A BellResearch által készített Magyar Infokommunikációs Jelentés adatai szerint tavaly tovább folytatódott a mobiltelefont használók arányának növekedése: 2008-ban a legalább 15 éves magyarországi lakosoknak már háromnegyede, mintegy 6,4 millió fő tartozott ebbe a körbe.
A kutatók a használati szokásokat is elemzik. Ezek szerint rövid szöveges üzenetek küldésére a mobilozók több mint kétharmada használja készülékét. Egy felhasználó - a saját bevalláson alapuló adatok szerint - havonta átlagosan 15 darab SMS-t küld; ebben természetesen azok is benne vannak, akik szinte sohasem SMS-eznek, de azok is, akik havi szinten több tucat vagy akár több mint száz üzenetet küldenek. Az SMS-t küldők ötöde például legfeljebb havi 5 üzenetet küld, miközben a "heavy userek", akik körében az 50 darab vagy akár még ennél is több SMS is tipikusnak számít, a releváns sokaság alig 6 százalékát alkotják.
Nemcsak az SMS-ezők aránya, hanem a szolgáltatás használatának intenzitása is igen heterogén képet mutat. Míg a 15-24 évesek akár havi 20 üzenetet is megírnak, addig a 45 év feletti korosztályban ennek alig a fele a jellemző. Önmagában már az is sokat elárul a szokásokról, hogy a teljes SMS-forgalom 40 százalékát az előbb említett 15-24 éves korosztály bonyolítja le.
Az SMS alapú szolgáltatások használata - tehát azok, amelyek szöveges üzenet küldésével vagy fogadásával teszik lehetővé bizonyos szolgáltatások megrendelését, egyes információk megszerzését, valamilyen ügyintézést - még napjainkban sem számít éppenséggel gyakorinak. A legalább 15 éves, aktív mobiltelefon-előfizetéssel rendelkező hazai lakosságnak az adatfelvételt megelőző három hónapban mindössze 7 százaléka számolt be erről (ez az alapsokaságban 400-500 ezer főt jelent). A tendencia azt mutatja, hogy bár a tavalyi évhez képest nem nőtt az SMS alapú szolgáltatásokat igénybe vevő előfizetők aránya, számosságukat tekintve mégis enyhe növekedés tapasztalható, ami a felhasználói kör növekedésének hozadéka.
A teljes vizsgált előfizetői körben mintegy 3,3 millió mobil-előfizető számára adott az MMS-küldés lehetősége: telefonjuk alkalmas rá, a szolgáltatóknál pedig jellemzően csak egy ingyenes regisztráció szükséges a funkció aktiválásához. Mégis csupán alig valamivel több mint harmaduk küldött vagy fogadott képüzenetet az adatfelvételt megelőző három hónapban. Többségük jellemzően a saját mobiltelefonjával készített fényképet küldi tovább.