Így dönt a vevő - a szokások rabjai vagyunk

„Kevés a vevő!”, „Keveset vásárolnak az emberek”. Ismerősek ezek a panaszok? A kiélezett versenyben minden korábbinál nagyobb a tétje, hogy vásárlásra ösztönözzük potenciális vevőinket, majd megtartsuk őket hosszú távon is.

Mi alapján döntenek a magyar vásárlók? - Kép: Pixabay

Egy 12 európai országban végzett fogyasztói felmérést idéz a takarekoskodj.poster.hu. Eszerint a magyar családok fele csökkentette kiadásait bútorra, lakberendezésre, de az utazás, a sport is egyfajta luxuskiadássá vált. Itt és most ismernünk kell a megcélzott közönségünk elvárásait, szokásait és azt, hogy milyen eszközökkel tudjuk hatékonyan befolyásolni döntéseiket. A következő oldalakon ehhez adunk némi segítséget.

A takarékoskodók

Őket alapvetően a termék ára befolyásolja, amikor egyik vagy másik termék mellett döntenek. Számukra a vásárlás inkább szükséges rossz, semmint öröm.

A magyar vásárlók több mint 30 százaléka. A vizsgált európai országok vásárlóinak 34%-a.

Az értékkeresők

Rendszeresen vásárolnak, és szeretettel végzik ezt a tevékenységet. Az érték a döntő számukra, és ennek alapján megtervezik vásárlásaikat. Vonzóak számukra az akciók és a különleges ajánlatok.

Így versenyezhetnek a kiskereskedők a webáruházakkal
A webáruházak folyamatosan bővülő választékának ellensúlyozására a kiskereskedőknek nagy gondot kell fordítaniuk a személyes vásárlás előnyeinek kihangsúlyozására, és hogy meggyőzzék a fogyasztókat a hagyományos csatornák használatának egyedülállóságáról.
A magyar vásárlók 29%-a. A vizsgált európai országok vásárlóinak 34%-a.

A gondtalan vásárlók

Csak azt vásárolják meg, amire az adott pillanatban szükségük van. Számukra elsődleges a problémamentes, kényelmes vásárlás, nem a termék ára határozza meg döntéseiket.

A magyar vásárlók 12%-a. A vizsgált európai országok vásárlóinak 19%-a.

Speciálisan magyar: a szokások rabjai

Nem gyűjtenek információt, és kevésbé nyitottak az új termékekre. Ehelyett a bevett szokásaik alapján ismerős termékeket vásárolnak az előnyben részesített üzletekből.

A vásárlók 29%-a.

10 országban vizsgálták a vásárlói szokásokat a Henkel megbízásából. A kutatás minden országban három fő vásárlói típust különített el. A takarékoskodók, az értékkeresők és a gondtalanok csoportját, valamint Magyarországon egy negyediket. Ők a szokások rabjai. A válság hatása: a tudatos vásárlás, az előregondolkodás és a fenntarthatóságra való törekvés egyre nagyobb teret nyer hazánkban is, ezek megvalósíthatósága a vásárlók mellett a kereskedők és a vállalatok közös felelőssége.

Ügyfélélmény: az ördög a részletekben rejlik!
A legtöbbször az ár dönti el, hogy az ügyfél melyik terméket vagy szolgáltatást választja, azonban az ügyfélélmény növelésével kikerülhető az árverseny csapdája. Csakhogy itt nem elég a minimumot nyújtani, a részletekre sem árt ügyelni.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo