Így lehet kontrollálni a partnereket

Több partner munkáját kellene egyszerre ellenőrizni, de képtelenség teljesen átlátni, ki és pontosan mit csinál? Egy valós példán keresztül mutatjuk be, hogyan lehet összefogni egy országos viszonteladói hálózatot CRM-mel.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép:FreeDigitalPhotos.net/2nix

A Columbus Klíma a hazai klímatechnológiai piac meghatározó vállalkozása, amely országos viszonteladói hálózattal rendelkezik, nagykereskedelmi tevékenységet folytat. Ügyfeleik megfelelő kiszolgálásához elengedhetetlen a megfelelő kapcsolattartás.

A cégvezető filozófiája, hogy az eredményes értékesítés érdekében minden feltételt megad partnereinek. Ő kezeli és finanszírozza a központi marketinget és a megszerzett érdeklődőket szétosztja a partnerek között.

A problémája az volt, hogy nem tudta nyomon követni, hogy végül hogyan alakult az értékesítés, sőt még azt sem, hogy a partnerek felvették-e egyáltalán a kapcsolatot az érdeklődőkkel. Ráadásul a statisztikai adatok is csak a marketing hatékonyságát mutatták ki. Amikor a főszezont követően kiderült, hogy az érdeklődők többségét fel sem keresték a partnerek, eldöntötték, hogy kell egy rendszer, amivel, szemmel tarthatják ezeket a folyamatokat. Az alap elvárás az volt, hogy követhető legyen a partnerek munkája valamint az értékesítési folyamat. CRM-et választottak erre a célra.

A kezdeti szakaszban, az igényfelmérés során kiderült, hogy problémáik többrétűek. Szükségük volt egy olyan rendszerre, amiben mindenki el tudja végezni a saját munkáját, és egységesen koordinálhatják az egyes folyamatokat.

Mire jó valójában a CRM?
Egy vállalkozásban az egyik legnagyobb érték a pontos, naprakész ügyféladatbázis. Ahogy egyre több az ügyfél, úgy nő az igény egy átlátható, könnyen kezelhető rendszer bevezetésére is. Akár marketing, akár értékesítés, a papír fecnik ideje lejárt.
Végül megszületett a vállalat és a partnerek számára is megfelelő kompromisszumos megoldás. A bevezetést jelentősen megkönnyítette, hogy a CRM rendszer kezelését egy felelős kollégára bízták, aki abszolút átlátja a folyamatot és pontos elképzelésük voltak arról, hogy milyen adatokat szeretnének látni.

A koncepció az volt, hogy a felelős kolléga egy központi modulban vezeti az érdeklődőkkel kapcsolatos adatokat és a partnerek tevékenységét, akiknek nagy része szintén a CRM-ben dolgozik. Ezen kívül van egy másik modul, amelyhez bizonyos partnerek is hozzáférnek korlátozott felhasználóként. Az ebbe kerülő érdeklődők szétosztásra kerülnek a partnerek között, akik az adatlapon felvett mezőkben beállítják többek között azt, hogy felvették-e a kapcsolatot az érdeklődővel. Az igazán motivált partnerek külön-külön modulban dolgoznak. Itt nem csak a Columbus-tól kapott érdeklődőket, hanem sajátjaikat is kezelhetik.

A CRM bevezetése előtt a cégvezető emailben értesítette egyesével a partnereket arról, ha új érdeklődőt rendelt hozzájuk, ami sok időt vett el. Ezt automatizálták, így egy előre megírt sablont kapnak meg automatikusan a partnerek. Automatikus emlékeztetőket állítottak be arra az esetre, ha az érdeklődőt több napja nem keresték/nem érték el, vagy ha az érdeklődő nem döntött bizonyos ideig.

A nyári főszezon végén a riportokból pontos képet kapnak arról, hogyan alakult a mostani szezon. Így kiderül, hogy milyen hatékony volt a lezárás, ha sikertelen volt, mi volt az oka. Tudják ellenőrizni a partnerek egyéni teljesítményét, és azt is, hogy melyik márka volt a legnépszerűbb.

Leskó Norbert vezérigazgató, MiniCRM Zrt.

 

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo