Így dönt a vevő - a szokások rabjai vagyunk

„Kevés a vevő!”, „Keveset vásárolnak az emberek”. Ismerősek ezek a panaszok? A kiélezett versenyben minden korábbinál nagyobb a tétje, hogy vásárlásra ösztönözzük potenciális vevőinket, majd megtartsuk őket hosszú távon is.

Mi alapján döntenek a magyar vásárlók? - Kép: Pixabay

Egy 12 európai országban végzett fogyasztói felmérést idéz a takarekoskodj.poster.hu. Eszerint a magyar családok fele csökkentette kiadásait bútorra, lakberendezésre, de az utazás, a sport is egyfajta luxuskiadássá vált. Itt és most ismernünk kell a megcélzott közönségünk elvárásait, szokásait és azt, hogy milyen eszközökkel tudjuk hatékonyan befolyásolni döntéseiket. A következő oldalakon ehhez adunk némi segítséget.

A takarékoskodók

Őket alapvetően a termék ára befolyásolja, amikor egyik vagy másik termék mellett döntenek. Számukra a vásárlás inkább szükséges rossz, semmint öröm.

A magyar vásárlók több mint 30 százaléka. A vizsgált európai országok vásárlóinak 34%-a.

Az értékkeresők

Rendszeresen vásárolnak, és szeretettel végzik ezt a tevékenységet. Az érték a döntő számukra, és ennek alapján megtervezik vásárlásaikat. Vonzóak számukra az akciók és a különleges ajánlatok.

Így versenyezhetnek a kiskereskedők a webáruházakkal
A webáruházak folyamatosan bővülő választékának ellensúlyozására a kiskereskedőknek nagy gondot kell fordítaniuk a személyes vásárlás előnyeinek kihangsúlyozására, és hogy meggyőzzék a fogyasztókat a hagyományos csatornák használatának egyedülállóságáról.
A magyar vásárlók 29%-a. A vizsgált európai országok vásárlóinak 34%-a.

A gondtalan vásárlók

Csak azt vásárolják meg, amire az adott pillanatban szükségük van. Számukra elsődleges a problémamentes, kényelmes vásárlás, nem a termék ára határozza meg döntéseiket.

A magyar vásárlók 12%-a. A vizsgált európai országok vásárlóinak 19%-a.

Speciálisan magyar: a szokások rabjai

Nem gyűjtenek információt, és kevésbé nyitottak az új termékekre. Ehelyett a bevett szokásaik alapján ismerős termékeket vásárolnak az előnyben részesített üzletekből.

A vásárlók 29%-a.

10 országban vizsgálták a vásárlói szokásokat a Henkel megbízásából. A kutatás minden országban három fő vásárlói típust különített el. A takarékoskodók, az értékkeresők és a gondtalanok csoportját, valamint Magyarországon egy negyediket. Ők a szokások rabjai. A válság hatása: a tudatos vásárlás, az előregondolkodás és a fenntarthatóságra való törekvés egyre nagyobb teret nyer hazánkban is, ezek megvalósíthatósága a vásárlók mellett a kereskedők és a vállalatok közös felelőssége.

Ügyfélélmény: az ördög a részletekben rejlik!
A legtöbbször az ár dönti el, hogy az ügyfél melyik terméket vagy szolgáltatást választja, azonban az ügyfélélmény növelésével kikerülhető az árverseny csapdája. Csakhogy itt nem elég a minimumot nyújtani, a részletekre sem árt ügyelni.

Véleményvezér

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo