Crm cikkek
Megtérül a modern ügyfélkiszolgálás
Az automatizáció és integráció a kulcs, bár a haladó technológiák még nem váltak általánossá. A MoCCa változást hozhat ebben a helyzetben.
Nagyüzemben a netes csalók
A digitális megoldások lépésről lépésre váltak a vállalkozások marketing- és értékesítési stratégiájának nélkülözhetetlen szereplőivé a 2010-es években, olyannyira, hogy ma már közel tízezer MarTech (marketing technology) eszköz közül válogathatnak a cégek üzleti céljaik támogatására. A pandémia ráadásul jelentősen felpörgette a piacot és megváltoztatta a fókuszt is: a hangsúly az új ügyfelek megszerzéséről a vásárlói lojalitás felé mozdult el, miközben a hétköznapok mind nagyobb szelete került az online térbe.
Az üzleti folyamatok hatékonyságnövelésének lehetőségei CRM-mel
Miként segíthet egy modern és felhasználóbarát CRM rendszer abban, hogy az üzleti folyamatok hatékonyabban és magasabb szinten tudjanak megvalósulni? Mi minden kellhet a megvalósításhoz?
Hét trükk a munkaerő megtartásához
Ma már a dolgozók válogatnak az állások között, nem fordítva. A mentor, a bevonáson alapuló együttműködés, a bizalom, a higgadt teljesítményértékelés mind számítanak abban, hogy a munkavállaló kilép-e, vagy ottmarad egy cégnél. A fizetés csak egy a megtartó erők közül. Erről is szó esett a Piac & Profit Csapatépítési trendek – 2019 konferenciáján.
Tedd könnyebbé ügyfeled életét
Ha nem kápráztatod el a fogyasztód, céged napjai meg vannak számlálva. Rajongókká kell változtatnod az ügyfeleidet, így tehetsz csak szert vásárlói hűségre. Ez úgy lehetséges, hogy könnyebbé tesszük az életüket, megoldjuk valamilyen problémájukat. A gyakorlati hasznosságra reagálnak. Erről is szó esett a Piac & Profit Ügyfélélmény - 2018 konferenciáján.
A chatbot a leghatékonyabb eszköz
2018-ra úgy fogunk emlékezni, mint az áttörés évére, amikor a chatbotok végre betörtek a chatelőplatformokra. Nemcsak a nagyvállalatoknak éri meg használni őket, hanem a kkv-knak is. Erről is hallhattunk előadásokat a Piac & Profit Social Media 2018 konferenciáján.
Serényi János: Egyre kevésbé hiszünk az influencereknek
A márkáknak személyessé kell tenniük magukat, személytelen cégekkel senki sem szeret beszélni. A szeretetnek és a törődésnek is részének kell lennie az ügyfélélménynek. Erről is szó esett a Piac & Profit Ügyfélélmény - 2018 konferenciáján.
Több csatorna, több adat
A különböző csatornák keveredését és integrálódását a vásárlói és ügyféligények változása hozza el. Valaki szeret otthon, online informálódni és döntést előkészíteni, majd fizikailag megfogni az árut egy boltban mielőtt vásárol. Mások éppen fordítva: szeretnek élő emberrel konzultálni, személyes törődést kapni, de a végső vásárlási döntést inkább később, egy online csatornán, esetleg ár-összehasonlítás után hozzák meg. De bármelyik csatornán érkezik is az érdeklődő, mindig szerezhetünk olyan adatokat, melyek a későbbiekben segítik az értékesítést.
Számoktól a grafikákig: jobban megértjük a vizualizált ügyfeleket
Az ügyfélkezelés egyre inkább vizualizálva lesz, másképp nem lehet értelmezni a képződő óriási adattömegeket. A CRM-szakma legjobbjai beszéltek a Piac & Profit Ügyfélélmény a 21. században című konferenciáján a Gundel Étteremben.
A sikerhez néha meg kell érteni egy plüssállat fontosságát
Az elvárások nemcsak hogy magasak, de folyamatosan nőnek, mert ha egy vállalkozás kiváló ügyfélélményt nyújt, az etalonná válik, s a versenytársak nem tehetik meg, hogy azt alulmúlják. A CRM-szakma legjobbjai beszéltek a Piac & Profit Ügyfélélmény a 21. században című konferenciáján a Gundel Étteremben.
Ügyfélszolgálati trendek
Ha céges ügyfelekről van szó, a márkaélmény hetven százalékban az érintkezési pontokon szerzett tapasztalatokról szól. A brand szíve és lelke tehát az ügyfélkezelés, ahol gondoskodhatunk arról, hogy a márkaígéret valósággá váljon.
6 titka, hogyan változtassuk az ügyfelet rajongóvá a neten
Az interenetes követők és lájkolók nem ugyanazok. Megkezdődött a szegmentálódás: a legértékesebb felhasználó a márka hardcore rajongója. A cégeknek el kell dönteniük, hogy a sociál médián imázst szeretnének-e építeni vagy konverziót. A Piac & Profit Ügyfélélmény a 21. században című konferenciáján hangzottak el a következő tanácsok.
Megtörtént: az ügyfelek átvették a hatalmat
Felértékelődött az ügyfelek kezelése és az optimális ügyfélélmény nyújtása a cégek prioritásai között. Nem elég már a jó szándék, a vállalkozásoknak a kliens fejével és szívével kell vizsgálni a termékkel vagy szolgáltatással való érintkezés összes pontját. A szakma legjobbjai számos oldalról világították meg az ügyfélkezelés témáját a Piac & Profit Ügyfélélmény a 21. században című konferenciáján.
Előbb vagy utóbb, de a kkv szektornak is komolyan kell vennie a digitalizációt
A vasárnap esti ráhangolódás után hétfő reggel megnyitott a jubileumi, huszadik SAP Forum Hungary Siófokon, mely több mint ezer látogatót fogad a három nap alatt. Az izgalmas szakmai és szabadiős programok között lehetőségünk volt beszélni Ablonczy Balázzsal, az SAP Hungary Kft. ügyvezető igazgatójával a trendekről és a kkv-k helyzetéről is.
Ne a tetővel kezdjük a ház építését!
Ma már több csatornán is értékesítenie kell egy cégnek ahhoz, hogy versenyben tudjon maradni. Ennek megfelelően az omnichannel értékesítés egyre több kkv működésének a része, azonban minél több csatornánk kommunikálunk, annál nehezebb a fontos információkat átláthatóan kezelni. Egerszegi Krisztián, a MiniCRM cégvezetője szerint nem kell a papírfecnik világából egyből a legmodernebb technológiákra átállni, de el kell kezdeni fokozatosan kilépni a komfortzónánkból, ha a jövőben is sikeresek akarunk lenni.
A jó ügyfélélményért ki kell lépni a komfortzónából
Az omnichannel értékesítés ma már nem csak egy követhető módszer, de a sikerhez vezető út egyik kihagyhatatlan lépcsőfoka. Az új ügyféligények elmossák a határokat a hagyományos és online értékesítés között, így hiába volt valaki eddig sikeres az e-kereskedelemben, ha nem akar lemaradni, fel kell kötnie a nadrágot a hagyományos üzletmenetek terén is. Arany Jánossal, az SAP Hybris üzletág vezetőjével beszélgettünk a többcsatornás értékesítésről.
Hogyan kezeljük a negatív fogyasztói beszólásokat a neten?
Alapszabály, hogy muszáj reagálni a negatív fogyasztói véleményekre az interneten. Mert nemcsak az elégedetlenkedő személynek válaszolunk, hanem az összes többi vásárlónak és potenciális ügyfélnek, aki olvassa a fikázó beszólást.
Így segít a Bigdata-boom a vásárlók megtartásában
Az értékesítés sem menekülhet a big data elől. A hatékonyság növeléséhez a vásárlók minél mélyebb megismerésére, viselkedésük előrejelzésére lesz szükség a jövőben. Az adatok viszont mit sem érnek az emberek nélkül, akik képesek értelmezni azokat, és a vásárlók számára érzelmekké, élménnyé alakítani a belőlük kiolvasott tudást.
Az informatikai vezetőknek is fel kell készülni a digitális transzformációra
Gyökeres változásokra van szükség több területen is ahhoz, hogy a technológiai vezetők sikerrel feleljenek meg a digitális transzformáció által támasztott követelményeknek, és biztosan a legnagyobb értéket tudják teremteni a vállalataik számára – ez derül ki a Deloitte, informatikai vezetők (CIO) körében végrehajtott globális felméréséből.
Lassít a papír, gyorsít a digitális
Azok a vállalkozások, amelyek belevágnak üzleti folyamataik digitális átalakításába, gyorsabban növelik árbevételüket, mint a lemaradók – derül ki egy friss kutatásból. Ugyanakkor az átállás önmagában nem csodafegyver.
Ez a sikeres eladás alapja
Egy cégben komoly szerepe van az értékesítőknek, az ő eredményességükön múlik a bevétel nagysága. Ahhoz viszont, hogy ők hatékonyan végezhessék munkájukat és szervezzék munkaidejüket, megfelelő feltételek szükségesek. Mitől lesz eredményes az értékesítés?
Mi kell az eladáshoz? Információ
Nem reménytelen visszaszerezni az elveszett vevőket, de lényegesen könnyebb a dolgunk, ha ismerjük a szokásaikat, érdeklődésüket. Így az is könnyen látható, kik azok, akikre tényleg érdemes energiát fordítani. Szakértőnk segít!
Így szervezheti ki magát a főnök a cégből
Az új év kezdetén általában számításba vesszük, milyen kudarcok, sikerek értek bennünket, és idén mit szeretnénk máshogy csinálni, több időt fordítani a pihenésre, mégis jobb eredményeket elérni. Az újévi fogadalom sikerülhet, ha betartjuk CRM-szakértőnk jó tanácsait!
Külön szigetként mit sem ér a CRM
A hazai szolgáltató vállalatok CRM vezetői egyetértettek abban, hogy a vevőkapcsolat-menedzsment (CRM - Customer Relationship Management) ma már a piaci verseny elengedhetetlen eszköze. A CRM azonban akkor válik versenyelőnnyé, ha tudatos stratégia áll mögötte.
Ne csak tippeljük, hogy elégedettek-e az ügyfelek!
Egyszerűbb annak újra eladni valamit, aki már egyszer vásárolt Öntől. A vevők pedig általában akkor válnak visszatérő vevőkké, ha elégedettek a termékünkkel, szolgáltatásunkkal és a kiszolgálással is. Így hát a kérdés a következő: hogyan lehet mérni mennyire elégedettek a vevők?
Hogyan írjunk olyan e-mailt, amit meg is nyitnak?
Gondosan átgondolta az email minden részletét, kigondolta a lehető legjobb tárgyat is. Meghatározta a célcsoportot is. Megkönnyebbülve rákattint az Elküld gombra. Ismerősen hangzik a helyzet, igaz? Mi van akkor, ha a kiküldés után megnézi a statisztikákat – már ha van erre rendszere – és azt látja, hogy nem nyitották meg annyian az e-mailt, mint remélte és az átkattintási arányok sem kielégítőek? Hogyan küldhet olyan e-mailt, amelyet megnyitnak és elolvasnak címzettjei?
Automatizáltan lehet igazán hatékony az értékesítés
Egy jó CRM-rendszer fókuszában az értékesítési folyamat áll, lényege, hogy az összes adat és feladat naprakészen egy rendszerben van. Egy gyakorlati példán keresztül bemutatjuk, hogyan segíti a rendszer egy kereskedelmi cég működését.
Így lehet kontrollálni a partnereket
Több partner munkáját kellene egyszerre ellenőrizni, de képtelenség teljesen átlátni, ki és pontosan mit csinál? Egy valós példán keresztül mutatjuk be, hogyan lehet összefogni egy országos viszonteladói hálózatot CRM-mel.
A kommunikációban is szoftver segíthet
Egy kezdő vállalkozás esetében a cégen belüli és az ügyfelekkel történő kommunikáció is könnyebb. Attól kezdve viszont, hogy a vállalkozás elkezd nőni, és egyre több a munkatárs és az ügyfél is, nehezebb mindent fejben tartani, és értesíteni mindenkit a számára releváns információkról.
CRM: bonyolultnak tűnhet, de egyszerűsít
A CRM rendszer az értékesítési folyamatok kézben tartásában és maximális hatékonysággal történő elvégzésében nyújt segítséget. Több, mint szoftver: szemléletmód, mely a vállalat legfontosabb tőkéjét állítja a középpontba, az ügyfeleket. Ugyanakkor technológia is, amely professzionálisan támogatja az ügyfélkezelési stratégia megvalósítását. Lássuk, mit tett egy konkrét cégnél!
Miért a hazait?
Van egy furcsa magyar szokás: jobban szeretjük a külföldit. Holott a helyi piacon szocializálódott, hasonló méretű megoldásszállítók már egy szóból megértik a problémát, és könnyebben adnak rá jó választ. A vállalatirányítási rendszerek esetében sem feltétlenül a nagy multinacionális szoftvercégek kínálatában kell keresnie egy hazai kkv-nak a számára ideálisat.
Így találjuk meg a jó ügyfeleket
Jelentősen hatékonyabb lehet az értékesítés, ha az időnket olyan érdeklődőkre szánjuk, akikből a későbbiekben valóban lehet vásárló. Hogy megtudjuk, kivel érdemes foglalkozni, minősítenünk kell a potenciális vevőket. Szakértőnk segít, hogyan!
Küldjön hírleveleket CRM-mel
A legtöbb vállalkozás már küld hírlevelet azoknak, akikkel kapcsolatba került. De nem mindegy, hogy azt mennyire tudjuk személyre szabni. Ebben segíthet a CRM.
Nem új ügyfél kell a több eladáshoz
Valóban az új vevők megszerzése a legegyszerűbb mód a bevétel növelésére? Szó sincs róla! Érdemes megismerkedni upsell és a cross-sell fogalmakkal! Szakértőnk segít!
