Felmérés cikkek
Még másfél millió magyar vándorolna ki
Nagyjából 1,2 millió munkaképes korú felnőtt tervezi, hogy a jövőben külföldön vállal munkát – derül ki a Publicus Intézet legfrissebb közvélemény-kutatásából.
ML vs. AI: ön tudja, mi a különbség?
Az ESET globális kutatása kimutatta, hogy a mesterséges intelligenciát (AI) és a gépi tanulást (ML) övező felhajtás eredményeként az informatikai döntéshozók háromnegyede csodafegyverként tekint ezekre a technológiákra a kiberbiztonság területén. Az ESET szakemberei azonban úgy vélik, hogy ez a népszerűség zavart okozhat az informatikai csapatok körében, és a hamis biztonságérzet miatt még nagyobb veszélyt is jelenthet a vállalatok számára.
Rengeteg szemetet kerülgetünk a közösségi oldalakon is
Értve ez alatt a reklámcélú, de mindenképpen kéretlen üzeneteket, az álhíreket vagy a sima hülyeségeket. Ötödrészük viszont a helyzet javulását tapasztalja – írja a Bitport.
Nincs elég munkahelyi képzés Magyarországon
Az EU-s átlaghoz képest kevesebben vesznek részt munkahelyi képzésekben Magyarországon, pedig az OTP Bank kutatásából kiderült: a magyarok számára fontos lenne, hogy mindennap tanuljanak valami újat.
Ezért aggódnak a magyar fiatalok
A magyar fiatalok az anyagi problémákat tartják a korosztályukat érintő legnagyobb kihívásának, a munkanélküliség már kisebb probléma, mint korábban. A fiatalok csaknem fele kivándorolna, de a többség csak ideiglenesen.
A gyermekvédelem is munkaerőhiánnyal küzd
Magyarországon 2007 óta növekszik a gyermekvédelemben élők száma, miközben nincs elég nevelőszülő. Az SOS Gyermekfalvak felmérte, milyen okok állhatnak ennek hátterében.
Zenét már leginkább a Youtube-on hallgatnak a fiatalok
A 19-29 éves fiatalok 83 százalékkal használja naponta a Facebookot, saját tévéje viszont alig van a 25 év alatti korosztálynak a K&H ifjúsági indexe szerint.
Erős az igény az IT-tanácsadásra az adószakértők körében
A Magyar Adótanácsadók és Könyvviteli Szolgáltatók Országos Egyesülete 2018 tavaszán felmérést végzett tagsága körében arról, hogy mennyire képes a szakma alkalmazkodni a területet érintő folyamatos jogszabályi, technológiai, üzleti és munkaerő-piaci változásokhoz.
Hónapokig nem vesszük észre, hogy feltörtek
Tavaly átlagosan 3,62 millió dollárnyi kárt okoztak a kibertámadások, ráadásul az érintettek általában 99 nap elteltével veszik csak észre, hogy feltörték a rendszerüket.
Többet költünk, de okosabban nyaralunk
2017-ben többet költöttünk nyaralásra és több időt is töltöttünk kikapcsolódással, mint egy évvel korábban. Az Intrum legújabb Európai Fogyasztói Fizetési jelentéséből megállapítható, hogy a magyarok figyelnek arra, hogy ne hitelből vagy kölcsönkért pénzből menjenek vakációra.
Te mit kezdenél egy robot főnökkel?
Az Oracle és a Future Workplace legújabb kutatása szerint a HR vezetők és a munkavállalók készen állnak az AI használatára, azonban a vállalatok mégis sokszor kudarcot vallanak az AI bevezetése és a munkaerő felkészítése során.
Nagy webshop-felmérés: jól mennek a hazai webáruházak
A hazai webáruházak több mint kétharmada könyvelt el forgalomnövekedést a tavalyi évben - derül ki a WebShop Experts és a ShopRenter legutóbbi, immáron 11. alkalommal lefolytatott Nagy Webáruház Felmérésének eredményéből.
Fellendülőben a közép-európai kockázati tőke piac
A Deloitte legfrissebb közép-európai kockázati tőke bizalmi felmérésében félévente megkérdezett közép-európai tőkebefektetők szerint a gazdaság és a tőkepiac kedvező környezetet teremt az ügyleteknek, többségük nem számít a piac lassulására, így a közép-európai tőkebefektetési tevékenység továbbra is egészséges szinten mozog.
A jó vállalati kultúra olyan, mint a hegycsúcs meghódítása
A vonzó vállalati kultúra jó hatással van a dolgozói produktivitásra. Az Eurostat 2017-es kutatása szerint az EU-ban és a Visegrádi országok között Magyarország az utolsók között áll a munkavállalói termelékenység tekintetében.
Egyre kevesebben aggódnak a munka miatt
A megkérdezettek több mint fele úgy véli, hogy könnyen találna magának új állást, ha a meglévőt elveszítené, derül ki a BNP Paribas Cardif biztosító és a Medián legfrissebb közös májusi munkaerőpiaci kutatásából.
Egyre többet költenek innovációra a kkv-k is
Növeli kutatás-fejlesztési kiadásait a közép-európai cégek többsége, ugyanakkor nagyobb támogatást várnának el a kormányzatok részéről – derül ki a Deloitte friss felméréséből. A legtöbb vállalkozás számára azon K+F tevékenységek beazonosítása jelenti a legnagyobb kihívást, amelyekhez támogatások, illetve adókedvezmények vehetők igénybe.
Hűségesek a fogyasztók a társadalmilag elkötelezett márkákhoz
Egy közvélemény-kutatás szerint a vásárlóknál növeli a márkahűséget az, ha a cégek felvállalnak egy határozott nézetet egy-egy társadalmi kérdésben. A vállalatok politizálása tehát jó „befektetés”.
Romlottak az Y generáció gazdasági kilátásai
Az idei felmérés egyértelműen negatív változást mutat az Y és Z generációk üzleti motivációról alkotott véleményével kapcsolatban a Deloitte Millennial Survey kutatása szerint.
Nagyon optimisták a vállalkozók a mesterséges intelligencia kapcsán
Az IMF prognózisát is meghaladó árbevétel-emelkedésre számítanak a középvállalatok vezetői – derül ki az EY felméréséből (EY Growth Barometer), aminek keretében 21 országból 2766 felsővezetőt kérdeztek meg. A válaszadók az intelligens automatizálást és a gépi tanulást tartják a fellendülés hajtóerejének.
Optimisták az autóipari beszállítók, de piacvesztéssel kell számolniuk
A PwC magyarországi autóipari beszállító felmérése árbevétel és foglalkoztatotti létszám tekintetében egyaránt bővülést prognosztizál 2018-ra. A növekedésnek az egyre nagyobb kihívást jelentő munkaerőhiány szabhat csak gátat – a vállalatok harmadánál már előfordult, hogy munkaerőhiány miatt nem tudtak a megrendelők rendelkezésére állni.
Hálószoba vagy iroda legyen az önvezető autó?
Az autósok elsősorban alvással és szórakozással töltenék az időt az önvezető autókban, ám ha hivatalos útra mennének, akkor inkább dolgoznának az autóvezetés helyett. Erre jutott 5 országban végzett felmérésével a stuttgarti központú Horváth & Partners csoport.
A fiatalok többsége nyitott a változásokra, de sokan kivárnak
A fiatalok általában sikeresen alkalmazkodnak a változásokhoz: a magyarok kétharmada (65%), és a külföldiek 58 százaléka kifejezetten könnyen veszi azokat. Összességében azonban az látszik, hogy óvatosan nyitnak az innovatív megoldások felé - derül ki egy kutatásból.
Felkészületlenül éri a magyar cégeket a negyedik ipari forradalom
A vállalatoknak meghatározó szerepük lesz abban, hogy a negyedik ipari forradalom hogyan formálja át a társadalmat, ugyanakkor a felsővezetők közül kevesen vannak meggyőződve arról, hogy saját cégük teljesen felkészült arra, hogy éljen az Ipar 4.0 kínálta lehetőségekkel – többek között ez derül ki a Deloitte Insights kutatásából.
Ráfázhat a hamis szoftverre a cégvezető
A magyarországi vállalatoknak üzleti eredményeik javítása és a kibertámadások kockázatának csökkentése érdekében érdemes felmérniük telepített szoftverállományukat, és kerülniük kell a licenc nélküli szoftverek használatát – állítja a BSA idei szoftverhasználatot vizsgáló globális felmérése.
Naná, hogy a gyerek a felnőttvideóban turkál
A Kaspersky Lab a gyerekek internetes viselkedéseiről szóló riportja szerint az általuk keresett videók 17 százaléka felnőtt tartalom volt. Érdekesség, hogy az online játékok idén lecsúsztak a dobogóról, és csupán a negyedik helyre futottak be 9 százalékkal.
Nem a tőke kevés, hanem a szakember
A hazai kkv-k több mint felének a szakemberhiány okozza a legnagyobb problémát – derül ki a K&H kkv bizalmi index kutatás legutóbbi adataiból. A cégek kétharmada szembesült már az elmúlt fél évben a munkaerőhiányra visszavezethető nehézséggel, szerintük tapaszalt és nagy tudású munkaerőt találni a legnehezebb.
Európai válság jön? A legnagyobb cégek vezetői szerint nem
Továbbra is pozitívak az üzleti kilátások az európai nagyvállalatok vezetői szerint – derül ki abból a kutatásból, melyet a Gyáriparosok Európai Kerekasztala (ERT) második alkalommal végzett el tagvállalatai körében.
Az Y generáció is jár boltba, de szeretne több élményt
Sokan gondolhatják a 18-35 évesekről, hogy a vásárlásnak csak az online formáját preferálják, ám ez a Cetelem Körkép eredményei szerint inkább az internetes és fizikai boltok egymás mellett élését tartják üdvözítőnek. Figyelemre méltó például, hogy az Y-ok 57 százalékának kifejezett örömet okoz, ha üzletben vásárolhat.
Itt sem Magyarország vezeti a listát
Az Egyesült Államok a világ leginkább versenyképes állama, utána Hong Kong, Szingapur, Hollandia és Svájc következik. Magyarország 63 állam rangsorában versenyképesség szempontjából a 47. helyen áll.
Ezek a leggazdagabb futballcsapatok
2018-ban is a Manchester United vezeti e legértékesebb futballcsapatok listáját, megelőzve az FC Barcelonát és a Real Madridot. Európa 32 vezető klubjának összesített becsült cégértéke eléri a 32,5 milliárd eurót – derül ki a KPMG „Labdarúgó klubok értékelése: az európai elit 2018” című jelentéséből.
Még mindig félünk az ismeretlentől
A magyarok nagy többségnek (80%) a fintech, mint fogalom még mindig ismeretlen, viszont sokan hallottak az olyan megoldásokról, mint a mobilos fizetés (57%), videós azonosítás (41%) vagy virtuális pénzzel, pl. bitcoinnal történő fizetés (39%). A legújabb pénzügyi informatikai technológiákra a többség nyitott (57%), de még kevesen használják azokat a mindennapok során (17%) - derül ki a Cofidis Hitel Monitor friss adataiból.
A cégek harmada a saját üzletét is félti a GDPR miatt
Az európai vállalatok 41%-a érzi úgy, hogy kiemelten vonatkozik rá a GDPR néven ismert új uniós adatvédelmi és adatkezelési szabályozás. A megkérdezettek 16%-a gondolja úgy, hogy részben érinti őt a rendelet, 25% teljesen irrelevánsnak tartja azt vállalkozása szempontjából, 11% viszont egyáltalán nem is hallott róla.
A magyarok fele még mindig nem érti, mire való a digitalizáció
Az Európai Bizottság közzétette a digitális gazdaság és társadalom fejlettségét mérő mutató (DESI) 2018-as értékeit és a nemzeti digitális politikák elemzését. Magyarország a 28 uniós tagállam között összességében a 23. helyen áll.
A világátlag fölött interneteznek a magyarok
A 16 évesnél idősebb magyarok 82 százaléka rendelkezik internet-hozzáféréssel, míg a világátlag 86 százalék – derül ki a Google megbízásából készült reprezentatív felmérésből. A 25 évnél fiatalabbak 94 százaléka naponta internetezik.
Már marketingre, ügyfélkezelésre is használják a felhőt
Jogi megfelelőség, tervezhető költségek, könnyű integrálhatóság a meglévő IT-rendszerekbe – ezt várják a magyar cégvezetők a vállalati felhőszolgáltatásoktól a Microsoft és az IVSZ harmadik felhőkutatásának tanúsága szerint. A felmérés áttörést mutat a digitális átállás folyamatában: a többség stratégiai célnak tekinti a digitalizációt, amelynek elérésében a felhőszolgáltatások egyre inkább kulcsszereplővé válnak.
A cégek harmada áttérne a nemzetközi pénzügyi beszámolásra (IFRS)
A Deloitte Magyarország második alkalommal készítette el IFRS felmérését, hogy feltérképezze, miképp gondolkoznak a cégek az IFRS áttérésről, annak időzítéséről és legnagyobb kihívásairól. Továbbra is jelentős az érdeklődés, a megkérdezett társaságok 36 százaléka jelezte, hogy már át is tért vagy tervezi az áttérést a következő három éven belül.
Palvin Barbi, celebek és céges profilok uralják a magyar instagramot
Palvin Barbara a legnépszerűbb, egyre több képet nézünk, de egyre kevesebbet osztunk meg – elkészült az idei magyar Instagram-körkép.
Kockázatos felhőben tárolni a céges adatokat
Egyre költségesebb a kiberbiztonság, a cégek nehezen tudnak lépést tartani a biztonsági szakemberek és a kiberbűnözök közötti fegyverkezési versennyel, sokak szerint egységes szabályozásra lenne szükség a felhőben tárolt adatok védelme érdekében.
15 millióval is emelheti a lakás értékét az okoskonyha
Az európaiak közel fele (42 százaléka) akár 50 000 euróval is hajnaldó lenne többet fizetni egy házért, ha az okos konyhával van felszerelve - derült ki a Samsung és a YouGo közös kutatásából.
Nem az IQ a siker egyetlen mértéke
Nem az a fő gond, hogyan neveljék a kiemelkedően tehetséges gyermekeket, hanem az, hogy megtalálják őket. A született tehetség mellett a siker fontos tényezője lehet a fiatal elszántsága, kitartása is.
A használt olajat még mindig simán kiöntjük
Saját bevásárlótáskát használ a magyarok közel fele, több mint egyharmaduknak fontos, hogy az adott márka tesz-e a fenntarthatóságért, és – bevallása szerint – a lakosság közel kétharmada szelektíven gyűjti a hulladékot, derült ki a Nielsen 2018 áprilisában a Föld napja kapcsán végzett felméréséből.
Inkább a húsról mondunk le, mint a benzines kocsinkról
Többen lettek vegetáriánusok, hogy így enyhítsék fogyasztásuk környezeti terhelését, mint amennyien hajlandók voltak lemondani arról, hogy saját személygépkocsival közlekedjenek – derült ki egy angliai vizsgálatból.
Nem érzik magukat felkészültnek a cégek a technológiai forradalomra
Képesek lesznek-e a vállalkozások megváltoztatni menedzsmentjük szemléletét annak érdekében, hogy a cégek társadalomban betöltött új szerepére tudjanak összpontosítani – talán ez a legfontosabb kérdés a Deloitte 2018-as Globális HR Trendekről szóló jelentése szerint.
Kezdjük elfogadni az önvezető autókat
Jelentős mértékben nőtt az elmúlt egy évben az önvezető autók elfogadottsága a fogyasztók körében világszerte – derül ki a Deloitte felméréséből. A legtöbben ismert, általuk megbízhatónak tartott márkától származó önvezető autóba ülnének be.
Jönnek a robotkönyvelők? Na az még nem holnap lesz
Az előrejelzések szerint a digitalizáció és a robotika térnyerése jelentősen átalakítja a munkaerőpiacot, melynek jelei már több szakmában érezhetők. A könyvelőszakmával kapcsolatban megoszlanak a vélemények, ezért a Process Solutions Kft. utánajárt, milyen változásokra számíthatunk a következő időszakban a szakmán belül.
Növekvő optimizmus a cégeknél
A legnagyobb cégek árbevétel és eredményvárakozásai nagymértékben megugrottak, átlagosan 3,2 százalékos árbevétel- és 2,2 százalékos profitnövekedést valószínűsítenek idén – derül ki a K&H nagyvállalati növekedési index legutóbbi adataiból. A kedvező pénzügyi kilátások elsősorban az exportpiacok várható élénkülésének köszönhetők, de belföldről és egyre nagyobb mértékű bevétel-növekedést várnak a cégek.
Az esélyes ellenzéki jelölt: Tom Hanks
Ha filmszereplők közül választhatnánk miniszterelnököt, akkor Tom Hanks vezetné Magyarországot, de jó helyezést szerzett Chuck Norris is. Az üzletemberek közül a legtöbben Csányi Sándort látnák a legszívesebben az ország élén, az otthonunkban a politikusok közül viszont Orbán Viktort látnánk vendégül.
Ilyen főnököt szeretnének a pályakezdők
Inspiráló, stratégiai gondolkodású, erős szakmai készségekkel rendelkező, 36-50 év közötti – ilyen vezetővel dolgoznának legszívesebben a még felsőfokú tanulmányaikat végző, illetve frissen diplomázott magyar diákok a Deloitte felmérése szerint.