Ezért bukhatnak el a fiatal vállalkozók

Meglepő eredménnyel zárult, egy a fiatal vállalkozók nehézségeit vizsgáló felmérés. A most vállalkozásba fogóknál hiányzik a tudatos felkészülés, a célkitűzés, illetve a tevékenység kivitelezésének és a piacra lépésnek az átgondolása, de a fennmaradást biztosító termékfejlesztésnek sem szentelnek kellő figyelmet.

Honnan kerít pénzt a kormány a 14. havi nyugdíjra?
Mit okoznak a kedvezményes hitelek?
Lesz ítélet az MNB-botrányban a választásokig?

Online Klasszis Klub élőben Simor Andrással!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi jegybankelnököt!

2025. november 12. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Fiatal vállalkozók: szabadesésben - Kép: SXC

A Munkaland Fejlesztő Központ az InnovaLab Intézettel karöltve 2014. tavaszán online felmérést futtatott annak felmérésére, hogy a fiatal önerős vállalkozók milyen nehézségekkel szembesülnek mindennapi működésük során, működési jellemzőik miként hatnak sikerességükre.  A kutatás meglepő eredménnyel zárult: A ma működő fiatal vállalkozások alig váltak tudatosabbá a vállalkozás működtetésének mikéntjét illetően, mint az arra még csak mostanában készülő társaik. Többségüknél, 80 százalékuknál hiányzik a tudatos felkészülés, a célkitűzés, illetve a tevékenység kivitelezésének és a piacra lépésnek az átgondolása, de a fennmaradást biztosító termékfejlesztésnek sem szentelnek kellő figyelmet.

(Az állami támogatások is megtorpanni látszanak.)

A legfájóbb pont azonban, hogy nem termelnek elegendő profitot; a felmérésben részt vevők 48,4%-a erre 1-es értéket adott a maximálisan adható 5-ből. Az alacsony profit és a további, szintén gyakran említett gyenge működési jellemzőknek az eredményességgel való összefüggését vizsgálva az látszik, hogy a jó teljesítmény elmaradására leginkább olyan jellemzők adhatnak okot, mint hogy mennyire fontos a vállalkozás megújulása, az innováció: a ’Kevesebb új terméket/szolgáltatást vezetettünk be, mint a versenytársak”  88%-os korrelációt mutat a negatív eredménnyel. Második legmeghatározóbb jellemzőnek a szervezeti belső működés bizonyult: „Nincsenek szabályozott működési folyamataink.”, ami 78 százalékos korrelációt mutat a negatív eredménnyel.

Szerencsére, ez utóbbi két jellemző kevesebb vállalkozásban számít gyenge pontnak, mint például az elmaradó profit vagy a feladatokhoz nem illeszkedő létszám, vagy a tudatos célkitűzés és a tervezés hiánya. Utóbbi három ugyan sok vállalkozásban jelent nehézséget, de úgy látszik, kevésbé közvetlen módon hat ki az eredményekre, mint a termékfejlesztés vagy a szabályozott működés hiánya.

A Teljes kutatás letölthető itt.

Kezdő vállalkozás: az 5 leggyakoribb tévhit
A startup cég induló tőkéjének összegyűjtéséről minden kezdő vállalkozónak más elképzelései vannak. Van, aki a kezdő vállalkozóknak kiírt pályázattól várja a cég beindulását, mások kockázati tőkében hisznek, de gyakran megesik, hogy az ötletből nem lesz vállalkozás sem, mert a tulajdonosok úgy tartják, a saját tőkéjük gyakorlatilag semmire se lenne elég. Íme az 5 leggyakoribb tévhit, ami egy induló cég kudarcát jelentheti.
 

Véleményvezér

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo