Ezért bukhatnak el a fiatal vállalkozók

Meglepő eredménnyel zárult, egy a fiatal vállalkozók nehézségeit vizsgáló felmérés. A most vállalkozásba fogóknál hiányzik a tudatos felkészülés, a célkitűzés, illetve a tevékenység kivitelezésének és a piacra lépésnek az átgondolása, de a fennmaradást biztosító termékfejlesztésnek sem szentelnek kellő figyelmet.

Fiatal vállalkozók: szabadesésben - Kép: SXC

A Munkaland Fejlesztő Központ az InnovaLab Intézettel karöltve 2014. tavaszán online felmérést futtatott annak felmérésére, hogy a fiatal önerős vállalkozók milyen nehézségekkel szembesülnek mindennapi működésük során, működési jellemzőik miként hatnak sikerességükre.  A kutatás meglepő eredménnyel zárult: A ma működő fiatal vállalkozások alig váltak tudatosabbá a vállalkozás működtetésének mikéntjét illetően, mint az arra még csak mostanában készülő társaik. Többségüknél, 80 százalékuknál hiányzik a tudatos felkészülés, a célkitűzés, illetve a tevékenység kivitelezésének és a piacra lépésnek az átgondolása, de a fennmaradást biztosító termékfejlesztésnek sem szentelnek kellő figyelmet.

(Az állami támogatások is megtorpanni látszanak.)

A legfájóbb pont azonban, hogy nem termelnek elegendő profitot; a felmérésben részt vevők 48,4%-a erre 1-es értéket adott a maximálisan adható 5-ből. Az alacsony profit és a további, szintén gyakran említett gyenge működési jellemzőknek az eredményességgel való összefüggését vizsgálva az látszik, hogy a jó teljesítmény elmaradására leginkább olyan jellemzők adhatnak okot, mint hogy mennyire fontos a vállalkozás megújulása, az innováció: a ’Kevesebb új terméket/szolgáltatást vezetettünk be, mint a versenytársak”  88%-os korrelációt mutat a negatív eredménnyel. Második legmeghatározóbb jellemzőnek a szervezeti belső működés bizonyult: „Nincsenek szabályozott működési folyamataink.”, ami 78 százalékos korrelációt mutat a negatív eredménnyel.

Szerencsére, ez utóbbi két jellemző kevesebb vállalkozásban számít gyenge pontnak, mint például az elmaradó profit vagy a feladatokhoz nem illeszkedő létszám, vagy a tudatos célkitűzés és a tervezés hiánya. Utóbbi három ugyan sok vállalkozásban jelent nehézséget, de úgy látszik, kevésbé közvetlen módon hat ki az eredményekre, mint a termékfejlesztés vagy a szabályozott működés hiánya.

A Teljes kutatás letölthető itt.

Kezdő vállalkozás: az 5 leggyakoribb tévhit
A startup cég induló tőkéjének összegyűjtéséről minden kezdő vállalkozónak más elképzelései vannak. Van, aki a kezdő vállalkozóknak kiírt pályázattól várja a cég beindulását, mások kockázati tőkében hisznek, de gyakran megesik, hogy az ötletből nem lesz vállalkozás sem, mert a tulajdonosok úgy tartják, a saját tőkéjük gyakorlatilag semmire se lenne elég. Íme az 5 leggyakoribb tévhit, ami egy induló cég kudarcát jelentheti.
 

Véleményvezér

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo