Felmérés cikkek


A neten böngészünk, boltban vásárolunk

A neten böngészünk, boltban vásárolunk 

A magyar vásárlók a családias, lakóhelyük közelében lévő bevásárló-központokat jobban kedvelik, mint az óriásplázákat és szívesen vásárolnak a megszokott, régebbi központokban, minthogy az interneten vegyék meg a kiválasztott termékeket.
Pénzhiány miatt nem vállalkoznának a fiatalok

Pénzhiány miatt nem vállalkoznának a fiatalok 

A gimnáziumi és szakközépiskolai tanulók 92 százaléka szeretne továbbtanulni, a legtöbben a gazdasági és pénzügyi pályát tartják vonzónak. Saját vállalkozás indítását pénzhiány miatt kivitelezhetetlennek tartják.
Budapest az egyik legnépszerűbb város Európában

Budapest az egyik legnépszerűbb város Európában 

London az elmúlt négy évben immár harmadszor vezeti a világ legnépszerűbb úticéljainak listáját. A rangsor első öt helyén a brit főváros után Bangkok, Párizs, Szingapúr és Dubai áll. Budapest pedig a tavalyi felméréshez képest hat helyet javítva már a negyvenedik a világ leglátogatottabb városai listáján.
Jelentős adóváltozásokban bíznak a cégvezetők

Jelentős adóváltozásokban bíznak a cégvezetők 

A kormány gazdaságpolitikai elképzeléseinek sarokköve a magyar kis- és középvállalkozók megerősítése, helyzetbe hozása. Az adatok azt mutatják, hogy talán túlzottak a remények a kkv-szektorban, és kétséges, hogy ezeket a kormány ki tudja-e elégíteni.
Itthon kártyával, külföldön készpénzzel fizetünk

Itthon kártyával, külföldön készpénzzel fizetünk 

Külföldi nyaraláskor a magyarok inkább készpénzzel fizetnek, míg belföldi utazáskor népszerűbb a bankkártyás fizetés honfitársaink körében. Egy friss felmérés szerint a legtöbb itthon nyaraló a Balatonra készül, míg a leggyakoribb külföldi célpont Horvátország.
Bérből és lehetőségből kevesebb jut a nőknek

Bérből és lehetőségből kevesebb jut a nőknek 

Habár a magyar nők több mint fele úgy érzi, hogy sosem került a neme miatt hátrányba, több mint egyharmaduk már szenvedett a diszkriminációtól. A hazai munkaerőpiacon aktív nők harmada tapasztalt már negatív megkülönböztetést.
Csak 57 éves korunkig dolgoznánk, de 66 évig kell

Csak 57 éves korunkig dolgoznánk, de 66 évig kell 

A magyar munkavállalók átlagosan 57 éves korukig szeretnének dolgozni, ennek ellenére azt gondolják, hogy 66 évesen is kénytelenek lesznek munkába járni.
Ha szaga nincs is, de tényleg koszos a pénz

Ha szaga nincs is, de tényleg koszos a pénz 

Egy átlagos európai bankjegyen 26 ezer féle baktérium van. A magyarok túlnyomó része szerint is koszos és fertőző lehet a készpénz, a higiéniára mégsem ügyelünk.
A hasa miatt nem spórol a magyar

A hasa miatt nem spórol a magyar 

A biztos munkahely, és a megfelelő jövedelem jelenti a fő biztonságot a magyarnak. Megtakarítani nem tudunk, a legtöbben az élelmiszerboltban csábulnak el, de még ha le is faragnánk minden kiadást, akkor is csak havi 20 ezret tudnánk félretenni.
Üzleti sikerről álmodnak a magyar fiatalok

Üzleti sikerről álmodnak a magyar fiatalok 

Bár a 20-35 évesek többsége szerint soha nem volt még ilyen nagy a bizonytalanság és kiszolgáltatottság, több mint fele mégis itthon számít karrierre. Hosszútávon egyre többen kockáztatnának és kerülnének ki az alkalmazotti létből.

Romlottak a munkakörülmények az elmúlt öt évben 

Egy friss Eurobarométer felmérés szerint, amely azt vizsgálja, miként hatott a válság a munkahelyek minőségére, az európai munkavállalóknak csupán alig több mint fele (53%) érzi úgy, hogy jó munkafeltételek mellett dogozik, és többségük (57%) úgy véli, hogy munkakörülményei romlottak az elmúlt öt évben.

Bónusz, céges autó, fizetés: mindenhol hátrányban a nők 

Emelkedett a nők száma a munkaerő-piacon az utóbbi egy évben, de ezzel párhuzamosan a két nem közötti fizetési különbségek is nőttek, a férfiak még mindig többet keresnek és több juttatást, bónuszt is kapnak, céges autóra pedig kétszer akkora az esélyük, mint a nőknek.

Itt a lista! Ezeknél a cégeknél dolgoznánk a legszívesebben! 

Az Audi a legvonzóbb cég Magyarországon, és egyben a Randstad Award hazai nyertese a világ legnagyobb független munkáltatói márka felmérése alapján. A munkahely kiválasztásakor elsődleges szempontként a bér és a juttatások szerepelnek, megelőzve a foglalkoztatás biztonságát.

Nyugdíj: sötéten látják a jövőt a fiatalok 

Rendkívül pesszimisták az egyetemisták a nyugdíjkilátásokat illetően, és jelentősen alulbecsülik az átlagnyugdíjak értékét. Legtöbbjük úgy gondolja, hogy annak összege a 80 ezer forintot sem éri el, ezért döntő többségük úgy véli, hogy az állami nyugdíj nem lesz elegendő a tisztes megélhetéshez. Nagy részük ugyanakkor már tervezi, hogy gyűjteni fog majdani nyugdíja kiegészítésére.

Sok munkakörhöz már „csak” az angol kevés 

Két idegen nyelv ismeretének az igénye, a kis nyelvek dinamikus növekedése, a nyelvtudás munkahelyi használatával kapcsolatos ellentmondásos tapasztalatok és a munkahelyi nyelvtanulás terjedése - ezek a legfontosabb tanulságai egy friss kutatásnak.

A rugalmas munkavégzés az innovációt is segíti 

Egyre több cég ismeri fel annak fontosságát, hogy alkalmazottai között legyenek innovatív gondolkodók is, akik ötleteikkel viszik előre a vállalat szekerét. A magyar vállalkozások csaknem fele szerint az innovációt a rugalmas munkavégzés is segíti.

Még ebédszünetet sem tart a magyar 

A hazai dolgozók 40 százaléka egyáltalán nem tart ebédszünetet, és csak 15 százalék eszik naponta ötször. Ezzel szemben 73 százalék kávézik rendszeresen, nem ritka, hogy napi 4 vagy több alkalommal is.

Vajon ki kerül víz alá a klímaváltozástól? 

Elnöksége első négy évében Obamának nem sikerült az amerikai Szenátuson, vagyis a Kongresszus felsőházán keresztülverekednie a klímatörvényt. Most egy internetalapú alkalmazással szeretné megmutatni az amerikai átlagembereknek, milyen időjárással és természeti katasztrófákkal kell szembenézniük.

A belső ellenség az igazi veszély 

Egy friss kutatás szerint a cégek IT-biztonsági szakemberei a kívülről érkező kibertámadásoknál is nagyobb fenyegetésnek tartják a rosszindulatú belső személyek, munkatársak vagy alvállalkozók tevékenységét.

Legalább ebben jobbak vagyunk a régiónál 

Hazánkban a cégtulajdonosok közel 40 százaléka nő, áll a Bisnode elemzésében, melyet a közelgő nőnap alkalmából tett közzé a vállalat. A női cégtulajdonosok a régió országai közül Magyarországon vannak a legnagyobb arányban.

Németország felé tekingetnek a magyar cégek 

Hosszú idő után idén alapvető fordulat látszik a vállalatvezetők gazdasági kilátásaiban itthon és világszerte is. A globális és hazai vezérigazgatók optimista várakozásokról számoltak be a saját cégük és a világgazdaság növekedésével kapcsolatban is, ugyanakkor számolnak negatív fordulatokkal is.

Így élünk majd nyugdíjasként 

Mindennapi szokásaink átalakulása mellett az életszínvonalunk változására is számítunk nyugdíjas éveinkben. A KSH adatai szerint nyugdíjasként több időnk jut alvásra és pihenésre, illetve sokat tévézünk és internetezünk majd. Ugyanakkor – a Generali Biztosító reprezentatív kutatása szerint – a várható bevételcsökkenés miatt a legtöbb ember úgy gondolja, hogy néhány dologról le is kell majd mondania. Így az utazásról, családja anyagi támogatásáról, illetve például autója fenntartásáról.

Átlagban gyors a net – vagy igen, vagy nem 

A világon a 27. leggyorsabb internettel büszkélkedhet Magyarország – átlagosan. Vagyis van, ahol kiemelkedően jó a lefedettség, olyannyira, hogy ez ellensúlyozni tudja a ritkábban lakott területek lassú ADSL-kapcsolatait. Bár nincs nagy verseny a szolgáltatók között, azért lehet fejlődés.

Fizetés: alig akartunk többet 

Az elmúlt két évben alig növekedett, több területen pedig stagnált vagy csökkent a diplomás magyarok fizetési igénye. A felsőfokú végzettséggel rendelkezők által elvárt bér 2013-ban alig 2 százalékos növekedést mutat az egy évvel korábbihoz képest.

A magyaroknak idén is a Balaton lesz a Riviéra 

A tipikus hazai szállásfoglalást egy harmincas, vagy középkorú városi hölgy kezdeményezi, aki a balatoni régióba szóló családos utazást, vagy wellness hétvégét keres a párjával, jó minőségű szállodában, félpanziós ellátással.

Fontolgatjuk a biztosítást, csak pénzünk nincs rá 

A legfiatalabb korosztályok mintegy tizede szándékozik két éven belül életbiztosítást kötni az öngondoskodás jegyében. Az életbiztosítás kérdése az aktív korú magyar lakosságot életkortól függetlenül foglalkoztatja.

A válság ártott a CSR-nek is 

A cégek által - itthon egyelőre még nem kötelezően - elkészített fenntarthatósági jelentések elemzése alapján a válság ezen a területen is érezteti hatását.

Könnyebben lehet hitelhez jutni 

Javulnak a hitelhez jutás feltételei a magyar vállalatvezetők többsége szerint. A hazai döntéshozók a regionális és a nemzetközi átlagnál is bizakodóbban látják a jelenlegi finanszírozási helyzetet – derül ki az EY Tőkebizalmi Barométeréből.

A cégvezetők fele nem emelne a béreken 

A kkv szektor vállalatainak irányítói közül a legtöbben úgy gondolják, hogy idén még nem emelnek a béreken, ugyanakkor ha újra bérkommandók járnák az országot, akkor meggondolnák az álláspontjukat.

A pályakezdőknek is kijutott az optimizmusból 

A pályakezdő fiatalok 85 százaléka valószínűnek tartja, hogy el tud helyezkedni a szakterületén. Jobban motiválja őket a szakmai fejlődés, mint a ranglétrán való feljebbjutás, és közel felük tervez külföldi munkavállalást a közeli jövőben – derül ki a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola közel 500 hallgató megkérdezésével készült felméréséből.

Félünk a külföldi munkaerőtől 

Bár Dél- vagy Nyugat-Európához képest kevésbé érzik a külföldi munkaerő beáramlásának következményeit a magyarok, mégis elutasítóbbak az idegen nyelvű kollégákkal szemben.

Így dönt a vevő - a szokások rabjai vagyunk 

„Kevés a vevő!”, „Keveset vásárolnak az emberek”. Ismerősek ezek a panaszok? A kiélezett versenyben minden korábbinál nagyobb a tétje, hogy vásárlásra ösztönözzük potenciális vevőinket, majd megtartsuk őket hosszú távon is.

Tényleg Facebook-függő a magyar 

A magyarok nagyobb részének növekedett a Facebook-aktivitása az elmúlt egy évben annak ellenére is, hogy többségük attól fél, személyes adataihoz a közösségi portálon keresztül nem kívánatos személyek is hozzáférhetnek.

Jobban bíznak a jövőben a magyar vállalkozók 

A nemzetközi és a régiós átlagnál is bizakodóbbak a magyar cégvezetők. A nemzetközi és a magyar gazdasági helyzetet is egyre pozitívabban értékelik a hazai vállalatok. Nagy hangsúlyt helyeznek a földrajzi terjeszkedésre, valamint az innovációra és a kutatás-fejlesztésre.

A karácsonyfa mellett is dolgozik a magyar 

Minden harmadik magyar munkavállalótól elvárja a főnöke, hogy állandóan elérhető legyen, de még ennél is többen vannak, akik egyáltalán nem tudnak elszakadni a munkától karácsonykor sem.

Alapvetően optimisták a magyar cégek 

Tízből hét személyzeti tanácsadó és minden második nem személyzeti tanácsadó cég véli úgy, hogy megbízásaik száma és létszámuk növekedni fog a. A magyar cégek alapvetően optimistán látják a következő üzleti évet, de a negatív jövőképek száma is nőtt.

Nem törik fel a malacperselyt a gimnazisták 

A felmérés eredményei szerint a középiskolások legalább kétharmada nincs tisztában olyan pénzügyi alapfogalmakkal, mint például a törlesztőrészlet, a THM, a kötvény vagy az infláció. Ugyanakkor a tanulók közel fele rendszeresen megtakarít, döntő többségük elolvassa azt, amit aláír és egyre inkább jellemző rájuk a szülők pénztárcáját kímélő költekezés, valamint a tudatos tervezés.

Csalásban családcentrikus a magyar 

A tipikus magyar vállalati csaló 35-40 éves, jellemzően autoriter vezető és a világátlagnál lényegesen magasabb céges beosztásban dolgozik és a családtagját is bevonja a csalásba.

Szeretjük a rezsicsökkentést, bár még azt sem tudjuk mennyit fogyasztunk 

A Századvég 2013. november végén készített közvélemény-kutatásának tanúsága szerint a kormány rezsicsökkentő intézkedései javítottak a lakosság többségének anyagi helyzetén, az átlag alatti jövedelemkategóriában is. A rezsicsökkentés támogatottsága és ismertsége továbbra is kifejezetten magas.

Húszas évei végére érik pénzügyileg felnőtté a magyar 

A mai fiatalok többnyire 18 és 23 éves koruk között kerülnek a pénzintézetekkel szorosabb kapcsolatba. A pénzügyi ismeretek megszerzése is egészen erre az életkorra tolódik ki, a középiskolás korosztály az átlagnál sokkal tájékozatlanabbnak érzi magát.

A cégek felét szakmai befektetőknek adják el a kockázati tőkések 

Az Európai Kockázati Tőke Egyesület (EVCA) legfrissebb adatai alapján a kockázati tőkebefektetők a kiszállások során az esetek 50 százalékában szakmai befektetőknek értékesítették a cégeket a közép-európai régióban tavaly, míg az eladások összértékét nézve mintegy 85 százalékot tesznek ki az ilyen irányú cégeladások.

A magyarok eledele: pizza és hamburger 

A magyarok még mindig rajonganak a pizzáért, legtöbbször ezt az ételt rendelik, de egyre gyakrabban fordul elő, hogy a virágkorát élő hamburger mellett teszik le a voksukat. Budapesten igazi trend a hamburgerezés, míg a világ más országaiban meglepő ételrendelési szokások figyelhetők meg.

A fiatalok bevállalósabbak 

Még mindig a magyarok a legborúlátóbbak egy saját vállalkozás indításával kapcsolatban, azonban a tavalyi évhez képes valamivel javult az önfoglalkoztatás megítélése. Saját vállalkozást leginkább a felsőfokú végzettséggel rendelkezők illetve a harminc év alattiak indítanának.

Ön mennyire stresszes? Tesztelje! 

Országos stresszfelmérést indított a Semmelweis Egyetem (SE)Magatartástudományi Intézete, a bárki által elérhető kérdőív kitöltése anonim, a válaszadók azonnali visszajelzést kapnak saját eredményeikről.

Út a munkába: autóval, kerékpárral, vonaton 

A munkába járók egyharmada autóba ül reggel, egynegyedüka tömegközlekedést használja, de a kerékpárt is sokan választják már. Függetlenül a közlekedési eszköztől, a munkavállalók felének kevesebb, mint fél órát vesz igénybe a napi ingázás a munkahely és a lakása között.

Zöldségből a magyart szeretjük 

Gyakorlatilag minden harmadik bevásárló kosárba kerül a zöldség, vagy gyümölcs. Az őszi és téli időszakban talán felértékelődő zöldségek vásárlásának havi eloszlása egyenletesebb, gyümölcsre legtöbbet júliusban és augusztusban költenek a fogyasztók.

A céges bulin (viszonylag) szolidan mulat a magyar 

Majdnem minden csapatépítő tréningen fogyasztanak alkoholt, ez azonban ritkán okoz problémát, a szállások felénél még soha nem keletkezett kár a céges rendezvényeken, melyek jellemzően péntektől szombatig tartanak.

Sok cég még mindig szalagra ment 

A vállalatok egyre nagyobb igényeket támasztanak az üzletfolytonossággal és a katasztrófa utáni helyreállítással kapcsolatban, ugyanakkor a területen legkorszerűbbnek számító virtualizációs és automatizálási technológiák elterjedése lassú
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Költségkímélés

Milyen ingatlanra harapnak a külföldi vásárlók?

Milyen ingatlanra harapnak a külföldi vásárlók? 

Noha a számuk az előző évihez képest csökkent, 2023-ban némileg erősödött a külföldi vásárlók súlya a hazai lakáspiacon.
Igazi kincs lehet az Ön személyes bankára, és nem is elérhetetlen

Igazi kincs lehet az Ön személyes bankára, és nem is elérhetetlen 

Miközben a kamatok világszerte egyre alacsonyabbak, és a forint is veszít értékéből, idén is rekordokat döntögettek a tőzsdeindexek és a nemesfémek.
Nehéz helyzetben a családok, ahol beteg lesz hirtelen egy idős hozzátartozó

Nehéz helyzetben a családok, ahol beteg lesz hirtelen egy idős hozzátartozó 

Az öngondoskodás egy újabb szintje.

Adózás

Ezért örülhet a magyar adófizető Donald Trump megválasztásának

Ezért örülhet a magyar adófizető Donald Trump megválasztásának 

A kormány újraélesztené az Egyesült Államok által korábban felmondott kettős adóztatás tilalmáról szóló egyezményt.

Klímablog

Felpörgés előtt az elektromos autók piaca

Felpörgés előtt az elektromos autók piaca  

Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat.

Gazdaság

Milyen ingatlanra harapnak a külföldi vásárlók?

Milyen ingatlanra harapnak a külföldi vásárlók? 

Noha a számuk az előző évihez képest csökkent, 2023-ban némileg erősödött a külföldi vásárlók súlya a hazai lakáspiacon.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo