Felmérés cikkek


Ez foglalkoztatja idén a vállalatvezetőket

Ez foglalkoztatja idén a vállalatvezetőket 

A magyarországi vezérigazgatók szemében továbbra is Németország az elsődleges célpiac, miközben Románia egy év alatt fellépett a második helyre. A többség növekedésre számít idén, a legnagyobb problémákat a munkavállalókkal kapcsolatban látják – derült ki a PwC elemzéséből.
Lassan kezdünk rászokni az e-számlákra

Lassan kezdünk rászokni az e-számlákra 

A háztartások többsége immár elektronikusan is kap számlát legalább egy szolgáltatótól, a lakosság kétharmada ugyanakkor még mindig használja a postai csekket számláinak kifizetésére – derül ki a Díjnet ezer fős mintán elvégzett online kutatásából, amelyet a Biztosítási Szemle ismertetett.
Magas profitra számítanak idén a kkv-k

Magas profitra számítanak idén a kkv-k 

Magasak idén a kkv-k elvárásai, átlagosan 5 százalékos profitnövekedésre számítanak – derült ki a K&H kutatásából, különösen a nagyobb cégek optimisták.
A Bitcoin népszerűtlen, de a blokkláncot szeretik az internetezők

A Bitcoin népszerűtlen, de a blokkláncot szeretik az internetezők 

Három országban vizsgálta közös kutatásban a kriptovaluták és a blockchain technológia online ismertségét és megítélését a Neticle és a CoinCash. A valuták, különösen a Bitcoin megítélése inkább negatív, a blokklánc-technológiát viszont a legtöbben kedvezően ítélik meg.
Aggasztóan egészségtelenül élünk

Aggasztóan egészségtelenül élünk 

Aggasztó adatokat mutatott ki a magyar lakosság egészségi állapotáról a Magyarország Átfogó Egészségvédelmi Szűrőprogram: az emberek mintegy 40 százaléka túlsúlyos, negyede dohányzik, harmada pedig hetente legfeljebb egyszer fogyaszt csak zöldséget vagy gyümölcsöt.
44 százalékkal nőtt, idén is emelkedhet a lakásépítési kedv

44 százalékkal nőtt, idén is emelkedhet a lakásépítési kedv 

Tavaly 44 százalékkal nőtt a megépült új lakások száma, de a munkaerőhiány miatt kevesebb új lakás készül el, mint amennyire igény lenne.
Nem merjük bevallani, valójában mennyit eszünk

Nem merjük bevallani, valójában mennyit eszünk 

A britek 50 százalékkal többet esznek, mint amennyit bevallanak. Az ellenőrzött, valódi fogyasztás alapján módosítani kell a statisztikákat – és az ajánlásokat, miből mennyit egyen az ember, ha egészséges akar maradni.
Magyarországon nagyon magas a kockázat

Magyarországon nagyon magas a kockázat 

Az Euler Hermes Hitelbiztosító február elsején közzétette részletes értékelését az országok adósságkezelési eljárásairól, melynek célja a döntéshozók támogatása a nemzetközi kereskedelemben. A jelentésben 50 ország nemzetközi adósságbehajtási gyakorlatait, problémáit, bonyolultságát mérték fel a helyi fizetési gyakorlatok, bírósági eljárások, illetve fizetésképtelenségi eljárások alapján. A számok alapján Magyarország Csehországgal, Szlovákiával és Törökországgal együtt a „nagyon magas” kockázatú csoportba került.
Többen tesznek félre havonta, mint korábban

Többen tesznek félre havonta, mint korábban 

Az elmúlt három évben jelentősen javult a magyarok fizetőképessége és ezzel párhuzamosan megtakarítási lehetőségeik is. Az Intrum nemzetközi követeléskezelő kutatásából az is kiderült, hogy a magyarok egyre bizakodóbbak pénzügyi és gazdasági helyzetüket illetően.
Nagyot ment a gyümölcsjoghurt és a croissant

Nagyot ment a gyümölcsjoghurt és a croissant 

A magyarok nagy kedvence a vegyes gyümölcsös, illetve a natúr növényi joghurt.Az aranyérmes növényi joghurtok kategóriájának 33 százalékos értékbeli bővülése és 200 millió forintos forgalma mögött leginkább a gyártói márkák által piacra dobott termékinnovációk állnak - a Nielsen felmérése szerint.

Sokan még mindig nyári gumival járnak 

Százból tizenkét autón nyári abroncsok vannak fent december közepén, derült ki abból a felmérésből, amelyet az Abroncs Kereskedőház végzett a téli szerelési szezon után Budapesten és több nagyvárosban. A felmérés szerint az átlagnál rosszabb a helyzet a kisteherautók és mikrobuszok esetében.

Sokan nem tudják, hogy illegális, amit letöltenek 

Az illegális tartalmak ingyenes letöltése sokkal inkább a gyors és egyszerű hozzáférés, mintsem az ingyenesség miatt olyan népszerű a fiatalok körében, ugyanakkor az sem utolsó szempont, hogy a válaszadók szerint a letöltött tartalmak sok esetben nem is beszerezhetőek törvényes úton, derült ki a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) fiatalokat érintő legfrissebb országos felméréséből.

Egy ország fegyverben 

A több tucatnyi halottat követelő las vegas-i lövöldözés újból a felszínre dobta az Egyesült Államokban a lőfegyverek birtoklásának szabályozási kérdését – holott az a furcsa, hogy ez még egyáltalán kérdés.

Európában hisznek az elektromos autóban 

Az európai emberek közel fele úgy véli, tíz éven belül több lesz az elektromos autó, mint a robbanómotoros jármű. Ezt jelzi az a felmérés, melyet az E.ON végzett nyolc európai országban.

A Nomád, a Játékos és az Üzletkötő 

Három globális trend van kialakulóban a fogyasztói magatartások terén – az Oracle legfrissebb felmérése szerint. A kutatás több mint 15 ezer fogyasztó vásárlási szokásait vizsgálta a mobil fizetési megoldások, az áruvisszaküldés és az új technológiák elfogadása körében.

A számlák negyedét szándékosan nem fizetik 

Tavalyhoz képest enyhén javult a fizetési morál a magyarországi vállalati- és lakossági ügyfelek esetén egyaránt – derült ki az EOS Csoport idei, fizetési szokásokat vizsgáló kutatásából. A felmérés szerint jelentős a szándékosan nem fizető adósok száma mind a vállalati, mind a magánszemélyek számára értékesítő szektorokban.

A munkavállalók negyede munkahelyén is a webáruházak kínálatát böngészi 

A dél-afrikai Naspers csoport érdekeltségébe tartozó eMAG.hu felkérésére a GKI Digital 1500 ember megkérdezésével elkészítette az E-Commerce riport második reprezentatív kutatását. Az eMAG arra kereste a választ, hol, mikor, hogyan vásárolnak az emberek az online áruházakban, mi motiválja őket, valamint milyen előnyöket és hátrányokat tapasztalnak ezek használata során. A kérdések egy része a webáruház-használat általános jellemzőire, mások kifejezetten az eMAG-ra vonatkoztak.

Hamarosan kiderül, mi a helyzet az építőiparban: készül Építési Piaci Prognózis 

A 2017. november közepén a megrendelők kezébe kerülő országos Építési Piaci Prognózis felállításához a szervezők várják az önkormányzatoknál az építésügy területén dolgozó szakemberek véleményét az általuk várt tendenciákról. A felmérés online kérdőívének kitöltése pár percet vesz igénybe, és nem igényli számszerű adatok ismeretét, ellenben alapoz a szakemberek várakozásaira.

A havi fizetés nagy részét elvihette az iskolakezdés 

Közel minden második szülő 50 ezer forint feletti összeget fordít gyermeke beiskolázására – derült ki a Provident Pénzügyi Zrt. több mint 500 ügyfele – elsősorban általános- és középiskolás gyermekkel rendelkező családok – körében végzett friss kutatásból. A háztartások fele előre felkészül a szeptemberi kiadásokra, a megkérdezett családok ötöde kölcsönből fedezi a tanévkezdetet.

Ilyen vidáman még sosem látták a fiatalok a jövőt 

Optimistábbak a fiatalok, mint korábban - derült ki a K&H fiatalok jóléti indexéből, amely 2017 második negyedévében 17 pontot ért el. Ez a felmérés történetében mért legmagasabb érték.

A budapestiek nem örülnek a fakivágásoknak 

A budapestiek számára kiemelkedően fontos a zöldterületek védelme. A megkérdezettek döntő többsége, 88 százaléka szerint nem szabad beépíteni a meglévő közparkokat, közkerteket.

Sikerekre számítunk a vizes VB-n 

A Kutatópont reprezentatív felméréséből kiderült: a magyarok 83 százaléka sikeres szereplést vár a budapesti vizes világbajnokságon. A rajongók fele a tévében követi majd az eseményt.

Aranylázban a magyarok 

A hazai közönség optimistán készül a közelgő vizes világbajnokságra. Az NRC és a NetPanel friss felméréséből kiderül: ötből ketten aktívan követik majd a világeseményt. A legnagyobb kedvenc Hosszú Katinka és a férfi vízilabda-válogatott. Előbbitől szinte mindenki aranyat vár, de a pólósok dobogós helyezése is borítékolható a hazai szurkolók szerint. Kenderesi Tamás rajongói leginkább fiatal lányok, míg Kapás Boglárka a férfiaknál befutó.

Elavult számítógépet használ a magyar kkv-k csaknem harmada 

A magyar kis- és középvállalatok 29 százaléka elavult, 5 évnél idősebb számítógépet használ, ami lényegesen rosszabb az uniós átlagnál, ahol 18 százalék ez az arány – mondta Vass Gábor, a Microsoft Magyarország Kft. kkv-üzletág és partnerkapcsolati igazgatója a vállalat legfrissebb kutatását ismertetve csütörtökön.

Elhalasztják a felvételt és a beruházásokat a cégek a béremelés miatt 

Legalábbis ez derül ki az MKIK Gazdaság- és Vállalkozáskutató Intézet által készített legfrissebb, ma napvilágot látott felméréséből.

Megérné megkönnyíteni a nők dolgát 

Munkakeresés kisgyermekes nőként, túlterheltség, munka és gyermeknevelés összeegyeztetése: a Coca-Cola Magyarország közvéleménykutatása szerint ezek ma a magyar nők legnagyobb kihívásai. Minden második nő családbarátnak tartja a munkahelyét, bár több segítséget szeretne kapni a férfiaktól és a családtagjaitól.

Meglátták a lehetőséget a rugalmasságban a cégek 

Nyitottak a cégvezetők a rugalmas foglalkoztatásra egy friss felmérés szerint. A legfontosabb motivációt a hatékonyság növekedése, a vevői igények jobb kiszolgálása, illetve – és ez a jelenlegi munkaerő-hiányos helyzetben kulcsfontosságú tényező lehet – a munkavállalói igényeknek való megfelelés jelentheti.

Már kötelező (lenne) a mobilos fizetés 

A korai véleményvezér fogyasztók számára kiemelten fontos az etikus működés a pénzügyi szolgáltatók esetében, de itt az ideje a biometrikus azonosításnak is. Mobilos fizetés nélkül pedig már nem is élhetünk - derül ki a Gfk friss felméréséből.

Ingyenes szállítás: áldás vagy átok? 

2016-ban mintegy 30 milliószor vásároltunk terméket online, melynek 69%-át külső logisztikai cég juttatta célba, ráadásul a kézbesítési díjat nekünk, vevőknek sokszor egyáltalán nem kellett fizetnünk. Azonban ez az idilli állapot a logisztikai cégek és kereskedők részéről is áldozatokkal járt, így idén vélhetően már újra magasabb értékben kell vásárolnunk, ha ingyenes szállításra vágyunk – derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös, Online Kiskereskedelmi Index kutatás-sorozatának idei második felméréséből.

Hogy dönt vezetőként az online marketingről? 

Rengeteg cikk foglakozik online marketinggel, de keveset tudunk arról, hogy a hazai vállalkozások vezetői mi alapján hozzák meg marketing-döntéseiket. Szeretné tudni, hogy versenytársainál hogyan működnek ezek a dolgok? Vegyen részt kutatásunkban!

Csak 7 százalék tart a csődtől 

A hazai vállalkozások több mint kétharmadának jó irányba mennek a dolgai, sőt szeretnének tovább növekedni – derül ki az OTP Business legutóbbi, 1270 pénzügyi döntéshozó megkérdezésén alapuló reprezentatív kutatásából. A stagnálás a magyar cégek csupán negyedére jellemző, és mindössze 7 százalék látja úgy, hogy akár csődbe is mehet.

Látják a főnökök a rugalmas munka előnyeit, mégsem használják 

Bár számtalan munkaadó tisztában van azzal, hogy a rugalmas munkahely a személyes teljesítményre jótékony hatással van, sokan valójában mégsem támogatják azt - derül ki az Epson friss, a témát vizsgáló kutatásából.

Megbízható szállítóra vágynak az vásárlók és eladók is 

Az online kereskedelemben a megbízhatóság a legfontosabb szempont a szállítási mód kiválasztásakor, a gyorsaság mégsem számít annyira – derül ki a Vatera legfrissebb felméréséből, melyben a Vaterafutár szolgáltatás felhasználóit kérdezte meg arról, hogy eladóként, illetve vásárlóként milyen szempontok alapján választanak szállítási módot online adásvételeikhez. A csomagfeladások közel felét apróhirdetési oldalak, webshopok és Facebook adásvételi csoportok feladásai adják. Így a kutatás eredményei általában a magyar e-kereskedelemre vonatkozóan is mérvadóak lehetnek.

Bizakodnak és aggódnak a magyar cégvezetők 

A szakemberhiány 2017-ben is a növekedés legnagyobb gátja a vezetők szerint - derül ki a PwC Vezérigazgató felmérésének eredményeiből. Pedig a többség növekedni szeretne, plusz emberek felvételére készül. A válaszok szerint egyértelmű gond a túlszabályozottság is, lehetőségeket pedig leginkább a technológia jelent.

A net fontos, de IT-ra nem költenek a cégek 

A magyar kis- és középvállalkozások fontosnak tartják az internethasználatot, 84 százalékuknak saját, szakember által üzemeltetett honlapja van, többségük ugyanakkor árbevételének egy százaléknál kisebb részét fordítja számítástechnikai és távközlési eszközökre – derül ki a Gazdaság- és Vállalkozáskutató Intézet (GVI) felméréséből.

Alkalmazottakból lesznek a legsikeresebb vállalkozók 

Alkalmazottból lesznek a legsikeresebb vállalkozók: a korábbi munkatapasztalat jelentős előnyt jelent azok számára, akik cégalapításba vágnak – derült ki a Budapest Bank kutatásából.

Nem ugrottak a munkáltatók a készpénz-cafeteriára 

A juttatásokat terhelő közterhek általában csökkentek, viszont az Erzsébet utalvány és több más népszerű juttatási elem kikerült a kedvezményes adózású béren kívüli juttatások csoportjából. Nem csökkent jelentősen cafeteria iránti munkáltatói érdeklődés, és nem lett kiugróan népszerű a készpénz cafeteria – ez derül ki Szent István Egyetem Menedzsment és HR Kutató Központja kutatóinak a Cafeteria TREND Magazin, az Országos Humánmenedzsment Egyesület, a Humán Szakemberek Országos Szövetsége és a BKIK támogatásával elkészített felméréséből.

Száguld az e-kereskedelem, de már látszik a vége 

A forintban kifejezve mintegy 310 milliárdos online piac, 2016-ban arányaiban háromszor gyorsabban bővült a teljes hazai kiskereskedelemnél, a jelenlegi növekedési ütem korlátai azonban már látszanak – derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös, Online Kiskereskedelmi Index kutatássorozatának idei első felméréséből.

Évente 100 órát ülünk a dugóban 

Éves szinten 100 óra extra utazást jelentenek a dugók Budapesten, de még ezzel a döbbenetes számmal sem Budapest a legzsúfoltabb város a régióban a TomTom Traffic Index szerint.

Dupla fizuért hagynák el a mamahotelt a fiatalok 

A fiatalok több mint fele még a szülők vagy a család tulajdonában lévő ingatlanban lakik, 23 százalékuk pedig lakást bérel. A 19-29 évesek legnagyobb része arra számít, hogy 26-30 évesen lesz majd saját lakása. Hosszabb távon pedig a kertes házak a legvonzóbbak, míg a lakóparkok nem örvendenek túl nagy népszerűségnek, a fiatalok mindössze 8 százaléka élne itt szívesen a következő 10 évben – derült ki a K&H adataiból.

Így pörgeti a reklám a GDP-t 

A reklám hasznos, mert hozzájárul a gazdaság bővüléséhez, támogatja az innovációt, munkahelyeket teremt – hogy csak néhány dolgot említsünk. Ez derül ki egy friss kutatásból, amelynek eredményei szerint 1 eurónyi reklámpénz hét euróval pörgeti meg az európai GDP-t.

Kiábrándultak a vezetők a feltörekvő országokból? 

Bizakodóak a vezérigazgatók az idei évvel kapcsolatban a PwC globális felmérése szerint, bár nem annyira, mint 2007 előtt. A globalizációban már nem hisznek, a fejlődő világ helyett a mostani vezetőkre épül a növekedés a várakozások szerint.

Csak akkor segítenénk a szülőnkön, ha megérdemli 

Megosztja az embereket a kötelező szülőtartásról szóló jogszabály – derül ki a 4Life Direct nemzetközi biztosításközvetítő megbízásából készült országos reprezentatív kutatásból. A megkérdezettek mindössze 9 százaléka véli úgy, hogy a szülők eltartása mindenképpen a gyermek feladata, a válaszadók közel fele pedig csak akkor érzi ezt jogosnak, ha a szülő megfelelően nevelte gyermekét.

A munkahely színén is múlhat a hatékonyság 

A színek nem csak a művészetben töltenek be fontos szerepet, de a közlekedéstől kezdve a gasztronómián át az öltözködésig az élet minden területén meghatározó a jelenlétük, így nem meglepő, hogy a munkavégzésünket is nagyban befolyásolják.

Túlságosan bíznak dolgozóikban a magyar cégvezetők 

A hazai kis- és középvállalkozások vezetőinek több mint 75 százaléka véli úgy, hogy a munkatársakba vetett bizalom elegendő lehet a visszaélések megelőzésére, ugyanakkor átlagosan éves bevételük 5-7 százalékát visszaélések miatt vesztik el, ami árnyalja a vállalatvezetők pozitív elképzeléseit.

Magyarország, a social media nagyhatalom 

Régiós összevetésben is kiemelkedő eredményeket mutat fel a magyar reklámpiac. Egyre többet költenek el a vállalatok a digitális platformokon, lassan minden második magyar ember elérhető a közösségi médiában, és a tévés reklámbüdzsék sem csökkenek - derült ki a régió legnagyobb független ügynökséghálózata, a weCAN által készített CANnual Report 2016 kiadványból.

Két szék között az asztal alá esnek a középvállalkozások 

A középvállalkozások hetven százaléka „középső gyermek szindrómában” szenved, a jövőben a jelenleginél több állami támogatást és hitellehetőséget szeretnének kapni, mivel úgy vélik kimaradnak a startupoknak és kisvállalkozásoknak nyújtott támogatásokból - derült ki a Ricoh Europe friss kutatásból.

A kormányok tehetnek a munkaerőhiány ellen 

Egyre súlyosabb a globális szakemberhiány. A Hays friss elemzése szerint néhány év alatt 14 százalékkal nőtt a szaktudáshiány Európában. Hogy bért kell emelni, az nem kérdés, de a kormányok tehetnek a legtöbbet a megoldásért.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Mi lesz a nyugdíjmegtakarításokkal?

Mi lesz a nyugdíjmegtakarításokkal?  

A témában nagyszabású konferenciát rendez november 21-én a Klasszis Média Budapesten.
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Igazi kincs lehet az Ön személyes bankára, és nem is elérhetetlen

Igazi kincs lehet az Ön személyes bankára, és nem is elérhetetlen 

Miközben a kamatok világszerte egyre alacsonyabbak, és a forint is veszít értékéből, idén is rekordokat döntögettek a tőzsdeindexek és a nemesfémek.
Nehéz helyzetben a családok, ahol beteg lesz hirtelen egy idős hozzátartozó

Nehéz helyzetben a családok, ahol beteg lesz hirtelen egy idős hozzátartozó 

Az öngondoskodás egy újabb szintje.

Adózás

Ezért örülhet a magyar adófizető Donald Trump megválasztásának

Ezért örülhet a magyar adófizető Donald Trump megválasztásának 

A kormány újraélesztené az Egyesült Államok által korábban felmondott kettős adóztatás tilalmáról szóló egyezményt.

Cégblog

Ezeknél a vállalatoknál jó dolgozni

Ezeknél a vállalatoknál jó dolgozni  

Ezek most Magyarország 10 legjobb munkáltatója a dolgozói vélemények alapján.

Klímablog

Felpörgés előtt az elektromos autók piaca

Felpörgés előtt az elektromos autók piaca  

Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat.

Gazdaság

Mi a legnagyobb adókockázat a cégeknél?

Mi a legnagyobb adókockázat a cégeknél?  

Közel 300 pénzügyi- és adóvezető körében készített felmérést az EY Magyarország.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo