Vállaljuk be a konfliktusokat!

A vezetők számára régóta jelent kihívást, hogy hogyan érhető el hatékony együttműködés a szervezeten belül. A mai gyorsan változó üzleti környezetben, ha egy vállalkozás meg akarja tartani piaci pozícióját, evidencia az ügyfél-elégedettség, a magas szolgáltatási színvonal, az innovatív jelenlét. Azonban az üzleti eredményesség növeléséhez ma már ennél több kell.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: SXC

Önmagában már a szakértelem sem elég. Folyamatosan magas színvonalon teljesítő, integráltan együttműködő teamekre van szükség, úgy, hogy mindeközben a verseny folyamatosan arra kényszeríti a vállalkozásokat, hogy ezt egyre kisebb dolgozói létszámmal érjék el.  A „többet kevesebb emberrel”- helyzet nagyobb szervezettséget, tudatosabb prioritásokat, hatékonyabb vezetést és együttműködést igényel - olvasható a BDO Magyarország hírlevelében.

A korábban a világ vezető vállalatai több milliárd dollárt költöttek el olyan fejlesztésekre, amellyel javították az együttműködést.  A jobb belső együttműködés óriási előnyöket ígért: egységes arculatot az ügyfelek felé, a gyorsabb belső döntéshozatali folyamatokat, az erőforrások megosztásával költségcsökkentést, dolgozói elkötelezettség-növekedést, és nem utolsósorban mérhető profit növekedést.

Együttműködni versengő célok és a korlátozott erőforrások mentén fárasztó. Különösen, ha összetett kérdésekről van szó. Sokszínű, sokszor ellenérdekelt feleknek kell adatokat egyeztetni, megvitatni, jóváhagyást kérni, azután még több adatot (ki nem mondott háttér információt) beszerezni. Újabb találkozók, további egyeztetések… Sokszor az az érzés, hogy az egyeztetésekkel a projekt csak körbe-körbe megy, és hogy mikor és hol fog az optimális megoldás megszületni, senki sem tudja.

Az együttműködés fontosságával szembeni ellenérzéseket csak továbbfokozza, ha a szervezeti kultúra az „udvarias” viselkedést részesíti előnyben, a valódi probléma kezelésével szemben. Ilyen helyzetekben az együttműködés „javítására” tett minden nemű kezdeményezés demoralizálóan hat.

Az érzelmi intelligencia a cégen belüli jó viszony kulcsa
Egy adott egyén intellektuális teljesítménye különböző alkalmakkor, különböző területeken, más-más körülmények között változhat. Az „intelligencia” koncepciói arra tesznek kísérletet, hogy ezt a bonyolult jelenségrendszert átlássák és rendszerbe szedjék. A Piac&Profit szakértője, dr. Poór Ferenc segít áttekinteni a lényeget!
Fókuszáljunk a konfliktusra!

Hatékony együttműködés azonban csak akkor valósítható meg, ha a felek a problémát kiváltó okra fókuszálnak, vagyis a konfliktusra.  Azok a vezetők, akik nemcsak szükséges rossznak tartják az elkerülhetetlen konfliktust, hanem tudják és értik annak szervezetre gyakorolt hatását, tartós eredményeket érnek el.

A nézeteltérések keltette különbségek felszínre hozzák a vállalati értékeket, az egyéni kompetenciákat, ténylegesen zajló információáramlást vagy elakadást, a stratégiai fókuszokat, így az egyes csoportok közötti ütköztetések kreatív megoldásokat és bölcs kompromisszumokat eredményeznek az egymással versengő, látszat megoldásokkal szemben.

Tehát ahelyett, hogy egyszerűen csökkentenénk a nézeteltéréseket, a vezetőknek inkább felvállalni és menedzselni kell a konfliktusokat, épp úgy, mint az egyéb üzleti folyamatokat.

Konfliktusok egy egészséges szervezetben folyamatosan teremtődnek és újratermelődnek. A legtöbb embernek nem veleszületett képessége a konfliktus helyzetek megértése és hatékony kezelése, tanult képesség, ezért meg is változtatható új és hatékony módszerek elsajátításával.

A konfliktusmenedzsment legfontosabb elemei a bizalom, a jó kommunikáció, és a torzításmentes helyzet-, és önértékelés. Konfliktushelyzetben, amikor a feszültségszint magas, és a toleranciaszint alacsony, konstruktív előrelépés, tartós megoldás csak akkor születik, ha a vitázó felek bíznak egymásban, ha nyílt és őszinte a kommunikáció, és a helyzet igazsága fontosabb az egyén igazságánál.

Ha ezek megvannak, létre tud jönni a hatékony együttműködés, és ami még fontosabb: szervezeti szinten a konfliktus átalakul felelősségvállalássá, ami elengedhetetlen eszköz a célok eléréséhez.

Tippek, hogy a munkahelyi álomcsapat valósággá váljon
2013 biznisztrendjei között egyértelműen szerepel az együttműködések és az érzelmi intelligencia irányába való elmozdulás – szögezi le blogbejegyzésében Dianne Crampton, a vállalati csapat építésének egyik vezető észak-amerikai szakértője, a TIGERS Success Series alapító elnöke. De mit tehetnek/tegyenek az egyes szervezetek, hogy létrehozzák az együttműködésre épülő, hatékony alkalmazotti környezetet a vállalatuknál?

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo