Négy magyarból három rendszeresen iszik

A magyar lakosság több mint háromnegyede rendszeres kávéfogyasztó, sokan - főként 30 év felett - több csészével is isznak naponta. A kedvenc továbbra is az eszpresszó, olyannyira, hogy az árát sem nézzük - derül ki a Nespresso megbízásából készült felmérésből, mely a magyar kávéfogyasztási szokásokat kutatta.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A GfK szerint a lakosság 76%-a fogyaszt kávét, ebből több mint 60% naponta egy, közel 40 % pedig akár több csésze feketét is elkortyolgat. Úgy tűnik, ahogy idősödünk, egyre intenzívebb kávéfogyasztókká válunk. 30 éves kor alatt ritkábban, fölötte azonban egyre népszerűbb ez a szokás. A legszenvedélyesebb fogyasztók a 40-60 évesek, de a 60 év felettiek közel háromnegyede is legalább naponta egy csészével megiszik.

Kávéfogyasztási szokásainkat jövedelmünk sem befolyásolja jelentősen: a magas, közepes illetve kis jövedelemmel rendelkező háztartásokban szinte ugyanannyi a nem (22-26%), a ritkán (4-8%) és a rendszeresen kávét fogyasztók (27-33%), illetve a kifejezetten kávéimádók (35-44%) aránya.

Eszpresszó a favorit

A magyarokra jellemző tradicionális eszpresszófogyasztás napjainkra sem változott: ma is a rövid fekete az igazi kedvenc. Különösen érvényes ez az idősebb korosztályra - ahol minden korcsoportban 70% feletti arányt ér el az eszpresszófogyasztás - valamint az megrögzött kávéivókra. Az eszpresszó után - jócskán lemaradva - a capuccino következik, ezt a kávétípust inkább a fiatalabbak és a kisfogyasztók részesítik előnyben. A dobogó harmadik fokán a tejeskávé áll - ez szintén a fiatal korosztály körében népszerű.

Ahogy a fogyasztás gyakoriságát sem befolyásolja az ár, a jövedelem a kávé típusának esetében sem jelentős differenciáló tényező. Legtöbben - bármennyibe is kerül - továbbra is eszpresszót fogyasztanak, érdekes azonban, hogy a magasabb jövedelműek között a cappucino-t fogyasztók aránya is jóval magasabb.

Véleményvezér

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat

A közeli fővárosokban sorra építik a metróvonalakat 

Budapesten is elkelne még néhány metró.
A lengyeleknek sikerült a repülőrajt

A lengyeleknek sikerült a repülőrajt 

A nyomában sem vagyunk a lengyeleknek.
Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo