Így dönt a vevő - a szokások rabjai vagyunk

„Kevés a vevő!”, „Keveset vásárolnak az emberek”. Ismerősek ezek a panaszok? A kiélezett versenyben minden korábbinál nagyobb a tétje, hogy vásárlásra ösztönözzük potenciális vevőinket, majd megtartsuk őket hosszú távon is.

Mi alapján döntenek a magyar vásárlók? - Kép: Pixabay

Egy 12 európai országban végzett fogyasztói felmérést idéz a takarekoskodj.poster.hu. Eszerint a magyar családok fele csökkentette kiadásait bútorra, lakberendezésre, de az utazás, a sport is egyfajta luxuskiadássá vált. Itt és most ismernünk kell a megcélzott közönségünk elvárásait, szokásait és azt, hogy milyen eszközökkel tudjuk hatékonyan befolyásolni döntéseiket. A következő oldalakon ehhez adunk némi segítséget.

A takarékoskodók

Őket alapvetően a termék ára befolyásolja, amikor egyik vagy másik termék mellett döntenek. Számukra a vásárlás inkább szükséges rossz, semmint öröm.

A magyar vásárlók több mint 30 százaléka. A vizsgált európai országok vásárlóinak 34%-a.

Az értékkeresők

Rendszeresen vásárolnak, és szeretettel végzik ezt a tevékenységet. Az érték a döntő számukra, és ennek alapján megtervezik vásárlásaikat. Vonzóak számukra az akciók és a különleges ajánlatok.

Így versenyezhetnek a kiskereskedők a webáruházakkal
A webáruházak folyamatosan bővülő választékának ellensúlyozására a kiskereskedőknek nagy gondot kell fordítaniuk a személyes vásárlás előnyeinek kihangsúlyozására, és hogy meggyőzzék a fogyasztókat a hagyományos csatornák használatának egyedülállóságáról.
A magyar vásárlók 29%-a. A vizsgált európai országok vásárlóinak 34%-a.

A gondtalan vásárlók

Csak azt vásárolják meg, amire az adott pillanatban szükségük van. Számukra elsődleges a problémamentes, kényelmes vásárlás, nem a termék ára határozza meg döntéseiket.

A magyar vásárlók 12%-a. A vizsgált európai országok vásárlóinak 19%-a.

Speciálisan magyar: a szokások rabjai

Nem gyűjtenek információt, és kevésbé nyitottak az új termékekre. Ehelyett a bevett szokásaik alapján ismerős termékeket vásárolnak az előnyben részesített üzletekből.

A vásárlók 29%-a.

10 országban vizsgálták a vásárlói szokásokat a Henkel megbízásából. A kutatás minden országban három fő vásárlói típust különített el. A takarékoskodók, az értékkeresők és a gondtalanok csoportját, valamint Magyarországon egy negyediket. Ők a szokások rabjai. A válság hatása: a tudatos vásárlás, az előregondolkodás és a fenntarthatóságra való törekvés egyre nagyobb teret nyer hazánkban is, ezek megvalósíthatósága a vásárlók mellett a kereskedők és a vállalatok közös felelőssége.

Ügyfélélmény: az ördög a részletekben rejlik!
A legtöbbször az ár dönti el, hogy az ügyfél melyik terméket vagy szolgáltatást választja, azonban az ügyfélélmény növelésével kikerülhető az árverseny csapdája. Csakhogy itt nem elég a minimumot nyújtani, a részletekre sem árt ügyelni.

Véleményvezér

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.
Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság 

Pornóval vádoltak egy katolikus teológust.
Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.
A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo