Felmérés cikkek
A neten böngészünk, boltban vásárolunk
A magyar vásárlók a családias, lakóhelyük közelében lévő bevásárló-központokat jobban kedvelik, mint az óriásplázákat és szívesen vásárolnak a megszokott, régebbi központokban, minthogy az interneten vegyék meg a kiválasztott termékeket.
Pénzhiány miatt nem vállalkoznának a fiatalok
A gimnáziumi és szakközépiskolai tanulók 92 százaléka szeretne továbbtanulni, a legtöbben a gazdasági és pénzügyi pályát tartják vonzónak. Saját vállalkozás indítását pénzhiány miatt kivitelezhetetlennek tartják.
Budapest az egyik legnépszerűbb város Európában
London az elmúlt négy évben immár harmadszor vezeti a világ legnépszerűbb úticéljainak listáját. A rangsor első öt helyén a brit főváros után Bangkok, Párizs, Szingapúr és Dubai áll. Budapest pedig a tavalyi felméréshez képest hat helyet javítva már a negyvenedik a világ leglátogatottabb városai listáján.
Jelentős adóváltozásokban bíznak a cégvezetők
A kormány gazdaságpolitikai elképzeléseinek sarokköve a magyar kis- és középvállalkozók megerősítése, helyzetbe hozása. Az adatok azt mutatják, hogy talán túlzottak a remények a kkv-szektorban, és kétséges, hogy ezeket a kormány ki tudja-e elégíteni.
Itthon kártyával, külföldön készpénzzel fizetünk
Külföldi nyaraláskor a magyarok inkább készpénzzel fizetnek, míg belföldi utazáskor népszerűbb a bankkártyás fizetés honfitársaink körében. Egy friss felmérés szerint a legtöbb itthon nyaraló a Balatonra készül, míg a leggyakoribb külföldi célpont Horvátország.
Bérből és lehetőségből kevesebb jut a nőknek
Habár a magyar nők több mint fele úgy érzi, hogy sosem került a neme miatt hátrányba, több mint egyharmaduk már szenvedett a diszkriminációtól. A hazai munkaerőpiacon aktív nők harmada tapasztalt már negatív megkülönböztetést.
Csak 57 éves korunkig dolgoznánk, de 66 évig kell
A magyar munkavállalók átlagosan 57 éves korukig szeretnének dolgozni, ennek ellenére azt gondolják, hogy 66 évesen is kénytelenek lesznek munkába járni.
Ha szaga nincs is, de tényleg koszos a pénz
Egy átlagos európai bankjegyen 26 ezer féle baktérium van. A magyarok túlnyomó része szerint is koszos és fertőző lehet a készpénz, a higiéniára mégsem ügyelünk.
A hasa miatt nem spórol a magyar
A biztos munkahely, és a megfelelő jövedelem jelenti a fő biztonságot a magyarnak. Megtakarítani nem tudunk, a legtöbben az élelmiszerboltban csábulnak el, de még ha le is faragnánk minden kiadást, akkor is csak havi 20 ezret tudnánk félretenni.
Üzleti sikerről álmodnak a magyar fiatalok
Bár a 20-35 évesek többsége szerint soha nem volt még ilyen nagy a bizonytalanság és kiszolgáltatottság, több mint fele mégis itthon számít karrierre. Hosszútávon egyre többen kockáztatnának és kerülnének ki az alkalmazotti létből.
Romlottak a munkakörülmények az elmúlt öt évben
Egy friss Eurobarométer felmérés szerint, amely azt vizsgálja, miként hatott a válság a munkahelyek minőségére, az európai munkavállalóknak csupán alig több mint fele (53%) érzi úgy, hogy jó munkafeltételek mellett dogozik, és többségük (57%) úgy véli, hogy munkakörülményei romlottak az elmúlt öt évben.
Bónusz, céges autó, fizetés: mindenhol hátrányban a nők
Emelkedett a nők száma a munkaerő-piacon az utóbbi egy évben, de ezzel párhuzamosan a két nem közötti fizetési különbségek is nőttek, a férfiak még mindig többet keresnek és több juttatást, bónuszt is kapnak, céges autóra pedig kétszer akkora az esélyük, mint a nőknek.
Itt a lista! Ezeknél a cégeknél dolgoznánk a legszívesebben!
Az Audi a legvonzóbb cég Magyarországon, és egyben a Randstad Award hazai nyertese a világ legnagyobb független munkáltatói márka felmérése alapján. A munkahely kiválasztásakor elsődleges szempontként a bér és a juttatások szerepelnek, megelőzve a foglalkoztatás biztonságát.
Nyugdíj: sötéten látják a jövőt a fiatalok
Rendkívül pesszimisták az egyetemisták a nyugdíjkilátásokat illetően, és jelentősen alulbecsülik az átlagnyugdíjak értékét. Legtöbbjük úgy gondolja, hogy annak összege a 80 ezer forintot sem éri el, ezért döntő többségük úgy véli, hogy az állami nyugdíj nem lesz elegendő a tisztes megélhetéshez. Nagy részük ugyanakkor már tervezi, hogy gyűjteni fog majdani nyugdíja kiegészítésére.
Sok munkakörhöz már „csak” az angol kevés
Két idegen nyelv ismeretének az igénye, a kis nyelvek dinamikus növekedése, a nyelvtudás munkahelyi használatával kapcsolatos ellentmondásos tapasztalatok és a munkahelyi nyelvtanulás terjedése - ezek a legfontosabb tanulságai egy friss kutatásnak.
A rugalmas munkavégzés az innovációt is segíti
Egyre több cég ismeri fel annak fontosságát, hogy alkalmazottai között legyenek innovatív gondolkodók is, akik ötleteikkel viszik előre a vállalat szekerét. A magyar vállalkozások csaknem fele szerint az innovációt a rugalmas munkavégzés is segíti.
Még ebédszünetet sem tart a magyar
A hazai dolgozók 40 százaléka egyáltalán nem tart ebédszünetet, és csak 15 százalék eszik naponta ötször. Ezzel szemben 73 százalék kávézik rendszeresen, nem ritka, hogy napi 4 vagy több alkalommal is.
Vajon ki kerül víz alá a klímaváltozástól?
Elnöksége első négy évében Obamának nem sikerült az amerikai Szenátuson, vagyis a Kongresszus felsőházán keresztülverekednie a klímatörvényt. Most egy internetalapú alkalmazással szeretné megmutatni az amerikai átlagembereknek, milyen időjárással és természeti katasztrófákkal kell szembenézniük.
A belső ellenség az igazi veszély
Egy friss kutatás szerint a cégek IT-biztonsági szakemberei a kívülről érkező kibertámadásoknál is nagyobb fenyegetésnek tartják a rosszindulatú belső személyek, munkatársak vagy alvállalkozók tevékenységét.
Legalább ebben jobbak vagyunk a régiónál
Hazánkban a cégtulajdonosok közel 40 százaléka nő, áll a Bisnode elemzésében, melyet a közelgő nőnap alkalmából tett közzé a vállalat. A női cégtulajdonosok a régió országai közül Magyarországon vannak a legnagyobb arányban.
Németország felé tekingetnek a magyar cégek
Hosszú idő után idén alapvető fordulat látszik a vállalatvezetők gazdasági kilátásaiban itthon és világszerte is. A globális és hazai vezérigazgatók optimista várakozásokról számoltak be a saját cégük és a világgazdaság növekedésével kapcsolatban is, ugyanakkor számolnak negatív fordulatokkal is.
Így élünk majd nyugdíjasként
Mindennapi szokásaink átalakulása mellett az életszínvonalunk változására is számítunk nyugdíjas éveinkben. A KSH adatai szerint nyugdíjasként több időnk jut alvásra és pihenésre, illetve sokat tévézünk és internetezünk majd. Ugyanakkor – a Generali Biztosító reprezentatív kutatása szerint – a várható bevételcsökkenés miatt a legtöbb ember úgy gondolja, hogy néhány dologról le is kell majd mondania. Így az utazásról, családja anyagi támogatásáról, illetve például autója fenntartásáról.
Átlagban gyors a net – vagy igen, vagy nem
A világon a 27. leggyorsabb internettel büszkélkedhet Magyarország – átlagosan. Vagyis van, ahol kiemelkedően jó a lefedettség, olyannyira, hogy ez ellensúlyozni tudja a ritkábban lakott területek lassú ADSL-kapcsolatait. Bár nincs nagy verseny a szolgáltatók között, azért lehet fejlődés.
Fizetés: alig akartunk többet
Az elmúlt két évben alig növekedett, több területen pedig stagnált vagy csökkent a diplomás magyarok fizetési igénye. A felsőfokú végzettséggel rendelkezők által elvárt bér 2013-ban alig 2 százalékos növekedést mutat az egy évvel korábbihoz képest.
A magyaroknak idén is a Balaton lesz a Riviéra
A tipikus hazai szállásfoglalást egy harmincas, vagy középkorú városi hölgy kezdeményezi, aki a balatoni régióba szóló családos utazást, vagy wellness hétvégét keres a párjával, jó minőségű szállodában, félpanziós ellátással.
Fontolgatjuk a biztosítást, csak pénzünk nincs rá
A legfiatalabb korosztályok mintegy tizede szándékozik két éven belül életbiztosítást kötni az öngondoskodás jegyében. Az életbiztosítás kérdése az aktív korú magyar lakosságot életkortól függetlenül foglalkoztatja.
A válság ártott a CSR-nek is
A cégek által - itthon egyelőre még nem kötelezően - elkészített fenntarthatósági jelentések elemzése alapján a válság ezen a területen is érezteti hatását.
Könnyebben lehet hitelhez jutni
Javulnak a hitelhez jutás feltételei a magyar vállalatvezetők többsége szerint. A hazai döntéshozók a regionális és a nemzetközi átlagnál is bizakodóbban látják a jelenlegi finanszírozási helyzetet – derül ki az EY Tőkebizalmi Barométeréből.
A cégvezetők fele nem emelne a béreken
A kkv szektor vállalatainak irányítói közül a legtöbben úgy gondolják, hogy idén még nem emelnek a béreken, ugyanakkor ha újra bérkommandók járnák az országot, akkor meggondolnák az álláspontjukat.
A pályakezdőknek is kijutott az optimizmusból
A pályakezdő fiatalok 85 százaléka valószínűnek tartja, hogy el tud helyezkedni a szakterületén. Jobban motiválja őket a szakmai fejlődés, mint a ranglétrán való feljebbjutás, és közel felük tervez külföldi munkavállalást a közeli jövőben – derül ki a Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola közel 500 hallgató megkérdezésével készült felméréséből.
Félünk a külföldi munkaerőtől
Bár Dél- vagy Nyugat-Európához képest kevésbé érzik a külföldi munkaerő beáramlásának következményeit a magyarok, mégis elutasítóbbak az idegen nyelvű kollégákkal szemben.
Így dönt a vevő - a szokások rabjai vagyunk
„Kevés a vevő!”, „Keveset vásárolnak az emberek”. Ismerősek ezek a panaszok? A kiélezett versenyben minden korábbinál nagyobb a tétje, hogy vásárlásra ösztönözzük potenciális vevőinket, majd megtartsuk őket hosszú távon is.
Tényleg Facebook-függő a magyar
A magyarok nagyobb részének növekedett a Facebook-aktivitása az elmúlt egy évben annak ellenére is, hogy többségük attól fél, személyes adataihoz a közösségi portálon keresztül nem kívánatos személyek is hozzáférhetnek.
Jobban bíznak a jövőben a magyar vállalkozók
A nemzetközi és a régiós átlagnál is bizakodóbbak a magyar cégvezetők. A nemzetközi és a magyar gazdasági helyzetet is egyre pozitívabban értékelik a hazai vállalatok. Nagy hangsúlyt helyeznek a földrajzi terjeszkedésre, valamint az innovációra és a kutatás-fejlesztésre.
A karácsonyfa mellett is dolgozik a magyar
Minden harmadik magyar munkavállalótól elvárja a főnöke, hogy állandóan elérhető legyen, de még ennél is többen vannak, akik egyáltalán nem tudnak elszakadni a munkától karácsonykor sem.
Alapvetően optimisták a magyar cégek
Tízből hét személyzeti tanácsadó és minden második nem személyzeti tanácsadó cég véli úgy, hogy megbízásaik száma és létszámuk növekedni fog a. A magyar cégek alapvetően optimistán látják a következő üzleti évet, de a negatív jövőképek száma is nőtt.
Nem törik fel a malacperselyt a gimnazisták
A felmérés eredményei szerint a középiskolások legalább kétharmada nincs tisztában olyan pénzügyi alapfogalmakkal, mint például a törlesztőrészlet, a THM, a kötvény vagy az infláció. Ugyanakkor a tanulók közel fele rendszeresen megtakarít, döntő többségük elolvassa azt, amit aláír és egyre inkább jellemző rájuk a szülők pénztárcáját kímélő költekezés, valamint a tudatos tervezés.
Csalásban családcentrikus a magyar
A tipikus magyar vállalati csaló 35-40 éves, jellemzően autoriter vezető és a világátlagnál lényegesen magasabb céges beosztásban dolgozik és a családtagját is bevonja a csalásba.
Szeretjük a rezsicsökkentést, bár még azt sem tudjuk mennyit fogyasztunk
A Századvég 2013. november végén készített közvélemény-kutatásának tanúsága szerint a kormány rezsicsökkentő intézkedései javítottak a lakosság többségének anyagi helyzetén, az átlag alatti jövedelemkategóriában is. A rezsicsökkentés támogatottsága és ismertsége továbbra is kifejezetten magas.
Húszas évei végére érik pénzügyileg felnőtté a magyar
A mai fiatalok többnyire 18 és 23 éves koruk között kerülnek a pénzintézetekkel szorosabb kapcsolatba. A pénzügyi ismeretek megszerzése is egészen erre az életkorra tolódik ki, a középiskolás korosztály az átlagnál sokkal tájékozatlanabbnak érzi magát.
A cégek felét szakmai befektetőknek adják el a kockázati tőkések
Az Európai Kockázati Tőke Egyesület (EVCA) legfrissebb adatai alapján a kockázati tőkebefektetők a kiszállások során az esetek 50 százalékában szakmai befektetőknek értékesítették a cégeket a közép-európai régióban tavaly, míg az eladások összértékét nézve mintegy 85 százalékot tesznek ki az ilyen irányú cégeladások.
A magyarok eledele: pizza és hamburger
A magyarok még mindig rajonganak a pizzáért, legtöbbször ezt az ételt rendelik, de egyre gyakrabban fordul elő, hogy a virágkorát élő hamburger mellett teszik le a voksukat. Budapesten igazi trend a hamburgerezés, míg a világ más országaiban meglepő ételrendelési szokások figyelhetők meg.
A fiatalok bevállalósabbak
Még mindig a magyarok a legborúlátóbbak egy saját vállalkozás indításával kapcsolatban, azonban a tavalyi évhez képes valamivel javult az önfoglalkoztatás megítélése. Saját vállalkozást leginkább a felsőfokú végzettséggel rendelkezők illetve a harminc év alattiak indítanának.
Ön mennyire stresszes? Tesztelje!
Országos stresszfelmérést indított a Semmelweis Egyetem (SE)Magatartástudományi Intézete, a bárki által elérhető kérdőív kitöltése anonim, a válaszadók azonnali visszajelzést kapnak saját eredményeikről.
Út a munkába: autóval, kerékpárral, vonaton
A munkába járók egyharmada autóba ül reggel, egynegyedüka tömegközlekedést használja, de a kerékpárt is sokan választják már. Függetlenül a közlekedési eszköztől, a munkavállalók felének kevesebb, mint fél órát vesz igénybe a napi ingázás a munkahely és a lakása között.
Zöldségből a magyart szeretjük
Gyakorlatilag minden harmadik bevásárló kosárba kerül a zöldség, vagy gyümölcs. Az őszi és téli időszakban talán felértékelődő zöldségek vásárlásának havi eloszlása egyenletesebb, gyümölcsre legtöbbet júliusban és augusztusban költenek a fogyasztók.
A céges bulin (viszonylag) szolidan mulat a magyar
Majdnem minden csapatépítő tréningen fogyasztanak alkoholt, ez azonban ritkán okoz problémát, a szállások felénél még soha nem keletkezett kár a céges rendezvényeken, melyek jellemzően péntektől szombatig tartanak.
Sok cég még mindig szalagra ment
A vállalatok egyre nagyobb igényeket támasztanak az üzletfolytonossággal és a katasztrófa utáni helyreállítással kapcsolatban, ugyanakkor a területen legkorszerűbbnek számító virtualizációs és automatizálási technológiák elterjedése lassú