Időgazdálkodás cikkek
A túlterheltség még mindig nem egyenlő a hatékonysággal
Hogy egészen pontosan mikor vált mainstreammé a rohanás, azt nem tudnánk megmondani. De, hogy azzá vált, abban biztosak vagyunk. Hihetetlen elszántsággal nyomjuk a „mennyiséget” és rohanunk. – mondja Nagy Andrea, fejlesztő szakember.
Ha nem tesz jót az agynak a multitasking, baj, ha nem válaszolunk gyorsan minden emailre?
Az online összekapcsolódottság miatt minden nap rengeteg alkalmunk van arra, hogy emailekkel, csetüzenetekkel fecséreljük el az időnket, és ne haladjunk a tényleges munkánkkal. Új divat köszöntött be: vannak, akik sportot űznek abból, hogy minimális emailforgalmat bonyolítsanak. Naponta maximum ötöt írnak.
Így ne fecséreljük el az időnket munka közben
A leghatékonyabb munkavállalók ahhoz értenek, hogy minimális időráfordítással végezzék el maximális színvonalon a munkájukat. Lehetséges ez? Mi a titkuk?
Így lehet hatékony a munkanapja
Minden vállalkozónak és cégvezetőnek megvannak a maga sajátos kis szokásai, amelyekkel nemcsak hatékonyabbá teszi munkanapját, de hosszabb távon is meg tudja őrzi motiváltságát. Mutatjuk a legjobb tippeket!
A túlóra a leghatékonyabb munkaidő
A munkavállalók jelentős része elfogadja az akár fizetetlen túlórát is egy friss felmérés szerint, sőt, sokan ilyenkor nyújtják a legjobb teljesítményt. Cserébe napközben van idő a munkahelyi kapcsolatokra is. A szakértő szerint ez nem gond, a pozitív munkakultúra fontos előny az üzleti életben.
Nyílnak a tulipánok, lassulnak az agyak?
A tavasz számos kellemes része mellett tény, hogy ilyenkorra fogyasztjuk el az utolsó energiáinkat is. Adunk pár tippet, hogy hogyan vészeljük át azokat a heteket, amikor leginkább ólomkatonának érezzük magunkat.
7 dolog, amire muszáj lenne időt szánnia egy vezetőnek
Minden vezető túlterhelt, számtalan döntést kell meghoznia egy nap. Mégis vannak dolgok, amire muszáj időt szánni, ha hosszú távon eredményes és sikeres csapatot szeretnénk vezetni.
Ezekkel a trükkökkel dolgozzák fel az e-mail-tömeget a híres mogulok
Azt hiszi, olyan sok emailt kap, hogy nem lehet megbirkózni vele? Tim Cook már hajnali háromnegyed négykor kor nekilát átlag 800 meg nem nyitott levele megválaszolásának. Más komoly üzletemberek olykor egyszerűen tiszta lapot nyitnak, vagy leállnak az emailezéssel.
Rendszeres hétvégi munka? Felejtsük el!
Hétvégén is dolgoznia kell? Mindenkivel előfordul, és ha nem rendszeres a dolog, ezzel nincs is komoly gond. Ha azonban nem csak egyszer-egyszer kell feláldozni a pihenőidőt, ideje elgondolkodni.
Így kezelik gigantikus e-mail-forgalmukat a világsikerű üzletemberek
Van, aki egyáltalán nem engedi a belső levelezést a kollégák között, más a saját munkaóráiban nem foglalkozik velük, van aki néhány évente kitöröl mindent, ha már nagyon el van havazva. Bevált módszerek olyan moguloktól, akik tényleg tudják, miről beszélnek.
5 aknakerülő szabály szabadúszóknak
Ha valaki a saját főnöke lehet, az nagyon klassz dolog, legalábbis első hallásra. De könnyen rémálom lehet az álomból, ha nem figyelünk pár alapvető dologra.
Nem megy a brainstorming? Nem próbálta elég hosszan
Sokan nem hisznek a brainstorming hasznosságában, pedig a legtöbbször nem a módszerrel van baj, hanem azzal, ahogy használjuk. Például nem adunk elég időt neki.
Kiszabadítjuk az időcsapdából!
A családos, dolgozó emberek életnek egyik legnagyobb kihívása az időgazdálkodás. A gyerek, óvoda, iskola, munkahely és háztartás háromszög csak az alap, emellé még társul számos egyéb nehezítő tényező. A több gyerek és a szakkörök, edzések hálójába néha a legrutinosabbak is belegabalyodnak. Néhány bevált praktikával enyhíthetünk a problémán.
A fél nap elmegy az e-mailekkel? Így nem fog
Rászoktunk, hogy szinte percenként csekkoljuk az e-maileket, pedig a legtöbb munkakörben ez nem elengedhetetlenül fontos. A többséget csak kizökkenti a munkából a folyamatos feladat váltás. Mi a megoldás? Az "email hacking". Ha a hekkelés a marketingben segít, miért ne működne az időgazdálkodásban?
Nem megy a munka? Íme pár tipp, amivel hatékonyabb lesz
Nemcsak a cég marketingjét és eladásait lehet meglódítani a growth hackinggel, hanem az egyéni munkateljesítményt is. Egyre bővülő szakirodalma van a life hack-trükköknek, mutatunk most mi is néhányat!
Így lesz tuti az otthoni munka
Sokan, és egyre többen képesek otthonról végezni a munkájukat, ahogy egyre-másra döbbennek rá a cégek, mennyivel olcsóbb és hatékonyabb a távmunka, mint egy iroda fenntartása. Ahhoz viszont, hogy az otthoni munka során is hatékonyak legyünk, fogadjuk meg szakértőnk öt tanácsát a home office-al kapcsolatban!
Öt tipp kezdő női vállalkozóknak
Egyre több nő fog önálló vállalkozásba világszerte és ez a jelenség már Magyarországon sem ritkaság, sőt egyre gyakoribb. A hagyományos anyaszerep azonban sokszor nehezen összeegyeztethető egy cég menedzselésével – ehhez adunk most tanácsokat.
Így hozhatjuk ki minden napból a maximumot
Mindenkinek az a célja, hogy minél rövidebb idő alatt minél több munkát végezzen el. De a rossz szokások gyakran akadályokat gördítenek a hatékony munkavégzés elé. A hatékonyság nem azt jelenti, hogy keményebben dolgozunk, hanem hogy gyorsabban.
Itt az ideje, hogy jobban kezelje az idejét
A legkitartóbb cégvezetőt is kimeríti, ha rosszul gazdálkodik az idejével, és ezért állandó feszültségben él. A jó időgazdálkodás a vállalkozás egyik alapköve, ennek érdekében mutatunk néhány ötletet, hogyan induljunk el ezen az úton.
Így űzzük el a tavaszi fáradtságot
Itt a tavasz, a karácsonyi bejgli ízét már rég elfelejtettük, a nyári szabadság pedig még elérhetetlen távolságban lebeg. Hiába süt a nap, és hiába döntjük magunkba a kávét literszámra, a legtöbben bármelyik pillanatban el tudnánk aludni, miközben a végeláthatatlanul tornyosuló feladatok száma egyre nő. De tehetünk a tavaszi fáradtság ellen, meg is mutatjuk, hogy mit!
Jó egyedül, de nem veszélytelen
A vállalkozás csapatban sem kéjhömpöly, de egyedül nagyon kemény dió is lehet. Ugyanakkor vannak olyan előnyei, amelyeket semmilyen más esetben nem élvezhetünk. Ezek közül mutatunk be ezek közül néhányat – a kockázatokkal együtt.
Így teremtsünk időt a fontos feladatokra
Sok szó esik az időgazdálkodásról, de az még valójában kevés, ha a naptárunkban időt tudunk szakítani minden szükséges dologra. A kulcs az, hogy képesek legyünk arra a feladatra fókuszálni, amiben éppen benne vagyunk, így hatékonyan be tudjuk fejezni azt. Ez különösen, ha kreatív feladatokkal kéne haladnunk.
Öt dolog, amitől érdemes megszabadulni
Kevés dolog van, amiben egy induló vállalkozás vezetője akkora hiányt szenved, mint a szabadidő, hiszen mindent egyedül kell végeznie, mert (még) nem tudja egy szakember bérét kigazdálkodni. Most azonban mutatunk öt olyan területet, amelyet érdemes már a kezdetektől szakértő kezekre bízni – hogy csökkentsük a terheinket és spóroljunk a költségeken.
Ne pazarolja az időt! 8 tipp, hogy hatékonyabb legyen a munka
Mindenkivel előfordul – különösen, ha már belátható közelségbe került a nyaralás – hogy egyszerűen nem megy a munka. Csak bámuljuk a monitort, de nem haladunk munka. A feladatok pedig csak sokasodnak. Lássunk pár trükköt, hogy elkerüljük a katasztrófát!
Segít az eladásban az automatizmus is
Egy jól felépített folyamattal az értékesítők könnyebben tudják eljuttatni az érdeklődőt a vásárlásig. Ehhez jól átgondolt lépések szükségesek, amelyeket automatizálhat is.
A túlterheltségen is segít a költség-haszon elemzés
A legtöbb vállalkozó folyamatosan túlterhelt, ráadásul a sok „nemszeretem” feladat között könnyű úgy elveszni, hogy végül még arra is csak összecsapva legyen időnk, ami igazán fontos nekünk. Ebben a káoszban pedig a haszon is kétséges.
Az irodában ül? Nem kéne
Idén május 22. a Dolgozz Otthonról Nap, aminek lényege, hogy a lehető legtöbb emberhez eljusson az üzenet: dolgozni nem csak a munkahelyről lehet. Az alkalmanként otthonról vagy egyéb alternatív helyekről történő munkavégzés ugyanolyan hatékony, és számos előnnyel jár mind a cégvezetés, mind az alkalmazottak számára. Van pár tippünk, hogy még hatékonyabb legyen!
Öt szokás, amelyre szükség van a sikeres üzlethez
„A szokás a második természetünk” tartja a mondás, érdemes hát olyan szokásokat kialakítanunk, amelyek nemcsak vonzóak mások számára, hanem hozzásegítenek az üzleti sikerekhez is. Ez az öt szokás az üzleti élet valamennyi területén a segítségünkre lehet.
Tippek a mesteri munkaszervezéshez
Manapság senkinek nincs ideje semmire és folyamatosan éppen „tüzet oltunk”. Pedig ha megfelelő teret biztosítanánk a teendőkhöz, nagyságrendekkel nyugodtabban és hatékonyabban végezhetnénk el őket. Mutatjuk, hogyan!
A kontroll az időgazdálkodás kulcsa
“Alapvetően lusta vagyok, tudod, az okosan lusta fajtából való.” - mondja magáról David Allen. Az motiválta időgazdálkodási módszere kidolgozásában, hogy a feladatok egyszerűbb elvégzésének a módját keresse, és mindig is az érdekelte, hogy kevesebb legyen rajta a nyomás, a stressz, és ne végezzen felesleges munkát.
Négy szokás, amivel túlélheti a Legrosszabb Napot
Gőzerővel beindult az új év, és közeledik az Év Legrosszabb Napja is. Ahhoz, hogy túlélhesse ezt a napot, és sikeres legyen 2015-ben, érdemes új szokásokat tanulnia! Ezek közül mutatunk be néhányat!
Az idő pénz, megéri jól bánni vele
A mai irodai dolgozók napja tele van a koncentrálást megszakító, váratlanul beérkező e-mailekkel, memókkal és feladatlistákkal. Az információs túlterheltség miatt sokan érzik úgy, hogy miközben rengeteget dolgoznak, elvesztik a tájékozódást a sok feladat között, és valahogy nem haladnak semmivel. Pedig csak szervezés kérdése az egész.
Öt dolog, amivel tönkretehetjük a reggelünket!
Ahhoz, hogy a hétköznapok hajtásában produktívan teljesíthessünk, a reggeleknél mindennek óramű pontossággal kell zajlania. Van azonban öt dolog, amivel bármelyik napot tönkrevághatjuk. Mutatjuk mik azok!
Így lesz hasznos a jövő hetünk!
Az, hogy valaki keményen dolgozik, sajnos nem minden esetben jelenti azt, hogy produktívan is tölti az idejét. Ha ugyanis tervezgetésre fecséreljük az időnket, vagy össze-vissza kapkodunk a tennivalók között, nemigen haladunk majd a dolgunkkal.
Utalája a pazarlást? Az idővel is spórolhat!
Egy vállalkozó legértékesebb erőforrása az ideje, ezért nem szabad fölöslegesen elvesztegetni. Összeszedtük a legjobb időspóroló tippeket, amelyek segítségével Ön is hatékonyan beoszthatja a napját.
Legyűri a vállalkozókat a krónikus fáradtság
Szántai Zsolt vállalkozó és egészségmentor mesél a krónikus fáradtság okairól, a probléma helytelen kezeléséről, és annak akár végzetes kimeneteleiről.
A saját "processzorunkat" is túlterheljük
Azt mondják, a fejétől bűzlik a hal. Ennek megfelelően, ha a vállalkozásban nehézkesen, és nagyon lassan mennek a dolgok, akkor előbb-utóbb a vezetőhöz vezetnek a nyomok. Nézzük, miért.
A feledékenység veszteség - de van megoldás
Néha az ember nem találja a lakáskulcsát vagy elfelejt megírni egy fontos e-mailt - ez a legtöbbünkkel előfordul. Ha azonban az ilyen esetek nap, mint nap ismétlődnek, az nem csak rettenetesen frusztráló, de anyagi, erkölcsi károkat okoz.
Nap mint nap meglopják és észre sem veszi?
Ha valaki ellopja a pénztárcáját, hogy aztán a tartalma nélkül adja vissza, biztosan tolvajt kiált. Ha arra ér haza, hogy a lakás fenekestül felforgatva áll, és minden értékes hiányzik, minden bizonnyal a rendőröket hívja rablás miatt. De vajon miért nem veszi észre, ha valaki az idejét rabolja, ami az üzletben értékesebb minden aranyékszernél és hitelkártyánál?
Bevált praktikák túlterheltség ellen
Az idő mára talán a legfontosabb és a legszűkebben rendelkezésre álló erőforrássá vált, bár úgy teszünk, mintha végtelenül rendelkezésre állna. Egy elfoglalt ember azonban megfelelő időgazdálkodás híján hamar a végkimerülés állapotába juthat, és nem kerülheti el a hibákat sem.
Mutassuk magunkat megbízhatónak!
Az üzleti életben a megbízhatóság kulcsfontosságú tényező, és a megbízhatóság egyik arca a pontosság. Érdemes figyelni rá, ahogy arra is, hogy ha mégsem sikerül, hogyan kommunikáljuk. A Piac & Profit szakértője segít!
A vállalatirányítási rendszer segíthet, hogy ne legyünk „elhavazva”
Felgyorsult világunkban mindenki mindent azonnal szeretne. Az idő az egyik legfontosabb erőforrássá vált. Az tudatos időgazdálkodás segíti a cég hatékony működését és saját józan eszünk megtartását is. Az ERP rendszer is segíthet, hogy tudatosabbak legyünk ezen a területen. Szakértőnk, Giller Tamás, az erpblog.hu szerkesztője elmondja, hogyan!
Így indul egy sikeres vállalkozó napja!
Egy vállalat sikerében természetesen oroszlánrészt vállalnak a vezetői, akik néha szemlátomást sok ember munkáját végzik egyszerre. Pedig nem ördöngösség, ahogy dolgoznak, csak megfelelő rutin és munkaszervezés kérdése.
4 tanács a munka és magánélet egyensúlyának fenntartásához
Az üzletembereknek komoly nyomással kell megküzdeniük, ha a munkájukat és a magánéletüket szeretnék összhangba hozni. Egy kutatás szerint mi magyarok más nemzeteknél nehezebben tudjuk összeegyeztetni a munkánkat az egyéb kötelezettségeinkkel.