Felmérés cikkek


Drágállja a cascot a magyar

Drágállja a cascot a magyar 

2014-ben egyaránt több új-és használt autót adtak el Magyarországon, mint 2013-ban, emellett a casco biztosítás átlagdíja évek óta csökken; 2014-ben alig haladta meg a 77.000 forintot. Mindezek ellenére, az autósok többségének még a jelenlegi árak mellett sem fér bele a költségvetésbe a casco.
Zsebbe nyúlunk a dokinál

Zsebbe nyúlunk a dokinál 

A magyarok összes egészségügyi kiadásuk harmadát a zsebükből fizetik, mégis kevesen vannak azok, akik egészségbiztosítás keretében lefednék ezeket a kiadásokat. Pedig ez nemcsak olcsóbb, de a várólistákat is megkerülhetjük.
Az emberek fele vasárnap vásárolt. Mi lesz most?

Az emberek fele vasárnap vásárolt. Mi lesz most? 

A vásárlók több mint 50 százaléka vasárnap bonyolította a ruha- és nagybevásárlást. A tömeg miatt a szombat helyett a hétköznap lehet a nyerő.
A takarító is kolléga, csak a mosdóban nem

A takarító is kolléga, csak a mosdóban nem 

Egy új európai felmérés feltárja, hogyan szeretnének az irodai dolgozók együttműködni a takarítókkal, kivéve a mosdóban, ahol nem szívesen találkoznak a személyzettel. Viszont bár a túlnyomó többség megbecsüli a tisztítók munkáját, a nevüket csak a munkavállalók fele tudja.
Rákaptunk a nyugdíjbiztosításra

Rákaptunk a nyugdíjbiztosításra 

A tavaly év elejétől elérhető adókedvezménynek köszönhetően jelentősen nőtt a magyarok hajlandósága az öngondoskodásra, komoly lendületet kaptak a hosszú távú megtakarítások.
A kétharmad most nem a Fidesszel van

A kétharmad most nem a Fidesszel van 

Az Ipsos friss felmérése szerint a magyar lakosság a vasárnapokat jellemzően otthon tölti, de közel negyedük a hét utolsó napjára ütemezte eddig az élelmiszer- és háztartási cikkek beszerzését. A felnőtt lakosság több mint kétharmada nem ért egyet a kötelező vasárnapi zárva tartással.
Korrupció: homokba dugják a fejüket a vállalatok

Korrupció: homokba dugják a fejüket a vállalatok 

Számos hazai vállalatvezető véli úgy, hogy cégét egyáltalán nem érinti a korrupció és az etikai vétség problémaköre, igaz, csupán a cégek kevesebb, mint negyede igyekszik azonosítani az ilyen kockázatot hordozó kulcspozíciókat saját szervezetén belül. A vállalatvezetők több mint fele gondolja úgy, hogy számára nem fontos az etikai vétségek, visszaélések kezelése, miközben a gyenge kockázatkezelés komoly veszteségekkel jár.
Terítéken az ország pénzügyi intelligenciája

Terítéken az ország pénzügyi intelligenciája 

Pénzügyi Tudatosság Teszt néven indít felmérést a BankRáció.hu. A fiatal közgazdászok szerint az ország lakossága jelentősen le van maradva az uniós átlaghoz képest pénzügyi ismeretei alapján. Ezen területet fejlesztendő minden kitöltő személyre szabott ajánlást kap arról, hogy miben érdemes tágítania pénzügyi ismereteit, másrészt az eredmények egy hosszú távú projekt alapját is képezhetik.
Tovább folyik a harc az apróhirdetési piacon

Tovább folyik a harc az apróhirdetési piacon 

A meglehetősen mozgalmas, felvásárlásokkal, márkanévváltással és újításokkal tűzdelt 2014-es év után az online apróhirdetési piac uralmáért folytatott verseny 2015-ben is folytatódik.
Most épp bizakodunk

Most épp bizakodunk 

Nőtt az üzleti bizalom szintje 2015 elején az MKIK Gazdaság- és Vállalkozáskutató Intézetének Kkv körkép elemzése szerint. Továbbra is nagy viszont a bizonytalanság.

Nem mindegy hová születünk 

Régiónként alapvetően eltérnek a lehetőségek, de a társadalmi szokások is. A Dunántúlon hamarabb kezdenek el dolgozni és később házasodnak, míg a leginkább Észak-Magyarországon utasítják el a cigit és a drogot a fiatalok.

Rosszabb lesz, de csak másoknak? 

Csökkent a vezérigazgatók optimizmusa a világgazdaság növekedésével kapcsolatban, ám saját vállalkozásukra vonatkozó kilátásaik stabilak maradtak a PwC nemzetközi vezérigazgató felmérésének eredményei szerint. Vagyis a válaszadók szerint csak mások buknak majd.

Rettegnek a holnaptól a fiatalok 

A pályakezdők még sosem látták annyira negatívan a helyzetüket, mint tették azt a tavalyi év végén. A megkérdezettek borúsan látják a helyzetüket az önmegvalósítás, az anyagi biztonság, az önállóság és a lakáshoz jutás lehetőségét tekintve, de általában elégedetlenek az életükkel, és a jövőbeli kilátásaikat sem látják rózsásnak.

Jamaica a karrierre vágyó nők álma? 

Egyre több nő kerül vezető pozícióba világszerte. Az elmúlt húsz évben megnövekedett a felső- és középvezetői állásokban dolgozó nők száma, de a legfelső szinten még mindig alulreprezentáltak a Nemzetközi Munkaügyi Szervezet (ILO) friss felmérése szerint.

Hol a legdrágább üzletet bérelni? 

A New York-i Fifth Avenue felső része, ahol a bérleti díjak elérték a 38,000 USD/négyzetméter/év szintet, jelenleg a világ legdrágább bevásárlóterülete, a második Hongkong, de jön fel Párizs és Sydney is.

A "boltélményt" keresik a vásárlók 

A vásárlók 79 százaléka még mindig boltban vásárol termékeket, az üzletek tehát nem vesztettek népszerűségükből az online kereskedelem terjedése miatt. A vásárlók társas tevékenységként tekintenek a vásárlásra, és a legtöbb vásárló még mindig szereti látni, érezni és lehetőség szerint azonnal megvenni az árucikket.

A kultúra a helyi, fiatal munkaerőt vonzza 

A kreatív- és kulturális ipar az elmúlt években is növekedni tudott Európában: ma már hétmillió embert foglalkoztat a kontinensen, azaz ötször többet, mint például a telekommunikációs szektor.

Ugyanúgy bankol a cseh és a magyar 

A csehek többet keresnek, és magasabb összegű megtakarításokkal rendelkeznek, ugyanakkor a befektetői attitűdjük hasonlóan konzervatív, mint a magyaroké. Prémiumbanki szolgáltatásokat mindkét országban alig egyötödük vesz igénybe, sőt, a legtöbben nem is tudnak arról, hogy kiemelt ügyfelek lehetnének bankjuknál.

Ruhavásárlás: a nők készek a kompromisszumra 

A magyar hölgyek szerint a márkás ruhák tartósak és jó minőségűek, mégis az ár miatt sokszor nem márkázott darabokat vásárolnak, az utánzatokat ugyanakkor kerülik – derült ki a Stilago divatwebáruház felméréséből. Az öltözködés terén a fiatalok a leginkább árérzékenyek: minden második 25 év alatti válaszadó érzi úgy, hogy nem engedheti meg magának, hogy márkás darabokat válasszon.

A TAJ kártyánkat féltjük a legjobban 

A hazai felnőtt lakosság körülbelül kétharmada elképzelhetőnek tartja, hogy adatlopás áldozatává váljon. Leginkább az okostelefonos alkalmazásokkal történő adathalászattól, illetve a TAJ kártyánk ellopásától félünk.

Új vevők után ácsingóznak a cégek 

A magyar kis- és középvállalkozások (kkv-k) 49 százaléka tervezi fejleszteni vállalati marketingjét jövőre. Fejlődési lehetőséget leginkább az új vevők megszerzésében és a régi ügyfelek kezelésében látnak a cégek.

Háromszoros bérkülönbségek a régiók között 

A fejlett gazdaságokban még mindig átlagosan háromszor olyan magasak a bérek, mint a feltörekvő és fejlődő országokban, annak ellenére, hogy az elmúlt évtizedben a fejlődő országok átlagbérei közeledtek a fejlettekéhez.

A „nőiesebb” vezetői stílusé a jövő 

Sokkal nagyobb az igény a „nőiesebb” vezetői stílus elterjedésére a Ketchum Leadership Communication Monitor felmérése szerint, miközben világszerte még mindig válságban van a vezetői kommunikáció. A kutatás szerint az európai vezetők a legkevésbé bizakodóak a jövőt illetően.

Megrendelőben is három a magyar igazság 

Minél koncentráltabb a vevőkör, annál jobban ki van téve az adott cég annak, hogy egy-két vevő elvesztésével ellehetetlenül a tevékenysége. A magyar vállalkozások többségének három (vagy kevesebb) nagy vevője van, ha egyet is elveszítenének, a cég komoly bajba kerülne.

Nem számítanak magas nyugdíjra az egyetemisták 

Az egyetemisták négyötöde szerint 10 millió forintnál nagyobb megtakarításra lenne szükségük ahhoz, hogy tisztességes megélhetést tudjanak maguknak biztosítani a nyugdíjas évekre. Több mint kétharmaduk gondolja, hogy az életszínvonala megőrzése érdekében a nyugdíjba vonulás után is dolgoznia kell.

Rosszabbul élünk majd, mint a szüleink? 

A növekvő munkanélküliség több mint 24 millió embert érint Európa-szerte, és elsősorban a fiatalokat veszélyezteti. A 15–24 éves korosztály rendkívül pesszimista a jövőt illetően: a megkérdezettek kevesebb, mint egyharmada bízik csak abban, hogy jobban fog élni, mint a szülei – derül ki az Intrum Justitia követeléskezelő cég fogyasztói fizetési hajlandóságot vizsgáló felméréséből.

Elavult az átlag magyar weboldal 

Összességében véve nagy a lemaradás a nemzetközi online trendekhez képest és a keresőkre való optimalizálás terén is - ez derült ki többek között 130.00 hazai weboldal átvizsgálásából.

Árbevételük ötödét bukhatják a cégek 

Egy vállalat számára a pozitív ügyfélélmény megteremtése ma már elengedhetetlen a kiváló üzleti eredmények eléréséhez. De akár meg is fordíthatjuk: a negatív ügyfélélmény jelentős versenyhátrányba hozhatja az adott céget. Sőt, akár árbevétele ötödét is bukhatja emiatt a társaság.

A többség csak vágyakozik, a valóságban nem menne külföldre 

A magyarok közel 55 százaléka szeretne máshol élni, de sokakban ez az igény csak elméletben fogalmazódik meg, aktívan csupán a válaszadók 21 százaléka keres külföldi munkát. Bár magas azok aránya, akik elvágyódnak az országból, 62 százalék mégis motiváltnak érzi magát a jelenlegi munkahelyén.

Szereti a magyar a csapatépítést, főleg, ha mulathat is 

Míg a vezető pozícióban dolgozók többször is részt vehettek már csapatépítő tréningen, a fizikai munkások többségét még nem hívták ilyen rendezvényre. Az átlagos csapatépítő tréning két napos, pénteken és szombaton zajlik, és jellemzően egy vidéki hotelben ér véget.

A rugalmasság a túlélés kulcsa 

A folyamatosan változó gazdasági környezetben kulcsfontosságú a vállalkozások rugalmassága és megfelelő üzleti kultúrája. Egy friss felmérés szerint azonban a magyar vállalkozások ebben az átlag alatt teljesítenek.

Ki vesz hamisítványt? 

A legtöbb hamis termék Budapesten fogy, a hamisítványokkal spórolni a leggazdagabbak sem szégyellnek. A legnépszerűbb hamisítványok a ruházati termékek, feljövőben vannak a hamisított DVD-k és az illegális letöltések.

Ijesztően tudatlan a magyar lakosság 

Habár büszkék vagyunk Nobel-díjasainkra, és gyakran ugratjuk más nemzetek szülötteit tájékozatlanságuk miatt, azért nekünk is lenne mit bepótolnunk általános műveltség terén! Nem ismerjük saját országunkat sem – derül ki egy friss felmérésből.

Kevésbé derülátók a vállalatok 

A hazai vállalatok korábbi optimista várakozásai mérséklődtek ugyan, de még mindig kedvező a hangulat. A saját helyzetük megítélésével kapcsolatban egyértelműen pozitívak, míg a gazdasági helyzetre vonatkozóan a következő egy évben inkább stagnálásra számítanak, és inkább hároméves távon várnak javulást.

Ennyivel keresünk többet idén 

Több mint 2 százalékos reálbér növekedéssel számol az idén Magyarországon - derül ki egy friss felmérésből, amely szerint évek óta először csökkent a különbség a fővárosi és a vidéki bérek között.

Egy kicsit sötétebb a jövő - de még mindig fényes 

A hazai kkv-k következő egy évre vonatkozó pénzügyi várakozásai tovább mérséklődtek, átlagosan 5,3 százalékos árbevétel és 3,5 százalékos eredménynövekedést feltételeznek. Az ismételt csökkenés ellenére ezek az értékek továbbra is felülmúlják az elmúlt pár évre jellemző várakozásokat. Pénzügyeik jövőbeni alakulását tekintve a mikrovállalkozások, míg a szektorok közül egyedül a szolgáltató cégek várnak átlag feletti növekedést – derül a ki K&H kkv bizalmi index kutatás legfrissebb adataiból.

Lejár a lelkes amatőrök kora 

Bár a családi vállalkozások továbbra is dinamikus és rugalmas üzleti szegmensnek tekinthetők, a verseny egyre intenzívebb, növekszik az árleszorító hatás, a változás egyre gyorsabb, ráadásul a csupán 16 százalékuk számol be jól megtervezett utódlási folyamatról.

Világkörüli út és autóversenyzés a magyarok bakancslistáján 

Világkörüli útra menni, versenyautót vezetni, rászorulókon segíteni, vagy éppen a gyerekek példaképévé válni – egyebek között ezek szerepelnek a magyarok bakancslistáján. Az áhított célok elérésében a pénz és az idő a legfőbb akadály, de jó hír, hogy a válaszadók mintegy kétharmada rendszeresen félretesz a vágyai megvalósítására.

Sokan még mindig befőttesüvegben tartják a megtakarításaikat 

Bár az OECD egy 2012-es tanulmánya szerint a magyarok átlagon felüli pénzügyi alapismeretekkel rendelkeznek, a tudatosság és a megtakarítások tekintetében jelentős lemaradást mutatnak a többi vizsgált országhoz képest, az átlagos 60 százalékkal szemben 27 százalék az aktív megtakarítók aránya.

Mibe fektessünk? Majd anyu megmondja! 

Az utóbbi két évben megtakarítási kérdésekben jelentősen felértékelődött a család és a barátok szerepe. Döntési helyzet esetén továbbra is a banki tanácsadó javaslata az első, ezt követően viszont a család véleménye számít leginkább a megtakarítóknak.

Egyre elégedettebbek vagyunk magunkkal 

Egyre többen értékelik jónak Magyarország gazdasági teljesítményét. Még 2013-ban csak a lakosság 6 százaléka vélekedett így, most már 18 százalék szerint jó irányba mennek a dolgok.

Egészséges helyen dolgozik?  

Akár háromszoros megtérülést is hozhat a munkavállalók egészségébe fektetett összeg egy-egy vállalatnak. Ráadásul a dolgozók rendszeres mozgása növeli a kreativitást, szerepet játszik a hatékony munkavégzésben és közösségépítő hatása van. A Legfittebb Munkahely Felmérés második alkalommal indul hazánkban azzal a céllal, hogy felhívja a figyelmet a munkahelyi egészségfejlesztés fontosságára, és hogy díjazza a dolgozók egészségéért aktív szerepet vállaló hazai vállalatokat.

Mekkora a szakadék a generációk között? 

A munkaadók számára komoly kihívást jelent az eltérő generációkba tartozó munkatársak csapattá formálása, a generációs különbségek áthidalása. Az első lépés, megismerni a különbözőségeket. Vegyen részt a kutatásban!

Eltörölnénk a borravalót 

A magyarok nagy része megszokásból ad borravalót, de maga akar dönteni annak mértékéről, a többség ezért elutasítja a számlába beépített szervízdíjat. A kézbe adott jutalom mértékének meghatározásakor egyébként a kedves, segítőkész kiszolgálás fontosabb, mint a szolgáltatás minősége.

Diákmunka: ezerszeres túljelentkezés a neten 

A diákmunka iránt az igény meglepően magas, a szezonmunkákat kínáló munkáltatók azonban még más alternatívákat keresnek az internet helyett. A diákmunkák esetében minden egyes meghirdetett pozícióra több mint 1100 keresés jutott eddig.

A magyar cég a marketingen spórol 

Rengeteg szó esik mostanában a tartalom marketing fontosságáról. De foglalkoznak ezzel egyáltalán a hazai kkv-k? Sajnos úgy tűnik, a többség még nem elég tudatos.

Közelebb hozza az ügyfeleket a technológia 

A menedzserek túlnyomó többsége szeretné közelebb tudni magát az ügyfelekhez: 87 százalékuk a következő 2-5 évben a korábbinál lényegesen intenzívebb együttműködést akar kialakítani velük. keresik, de nem találják a hangot a marketingesekkel.

Töltsd ki a világod! – magyarok a fenntartható fejlődésért 

Május elsején hazánk is bekapcsolódott az ENSZ fenntartható fejlődésről szóló felmérésébe, a My World kezdeményezésbe, így szeptember végéig mi magyarok is elmondhatjuk véleményünket arról, hogy milyen világban szeretnénk élni.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben 

Kétféle ember, és kétféle cég van: akit már meghekkeltek, és akit meg fognak.
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Pénzszerzés

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség  

 A Nemzeti Innovációs Ügynökség április 26-án induló XPAND programja a külföldi piacszerzésben segíti az innovatív magyar vállalkozásokat.

Gazdaság

Lassan 300 ezer forint az átlagos bérleti díj Budapesten

Lassan 300 ezer forint az átlagos bérleti díj Budapesten  

A fővárosban 1,8, országos átlagban pedig 0,8 százalékkal nőttek az átlagos lakbérek márciusban.

Infokom

Hol tartanak a cégek a digitalizációban?

Hol tartanak a cégek a digitalizációban? 

A Digiméter negyedik alkalommal mérte fel a hazai kis- és középvállalkozások digitalizációjának szintjét.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo