Felmérés cikkek
Mitől indulnak be a fiatalok?
Bár a mai gyerekek szabadidejében előkelő helyet foglal el a számítógépezés és az internethasználat, nem ez az egyetlen módja a kikapcsolódásnak. A 15 év alatti fiatalok az internet mellett leginkább tévénézéssel, zenehallgatással, játékkal múlatják az időt, de a sport és az olvasás is jelen van mindennapjaikban - derült ki az NRC Piackutató VMR.kids felméréséből. Az összesen 2500 internetező gyermek megkérdezésével lezajlott kutatás célja a 15 év alatti világhálót látogató fiatalok internetezési, médiahasználati, szabadidő eltöltési szokásainak és érdeklődésének vizsgálata.
"Ma is újra Magyarországot választanánk!"
A világméretű súlyos gazdasági válság hatására a Magyarországon működő német vállalatok körében is mélyponton vannak a gazdasági helyzetre vonatkozó várakozások. Ezzel párhuzamosan a múlt évhez képest még kevésbé elégedettek a beruházási környezettel. Ez derül ki a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi ma bemutatott, 15. alkalommal elkészített konjunktúra-felméréséből.
Sokkal többet szórakozunk, mint öt éve
Az utóbbi öt évben durván ötszörösére emelkedett a rendszeresen internetező 15-69 évesek körében az online rádiózás és tévézés aránya. Az NRC felmérése szerint 2008-ban a négy évvel ezelőtti 55 százalékhoz képest ma már a megkérdezettek 91 százaléka nyilatkozott úgy, hogy interneten tájékozódik vásárlásai előtt, 25% helyett 62% vásárol a neten, az álláskeresés esetében pedig 38%-ról 62%-ra változott az arány. Míg a hetvenesek több mint a hetven százaléka írja kézzel a leveleit Angliában, az ötven éveseknél ez az arány ötven százalék körül van, derítette ki a Saga közvélemény-kutató cég.
Semmit sem ér a számítógépünkre telepített védelem?
A cyber-bűnözők könnyedén ki tudják kapcsolni és meg tudják kerülni a legtöbb védelmet, illetve igényük szerint manipulálni is tudják azt, így az installált védelmi technológiák elrettentő ereje megszűnőben van - közölte Gaidosch Tamás, a KPMG IT-tanácsadás részlegének partnere.
Továbbra is a bankok a legvonzóbbak
A kkv-k által választott finanszírozási források közül továbbra is a belföldi banki hitel a legjelentősebb - derült ki a K&H kkv bizalmi index kutatás banki szolgáltatásokra vonatkozó legfrissebb, 2009. I. negyedéves eredményéből. Ezt követi a pályázatokon keresztül elérhető támogatások, illetve a szervezeti tagságon belüli kölcsönök elérhetősége.
A magyarok a kegyes halál mellett vannak
A magyar lakosság 39 százaléka csak a passzív kegyes halált tudja elfogadni, míg a felnőtt társadalom 27 százaléka az aktív eutanáziát is támogatná - derül ki a Szinapszis Kft. legújabb, a WEBBeteg.hu egészségportál kérésére készített felméréséből.
Depresszióssá tehet a túl sok "szex"
Általában 25 százalékra tehető azoknak a dolgozó embereknek - férfiaknak és nőknek - az aránya, akik szívesen beszélnek a munkahelyen szexről. Ugyanakkor általában ők azok, akik a legtöbbet hiányoznak a munkából, ezen felül önértékelési zavaraik vannak és hajlamosak a depresszióra.
A Fidesztől is kezdenek elfordulni az emberek
A legnagyobb ellenzéki párt támogatottsága nem emelkedett, sőt, valamelyest csökkent is az utóbbi fél évben, ám még így is könnyedén nyerne egy előrehozott választást. A MSZP támogatottsága 10 százalék a teljes lakosság körében, ami negatív rekord a párt történelmében.
Nincs olyan foglalkozás, hogy nyugdíjas!
2050-ben az Európai Unió 25 tagországában várhatóan a népesség fele az 50+ korosztályba tartozó lesz, és tevékenyen ki fogja venni részét a társadalom irányításából. A Magyarországon már ma is 3,6 milliós „kisebbség"a reklámokban, mint nosztalgikus „kellék" jelenik meg. Talán még ennél is megdöbbentőbb, hogy a felmérések alapján az ezüstgeneráció alapvetően rossz önképpel rendelkeznek saját magáról, s ez az önkép azonos a társadalom többségében róluk kialakult - nem túlságosan pozitív - véleménnyel - derült ki a Magyar Fogyasztó 50+ II. című konferencián április 8-án a Magyar Telekom székházban.
Négy magyarból három rendszeresen iszik
A magyar lakosság több mint háromnegyede rendszeres kávéfogyasztó, sokan - főként 30 év felett - több csészével is isznak naponta. A kedvenc továbbra is az eszpresszó, olyannyira, hogy az árát sem nézzük - derül ki a Nespresso megbízásából készült felmérésből, mely a magyar kávéfogyasztási szokásokat kutatta.
Mégis jó, ha munka közben netezünk?
Nemhogy nem megy a teljesítmény rovására, ellenkezőleg, még növeli is azt, ha munka közben az internetre tesz valaki egy kis kirándulást - erre az eredményre jutottak a melbourne-i egyetem kutatói egy 300 személy részvételével végzett vizsgálat alapján.
45 felett nem vagyunk túl akítvak...
Tizenöt év felett már négyből három honfitársunk mobilozik, kétharmaduk SMS-ezni is szokott; az MMS nem ennyire felkapott, az alkalmas készülékek és a használók aránya is jóval alacsonyabb.
A magyarok félnek a leginkább
A magyarok érzik leginkább a pénzügyi válság hatását a visegrádi országok lakosai közül, és a válságtól való félelem is leginkább a magyarokra jellemző - derült ki a TÁRKI kutatásából, amelyet csütörtökön az MTI-hez is eljuttatott.
Nem használjuk ki a netes lehetőségeket
A globalizáció és az információs kor körülményeihez való adaptáció tudatossági fokát mutatja, hogy a cégek milyen jellegű és minőségű honlapot tartanak fenn, és milyen gyakran, milyen tartalmakkal töltik fel azt. A kis- és közepes vállalkozások 68%-ának van saját honlapja.
Folytatja mélyrepülését Magyarország
Romlott a versenyképesség és az üzleti környezet is tavaly a negyedik negyedévben. Az állami magatartást leginkább a kisvállalatok ítélik meg szigorúan, a nagyvállalatokat csak alig-alig zavarja a nehezen kiszámítható gazdaságpolitika - derül ki a GKI Gazdaságkutató Zrt-nek a Microsoft Magyarország Kft. támogatásával készített felméréséből.
Megölte a válság a téli turizmust
A megkérdezettek közel egyharmada évente egyszer, vagy ennél is ritkábban utazik télen üdülni; kétharmaduk főként Magyarországon pihen. A kikapcsolódó távollétek zöme 3-4 napos. Idén a „téli utazók" több mint fele otthon maradt - derül ki abból a március végi piackutatásból, amelyet a Business Superbrands-díjas Szonda Ipsos 18-59 év közötti internetezők körében reprezentatív országos mintán végzett.
Egyelőre zuhanórepülésben halad Európa
A gazdasági közérzetnek viszonylag jó lázmérője a fogyasztói közhangulat, így nem meglepő, hogy a magyarországi fogyasztói közhangulat további gyors romlásáról számolt be a Nielsen piackutató cég. A német autóipartól a román gazdaságig mindenki visszaeséssel számol.
Mit csinál a magyar, ha elmúlt 50?
A tini korosztálynak már „öregek", az idősek szerint viszont még előttük az élet. Akkor valójában kik ők, kik alkotják az 50 feletti, ezüst generációt? Milyen fogyasztási szokások jellemzik őket? Mit olvasnak, mit hallgatnak, mit néznek? Szoktak vajon „shoppingolni", vagy „nagybevásárolni", mire költik leginkább a pénzüket, és vajon mire spórolnak? - Többek között ezekre a kérdésekre is választ adnak a GfK Hungária kutatásainak eredményei.
Tőlünk kérdezik: mennyire fáj a válság?
További vállalkozások csatlakozását várja a Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság (MLBKT) a gazdasági válság hatásairól készülő felméréséhez. A vizsgálat célja, hogy felhívja a döntéshozók figyelmét a magyar cégek legégetőbb problémáira, valamint feltérképezze a kilábalásra adott lehetséges válaszokat.
A sonkát inkább a 40 év felettiek szeretik
Egyre kevesebbet vásárolunk a húsvéti ünnepkör kedvelt szezonélelmiszereiből. A tavalyi szezonban is kevesebb húsvéti csokoládéfigura és sonka fogyott. A 40 év feletti háziasszony által vezetett háztartások jellemzően nagyobb arányban vásárolnak főtt-füstölt sonkát húsvétkor, míg a szezonális édességek vásárlóközönsége a fiatalabb korcsoportok irányába tolódott el az elmúlt évben - derül ki a GfK Hungária ConsumerScan adataiból.
"A főnök végre kikapcsolódik egy picit"
Nemhogy nem megy a teljesítmény rovására, ellenkezőleg, még növeli is azt, ha munka közben az internetre tesz valaki egy kis kirándulást - erre az eredményre jutottak a melbourne-i egyetem kutatói egy 300 személy részvételével végzett vizsgálat alapján.
Miért vetkőznek le a nők?
A gazdasági válság miatt egyre több nő keres megélhetést a továbbra is virágzó erotikus szórakoztatóiparban az Egyesült Államokban; a hölgyek évente több százezer dollárt is megkereshetnek.
Egy biztos: nem szeretjük a politikusokat
Gyurcsány Ferenc miniszterelnök a legnépszerűtlenebb politikus Magyarországon, a tetszési index csúcsán Kósa Lajos Debrecen fideszes polgármestere áll - derül ki a Századvég és a Forsense közös felmérésből.
"A Fidesz sem csinálná másképp"
A lakosság hattizede szerint a Fidesz is a megszorítások bevezetésére kényszerülne, ha kormányra kerülne - derül ki a Szonda Ipsos felméréséből. A lakosság túlnyomó többsége, 97 százaléka hallott arról, hogy Bajnai Gordont jelöli az MSZP a miniszterelnöki székbe.
Sok magyar állása van veszélyben
Az eddig megkérdezett 458, többségében mikro, kis- és középvállalat közel 50 százaléka munkaerő-leépítést tervez a közeljövőben a DGS Global Research jelenleg folyó kutatása szerint, amely a kormányzati munkahelymegőrző programok eredményességét vizsgálja.
A magyarok korlátoznák az iskolai büféket
A büfékínálat szigorítását elsősorban azok a fiatalabbak támogatnák, akik döntően felsőfokú végzettséggel rendelkeznek és érdeklődnek az egészségtudatos életmód és az egészségügy friss hírei után - derül ki a Szinapszis Kft. legújabb, a WEBBeteg.hu egészségportál kérésére készített felméréséből.
Minek örül a magyar rendőr?
A közepesnél valamivel elégedettebbek helyzetükkel, körülményeikkel, juttatásaikkal, főnökeikkel a zalai rendőrök egy reprezentatív felmérés szerint - közölte a megyei főkapitányság. A rendőrség körében először készült ilyen felmérés.
Egyre tovább vagyunk munkanélküliek
A 2008. december-2009. februári időszakban a foglalkoztatottak száma 3 millió 790 ezerre csökkent, a munkanélkülieké 378 ezer főre emelkedett, ami 9,1%-os munkanélküliségi rátát jelentett.
Ennyire még nem volt pesszimista a magyar
Márciusban újabb történelmi mélypontra esett az immár fél éve zuhanó GKI konjunktúra-index szezonális hatásoktól megtisztított értéke. A GKI Gazdaságkutató Zrt. által - az Európai Unió támogatásával - készített felmérés szerint sem az üzleti szféra, sem a lakosság nem volt még soha olyan pesszimista, mint 2009 márciusában.
Hogyan él egy magyar orvos?
A hazai orvosok egy átlagos munkanapon utazással együtt, nagyjából tíz órát töltenek munkával, egyedül a háziorvosok dolgoznak átlagosan napi kilenc órát. A pihenéssel töltött idő átlagosan havi 6 szabadnap - derül ki a WEBBeteg.hu egészségportál és a Szinapszis Kft. legfrissebb, az orvosok életmódbeli szokásait és jövőképét vizsgáló felmérésből.
A minőség továbbra is fontosabb, mint az ár
A felnőtt lakosság 44%-a márkahűnek vallja magát, 45%-a néha vált, míg 11%-a gyakran cseréli egyik márkát a másikra. Azoknál, akik mindig ugyanazt a márkát vásárolják, 88%-ban a jól bevált, megfelelő hatékonyságú termék a magyarázat - derül ki a Business Superbrands-díjas Szonda Ipsos legfrissebb felméréséből, amelyben az internetezőkre reprezentatív mintán kérdezett OTC vásárlókat online panel segítségével.
Magyar vízió: állam- és bankcsőd
Egyre többen vannak azok, akik szerint a válság már kézzelfogható valóság, sőt 2008 decemberéhez képest a válaszadók növekvő aránya (négytizede) véli úgy, hogy államcsőd következhet be, háromtizedük szerint várható nagy magyar bankok fizetésképtelenné válása - derül ki a Business Superbrands-díjas Szonda Ipsos idősoros válságkutatásából.
Fogalma sincs, mennyit netezik a gyerek!
Az angol szülők úgy vélik, hogy gyermekeik heti 19 órát töltenek az interneten, miközben a valós idő 43,5 óra - derült ki a Symantec kutatásából. A felmérés szerint az internet segítségével a családok új kommunikációs csatornákat fedeztek fel maguknak.
Fiataloknak és nem krónikus betegeknek...
Elsősorban a fiatalabbak, krónikus betegségekben nem szenvedők gondolják úgy, hogy hatékonyabbak és mellékhatás szempontjából biztonságosabbak a gyógynövényalapú készítmények - derült ki a WEBBeteg.hu egészségportál és a Szinapszis Kft. által készített legújabb felmérésből.
"Kilátásaink rosszak, de a környezetért aggódunk"
Soha nem látott pesszimizmus érzékelhető a fogyasztói termékeket előállító vállalatok és a kiskereskedelmi cégek első számú vezetőinek körében - derül ki a PricewaterhouseCoopers (PwC) globális vezérigazgatói felméréséből, amelynek eredményeit szerdán juttatta el az MTI-nek.
Fő az egészség: gyógyszeren nem spórol a magyar
Annak ellenére, hogy a gazdasági válság miatt a lakosság döntő többsége jelentősen csökkenti kiadásait, az egészségügyi költések tekintetében csak kis mértékben korlátozzuk magunkat - derült ki a WEBBeteg.hu egészségportál és a Szinapszis Kft. közös felméréséből.
"A magyar sokat dumál, de nem dolgozik"
A magyar vezetők nem tudnak jól bánni a külföldiekkel, nem beszélnek idegen nyelveket, ráadásul sokkal jobb véleményen vannak magukról, mint ahogy a külföldi társaik megítélik őket - derül ki egy felmérésből. Bár a régióban mindenhol túlzott a bürokrácia, a különbség az, hogy Magyarországon "mindig van egy kiskapu'.
Sorban dőlnek be a magyar cégek
Nem folytatódott februárban a felszámolások számának brutális növekedése, de a korábbinál lényegesen több végelszámolást tett közzé a cégbíróság. Trendfordulókról korai beszélni; most vehetünk egy nagy levegőt, de a kilátások továbbra is rosszak - derül ki az Opten céginformációs szolgálat legfrissebb jelentéséből.
"A cég fizeti, belefér"
A budapestiek drágállják a taxit, és nem is túl gyakran veszik igénybe - derül ki a Business Superbrands 2008 díjas Szonda Ipsos 1300 fős felméréséből, amelyet 2009 februárjában készített 18-59 éves budapesti internetezők körében.
Válság: alkoholra jut pénz, tejre nem
A globális válság okozta valódi pánik és bizonytalanság csak tavaly év végére jelent meg össztársadalmi szinten - még nagyon friss és érthetetlen a lakosság nagy részének. Ez azonban nem változtatta meg a hazai kiskereskedelmet, csak a korábbi tendenciákat erősítette fel - derül ki a GfK Hungária kutatásainak legfrissebb adataiból. Míg a hipermarketek és a diszkontok értékbeli forgalma csökkent, addig a magasabb árszínvonalat képviselő szupermarketek és drogériák forgalma mind a teljes 2008-as évet, mind az utolsó negyedévet vizsgálva erőteljesen nőtt. 2008 utolsó negyedévében csökkentek a magyar háztartások vásárlásai a tej, a feldolgozott húsok és a mosószerek kategóriáiban. Ezzel szemben nem vásároltunk kevesebbet tésztából, sajtból, joghurtból és tisztálkodási szerekből.
"Egyre több a meló, pihenni meg nincs idő"
Folyamatosan csökken az emberek rendelkezésére álló szabadidő, és ebben a tekintetben nem is várható kedvező fordulat a jövőben - állapítja meg a GfK Hungária Piackutató Intézet Szabadidő-kutatása. Átlagosan a megkérdezettek fele elégedett a rendelkezésre álló szabadidő hosszával.
Nem nagyon vallásosak az EU állampolgárai
Egy nemrégiben közétett felmérés szerint a világ 10 legkevésbé vallásos országa között 5 uniós tagállam található. A vizsgálat alapján Észtország a legkevésbé vallásos ország a világon, ahol a megkérdezettek mindössze 14 százaléka állítja, hogy a vallás fontos szerepet tölt be mindennapjaiban.
Dohányzás: a fővárosiak és a dunántúliak "vezetnek"
A keleti országrészben élők több figyelmet szentelnek egészségi állapotuknak, mint az ország nyugati felén élők - derül ki a WEBBeteg.hu egészségportál és a Szinapszis Kft. közös felméréséből.
A napi betevőt a magyar bolthálózatokban vesszük
Továbbra is kiemelkedő szerepet töltenek be a kisebb üzletek a hazai élelmiszer kereskedelemben - derül ki a GfK Hungária hazai vásárlási szokásokat vizsgáló, ezer főt felölelő személyes megkérdezésen alapuló Shopping Monitor és Shopping Mission 2008-2009 tanulmányából. Míg a hazai tulajdonú láncokat alkotó üzletek elsősorban a napi rutinbevásárlások, illetve a spontán vásárlások helyszínei, addig a hipermarketek továbbra is a nagybevásárlások kedvelt színterei.
Soha nem látott mélyponton az internetezők hangulata
Az internetezők közhangulatában érződik az év elejei pesszimizmus, amire a jelenlegi gazdasági helyzet is rányomja a bélyegét: a hvg.hu NetHangulat index értéke egy hónap alatt 6 pontot esett, és január végén az eddig mért legalacsonyabb értékén, 14 ponton állt - derül ki az NRC Piackutató felméréséből. A pesszimisták aránya minden eddiginél magasabb, 91 százalék azok aránya, akik szerint hazánkban rossz irányba mennek a dolgok.
"Már megint fizetni kell?"
Lakását biztosító szolgáltatót jelöli meg főbiztosítóként, általában csak egyetlen banknál vezet számlát, a "pénzügyi csoportok" nyújtotta előnyöket pedig nem igazán használja ki az ügyfelek többsége - derül ki az IFUA Horváth & Partners tanácsadó cég és a Data Research Kft. által jegyzett Pénzügyi MOSAIC tanulmányból. A kutatás elsősorban arra kereste a választ, hogy a bank vagy biztosító választáskor milyen szempontokat tartanak fontosnak az emberek, mi alapján váltanak az egyes szolgáltatók között, milyen termékeket, szolgáltatásokat, és mi alapján vesznek igénybe.
Könnyű-e friss diplomásként munkát találni?
Sok cég keresi a pályakezdő diplomásokat, azonban problémát okoz a túlzott bérigény, illetve a nem megfelelő szaktudás.
Kevesebb vitamint szedünk
Továbbra is az egészségmegőrzés egyik fontos eszközének tartjuk a vitaminok szedését, habár kevesebbet vásároltunk belőle az elmúlt 2 évben - derül ki a GfK LHS Healthcare gyógyszerészek, patikai vásárlók és lakosság körében végzett kutatásaiból, valamint a háztartások privát fogyasztását mérő Consumer Tracking adataiból.