A “felhő alapú” fogalom olyan alkalmazásokra és szolgáltatásokra vonatkozik, amelyeket az ügyfelek az interneten keresztül vehetnek igénybe. Nincs szükség külön telepítésre és az adatok nem a felhasználó számítógépén vannak tárolva, hanem a szolgáltató által használt szervereken, azaz a felhasználóknak nem kell költséges hardverfejlesztéseket végezniük.
Az EU statisztikái szerint a cloud computingot használó hazai cégek aránya messze elmarad az átlagtól, az éllovas nemzetektől pedig már-már fényévekre vagyunk.
1. Nagyfokú biztonság
Az üzlet szempontjából kritikus fontosságú rendszerek – mint mondjuk az ügyféladatbázisok és így a CRM – biztonsága különösen fontos. Évente több ezer laptopot lopnak el, amin pótolhatatlan és bizalmas adatok vannak. Ha viszont az ügyfelek adatait nem a számítógép memóriájára lementve tárolja, hanem biztonságos szervereken, akkor például lopás esetén, nem kell adatvesztéstől vagy attól tartania, hogy az adatok illetéktelenek kezébe kerülhetnek. Ehhez természetesen az is szükséges, hogy soha ne legyen bejelentkezve CRM rendszerébe, ha őrizetlenül hagyja számítógépét. (Hogy mire is jó a CRM? Itt olvashat róla!)
2. Gördülékeny csapatmunka
Ha a munkatársak felhő alapú CRM-ben vezetik az ügyféladatokat, minden, amit beírnak, valós időben fog megjelenni a többi kolléga számára. Így nem fordulhat elő az, hogy két értékesítő két különböző ajánlatot küld az érdeklődőnek, vagy egyáltalán fel sem hívják, mivel mindenki hozzáférhet a naprakész információkhoz. Felhő alapú CRM-mel a nem egy helyen dolgozó munkatársak kommunikációja is megkönnyíthető.
Ezenkívül a marketing és az értékesítési csapat vezetői is egyszerűen oszthatnak ki feladatokat a csapat tagjai számára, és ellenőrizni tudják, hogy a feladatok megvalósultak-e. A riportokban pedig láthatják, hogy a kollégák milyen eredményesen dolgoznak és, hogyan alakul a bevétel.
3. Folyamatos fejlesztés
A felhő alapú CRM rendszerek egyik nagy előnye az, hogy a fejlesztők követni tudják a felhasználók igényeit és ezek alapján, folyamatosan fejlesztik terméküket. Nem kell új verzió vagy frissítések telepítésével bajlódnia, mert ezeket az alkalmazás fejlesztői intézik.
4. Bárhonnan dolgozhat
A felhő alapú alkalmazásokhoz bárhol hozzáférhet, ha van internetkapcsolata. Nem csak laptopon, hanem okostelefonon és tableten is elérhető. Így egyszerűen rögzíthet új adatokat vagy kereshet a meglévők között, ha például tárgyaláson van. Manapság egyre nagyobb népszerűségnek örvend az, hogy a munkavállalók egy-egy napot otthonról dolgoznak. Felhő alapú CRM rendszer használatával ez is könnyen megoldható.
5. Könnyű összeköttetés
Lehetőség van a felhő alapú CRM rendszert más alkalmazásokkal összekötni, így a CRM-ben tárolt adatok elérhetők lesznek a másik alkalmazás számára és azokat abban is lehet módosítani, bővíteni. A másik alkalmazás lehet például számlázó, levelező rendszer vagy Google Naptár is.
Leskó Norbert vezérigazgató, MiniCRM Zrt. www.minicrm.hu