A megfelelő munkahelyi hangulat nem csak azért fontos, mert így kellemesebben telik az idő, hanem mert ez egy fontos pontja az alkalmazottak-munkatársak motivációjának. Ennek egy sarokköve, hogy a problémákat nem szabad a szőnyeg alá söpörni, viszont fontos, hogy cégvezetőként hogyan kezeljük a felmerülő konfliktushelyzeteket, mivel a főnök dühe ragadós lehet. Ezért adunk most öt tanácsot, hogyan mit tegyen és mit kerüljön el a jobb hangulat érdekében. Így csökkentheti a munkahelyi stresszt és vidámabb lesz nemcsak munkatársai, de az Ön napja is! (Külön kategóriát képez, amikor barátok indítanak közösen vállalkozást!)
Avatkozzunk be időben!
A konstruktív problémamegoldás szempontjából fontos, hogy a konfliktusok forrását időben felismerjük és tudatosan beavatkozzunk. Ne hagyjuk odáig fajulni egy konfliktushelyzetet, hogy például puszta féltékenységből egyik dolgozónk be akarja bizonyítani, mennyire rosszul végzi a munkáját a másik. A döntést és a konstruktív megoldást azzal segíthetjük elő, ha sokat beszélgetünk a beosztottunkkal, és ezáltal megfelelően megismerjük őt.
Fojtsuk el csírájában!
A bérfeszültség az egyik leggyakoribb probléma minden kezdő vállalkozásnál. Ne hagyjuk, hogy beszédtéma legyen, kinek, mennyi a fizetése, ez könnyen fölösleges sértődéshez vezet, ráadásul rontja a munkamorált. Próbáljuk meg személyre szabottan motiválni dolgozóinkat, hogy valamennyien úgy érezzék, munkájukat megbecsülik. Persze ez nem könnyű feladat, hiszen a legtöbb magyarnak a fizetés számít a legtöbbet.
Ha egyszer a-t mondunk, ne mondjunk b-t, vagyis tartsuk magunkat ahhoz, amit már egyszer számon kértünk. Ne változtassuk folyton a véleményünket, mert nem leszünk hitelesek. Legyen következménye annak, ha hibázik egy dolgozó és nem először teszi. Jó, ha ezt valamennyi munkavállaló látja, tudja, és tapasztalja.
Beszéljünk nyíltan!
Ne kendőzzük el a problémákat. Beszéljünk egyenesen és nyíltan a problémákról, jó példát mutatva ezzel a munkatársainknak. Ha azt látják, lehet kérdéseket feltenni, kapnak válaszokat is rá, akkor nem kezdenek el találgatni és ki sem alakul a feszültség. De amennyiben például késik a fizetés és nem szólunk egy szót se, akkor nemcsak a munkakedv hagyhat alább, de el is veszíthetjük a lojális munkavállalók bizalmát is. Legalább ennyire fontos, hogy tájékoztassuk a dolgozóinkat arról, ha egy pozícióra hirdetést adunk fel, hogy ne érezzék veszélyben saját állásukat.
Vállaljuk a következményeket!
Ahogy mondani szokás a fejétől bűzlik a hal, vagyis olyanok a cég dolgozói, mint a vezetője, legalábbis, ami a mentalitásukat illeti. Ezért, ha elrontunk valamit, vállaljuk a felelősséget, jó példát mutatva ezzel minden munkatársunknak. éreztessük, hogy a vállalati filozófiánkba nem fér bele a sumákolás.