Az automatizmusokra úgy kell tekinteni, mint az értékesítők munkájának támogatójára. Automatizmusokkal nem kell túl sok időt eltöltenie ismétlődő feladatokkal és segít szilárd kapcsolatot kialakítani az érdeklődőkkel és ügyfelekkel. Mit érdemes automatizálni?
Hatékonyan kezelhető megkeresések
A megfelelő rendszer használatával pár kattintással készíthet űrlapot weboldalára. Így, ha valaki az űrlapon keresztül megadja elérhetőségi adatait, automatikusan létrejön egy adatlap, amin minden adat szerepel, amit az érdeklődő megadott regisztrációkor. Automatizmus beállításával az értékesítő kollégák azonnal értesítőt kapnak az új regisztrációról és elkezdhetik feldolgozni a megkeresést.
A felhasználóknak automatikusan kiküldött értesítőkön kívül, érdemes a regisztrálónak is egy köszöntő emailt küldeni.
Időkímélő teendőkezelés
Az értékesítési folyamat első lépése az érdeklődők minősítése. Ebben a szakaszban az értékesítőnek a vállalkozás által meghatározott szempontok alapján kell megvizsgálnia a rendelkezésre álló információkat. Ezek alapján csoportosíthatja érdeklődőit és meghatározhatja, hogy kivel mennyit érdemes később foglalkozni.
A rendelkezésre álló adatok megvizsgálását az első kapcsolatfelvétel követi. Tegyük fel, hogy felhívja az érdeklődőt, de nem sikerül elérnie. Mit tenne ilyenkor? Írna egy emailt, amiben értesíti a sikertelen próbálkozásról? Ha igen, jó ötlet erre az esetre egy sablont készíteni, amit változók beillesztésével személyre szabhat. Az elkészített sablont pillanatok alatt ki tudja küldeni az érdeklődőnek, ezzel is időt spórolva magának.
Mindig időzítsen teendőket CRM rendszerében a komoly érdeklődők adatlapján. Semmiről sem fog megfeledkezni, mivel a rendszer mindig jelzi aktuális teendőit, és Google naptárával összekapcsolva, a teendők naptárába is automatikusan bekerülnek. Így el tudja kerülni azt, hogy több feladatot időzítsen be egy időpontra.
A teendők kezelése automatikusan viszi előre az adatlapokat az értékesítési folyamatban, ha viszont nincs aktivitás az ügyfél adatlapján, akkor az érdeklődő elveszett lesz. Beállíthat automata értesítőket az értékesítési folyamat egyes lépéseihez arra az esetre, ha az érdeklődő elakadna a folyamatban. Ehhez készítsen egy email sablont és rendelje automatizmushoz, így az email a felelős értékesítő kolléga számára lesz automatikusan kiküldve. Így ő azonnal reagálhat a kialakult helyzetre, és ki tudja deríteni, mi volt az elakadás oka, és szerencsés esetben tovább tudják léptetni őt a következő szintre.
Megfelelő utánkövetés nélkül számos kiadott árajánlat elkallódhat, mivel az érdeklődő nem reagál, az értékesítők pedig nem keresik fel. Készítsen teendő sablont és rendelje automatizmushoz, így nem felejti el felhívni az ügyfelet és nagyobb eséllyel sikerül lezárni az értékesítést.
Az automatizmusokról az értékesítés lezárása után se feledkezzen meg, mivel azok eredményesen támogatják az újraértékesítést. Ha például ügyfele kontaktlencséket vásárolt Öntől, akkor a mennyiség és szavatossági idő alapján ki tudja számolni, hogy ügyfelének nagyjából mikor lesz szüksége új lencsékre. Arra az időpontra beállíthat automatikus emailt, amiben a következő adag megvásárlására buzdíthatja az ügyfelet és további termékeket ajánlhat számára.
Hosszú távú eredmények
Nem lehet eléggé hangsúlyozni, hogy az automatizmusok azért vannak, hogy támogassák az értékesítők munkáját. Ha már rendelkezik egy jól átgondolt értékesítési folyamattal, hamar meg fogja tapasztalni az egyes lépések automatizálásának előnyeit.
Mivel a weboldalán elhelyezett űrlapokról automatikusan és rendszerezetten bekerülnek az adatok a rendszerébe, kevesebb időt kell adminisztrációra fordítania. Előre elkészített sablonokkal pedig kevesebbet kell foglalkoznia az ismétlődő feladatokkal.
Automatikus értesítők beállításával egy érdeklődőjével sem felejt el foglalkozni és többeket juttathat el a vásárlásig. Ha pedig hatékonyan tudja követni a kiadott árajánlatokat, nem fordulhat elő az, hogy elfelejtett árajánlat miatt nem sikerült lezárni egy értékesítést.
Leskó Norbert vezérigazgató, MiniCRM Zrt. www.minicrm.hu