Szegény nyugdíjasok: vény nélküli már nem kell

Jobban odafigyelünk egészségünk megőrzésére és arra, hogy szervezetünk védekezőképességét fenntartva fel tudjuk venni a harcot a különféle betegségekkel szemben - derül ki a GfK LHS HealthCare legfrissebb, 2009. január-márciusban készült lakossági felméréséből. Az egészségügyi magánszolgáltatók iránti bizalom is megnőtt a mai gazdasági helyzetben, a legnagyobb mértékben a szemorvosi szolgáltatásokat keresik. A vény nélkül kapható gyógyszerek vásárlása kapcsán a legnagyobb változás a szegény nyugdíjasok körében figyelhető meg, 47 százalékuk ma már csak súlyosabb esetekben szerez be ilyen jellegű készítményeket.

A gazdasági válság sújtotta jelenlegi gazdasági helyzetben az emberek jobban odafigyelnek egészségük megőrzésére, a betegségek megelőzésére. Ez leginkább a városi alsóközéposztályra és a befutott értelmiségiekre jellemző. Legkevésbé a szegény munkások rétege foglalkozik egészségével, bár ők is igyekeznek egyre jobban odafigyelni magukra.

Általában a felnőtt lakosság fele (51%) tesz ma többet a betegségek megelőzése érdekében, mint egy évvel korábban. Ők úgy gondolják, ma érdemes többet költeni az egészségükre, mint a tavalyi évben. Még többen, kétharmaduk (67%) pedig többet szeretne tudni arról, hogy mit tehet a saját egészsége érdekében.

Az egészségügyi magánszolgáltatók iránti bizalom is megnőtt a válság kezdete óta. A legkeresettebb a fogorvos, a gyerekorvos és a szemész magánszolgáltató.

A szolgáltatások iránt 17-36 százalékkal nőtt meg az érdeklődés, a legnagyobb mértékben a szemorvosi szolgáltatások iránt. Emellett még abban az esetben, ha valaki nem akar kiesni a munkából.

Vényre vagy vény nélküli

A vény nélkül kapható gyógyszerek vásárlása kapcsán a lakosság 67 százaléka nem változtatott szokásain az elmúlt hónapokban. A fogyasztók 5 százaléka olcsóbb, nem vényköteles, 11 százaléka kevesebb, 15 százaléka pedig csak súlyosabb esetekben vásárol gyógyszert. Emellett mindössze 2 százalékuk döntött úgy, hogy már nem vesz ilyen jellegű készítményt.

A legnagyobb változás a szegény nyugdíjasok körében figyelhető meg. 33 százalékuk továbbra is vásárol vénynélküli gyógyszereket, 47 százalékuk viszont már csak súlyosabb esetekben szerez be ilyen készítményeket. A legkevésbé a városi alsóközéposztály változtatott gyógyszervásárlási szokásain, hiszen 75 százalékuk ugyanazokat a vénynélküli gyógyszereket vásárolja, mint egy évvel korábban.

A vényköteles gyógyszerek beszerzése során a lakosság 85 százaléka nem változtatott szokásain, 8 százalék az orvostól kéri az olcsóbb gyógyszert, 7 százalék pedig a patikában.

Az úgynevezett felső klasszik fogyasztói szegmensbe tartozók fogadják el leginkább az orvos által felírt gyógyszert, 93 százalékuk váltja ki a recepten szereplő medicinákat. A szegény nyugdíjasok azok, akik a leggyakrabban kérnek olcsóbb gyógyszert. 27 százalékuk már az orvosnál, míg 20 százalékuk a gyógyszertárban kéri az olcsóbb orvosságot.

A felmérés a GfK LHS HealthCare 1000 fős lakossági felmérése alapján készült 2009. január-márciusban.

Véleményvezér

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat 

Gyanús körülmények a kárpátaljai templom felgyújtási kísérlete körül.
Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak

Ursula elküldte a selyemzsinórt Orbán Viktornak 

Az orbáni hintapolitikát megelégelték az európai nagyhatalmak.
Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését

Orbán Viktor megírná Brüsszel helyett az unió költségvetését 

Drukkolunk Orbán Viktornak, hogy jobb költségvetést írjon Brüsszelnél.
Befellegzett a visegrádi négyeknek

Befellegzett a visegrádi négyeknek 

Mélyponton a magyar-lengyel kapcsolatok.
Hamar kitiltották a Harcosok Klubjából a könyvelők alelnökét

Hamar kitiltották a Harcosok Klubjából a könyvelők alelnökét 

Nem kívánatos a könyvelő a Harcosok Klubjában.
Arcul köpte az örményeket egy fideszes országgyűlési képviselő

Arcul köpte az örményeket egy fideszes országgyűlési képviselő 

Oksabb lett volna, ha Hoppál Péter csendben marad.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo