Fiataloknak és nem krónikus betegeknek...

Elsősorban a fiatalabbak, krónikus betegségekben nem szenvedők gondolják úgy, hogy hatékonyabbak és mellékhatás szempontjából biztonságosabbak a gyógynövényalapú készítmények - derült ki a WEBBeteg.hu egészségportál és a Szinapszis Kft. által készített legújabb felmérésből.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A magyar lakosság összességében a gyógynövény alapú készítményekben (gyógyteák, tinktúrák, gyógykenőcsök stb.) bízik leginkább, amennyiben a készítmény hatékonyságát és mellékhatás-mentességét vesszük alapul. A lista második helyén - alig valamivel lemaradva - a vényköteles gyógyszerek állnak.

A vényköteles gyógyszereket főleg az idősebb, jellemzően krónikus betegségben szenvedők részesítik előnyben, míg a természetes alapanyagú készítmények hatásában főként a fiatalabb, tartós betegségeknek kevésbé kitett korosztály tagjai vélik hatékonynak. Meglepő és az eladási statisztikáknak némileg ellentmondó eredménye a felmérésnek, hogy a lista középmezőnyében a vénymentesen kapható gyógyszerekbe vetett lakossági bizalmat némileg megelőzi az Országos Gyógyszerészeti Intézet (OGyI) által bevizsgált gyógytermékek és a homeopátiás készítmények csoportja.


Noha a megkérdezettek közel fele - saját állítása szerint - ismeri a mágnesterápia, biorezonancia és kineziológia működési elveit, az ezekbe vetett hit meglehetősen alacsony.

A bizalmi indexen alapuló lista alsó harmadában a táplálék-kiegészítők és vitaminok találhatóak, a legalacsonyabb bizalom pedig az OGyI által be nem vizsgált gyógyhatású készítményeket övezi - a lakosság egyötöde egyáltalán nem hisz ezek hatékonyságában.

Jellemző, hogy az alternatív készítmények elsősorban a fiatalabb korosztályban népszerűek: a homeopátiás termékeket leginkább a 26-45 éves korosztály részesíti előnyben, míg a táplálék-kiegészítőkben, vitaminokban a 18-25 évesek bíznak legmagasabb arányban. Azok, akik krónikus betegségben szenvednek és tartós kezelésre szorulnak, továbbra is a hagyományos módszereket, gyógyszereket választják.             

Népszerű a természetgyógyászat

A természetgyógyászat hatékonyságában a lakosság közel fele bízik. Ebben az esetben is jellemző azonban, hogy a módszert leginkább az egészségesek preferálják, a betegek körében mintegy 12 százalékkal alacsonyabb annak bizalmi indexe (52 illetve 40 százalék).

A lakosság egyharmada bízik a homeopátiában és akupunktúrában, bár életkor szerinti szórásban itt volt a legnagyobb eltérés megfigyelhető. Míg a 18-25 év közötti fiatalok több mint fele vélekedik pozitívan a módszerrel kapcsolatban, addig az 55 év felettieknek csak ötöde gondolja úgy, hogy ezek hatékonyan befolyásolják az egészségi állapotot.

Véleményvezér

Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában

Orosz terrorcselekményektől tartanak Európában 

Csehországban nemrégiben orosz ügynökök próbálták meg hatástalanítani vasúti jelzőrendszereket.
Ilyen még a világon nem volt, egy fideszes képviselő kétszer mondta el ugyanazt a beszédét a Parlamentben

Ilyen még a világon nem volt, egy fideszes képviselő kétszer mondta el ugyanazt a beszédét a Parlamentben 

Ismétlés a tudás anyja, vagy csak köznevetséget okozott a feledékenység.
Meddig élnek a magyarok?

Meddig élnek a magyarok?  

A várható élettartamot tekintve Szlovénia lekörözte Ausztriát.
Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo