Felmérés cikkek
Vidéken is van élet az irodapiacon
Debrecenben, Győrben, Miskolcon, Szegeden és Székesfehérváron negyedével nőhet az irodakínálat, és közel félszáz ipari ingatlan átadása várható. A vidéki nagyvárosokban a budapesti díj feléért-háromnegyedéért lehet irodát vagy üzlethelyiséget bérelni, az ipari parkok bérleti díja azonban hasonló a Budapest közeli logisztikai központokéhoz.
Mobilitás: bénultak a vállalatok
A Deloitte legújabb, munkavállalói mobilitással foglalkozó nemzetközi felmérése szerint a humán erőforrás szakemberek komoly stratégiai lehetőséget látnak a nemzetközi mobilitásban, a megkérdezettek többsége ugyanakkor nincs megelégedve saját vállalata mobilitási gyakorlatával. Ennek fő okaként az üzleti célokkal összehangolt kiküldetési politika hiányát, valamint a jogszabályi megfelelés területén felmerülő nehézségeket jelölték meg.
Még van mit tenniük a bankoknak
Elégedettek a bankok szolgáltatásaival a világ vezető vállalatainak pénzügyi döntéshozói, az információhiány miatt azonban többségük bizonytalan a pénzintézetek stabilitásával és kockázatmenedzsmentjével kapcsolatban – derül ki az Ernst & Young legfrissebb iparági felméréséből, a Sikeres vállalati finanszírozás – Fókusz az alapokon című jelentésből.
Jobban bízunk a férfi vezetőkben
Magyarországon a vállalatvezetők 97 százaléka férfi, a munkavállalók többsége mégsem gondolja, hogy a munkahelyén több női vezetőre lenne szükség. Még a nők háromnegyede sem akar egy másik nő irányítása alatt dolgozni a Randstad 2013 tavaszi felmérése szerint.
Az ország 10 legjobb munkahelye
A vonzó munkahely 2013-ban szakmától függetlenül biztos megélhetést, folyamatos fejlődési lehetőséget, erkölcsi elismerést és változatos, érdekes feladatokat nyújt – derült ki a Munkáltató Márka Kutatás eredményeiből.
A kormányzat van a legnagyobb hatással a cégek működésére
Az általános negatív hangulat ellenére a hazai vezérigazgatók kifejezetten bizakodóak, ha saját cégük bevételeinek egyéves növekedési kilátásairól van szó (60%) , a magyar gazdaság helyzetének javulásában viszont csak 5 százalékuk reménykedik.
Túlértékelik magukat a fiatalok és a férfiak?
A fiatalok magasabb fizetést képzelnek el a valós jövedelmeknél, a férfiak többet akarnak keresni a nőknél – minél idősebbek, annál inkább. Többek között ez is kiderült egy friss kutatásból.
Nem bíznak az üzenetben a fogyasztók
A magyarok 78 százaléka úgy gondolja, hogy a vállalati kommunikációs szakemberek állításainak legalább a fele hazugság, de alapvetően negatív véleménnyel vagyunk az újságírók munkájáról is. Pedig a nagy márkák sikere éppen a fogyasztók bizalomra alapuló hűségében rejlik.
Cafeteria: a kis csökkenés már siker
Szerencsére a közterhek növekedésnél kisebb mértékben csökkent a juttatások nettó értéke 2013-ra. Átlag nettó 2,2 százalékkal kevesebb jut a dolgozóknak béren kívüli juttatások formájában, mint 2012-ben.
Nem mindenki lelkesedik a 13. havi nyugdíjért
Az elmúlt hetek sajtóértesülései szerint a kormány azt fontolgatja, hogy újra bevezet egy 13. havi nyugdíjszerű ellátást. A Policy Agenda felmérése szerint a lakosság többsége biztosnak tartja a bevezetést, azonban főként a fiatalabbak nem lelkesednek az ötletért.
A tehetősebbek egészségmegőrzésre költenek
A GfK Hungária Egészséggazdasági Monitorának 2012. évi felmérése szerint a magyar lakosság növelte az elmúlt egy évben egészségmegőrzésre fordított kiadásait. A vizsgálat megállapítja, hogy bár a lakosság nagy része tisztában van az egészségét veszélyeztető fő tényezőkkel, életmódján a gyakorlatban kevéssé változtat. Alternatív gyógyászati megoldást ötből négyen, prevenciós céllal pedig 15 százalék vett igénybe.
Lendületben a kiskereskedelmi ingatlanpiac
Az európai kiskereskedelmi ingatlanok befektetési forgalma 13,5 milliárd eurót tett ki 2012 utolsó negyedében, szemben az elmúlt évek átlagos 9 milliárd eurós negyedéves forgalmához képest. 2012 harmadik negyedévéhez viszonyítva pedig lenyűgöző, 90 százalékos bővülést mutat a szektor - derül ki a CBRE legfrissebb jelentéséből.
Karácsonykor sem a Jézuska hozta a pénzt, hanem a marketing
Négy szűk esztendő után kismértékben javult a kis- és közepes vállalkozások karácsonyi forgalma 2012-ben - derül ki a Marketing Commando 2013 januárjában végzett 2000 fős online felméréséből.
Mit vesz a neten a magyar?
Miért rendelünk külföldről? A magyarországi vásárlók számára is az ár és a termékek elérhetősége a döntő, csakúgy, mint a régió többi országában – derül ki a PayPal fogyasztói kutatásából, amit Magyarországon, Szlovákiában, Csehországban, Lengyelországban és Romániában végzett 12.000 vásárló megkérdezésével.
Eltökéltségen és kapcsolatokon múlik a karrier
A fiatalok nagyobbik fele tudatosan, előre tekintve tervezi az életét, de 47 százalékuk spontán módon alakítja azt, inkább a jelenre, mint a jövőre figyel. A tizen- és huszonévesek fele nagymértékben törekszik arra, hogy karriert építsen, s további egyharmaduk is közepes erőfeszítéseket tesz egy sikeres pályafutás felépítése érdekében.
Új lehetőségeket keresnek a cégvezetők
A cégvezetők ugyan továbbra is stratégiai prioritásnak tekintik az innovációt, minden harmadik aggódik amiatt, hogy cége meg tudja-e őrizni versenyelőnyét a gyorsabb iramot diktáló, globalizáltabb, erőforráskorlátokkal küzdő környezetben.
Jobban sújtja válság a mikro- és kisvállalkozásokat
Több szempontból is sérülékenyebbek a mikro- és kisvállalkozások, mint a közepes vagy a nagy cégek – többek között ezt is mutatja az MFB-Indikátor 2012. őszi vállalati felmérése. Persze a szűkülő bel- és külpiacok, az alacsony profitvárakozások és a tartósan erős bizonytalanság minden céget érint, emellett kihat foglalkoztatási és beruházási terveikre is. A hazai vállalatok helyzete romlott az elmúlt egy évben, a következő 12 hónap eredményeivel kapcsolatos várakozásaik pedig mélyponton vannak: a felméréssorozat eddigi történetében sosem volt ilyen alacsony az eredményjavulást váró cégek aránya.
A válság ellenszere a folyamatos alkalmazkodás
Az európai gazdaság versenyképessége, a munkahelyek biztonsága egyre inkább múlik azon, hogy képesek-e alkalmazkodni az uniós cégek a globális gazdasági válság miatt kialakuló új kihívásokhoz – derült ki egy nemzetközi felmérésből.
A többség utálta ezt az évet
A világ polgárainak fele (52 százaléka) nem bánja, hogy véget ér a 2012-es év, mert a saját élete és családja szempontjából kedvezőtlen időszaknak minősíti azt. A magyarok évértékelője a leginkább negatív, 74 százalék szerint neki csak rosszat hozott az óév.
Nem várják a franciák a karácsonyt
Hét európai országban készült felmérés szerint a franciák várják legkevésbé az ünnepeket, míg a norvégok a leglelkesebbek. Azzal viszont sokan egyetértenek, hogy a karácsony igazi jelentése már rég elveszett.
Elégedetlen nép a magyar
A magyarok régiós összehasonlításban boldogok, de rendkívül elégedetlenek életükkel - ez derül ki az Európai Unió kutatóintézete, a Eurofund 2012-es, ötévente elkészített életminőségi felméréséből.
Az elavult folyamatok hátráltatják a dolgozókat
A munkavállalók 82 százaléka gondolja úgy, hogy az elavult munkahelyi gyakorlatok visszafogják őket. A Ricoh Europe által kiadott tanulmány rávilágít arra, hogy az európai vállalatok számára kihívást jelent lépést tartani a technológia generálta változásokkal.
Ősszel sem várjuk, hogy jobb legyen
Május óta lényegében változatlan a GKI-Erste konjunktúra-index értéke. Az év eleji szerény emelkedést májusban zuhanás, azóta pedig enyhe hullámzás követte. A GKI által végzett felmérés szerint novemberben az üzleti és a fogyasztói várakozások is kissé javultak, de így sem érték el áprilisi, egyébként akkor is igen alacsony értéküket.
A horvátok még nálunk is borúlátóbbak
Magyarország, Dél-Korea és Horvátország vezeti a legpesszimistább országok listáját, amelyet a Nielsen piackutató cég állított össze a fogyasztói bizalmi index alapján az idei harmadik negyedéves időszakról - derül ki a Jutarnji list című napilap szombaton megjelent összeállításból.
Kevesek kiváltsága lesz a reálbér értékének megőrzése
Úgy tűnik, hogy kevesek kiváltsága lesz a reálbérük értékének megőrzése a “Fizetésemelés 2013” országos kutatás adatai alapján.
Szomorú tények a magyar cégvezetőkről
Ma Magyarországon az energetikában és a különböző üzleti szolgáltatásokban található meg a húzóágazattá váláshoz szükséges humán hajtóerő.
Népszerűbbek a férfiak a munkahelyeken
A férfiak népszerűbbek a munkahelyeken, legalábbis mindkét nem képviselői velük dolgoznak szívesebben. Nem csak kollégaként, hanem felettesként is előnyben részesítjük a férfiakat - derül ki a Randstad Workmonitor legfrissebb, magyarországi adataiból.
Állítólag nem keresnek kevesebbet a pályakezdők
A diplomás kezdő munkavállalók bére bruttó 240 és 260 ezer forint között mozog, a legmagasabb kezdő fizetést a mérnökök és az informatikusok kapják - a Hay Group tanácsadó cég 2012-es jövedelemszint-felmérése szerint.
Mitől jobbak a jobbak?
A versenyképes vállalatok adatbányászatban is ügyesebbek, mint társaik, az ideális munkaerő nemcsak kreatív, de jó kapcsolatteremtő is, a jövő vezetője közösségi platformon építi a vállalati kultúrát, és üzletet is itt köt. Az IBM új felméréséből kiderül, hogyan alakítja át az ügyvezetők szerint a technológia a menedzsment eszközeit.
Kiszámítható, tervezhető rendszerre várnak a vállalkozások
Nőtt a kutatás-fejlesztési ráfodítások összege az egy évvel korábbi szinthez képest a Deloitte felmérése szerint. A többség viszont csökkentést tervez a következő időszakban. A háttérben elsősorban a bizonytalan szabályozási környezet áll.
A pontosság a legfontosabb az utazóknak
A pontosság, a jegy ára, a foglalás rugalmas módosítása a legfontosabb az üzleti utazók számára egy friss reprezentatív felmérés szerint. Ugyan az autó a legnépszerűbb közlekedési eszköz, de a hivatalos ügyben külföldre látogatók már több mint fele a repülőt választja.
Zaj - Autók, kutyák, szomszédok, senkit sem zavar?
Nehéz elképzelni, hogy egy városiasodott társadalomban nem okoz problémát a zajszennyezés. Mégis, egy kutatás szerint az amerikaiak 80 százaléka állítja, nem tapasztal igazán zavaró zajokat.
A kisvállalkozások fizetnek a legpontosabban
Míg Európában átlagosan a cégek 38 százaléka fizet határidőre, Magyarországon ez az arány 41 százalék - a nemzetközi cégminősítéssel foglalkozó Dun & Bradstreet Hungária Kft. elemzése szerint.
Tízből hét kkv váltana energiaszolgáltatót
Gyengének ítélik meg a versenyt a liberalizált energiapiacon a hazai kkv-k vezetői, akik elsősorban az ár alapján választanak energiaszolgáltatót, és tíz megkérdezettből heten úgy nyilatkoztak, hogy váltanának, ha jobb ajánlatot kapnának.
Reneszánszukat élik a piacok
Háromból két család jár piacra, az elmúlt évtizedben a korábbiaknál mintegy kétszer annyit költöttek a háztartások, főként friss árura és elsősorban a fővárosban, illetve a nagyvárosokban.
Kevesebben adnak cafeteriát
Több mint 14 százalékkal kevesebb vállalat ad idén béren kívüli juttatást dolgozóinak, mint a tavalyi évben, állítja az OTP Pénztárszolgáltató kutatásra hivatkozva. A K&H felmérése szerint is csökkent a juttatást adó cégek száma: idén már csupán a vállalkozások alig több mint fele alkalmazza a cafeteria rendszert, szemben a korábbi 70-80 százalékkal.
