogyan kell azt csinálniuk. Egy jó vezető tudja, hogy nem működik a „mélyvízbe dobás”. Az új munkatársakat képezni kell, megfelelően betanítani a munkakörhöz illeszkedve, jó esetben gyakornoki idővel megalapozva az ismereteket. Ha ezek után veszi fel a munkát, akkor biztosak lehetünk abban, hogy magabiztosan végzi majd el azt, ezt követően pedig nyugodt szívvel adhatunk teljes felelősséget neki.
Ha egy cég nem dolgozik azon, hogy minden dolgozója lássa el a saját munkáját, akkor egyes részei életképtelenné válnak, és állandóan szükség lesz arra , hogy valaki beavatkozzon a folyamatokba. Itt olvashat arról, hogy mit tehetünk ez ellen.
Minden munkakör esetében lemodellezhető, mit is jelent ez pontosan, legyen az gépkezelés, ügyfélszolgálati munka, értékesítői feladat, osztályvezetői beosztás, vagy akár ügyvezetői munkakör. Ha valaki nem tudja kapásból elmondani, felsorolni, hogy mi az ő munkakörének a célja, a feladati, eszközei, azt, hogy hogyan kell végezni ezeket a feladatokat, valamint mi az elvárt termék (eredmény), és akár azt, hogy hogyan lehet mérni a munkájának az eredményét, akkor még komoly tartalékok lehetnek az ő kapacitásában! (A cégek jelentős része egyáltalán semmilyen méréssel, statisztikával nem támasztja alá a meghozandó döntéseket, vagyis gyakorlatilag vakrepülésben él. Szakértőnek tippjeivel segít, hogyan lehet három egyszerű lépéssel elkerülni a váratlan pánikot.)
Alakítson ki önmagában és munkatársaiban professzionális hozzáállást és érje el csapata teljesítőképességének maximumát! A kompetencia fejleszthető, képzés és gyakorlás kérdése az egész. (A legfontosabb kompetenciákról itt olvashat!)