Az ügyvezetők jól teszik, ha ügyelnek arra, hogy a beosztottak, munkatársak rendszeresen feltöltődjenek, illetve olyan munkakörnyezetről sem árt gondoskodni, ahol nem érzik szinte állandóan nyomás alatt magukat. Ez ugyanis gyorsan kiégéshez vezethet – amelynek veszélyeiről itt olvashat, - de a motivációjukat is csökkenti és a munkahely hírének is árt. Hat tippet adunk, hogy mit tegyen és mit kerüljön el a jobb hangulat érdekében. Így csökkentheti a munkahelyi stresszt és vidámabb lesz nemcsak munkatársai, de az Ön napja is!
Tartson ebédszünetet!
A legtöbb ügyvezető küzd a munkaholizmussal, sokan egyetlen percre sem hagyják abba a munkát - és a beosztottjaik gyakran követik őket. Pedig a megfelelő, legalább 20 perces ebédszünet fontos: az egészséges táplálkozás és hosszú távon a teljesítőképesség elengedhetetlen része. Tartson Ön is ebédszünetet, és bátorítsa munkatársait is, hogy kövessék példáját.
Mutassa ki az elismerését!
Mindenkinek jól esik az elismerés, az Ön beosztottjai, munkatársai sem kivételek. Ezért, hetente egyszer, levélben, vagy személyesen fejezze ki az elismerését minden olyan kollégájának, akik megfelelően teljesítettek. Fontos, hogy minél pontosabban fogalmazzon, emelje ki pontosan, mivel váltották ki az elismerését.
Teremtsen kreatív környezetet!
Hozasson létre az iroda egy sarkában, vagy egy külön helyiségben egy könnyedén, lazán, barátságosan berendezett helyiséget, vagy sarkot! Bátorítsa kollégáit, hogy hetente egyszer-kétszer ott tartsanak egy-egy ötletelést, brainstormingot.
Egy probléma szőnyeg alá söprése több kárt okoz, mint amennyit maga a probléma. Fontos, hogy a felmerült konfliktusokat lehetőleg azonnal rendezzék, méghozzá úgy, hogy mindenki számára egyértelművé tette az álláspontját. Ugyanakkor lényeges, hogy ne úgy fogjon bele a beszélgetésbe, hogy „csak Önnek lehet igaza” hanem viszonyuljon nyitottan a többiek álláspontjához is.
Figyeljen arra, amit mondanak Önnek!
Ne foglalkozzon mással, miközben egy munkatársa az ötletével, vagy a problémájával Önhöz fordul! Tartson fent vele állandó szemkontaktust és ne szakítsa félbe! Ezzel kimutatja, hogy valóban érdeklődik beszélgetőpartnere mondandója iránt!
Ne kapjon bele több dologba!
A munkatársak az Ön példáját követik. Ha egyszerre több dologgal párhuzamosan foglalkozik, óhatatlanul ők is így tesznek majd. Ez azonban amellett, hogy jelentősen megnöveli a hibák lehetőségét, azt az érzetet kelti bennük, hogy túlterheltek, még akjkor is, ha egyébként éppen annyi feladatot végeznek el a munkaidejükben, mint máskor!