Minden második embernek van bankszámlája
A Gallup és a Világbank közös felmérése szerint világszerte átlagosan csak minden második ember rendelkezik bankszámlával. Egyes fejlett európai országokban az arány majdnem 100 százalékos, míg bizonyos afrikai országokban a bankszámlával rendelkezők aránya a 4 százalékot sem éri el.
Mi vagyunk a legpesszimistábbak
Magyarországon tavaly összességében 300 milliárd forint bevételkisesét okoztak a kkv-knak az elhalasztott beruházások, derül ki a GE Capital felméréséből, amely rámutat arra is, hogy az elmúlt két évben az üzleti aktivitás és beruházási kedv erősen csökkent a kis- és középvállalkozások körében.
Hogyan vásárol a magyar?
A válság hatására átalakul a fogyasztói magatartás, a gazdasági kényszer erősíti a vásárlói tudatosságot, és ennek pozitív társadalmi következményei vannak - hangsúlyozta Törőcsik Mária, a Pécsi Tudományegyetem professzora szerdán a Henkel cég fogyasztói felmérését ismertető sajtótájékoztatón, Budapesten.
Új módszerrel vásárolják a cégeket
A bankok kockázatkerülése és a finanszírozási költségek növekedése alternatív finanszírozási megoldások és a tőketartalékok hasznosítása felé terelik az európai vállalatfelvásárlás piac szereplőit - így vélekedett a válaszadók több mint 80 százaléka a DLA Piper friss európai vállalatfelvásárlás-finanszírozásról szóló felmérésében.
Válságban is megoldás kell a kifogások helyett
Stratégiaváltás, innováció, vállalati tranzakciók és az ügyfélkapcsolatok fókuszáltabb fejlesztése lehet a válság ellenszere - állítja az a közel 70 magyarországi vezérigazgató, akivel személyesen készített felmérést a PwC Magyarország.
Ilyen beszállítókat keresnek
Mivel lehet a sikeres megbízások arányát növelni, mik a meghatározó szempontok egy cég beszerzési döntése előtt? Erre kereste a választ a magyar B2B portál, az Üzleti Ajánlatok.hu 2012 márciusában lezárt felmérése.
Kevesebbet ér a nő?
Az Európai Bizottság az egyenlő fizetés európai napján közzétette a legfrissebb idevágó adatokat, amelyek szerint a nők Európa-szerte még mindig átlagosan 16,4 százalékkal kevesebbet keresnek a férfiaknál. Eszerint a nőknek ugyanazért a jövedelemért jóval többet kell dolgozniuk, mint a férfiaknak.
Közép-Kelet-Európában a legalacsonyabb az üzleti bizalom
A közép-és kelet-európai pénzügyi szakemberek kevésbé pesszimisták, mint nyugati társaik, globális szinten mégis a gazdasági növekedés további lassulása várható - derül ki az ACCA és az IMA közös elemzéséből.
Informatika nélkül ne is próbálkozzunk?
A magyar kis-és középvállalkozások 54 százaléka véli úgy, hogy a számítógépes technológia határozza meg, hogy üzletmenetük a válság alatt jelentősen javul, vagy csupán túlélik a nehéz időszakot - derül ki abból a kutatásból, amelyet a Microsoft megbízásából készített el a VansonBourne.
Megéri a diploma: átlag 325 ezres fizetés
Az érettségivel rendelkező munkavállalók átlagosan fele annyit keresnek, mint az egyetemi diplomát kezükben tudó dolgozók, az előbbiek átlagfizetése havi bruttó 163 ezer forint, míg az utóbbiaké átlagosan 325.300 - közölte a Workania állásportál által működtetett Fizetések.hu internetes bérfelmérés legújabb eredményei alapján.
Egyre jobban megbízunk a boltok saját márkáiban
Kereskedelmi márkás élelmiszerekre mintegy 320 milliárd forintot költöttek a fogyasztók tavaly, háztartási vegyiárukra és kozmetikumokra pedig kereken 50 milliárd forintot - közölte a Nielsen piackutató.
Foglalkoztatás: van más megoldás is
Egyre népszerűbbek a rugalmas munkavégzési lehetőségek, amivel amellett, hogy nő a cég eredményessége, a munkavállalók is elégedettebbek, ráadásul a foglalkoztatottság is bővül. Legalábbis ezt támasztja alá számos, az utóbbi időben készült felmérés is.