Szegény nyugdíjasok: vény nélküli már nem kell

Jobban odafigyelünk egészségünk megőrzésére és arra, hogy szervezetünk védekezőképességét fenntartva fel tudjuk venni a harcot a különféle betegségekkel szemben - derül ki a GfK LHS HealthCare legfrissebb, 2009. január-márciusban készült lakossági felméréséből. Az egészségügyi magánszolgáltatók iránti bizalom is megnőtt a mai gazdasági helyzetben, a legnagyobb mértékben a szemorvosi szolgáltatásokat keresik. A vény nélkül kapható gyógyszerek vásárlása kapcsán a legnagyobb változás a szegény nyugdíjasok körében figyelhető meg, 47 százalékuk ma már csak súlyosabb esetekben szerez be ilyen jellegű készítményeket.

A gazdasági válság sújtotta jelenlegi gazdasági helyzetben az emberek jobban odafigyelnek egészségük megőrzésére, a betegségek megelőzésére. Ez leginkább a városi alsóközéposztályra és a befutott értelmiségiekre jellemző. Legkevésbé a szegény munkások rétege foglalkozik egészségével, bár ők is igyekeznek egyre jobban odafigyelni magukra.

Általában a felnőtt lakosság fele (51%) tesz ma többet a betegségek megelőzése érdekében, mint egy évvel korábban. Ők úgy gondolják, ma érdemes többet költeni az egészségükre, mint a tavalyi évben. Még többen, kétharmaduk (67%) pedig többet szeretne tudni arról, hogy mit tehet a saját egészsége érdekében.

Az egészségügyi magánszolgáltatók iránti bizalom is megnőtt a válság kezdete óta. A legkeresettebb a fogorvos, a gyerekorvos és a szemész magánszolgáltató.

A szolgáltatások iránt 17-36 százalékkal nőtt meg az érdeklődés, a legnagyobb mértékben a szemorvosi szolgáltatások iránt. Emellett még abban az esetben, ha valaki nem akar kiesni a munkából.

Vényre vagy vény nélküli

A vény nélkül kapható gyógyszerek vásárlása kapcsán a lakosság 67 százaléka nem változtatott szokásain az elmúlt hónapokban. A fogyasztók 5 százaléka olcsóbb, nem vényköteles, 11 százaléka kevesebb, 15 százaléka pedig csak súlyosabb esetekben vásárol gyógyszert. Emellett mindössze 2 százalékuk döntött úgy, hogy már nem vesz ilyen jellegű készítményt.

A legnagyobb változás a szegény nyugdíjasok körében figyelhető meg. 33 százalékuk továbbra is vásárol vénynélküli gyógyszereket, 47 százalékuk viszont már csak súlyosabb esetekben szerez be ilyen készítményeket. A legkevésbé a városi alsóközéposztály változtatott gyógyszervásárlási szokásain, hiszen 75 százalékuk ugyanazokat a vénynélküli gyógyszereket vásárolja, mint egy évvel korábban.

A vényköteles gyógyszerek beszerzése során a lakosság 85 százaléka nem változtatott szokásain, 8 százalék az orvostól kéri az olcsóbb gyógyszert, 7 százalék pedig a patikában.

Az úgynevezett felső klasszik fogyasztói szegmensbe tartozók fogadják el leginkább az orvos által felírt gyógyszert, 93 százalékuk váltja ki a recepten szereplő medicinákat. A szegény nyugdíjasok azok, akik a leggyakrabban kérnek olcsóbb gyógyszert. 27 százalékuk már az orvosnál, míg 20 százalékuk a gyógyszertárban kéri az olcsóbb orvosságot.

A felmérés a GfK LHS HealthCare 1000 fős lakossági felmérése alapján készült 2009. január-márciusban.

Véleményvezér

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo