Egy 12 európai országban végzett fogyasztói felmérést idéz a takarekoskodj.poster.hu. Eszerint a magyar családok fele csökkentette kiadásait bútorra, lakberendezésre, de az utazás, a sport is egyfajta luxuskiadássá vált. Itt és most ismernünk kell a megcélzott közönségünk elvárásait, szokásait és azt, hogy milyen eszközökkel tudjuk hatékonyan befolyásolni döntéseiket. A következő oldalakon ehhez adunk némi segítséget.
A takarékoskodók
Őket alapvetően a termék ára befolyásolja, amikor egyik vagy másik termék mellett döntenek. Számukra a vásárlás inkább szükséges rossz, semmint öröm.
A magyar vásárlók több mint 30 százaléka. A vizsgált európai országok vásárlóinak 34%-a.
Az értékkeresők
Rendszeresen vásárolnak, és szeretettel végzik ezt a tevékenységet. Az érték a döntő számukra, és ennek alapján megtervezik vásárlásaikat. Vonzóak számukra az akciók és a különleges ajánlatok.
A gondtalan vásárlók
Csak azt vásárolják meg, amire az adott pillanatban szükségük van. Számukra elsődleges a problémamentes, kényelmes vásárlás, nem a termék ára határozza meg döntéseiket.
A magyar vásárlók 12%-a. A vizsgált európai országok vásárlóinak 19%-a.
Speciálisan magyar: a szokások rabjai
Nem gyűjtenek információt, és kevésbé nyitottak az új termékekre. Ehelyett a bevett szokásaik alapján ismerős termékeket vásárolnak az előnyben részesített üzletekből.
A vásárlók 29%-a.
10 országban vizsgálták a vásárlói szokásokat a Henkel megbízásából. A kutatás minden országban három fő vásárlói típust különített el. A takarékoskodók, az értékkeresők és a gondtalanok csoportját, valamint Magyarországon egy negyediket. Ők a szokások rabjai. A válság hatása: a tudatos vásárlás, az előregondolkodás és a fenntarthatóságra való törekvés egyre nagyobb teret nyer hazánkban is, ezek megvalósíthatósága a vásárlók mellett a kereskedők és a vállalatok közös felelőssége.