Így lesz több vevő az érdeklődőiből
Ha valaki eljut addig, hogy kifejezi az érdeklődését egy termékünk iránt, még nem dőlhetünk nyugodtan hátra. El kell juttatni a vásárlásig - és aztán a visszatérésig. Szakértőnk segít, hogyan!
Segít az eladásban az automatizmus is
Egy jól felépített folyamattal az értékesítők könnyebben tudják eljuttatni az érdeklődőt a vásárlásig. Ehhez jól átgondolt lépések szükségesek, amelyeket automatizálhat is.
Felhőre is lesz uniós pénz
Számos GINOP pályázatot hirdetnek meg az év második felében, amelyek az infokommunikációs fejlesztésekre irányulnak. Miért érdemes pályázni? Miért érdemes egy kkv-nak egy CRM rendszer bevezetésén gondolkoznia?
Ügyféladatok a felhőben? Megéri!
Napjainkban már elengedhetetlen, hogy legfontosabb alkalmazásait bárhol elérje okostelefonján vagy tabletjén. A legfontosabb és legérzékenyebbek közé tartozó ügyféladatok biztonsága és elérhetősége különösen fontos. Miért éri meg "kiszervezni"? Szakértőnk segít!
Így lesz hatékony az értékesítési folyamat
A véletlenszerű értékesítés nem vezet sehová. Mindig pontosan kell tudnia, hogy mit csinál és mi a következő lépés. Az első és legfontosabb feladat egy átgondolt, jól meghatározott lépésekből álló értékesítési folyamat felépítése. Szakértőnk segít!
Mire jó valójában a CRM?
Egy vállalkozásban az egyik legnagyobb érték a pontos, naprakész ügyféladatbázis. Ahogy egyre több az ügyfél, úgy nő az igény egy átlátható, könnyen kezelhető rendszer bevezetésére is. Akár marketing, akár értékesítés, a papír fecnik ideje lejárt.
Hogyan segít a CRM az értékesítésben?
Az értékesítőknek kiemelten fontos szerepe van egy vállalkozás életében, hiszen az ő feladatuk meggyőzni a potenciális vásárlókat arról, hogy valóban az adott cég termékeire van szükségük. Így az ő eredményességükön múlik a bevétel nagysága. De mit segíthet ebben a CRM rendszer? Szakértőnk elmondja!
Így lehet többet, többért eladni
Minden cég fejlesztését az értékesítés rendbe rakásával kell kezdeni. Hogy miért? Mert önmagában pénzt jelent, ami valójában stabil működést jelent. Ehhez adunk három könnyen követhető tippet.
Egy kkv is nagyot robbanthat CRM-mel
Tévedés, hogy a modern ügyfélkezelési rendszerek csak a nagyvállalatoknak valók. A CRM ugyanis nemcsak szoftver, hanem az ügyfelekhez való hozzáállás magasabb szintjét jelenti. Ezt pedig már egészen kis cégméretnél is érdemes figyelembe venni.
Ügyfélkezelésben mérföldekre lemaradtunk
Bár sok cég panaszkodik arról, hogy az egyre szorosabb piaci versenyben szinte alig tud vevőt szerezni, nem tesznek pluszlépéseket azért, hogy az egyszerű érdeklődőből visszatérő vásárlót generáljanak.
100 ügyfél felett már nem elég az excel!
Az ügyfélkapcsolat-támogató szoftvereket forgalmazó vállalatok eddig csak beszéltek az elektronikus ügyfélnyilvántartás előnyeiről, most itt a bizonyíték is arra, hogy a vásárlói adatok tudatos elemzése bevétel növekedést hoz.
ERP képes már a cége?
Az elmúlt tíz évben rengeteg hazai vállalkozás szerelkezett fel valamilyen ERP – vállalatirányítási – rendszerrel. Az utóbbi négy-öt évben pedig rohamos fejlődés mutatkozik a CRM – ügyfélkezelési, értékesítési – rendszerek területén. De vajon az ön cége elérte már azt a szintet, hogy ERP rendszert kelljen bevezetni?
Mire jó a CRM rendszer?
Az elmúlt években a legtöbb, kkv szektorban tevékenykedő vállalkozásnál az értékesítési, sales tevékenység még jobban előtérbe került, mint valaha. A vállalkozások próbálnak a felszínen maradni és hatékonyan kihasználni a cégükben rejlő potenciákat. Mindenki igyekszik költséget csökkenteni, szakértőnk szerint viszont az is fontos, hogy amit ezen nyerünk, olyasmire fordítsuk, amivel az értékesítésüket növelhetik. Segítünk, hogyan.
Ügyfélszerzési tippek a számítógépen innen és túl
Válság ide vagy oda, a cégeknek újabb és újabb ügyfelekre van szüksége. Összeszedtünk néhány módszert, ami a szakértők szerint beválik, akár az online- akár a való világban akarunk érvényesülni.