Ha valamiben hiányt szenved egy vállalkozó, akkor az az idő. Különösen az induló vállalkozások szembesülnek azzal a gonddal, hogy mindent egyedül kell elvégezniük. Pedig jó néhány olyan terület van, amelyeket jobb lenne már az elején szakértői kezekre bízni. Csakhogy teljes állásban foglalkoztatni a munkaerőt drága mulatság, jobban járunk, ha bizonyos tevékenységeket kiszervezünk. Az Enrepreneur.com cikkének segítségével mutatunk öt olyan területet, ahol megéri külső segítséget igénybe venni.
Adózás és könyvelés
Amikor beindul a magyar henger…. ezt az ötvenes évekből származó szólást a gyakorlatba is átültette a kormány: sokszor még a sokat tapasztalt adószakértők is csak kapkodják a fejüket a hónapok alatt gyökeresen változó szabályoktól. Amíg a rég ígérgetett „söralátét” a vállalkozások életében is megvalósul, addig bizony cégvezető legyen a talpán, aki képes az összes rá vonatkozó adózási-számviteli szabályt fejben tartani. Márpedig a feledékenységnek súlyos ára van: apróságnak tűnő hiányosságokért is milliókra büntethet a NAV, még akkor is, ha azt hisszük, hogy túl vagyunk a nehezén. Ezért ezt a területet már a kezdet kezdetén érdemes külső szakértőre bízni. (Ezt mindenképpen kérdezzük meg, mielőtt könyvelőt választunk!)
Tartalommarketing és közösségi média
Bár a Facebook-ot használni mindenki tudja, viszonylag kevés olyan cégvezető van, aki a sikeres jelenléthez szükséges napi több óra munkát, posztolást, beérkező kérdések, panaszok kezelését el tudja végezni. Az ugyanis nem megoldás, hogy néha ránézünk a céges profilunkra, hiszen a rajongói tábor megszerzéséhez és megtartásához szükséges minőségi tartalmakat valakinek elő is kell állítania. Ezért jobb, ha profit bízunk meg a közösségi oldalaink kezelésével és a szükséges tartalmak előállításával.
Aki az interneten nincs jelen, az nem is létezik – ez az igazság egyre fokozottabban érvényes az egyre inkább digitalizálódó világban. Egy statikus weboldalt néhány órás kattintgatással könnyen összedobhatunk, de ez még kevés ahhoz, hogy nagyot dobbantsunk az online világban. Márpedig egy profi weboldal megtervezéséhez és folyamatos fejlesztéséhez – nem is beszélve a reszponzív designról – sok idő és tapasztalat kell. Jobb, ha ezt arra bízzuk, aki ért is hozzá.
Online kutatás és versenytárs figyelés
Viszonylag kevés cég engedheti meg magának azt a luxust, hogy ne foglalkozzon a versenytársakkal, ne figyelje a legfrissebb iparági trendeket, ne értesüljön idejében arról, hogyan változik a fogyasztók ízlése. Csakhogy ez ismét csak sok időt kíván, hiszen végig kell böngészni a külföldi és magyar szakmai oldalakat, a versenytársak hírleveleit és ajánlatait – ráadásul mindig fennáll a veszély, hogy elsiklunk valami felett. Bízzunk inkább meg ezzel valakit, aki hetente elküldi nekünk a legfontosabb tudnivalók összefoglalóját – és koncentráljunk arra, amivel pénzt kereshetünk a vállalkozásunknak.
It-háttér
Amikor beszerezzük cégünk számára az első irodai eszközöket, nagyon hamar szembesülünk a jelen kor technikai vívmányainak aktuális problémáival. Sokkal többet tud az „okos-eszköz” mint sejtettük. Pedig masszív informatikai háttér nélkül ma már szinte egyetlen cég sem működhet sikeresen. Természetesen kell találnunk valakit aki, segít nekünk beüzemelni és működtetni. Vagy felveszünk erre egy embert, vagy találunk egy külső céget, amelyik szakszerűen ellátja ezt a feladatot.