Ezzel a kérdéskörrel foglalkozunk részletesen a bejegyzés keretei között. Merthogy ma már komoly szintlépés érhető el az üzleti folyamatokat tekintve pusztán azzal, hogy fejlett szoftveres segítséget vetünk be hozzájuk.
Mik lehetnek a jogos elvárások az üzleti folyamatok fejlesztését tekintve?
A mindennapi pörgésben és rohanásban hajlamosak vagyunk megfeledkezni róla, hogy mekkora potenciál rejtőzik igazából az üzleti folyamataink fejlesztésében. Holott racionálisan könnyen belátható, hogy a rendszeresen elvégzett feladatok és folyamatok minőségén, időtartamán vagy ezzel együtt a hozzájuk szükséges erőforrások optimalizálásán keresztül valójában mekkora szintlépés realizálható.
Márpedig nem kell hozzá más a gyakorlatban, mint egy korszerű CRM rendszer és persze némi tervezés, és máris adott a lehetőség az üzleti folyamatok tetszőleges alakításához.
CRM segítségével így valósítható meg a szintlépés az üzleti folyamatoknál
Dióhéjban úgy néz ki a dolog, hogy elméletben modellezzük a standard üzleti folyamatainkat, majd reprodukáljuk ezeket a marketingautomatizálás eszközeként használt CRM szoftver segítségével.
Ott van például a bejövő érdeklődők, az ajánlatkérők kezelése. Normál esetben annyi történik, hogy egy sales munkatárs felhívja ezeket a személyeket, ugye? Képzeljük csak el, ha a telefonhívás előtt a CRM csinálna egy előzetes igényfelmérést! Mondjuk egy speciális kérdőívet kiküldve, amiben lépésről lépésre feltérképezhetővé válna azon válaszok mindegyike, amelyekre szükség lehet a személyre szabott ajánlat adásához. Mindezt teljesen automatizált módon, mondhatni akár végtelen számú érdeklődőnél is ugyanolyan magas színvonalon megvalósítva!
Akár szakértői segítség is járhat a CRM segítségével történő folyamatfejlesztéshez
Természetesen előfordulhat olyan forgatókönyv is, hogy nem sikerül az egyes folyamatokat házon belül modellezni, vagyis a tervezést tudatosan elvégezni. Mert vagy nincs ehhez elegendő kapacitás, vagy pont a tapasztalat hiánya gátolja a dolgot.
Semmi gond, hiszen egy megbízható CRM szakértő segítségével könnyen és hatékonyan áthidalható a dolog. Vagyis képzeljük csak el, hogy egy dedikált CRM szakértő segíti a csapatunkat annak meghatározásában, hogy milyen úton és módon tehetjük hatékonyabbá az üzleti folyamatainkat.
Úgy, hogy ő kívülről-belülről ismeri a CRM segítségével megvalósítható gyakorlati lépéseket. Ennek köszönhetően olyan lehetőségekre és folyamatfejlesztési opciókra mutat rá tűpontosan, amelyekre jó eséllyel mi nem is igazán gondolnánk. Elképesztően magas potenciál rejlik a szakértői segítséggel megvalósuló üzleti folyamatfejlesztésben.