A digitális technológiára építő kis-és középvállalkozások gyorsabb növekedést realizálnak, mint azok a vállalatok, amelyek nem alkalmazzák az új megoldásokat – derült ki az SAP megbízásából az IDC kutatócég által végzett felmérésből. A tanulmány rámutat, hogy a kkv szektorban világszerte fontosnak tartják és sikerrel használják ki az elemző, a hatékony közös munkát támogató és az ügyfélkapcsolat-kezelő (CRM) szoftverek nyújtotta előnyöket az egyszerűbb működés és a nagyobb vállalatokkal való versenyképesség fenntartása érdekében.
A felmérésben résztvevő kkv-k több mint 39 százaléka egyetért, hogy a digitális gazdaságban való aktív részvétel fontos lesz a cég fennmaradásához a következő 3-5 évben. A kutatás rávilágított, hogy a minimum 10 százalékos bevételnövekedést realizáló kkv-k sikerrel alkalmazzák a különböző technológiai megoldásokat, amelyek hatékonyan segítik az üzleti folyamatok, az eszközpark és az alkalmazottak munkájának összehangolását. Mindez az összes megkérdezett vállalkozás több mint egyharmadára, az 500 és 999 közötti létszámú munkavállalót foglalkoztató válaszadók pedig közel felére igaz.
A digitális átalakulás eredményeképpen a vállalkozások legalább 50 százaléka használ együttműködést segítő, ún. kollaboratív szoftvereket. A CRM és elemző szoftverek a második leggyakrabban használt eszközök a kkv szektorban: közel 40 százalék a használati arányuk az egyes régiókban világszerte. A kis- és középvállalkozások többsége egyetért abban, hogy az új technológiai megoldások lehetővé teszik a munkafolyamatok felülvizsgálatát és növelhetik a produktivitást. „A magyar kkv-k számára is elérhető az a technológiai alap, amely segíti a vállalatokat a digitális átalakulás során”– fogalmazott Kézdy Gergely, az SAP regionális partnerhálózati igazgatója. Ugyanakkor a magyar kkv-k középkori szinten maradtak, sokuknak még weboldala sincs.
Leginkább az európai, az észak-amerikai, és az afrikai térségre jellemző, hogy a kkv-k tisztában vannak a digitális átalakulás bizonyos kihívásaival – mutatott rá a tanulmány. A megkérdezett kis-és középvállalkozások körülbelül egyharmada egyetért abban, hogy az alkalmazottak közötti személyes kapcsolat nem erősödött a technológia alkalmazását követően. Ez különösen igaz a nagyobb létszámú kkv-k esetében. Emellett 35 és 45 százalék közötti azoknak a kis-és középvállalkozásoknak az aránya, amelyek tartanak attól, hogy a hatékony üzleti döntéshozatal érdekében szinte csak az adatokra fognak támaszkodni.