Konfliktuskezelés cikkek
Mit tehetünk, ha túl agresszív a főnökünk?
Hogy mennyire meghatározó tud lenni egy munkahellyel kapcsolatban az, hogy milyen a főnök, talán nem újdonság. Egy jó vezető elő tudja hozni a kollégáiban rejlő tartalékokat és úgy tudja sikerre vinni csapatát, hogy közben a munkahelyi jó hangulatot is meg tudják őrizni együtt - a motivációról már nem is beszélve. Némi túlzással a célok elérése így szinte már gyerekjáték. Azonban nem mindig van ez így. Sajnos előfordulhat az, hogy a főnökünk nem ilyen. Korcyl Kinga, vezetőfejlesztő, coach tanácsai arra az esetre, ha agresszív főnökkel állunk szemben.
Ezekkel a kérdésekkel tapogatják ki személyiséged az állásinterjún
A CV nem mond el mindent rólunk. Adatokat, időpontokat, munkaköröket, kompetenciákat igen, de a nehezen mérhető soft skillekről, a társas helyzetekben alkalmazott készségekről igen keveset. Az HR-esek trükkös kérdésekkel próbálnak rájönni az állásinterjún, milyen a jelentkező személyisége és milyen soft skillekkel rendelkezik.
Kirúghatja bunkón viselkedő alkalmazottait a Google
A Google felsővezetése tavaly szívott azzal a botránnyal, amikor egyik programozója azt bizonygatta, a nők biológiai okokból kevésbé jó programozók, mint a férfiak. Aztán az alkalmazottak fellázadtak az ellen, hogy munkaadójuk a hadsereggel dolgozik. Most megváltoznak a belső online üzenőfalak szabályai.
Konfliktuskezelés: a helyzethez igazodjon a stílus
A csapaton belüli konfliktusok kezelése alapvető fontosságú egy vezető számára. A konfliktus kimenetele legfőképp azon múlik, képesek vagyunk-e a helyzethez és a személyhez legmegfelelőbb stílust alkalmazni.
A konfliktuskezelés hallgatással kezdődik
A legtöbb ember nem szereti a konfliktusokat, viszont azok elkerülése még nagyobb nehézséget okoz. Mind a munkahelyi, mind a személyes problémák és nézeteltérések megfelelő kommunikációval kezelhetőek, de egyáltalán nem mindegy, hogyan! Íme, 4 tipp Debra Bentontól, az Entrepreneuer.com szerzőjétől.
Vita az irodában? Így kezeljük jól
Elkerülhetetlen, hogy néha konfliktus, parázs hangulat legyen a munkahelyen. A hangulatot fokozhatja egy rázósabb időszak, egy váratlan helyzet, egy szoros határidő. Azonban az, hogy a konfliktus természetes, nem jelenti azt, hogy ne kéne kezdenünk vele valamit.
Így kezeljük a kényes szitukat a munkahelyen
Számos kínos szituációba futhatunk bele a munkahelyünkön, amit valahogy kezelni kell. Mást mond a két főnök? Többet tudtunk meg valakiről, mint ami kényelmes? Kivételezik a főnök valakivel? Íme néhány tanács, mit tegyünk.
Balhé az irodában? Így kezeljük jól
Talán meglepő, de nem az a legjobb munkahely, ahol egyáltalán nincs konfliktus, hanem ahol jól kezelik azokat. Szakértő segítségével lássuk a legfontosabb elveket és azt, mi a vezető szerepe a munkahelyi konfliktusban.
Rossz vége lehet, ha összevesznek a cégtársak
Minden cégben vannak konfliktusok a tulajdonosok között, de érdemes ezeket megpróbálni békés úton rendezni.Ha nem, annak csúnya vége lehet.
A tiszteletben van az igazi generációs különbség?
A munkahelyeken óhatatlanul több generációnak kell gördülékenyen együttműködnie - ez nem mindig könnyű. De hogy lehet sikeres?
Munkahelyi konfliktusok: először ismerjük fel a problémát!
A nézeteltérés, a vita, az eltérő vélemények ütköztetése egészséges dolog a munka során, a harc viszont nem. A munkahelyi konfrontáció létező fogalom, a főnöktől a beosztottig mindenkit érint. A feloldás tekintetében az első dolog, amit tehetünk, hogy elismerjük a létezését.
Nem ciki újrakezdeni!
Negatív felhang kapcsolódik a magyar közgondolkodásban az újrakezdés fogalmához, mivel korábbi kudarcot feltételez. Pedig az elakadások felismerése a sikernek tulajdonképpen feltétele.
Munkahelyi konfliktus: így kerüljük el őket!
Nem szabad mellébeszélni, következetlennek lenni vagy elmérgesedni hagyni egy vitát - néhány alapszabály, amelyek betartásával, vezetőként megúszhatjuk a nagyobb munkahelyi konfliktusokat. Íme 5 dolog, amire ügyeljünk.
Vállaljuk be a konfliktusokat!
A vezetők számára régóta jelent kihívást, hogy hogyan érhető el hatékony együttműködés a szervezeten belül. A mai gyorsan változó üzleti környezetben, ha egy vállalkozás meg akarja tartani piaci pozícióját, evidencia az ügyfél-elégedettség, a magas szolgáltatási színvonal, az innovatív jelenlét. Azonban az üzleti eredményesség növeléséhez ma már ennél több kell.
Ne legyen mindig kedves!
A legtöbben azt szeretnénk, ha szeretnének, ezért a mélyen bennünk rejtező motivációért pedig sok mindent hajlandóak vagyunk feláldozni, például, hogy belemenjünk konfliktusokba. Jobban szeretünk „továbblépni", „hagyni elülni a feszültséget", jó csapatjátékosként dolgozunk a cégben.
Tippek, hogy a munkahelyi álomcsapat valósággá váljon
2013 biznisztrendjei között egyértelműen szerepel az együttműködések és az érzelmi intelligencia irányába való elmozdulás – szögezi le blogbejegyzésében Dianne Crampton, a vállalati csapat építésének egyik vezető észak-amerikai szakértője, a TIGERS Success Series alapító elnöke. De mit tehetnek/tegyenek az egyes szervezetek, hogy létrehozzák az együttműködésre épülő, hatékony alkalmazotti környezetet a vállalatuknál?
Hogyan mondjunk nemet?
Nincs olyan ember, aki szeretné, ha visszautasítják. Mivel ezt tudjuk, nem is szeretünk visszautasítani másokat. De legalább annyira nem szeretjük, ha nem mondunk nemet, pedig tudjuk, hogy ezt kellett volna tenni. Saját önbecsülésünk sérül, ha jobb érzésünk ellenére engedünk.