Négy magyarból három rendszeresen iszik

A magyar lakosság több mint háromnegyede rendszeres kávéfogyasztó, sokan - főként 30 év felett - több csészével is isznak naponta. A kedvenc továbbra is az eszpresszó, olyannyira, hogy az árát sem nézzük - derül ki a Nespresso megbízásából készült felmérésből, mely a magyar kávéfogyasztási szokásokat kutatta.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A GfK szerint a lakosság 76%-a fogyaszt kávét, ebből több mint 60% naponta egy, közel 40 % pedig akár több csésze feketét is elkortyolgat. Úgy tűnik, ahogy idősödünk, egyre intenzívebb kávéfogyasztókká válunk. 30 éves kor alatt ritkábban, fölötte azonban egyre népszerűbb ez a szokás. A legszenvedélyesebb fogyasztók a 40-60 évesek, de a 60 év felettiek közel háromnegyede is legalább naponta egy csészével megiszik.

Kávéfogyasztási szokásainkat jövedelmünk sem befolyásolja jelentősen: a magas, közepes illetve kis jövedelemmel rendelkező háztartásokban szinte ugyanannyi a nem (22-26%), a ritkán (4-8%) és a rendszeresen kávét fogyasztók (27-33%), illetve a kifejezetten kávéimádók (35-44%) aránya.

Eszpresszó a favorit

A magyarokra jellemző tradicionális eszpresszófogyasztás napjainkra sem változott: ma is a rövid fekete az igazi kedvenc. Különösen érvényes ez az idősebb korosztályra - ahol minden korcsoportban 70% feletti arányt ér el az eszpresszófogyasztás - valamint az megrögzött kávéivókra. Az eszpresszó után - jócskán lemaradva - a capuccino következik, ezt a kávétípust inkább a fiatalabbak és a kisfogyasztók részesítik előnyben. A dobogó harmadik fokán a tejeskávé áll - ez szintén a fiatal korosztály körében népszerű.

Ahogy a fogyasztás gyakoriságát sem befolyásolja az ár, a jövedelem a kávé típusának esetében sem jelentős differenciáló tényező. Legtöbben - bármennyibe is kerül - továbbra is eszpresszót fogyasztanak, érdekes azonban, hogy a magasabb jövedelműek között a cappucino-t fogyasztók aránya is jóval magasabb.

Véleményvezér

Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo