Felmérés cikkek


Ez foglalkoztatja idén a vállalatvezetőket

Ez foglalkoztatja idén a vállalatvezetőket 

A magyarországi vezérigazgatók szemében továbbra is Németország az elsődleges célpiac, miközben Románia egy év alatt fellépett a második helyre. A többség növekedésre számít idén, a legnagyobb problémákat a munkavállalókkal kapcsolatban látják – derült ki a PwC elemzéséből.
Lassan kezdünk rászokni az e-számlákra

Lassan kezdünk rászokni az e-számlákra 

A háztartások többsége immár elektronikusan is kap számlát legalább egy szolgáltatótól, a lakosság kétharmada ugyanakkor még mindig használja a postai csekket számláinak kifizetésére – derül ki a Díjnet ezer fős mintán elvégzett online kutatásából, amelyet a Biztosítási Szemle ismertetett.
Magas profitra számítanak idén a kkv-k

Magas profitra számítanak idén a kkv-k 

Magasak idén a kkv-k elvárásai, átlagosan 5 százalékos profitnövekedésre számítanak – derült ki a K&H kutatásából, különösen a nagyobb cégek optimisták.
A Bitcoin népszerűtlen, de a blokkláncot szeretik az internetezők

A Bitcoin népszerűtlen, de a blokkláncot szeretik az internetezők 

Három országban vizsgálta közös kutatásban a kriptovaluták és a blockchain technológia online ismertségét és megítélését a Neticle és a CoinCash. A valuták, különösen a Bitcoin megítélése inkább negatív, a blokklánc-technológiát viszont a legtöbben kedvezően ítélik meg.
Aggasztóan egészségtelenül élünk

Aggasztóan egészségtelenül élünk 

Aggasztó adatokat mutatott ki a magyar lakosság egészségi állapotáról a Magyarország Átfogó Egészségvédelmi Szűrőprogram: az emberek mintegy 40 százaléka túlsúlyos, negyede dohányzik, harmada pedig hetente legfeljebb egyszer fogyaszt csak zöldséget vagy gyümölcsöt.
44 százalékkal nőtt, idén is emelkedhet a lakásépítési kedv

44 százalékkal nőtt, idén is emelkedhet a lakásépítési kedv 

Tavaly 44 százalékkal nőtt a megépült új lakások száma, de a munkaerőhiány miatt kevesebb új lakás készül el, mint amennyire igény lenne.
Nem merjük bevallani, valójában mennyit eszünk

Nem merjük bevallani, valójában mennyit eszünk 

A britek 50 százalékkal többet esznek, mint amennyit bevallanak. Az ellenőrzött, valódi fogyasztás alapján módosítani kell a statisztikákat – és az ajánlásokat, miből mennyit egyen az ember, ha egészséges akar maradni.
Magyarországon nagyon magas a kockázat

Magyarországon nagyon magas a kockázat 

Az Euler Hermes Hitelbiztosító február elsején közzétette részletes értékelését az országok adósságkezelési eljárásairól, melynek célja a döntéshozók támogatása a nemzetközi kereskedelemben. A jelentésben 50 ország nemzetközi adósságbehajtási gyakorlatait, problémáit, bonyolultságát mérték fel a helyi fizetési gyakorlatok, bírósági eljárások, illetve fizetésképtelenségi eljárások alapján. A számok alapján Magyarország Csehországgal, Szlovákiával és Törökországgal együtt a „nagyon magas” kockázatú csoportba került.
Többen tesznek félre havonta, mint korábban

Többen tesznek félre havonta, mint korábban 

Az elmúlt három évben jelentősen javult a magyarok fizetőképessége és ezzel párhuzamosan megtakarítási lehetőségeik is. Az Intrum nemzetközi követeléskezelő kutatásából az is kiderült, hogy a magyarok egyre bizakodóbbak pénzügyi és gazdasági helyzetüket illetően.
Nagyot ment a gyümölcsjoghurt és a croissant

Nagyot ment a gyümölcsjoghurt és a croissant 

A magyarok nagy kedvence a vegyes gyümölcsös, illetve a natúr növényi joghurt.Az aranyérmes növényi joghurtok kategóriájának 33 százalékos értékbeli bővülése és 200 millió forintos forgalma mögött leginkább a gyártói márkák által piacra dobott termékinnovációk állnak - a Nielsen felmérése szerint.

Sokan még mindig nyári gumival járnak 

Százból tizenkét autón nyári abroncsok vannak fent december közepén, derült ki abból a felmérésből, amelyet az Abroncs Kereskedőház végzett a téli szerelési szezon után Budapesten és több nagyvárosban. A felmérés szerint az átlagnál rosszabb a helyzet a kisteherautók és mikrobuszok esetében.

Sokan nem tudják, hogy illegális, amit letöltenek 

Az illegális tartalmak ingyenes letöltése sokkal inkább a gyors és egyszerű hozzáférés, mintsem az ingyenesség miatt olyan népszerű a fiatalok körében, ugyanakkor az sem utolsó szempont, hogy a válaszadók szerint a letöltött tartalmak sok esetben nem is beszerezhetőek törvényes úton, derült ki a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) fiatalokat érintő legfrissebb országos felméréséből.

Egy ország fegyverben 

A több tucatnyi halottat követelő las vegas-i lövöldözés újból a felszínre dobta az Egyesült Államokban a lőfegyverek birtoklásának szabályozási kérdését – holott az a furcsa, hogy ez még egyáltalán kérdés.

Európában hisznek az elektromos autóban 

Az európai emberek közel fele úgy véli, tíz éven belül több lesz az elektromos autó, mint a robbanómotoros jármű. Ezt jelzi az a felmérés, melyet az E.ON végzett nyolc európai országban.

A Nomád, a Játékos és az Üzletkötő 

Három globális trend van kialakulóban a fogyasztói magatartások terén – az Oracle legfrissebb felmérése szerint. A kutatás több mint 15 ezer fogyasztó vásárlási szokásait vizsgálta a mobil fizetési megoldások, az áruvisszaküldés és az új technológiák elfogadása körében.

A számlák negyedét szándékosan nem fizetik 

Tavalyhoz képest enyhén javult a fizetési morál a magyarországi vállalati- és lakossági ügyfelek esetén egyaránt – derült ki az EOS Csoport idei, fizetési szokásokat vizsgáló kutatásából. A felmérés szerint jelentős a szándékosan nem fizető adósok száma mind a vállalati, mind a magánszemélyek számára értékesítő szektorokban.

A munkavállalók negyede munkahelyén is a webáruházak kínálatát böngészi 

A dél-afrikai Naspers csoport érdekeltségébe tartozó eMAG.hu felkérésére a GKI Digital 1500 ember megkérdezésével elkészítette az E-Commerce riport második reprezentatív kutatását. Az eMAG arra kereste a választ, hol, mikor, hogyan vásárolnak az emberek az online áruházakban, mi motiválja őket, valamint milyen előnyöket és hátrányokat tapasztalnak ezek használata során. A kérdések egy része a webáruház-használat általános jellemzőire, mások kifejezetten az eMAG-ra vonatkoztak.

Hamarosan kiderül, mi a helyzet az építőiparban: készül Építési Piaci Prognózis 

A 2017. november közepén a megrendelők kezébe kerülő országos Építési Piaci Prognózis felállításához a szervezők várják az önkormányzatoknál az építésügy területén dolgozó szakemberek véleményét az általuk várt tendenciákról. A felmérés online kérdőívének kitöltése pár percet vesz igénybe, és nem igényli számszerű adatok ismeretét, ellenben alapoz a szakemberek várakozásaira.

A havi fizetés nagy részét elvihette az iskolakezdés 

Közel minden második szülő 50 ezer forint feletti összeget fordít gyermeke beiskolázására – derült ki a Provident Pénzügyi Zrt. több mint 500 ügyfele – elsősorban általános- és középiskolás gyermekkel rendelkező családok – körében végzett friss kutatásból. A háztartások fele előre felkészül a szeptemberi kiadásokra, a megkérdezett családok ötöde kölcsönből fedezi a tanévkezdetet.

Ilyen vidáman még sosem látták a fiatalok a jövőt 

Optimistábbak a fiatalok, mint korábban - derült ki a K&H fiatalok jóléti indexéből, amely 2017 második negyedévében 17 pontot ért el. Ez a felmérés történetében mért legmagasabb érték.

A budapestiek nem örülnek a fakivágásoknak 

A budapestiek számára kiemelkedően fontos a zöldterületek védelme. A megkérdezettek döntő többsége, 88 százaléka szerint nem szabad beépíteni a meglévő közparkokat, közkerteket.

Sikerekre számítunk a vizes VB-n 

A Kutatópont reprezentatív felméréséből kiderült: a magyarok 83 százaléka sikeres szereplést vár a budapesti vizes világbajnokságon. A rajongók fele a tévében követi majd az eseményt.

Aranylázban a magyarok 

A hazai közönség optimistán készül a közelgő vizes világbajnokságra. Az NRC és a NetPanel friss felméréséből kiderül: ötből ketten aktívan követik majd a világeseményt. A legnagyobb kedvenc Hosszú Katinka és a férfi vízilabda-válogatott. Előbbitől szinte mindenki aranyat vár, de a pólósok dobogós helyezése is borítékolható a hazai szurkolók szerint. Kenderesi Tamás rajongói leginkább fiatal lányok, míg Kapás Boglárka a férfiaknál befutó.

Elavult számítógépet használ a magyar kkv-k csaknem harmada 

A magyar kis- és középvállalatok 29 százaléka elavult, 5 évnél idősebb számítógépet használ, ami lényegesen rosszabb az uniós átlagnál, ahol 18 százalék ez az arány – mondta Vass Gábor, a Microsoft Magyarország Kft. kkv-üzletág és partnerkapcsolati igazgatója a vállalat legfrissebb kutatását ismertetve csütörtökön.

Elhalasztják a felvételt és a beruházásokat a cégek a béremelés miatt 

Legalábbis ez derül ki az MKIK Gazdaság- és Vállalkozáskutató Intézet által készített legfrissebb, ma napvilágot látott felméréséből.

Megérné megkönnyíteni a nők dolgát 

Munkakeresés kisgyermekes nőként, túlterheltség, munka és gyermeknevelés összeegyeztetése: a Coca-Cola Magyarország közvéleménykutatása szerint ezek ma a magyar nők legnagyobb kihívásai. Minden második nő családbarátnak tartja a munkahelyét, bár több segítséget szeretne kapni a férfiaktól és a családtagjaitól.

Meglátták a lehetőséget a rugalmasságban a cégek 

Nyitottak a cégvezetők a rugalmas foglalkoztatásra egy friss felmérés szerint. A legfontosabb motivációt a hatékonyság növekedése, a vevői igények jobb kiszolgálása, illetve – és ez a jelenlegi munkaerő-hiányos helyzetben kulcsfontosságú tényező lehet – a munkavállalói igényeknek való megfelelés jelentheti.

Már kötelező (lenne) a mobilos fizetés 

A korai véleményvezér fogyasztók számára kiemelten fontos az etikus működés a pénzügyi szolgáltatók esetében, de itt az ideje a biometrikus azonosításnak is. Mobilos fizetés nélkül pedig már nem is élhetünk - derül ki a Gfk friss felméréséből.

Ingyenes szállítás: áldás vagy átok? 

2016-ban mintegy 30 milliószor vásároltunk terméket online, melynek 69%-át külső logisztikai cég juttatta célba, ráadásul a kézbesítési díjat nekünk, vevőknek sokszor egyáltalán nem kellett fizetnünk. Azonban ez az idilli állapot a logisztikai cégek és kereskedők részéről is áldozatokkal járt, így idén vélhetően már újra magasabb értékben kell vásárolnunk, ha ingyenes szállításra vágyunk – derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös, Online Kiskereskedelmi Index kutatás-sorozatának idei második felméréséből.

Hogy dönt vezetőként az online marketingről? 

Rengeteg cikk foglakozik online marketinggel, de keveset tudunk arról, hogy a hazai vállalkozások vezetői mi alapján hozzák meg marketing-döntéseiket. Szeretné tudni, hogy versenytársainál hogyan működnek ezek a dolgok? Vegyen részt kutatásunkban!

Csak 7 százalék tart a csődtől 

A hazai vállalkozások több mint kétharmadának jó irányba mennek a dolgai, sőt szeretnének tovább növekedni – derül ki az OTP Business legutóbbi, 1270 pénzügyi döntéshozó megkérdezésén alapuló reprezentatív kutatásából. A stagnálás a magyar cégek csupán negyedére jellemző, és mindössze 7 százalék látja úgy, hogy akár csődbe is mehet.

Látják a főnökök a rugalmas munka előnyeit, mégsem használják 

Bár számtalan munkaadó tisztában van azzal, hogy a rugalmas munkahely a személyes teljesítményre jótékony hatással van, sokan valójában mégsem támogatják azt - derül ki az Epson friss, a témát vizsgáló kutatásából.

Megbízható szállítóra vágynak az vásárlók és eladók is 

Az online kereskedelemben a megbízhatóság a legfontosabb szempont a szállítási mód kiválasztásakor, a gyorsaság mégsem számít annyira – derül ki a Vatera legfrissebb felméréséből, melyben a Vaterafutár szolgáltatás felhasználóit kérdezte meg arról, hogy eladóként, illetve vásárlóként milyen szempontok alapján választanak szállítási módot online adásvételeikhez. A csomagfeladások közel felét apróhirdetési oldalak, webshopok és Facebook adásvételi csoportok feladásai adják. Így a kutatás eredményei általában a magyar e-kereskedelemre vonatkozóan is mérvadóak lehetnek.

Bizakodnak és aggódnak a magyar cégvezetők 

A szakemberhiány 2017-ben is a növekedés legnagyobb gátja a vezetők szerint - derül ki a PwC Vezérigazgató felmérésének eredményeiből. Pedig a többség növekedni szeretne, plusz emberek felvételére készül. A válaszok szerint egyértelmű gond a túlszabályozottság is, lehetőségeket pedig leginkább a technológia jelent.

A net fontos, de IT-ra nem költenek a cégek 

A magyar kis- és középvállalkozások fontosnak tartják az internethasználatot, 84 százalékuknak saját, szakember által üzemeltetett honlapja van, többségük ugyanakkor árbevételének egy százaléknál kisebb részét fordítja számítástechnikai és távközlési eszközökre – derül ki a Gazdaság- és Vállalkozáskutató Intézet (GVI) felméréséből.

Alkalmazottakból lesznek a legsikeresebb vállalkozók 

Alkalmazottból lesznek a legsikeresebb vállalkozók: a korábbi munkatapasztalat jelentős előnyt jelent azok számára, akik cégalapításba vágnak – derült ki a Budapest Bank kutatásából.

Nem ugrottak a munkáltatók a készpénz-cafeteriára 

A juttatásokat terhelő közterhek általában csökkentek, viszont az Erzsébet utalvány és több más népszerű juttatási elem kikerült a kedvezményes adózású béren kívüli juttatások csoportjából. Nem csökkent jelentősen cafeteria iránti munkáltatói érdeklődés, és nem lett kiugróan népszerű a készpénz cafeteria – ez derül ki Szent István Egyetem Menedzsment és HR Kutató Központja kutatóinak a Cafeteria TREND Magazin, az Országos Humánmenedzsment Egyesület, a Humán Szakemberek Országos Szövetsége és a BKIK támogatásával elkészített felméréséből.

Száguld az e-kereskedelem, de már látszik a vége 

A forintban kifejezve mintegy 310 milliárdos online piac, 2016-ban arányaiban háromszor gyorsabban bővült a teljes hazai kiskereskedelemnél, a jelenlegi növekedési ütem korlátai azonban már látszanak – derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös, Online Kiskereskedelmi Index kutatássorozatának idei első felméréséből.

Évente 100 órát ülünk a dugóban 

Éves szinten 100 óra extra utazást jelentenek a dugók Budapesten, de még ezzel a döbbenetes számmal sem Budapest a legzsúfoltabb város a régióban a TomTom Traffic Index szerint.

Dupla fizuért hagynák el a mamahotelt a fiatalok 

A fiatalok több mint fele még a szülők vagy a család tulajdonában lévő ingatlanban lakik, 23 százalékuk pedig lakást bérel. A 19-29 évesek legnagyobb része arra számít, hogy 26-30 évesen lesz majd saját lakása. Hosszabb távon pedig a kertes házak a legvonzóbbak, míg a lakóparkok nem örvendenek túl nagy népszerűségnek, a fiatalok mindössze 8 százaléka élne itt szívesen a következő 10 évben – derült ki a K&H adataiból.

Így pörgeti a reklám a GDP-t 

A reklám hasznos, mert hozzájárul a gazdaság bővüléséhez, támogatja az innovációt, munkahelyeket teremt – hogy csak néhány dolgot említsünk. Ez derül ki egy friss kutatásból, amelynek eredményei szerint 1 eurónyi reklámpénz hét euróval pörgeti meg az európai GDP-t.

Kiábrándultak a vezetők a feltörekvő országokból? 

Bizakodóak a vezérigazgatók az idei évvel kapcsolatban a PwC globális felmérése szerint, bár nem annyira, mint 2007 előtt. A globalizációban már nem hisznek, a fejlődő világ helyett a mostani vezetőkre épül a növekedés a várakozások szerint.

Csak akkor segítenénk a szülőnkön, ha megérdemli 

Megosztja az embereket a kötelező szülőtartásról szóló jogszabály – derül ki a 4Life Direct nemzetközi biztosításközvetítő megbízásából készült országos reprezentatív kutatásból. A megkérdezettek mindössze 9 százaléka véli úgy, hogy a szülők eltartása mindenképpen a gyermek feladata, a válaszadók közel fele pedig csak akkor érzi ezt jogosnak, ha a szülő megfelelően nevelte gyermekét.

A munkahely színén is múlhat a hatékonyság 

A színek nem csak a művészetben töltenek be fontos szerepet, de a közlekedéstől kezdve a gasztronómián át az öltözködésig az élet minden területén meghatározó a jelenlétük, így nem meglepő, hogy a munkavégzésünket is nagyban befolyásolják.

Túlságosan bíznak dolgozóikban a magyar cégvezetők 

A hazai kis- és középvállalkozások vezetőinek több mint 75 százaléka véli úgy, hogy a munkatársakba vetett bizalom elegendő lehet a visszaélések megelőzésére, ugyanakkor átlagosan éves bevételük 5-7 százalékát visszaélések miatt vesztik el, ami árnyalja a vállalatvezetők pozitív elképzeléseit.

Magyarország, a social media nagyhatalom 

Régiós összevetésben is kiemelkedő eredményeket mutat fel a magyar reklámpiac. Egyre többet költenek el a vállalatok a digitális platformokon, lassan minden második magyar ember elérhető a közösségi médiában, és a tévés reklámbüdzsék sem csökkenek - derült ki a régió legnagyobb független ügynökséghálózata, a weCAN által készített CANnual Report 2016 kiadványból.

Két szék között az asztal alá esnek a középvállalkozások 

A középvállalkozások hetven százaléka „középső gyermek szindrómában” szenved, a jövőben a jelenleginél több állami támogatást és hitellehetőséget szeretnének kapni, mivel úgy vélik kimaradnak a startupoknak és kisvállalkozásoknak nyújtott támogatásokból - derült ki a Ricoh Europe friss kutatásból.

A kormányok tehetnek a munkaerőhiány ellen 

Egyre súlyosabb a globális szakemberhiány. A Hays friss elemzése szerint néhány év alatt 14 százalékkal nőtt a szaktudáshiány Európában. Hogy bért kell emelni, az nem kérdés, de a kormányok tehetnek a legtöbbet a megoldásért.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére

Jogi kisokos

Mivel büntethető egy cég?

Mivel büntethető egy cég? 

Gyakori vélekedés, hogy a büntetőjogi felelősség és kockázat kizárólag a magánszemélyeket terheli.

Infokom

Lehull a lepel, mit gondolnak a magyarok a mesterséges intelligenciáról

Lehull a lepel, mit gondolnak a magyarok a mesterséges intelligenciáról 

Az emberek bár egyre többször használják a mesterséges intelligenciát, sokan bizonytalanok az AI-jelenséggel kapcsolatban.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo