Júliusban kettő, novemberben pedig egy Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (GINOP) pályázatot hirdetnek meg várhatóan, amely keretében (felhőalapú) vállalatirányítási rendszer bevezetésére lehet pályázni. A program a magyarországi kis- és középvállalkozások versenyképességének fokozására irányul.
A pályázatok részletei a következők:
Vállalati folyamatmenedzsment és e-kereskedelem támogatása kombinált hiteltermék keretében - GINOP-3.2.2.
● Keretösszeg (Mrd Ft): 4,00 ● Megjelenés módja: egyszerűsített ● Felhívás meghirdetésének tervezett ideje: 2015. július
Felhőalapú (IaaS, PaaS, SaaS) vállalati szolgáltatások, IKT megoldások fejlesztésének és piaci bevezetésének támogatása kombinált hiteltermék keretében - GINOP-3.2.4.
● Keretösszeg (Mrd Ft): 1,00 ● Megjelenés módja: standard ● Felhívás meghirdetésének tervezett ideje: 2015. július
Felhőalapú (IaaS, PaaS, SaaS) vállalati szolgáltatások, e-számlázás, e-aláírás és egyéb korszerű IT alkalmazások megoldások terjesztése és bevezetése a KKV-k körében kombinált hiteltermék keretében - GINOP-3.2.5.
● Keretösszeg (Mrd Ft): 2,00< ● Megjelenés módja: egyszerűsített ● Felhívás meghirdetésének tervezett ideje: 2015. november
A GINOP menetrendjéről itt talál bővebb információt.
A CRM szoftver bevezetésével hatékonyabbá tehetők a cégben zajló folyamatok, ezért a pályázatba ennek bevezetését is érdemes lehet beépíteni.
Miért fog cége növekedni egy CRM rendszer bevezetésével? Hogyan tudja hatékonyabbá tenni cégében az egyes folyamatokat?
Értékesítési folyamat
Egy jó CRM rendszer használatával pontosan látni fogja, hogy ki melyik értékesítési lépcsőn van éppen. Automatikus teendőt állíthat be arra az esetre, ha valaki elakad az értékesítési folyamatban. Így a felelős értékesítő azonnal kapcsolatba tud lépni az adott ügyféllel és előre tudja mozdítani őt a folyamatban. Ha ezt a technikát alkalmazza a kiadott árajánlatoknál is, akkor növelheti az elfogadott ajánlatok számát és ezzel együtt a bevétel nagyságát is.
Időt spórolhat meg azzal is, ha az ismétlődő üzeneteket sablonokkal váltja ki.
A CRM-ben rögzített adatok, elvégzett teendők, archivált e-mailek később is bármikor visszakereshetők. Az ügyfél korábbi vásárlásai, érdeklődése alapján a megfelelő időben tudja megcélozni őt, a számára legmegfelelőbb ajánlattal. Rengeteg múlik a megfelelő időzítésen!
Hosszú távon sokat számít, hogy mennyire sikerült kiépíteni az ügyfelekben a hűséget. Ehhez elengedhetetlen, hogy tisztában legyen az ügyfelekkel kapcsolatos részletekkel. Ha minden információt pontosan rögzít CRM rendszerébe, nem kerülhet olyan helyzetbe, hogy nem emlékszik a korábban megbeszélt részletekre.
Marketing tevékenységek
Az értékesítők által rögzített adatokhoz a marketinges kollégák is hozzáférnek, így pontosan meg tudják határozni, hogy ki mi iránt érdeklődik, mit vásárolt eddig. Az ügyfelek adatlapjain az is látszik, hogy ki honnan érkezett és mely marketingcsatornákra érdemes nagyobb hangsúlyt fektetni.
Szűréssel a rendszerben tárolt adatok alapján lehet célcsoportokat meghatározni és számukra email üzenetet küldeni azonnal vagy egy későbbi időpontra időzítve.
A kiküldések eredményéről hasznos következtetéseket vonhat le a riportokból.
Ügyfélszolgálat
CRM-ben az értékesítés és marketing mellett az ügyfélszolgálatot is kezelheti. Ha egy új bejelentés érkezik, a felelős azonnal email üzenetet kap róla.
Érdemes az ügyfélnek minél előbb válaszolni, ha valamiért nem oldható meg azonnal a kérése, akkor erről tudatni. CRM-ben pontosan követhető, hogy mennyi feldolgozásra váró vagy elhúzódó ügy van. Ha nem történt előrelépés, a felelős felhasználók automatikusan teendőt kapnak ezekről.
CRM-mel könnyen mérhető az is, hogy az ügyfelek mennyire voltak elégedettek a kapott válasszal/megoldással. Ehhez egy utánkövető emailt kell küldenie, az eredményeket pedig a riportokban láthatja.
CRM rendszerben a riportokból pontosan láthatók a pénzügyekkel kapcsolatos fontos részletek. Automatikus emlékeztetőt lehet beállítani arra az esetre, ha egy ügyfél nem fizetett időben. Így a felelős értékesítő nem felejt el foglalkozni az ügyféllel és azonnal ki tudja deríteni, hogy mi a késés oka.
Így csökkentheti a be nem fizetett számlák számát.
Projektmenedzsment
CRM-ben külön modulban lehet kezelni az egyes projekteket, és jól látható, hogy a folyamat melyik pontjánál tartanak éppen. Követhető a megrendelések állapota, a rendelések statisztikája, eredményessége.
CRM mint szemléletmód
Általánosan elmondható, hogy egy KKV akkor tud a legeredményesebben fejlődni, ha az ügyfelei elégedettek. Egy sarki kisboltban könnyebb megfelelően kiszolgálni a vevőket, hiszen megvan a kellő személyes kontaktus és leszűrhető, hogy milyen igényeik vannak a vevőknek. Ez viszont számos vállalkozás esetében nem ilyen egyszerű. Az ilyen vállalkozásoknak találták ki a CRM rendszert, ami több, mint egyszerűen bevezethető technikai megoldás. Egy szemléletmódot is jelent, amely középpontjában az ügyfelek minőségi és hatékony kiszolgálása áll.
Leskó Norbert vezérigazgató, MiniCRM Zrt. www.minicrm.hu