Többet költünk, de okosabban nyaralunk

2017-ben többet költöttünk nyaralásra és több időt is töltöttünk kikapcsolódással, mint egy évvel korábban. Az Intrum legújabb Európai Fogyasztói Fizetési jelentéséből megállapítható, hogy a magyarok figyelnek arra, hogy ne hitelből vagy kölcsönkért pénzből menjenek vakációra.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

2017-ben többet költöttünk utazásra és több időt töltöttünk pihenéssel, mint egy évvel korábban – derül ki a Magyar Turisztikai Ügynökség, valamint a KSH adataiból. A magyar lakosság körében a külföldi úticélok népszerűbbek, mint a belföldiek: tavaly a külföldi turisztikai célú utazásokra a lakosság 8,2 százalékkal többet költött, ez összesen 619,9 milliárd forint. Nemcsak külföldön, de belföldön is szeretünk kikapcsolódni, az erre a célra szánt kiadások 6,4 százalékkal emelkedtek, ami megközelítőleg 330 milliárd forint volt.

Ragaszkodunk a bevált nyaralóhelyekhez
A külföldi nyaralást tervező magyarok több mint kétharmada visszatér oda, ahol jól érezte magát, sőt még a korábbi szálláshoz is ragaszkodik – derült ki a Kutatópont Kft. kutatásából.
Az Intrum, Európa vezető követeléskezelő vállalatcsoportja évente elkészíti Európai Fogyasztói Fizetési Jelentését. A 2017 végén készített reprezentatív kutatásban 24 országból 24 401 európai – köztük 1006 magyar – állampolgár vett részt.  A kutatás a nyaralási szokásokat vizsgálta, amelyből kiderült, hogy a magyarok pénzügyi szempontból tudatosan tervezik meg a nyaralást.

A felmérés alapján elmondható, hogy a rendszeresen spóroló magyarok negyede tesz félre utazási célra, amely alacsonyabb, mint az európai átlag. Ennek hátterében a magyarok megtakarítási céljai állnak, hiszen nálunk a váratlan kiadásokra való felkészülés a legfontosabb.  Az utazási célú spórolás a 18-24 éves korosztály esetén a legmagasabb: a rendszeresen félre rakó fiatalok közel 40 százaléka emiatt is spórol.

Amellett, hogy hazánkban nem a legnépszerűbb takarékoskodási cél az utazás, a válaszadók számára fontos, hogy a nyaralás kiadásait saját anyagi helyzetüknek megfelelően kezeljék: több mint 70 százalékuk elutasítja, hogy hitelből vagy ismerősöktől kölcsönkért pénzből utazzon el. Ezen a téren a legmegfontoltabb a 25-34 éves korosztály, a fiatal felnőttek majd négyötöde vélekedik így. Az adatok alapján az is megállapítható, hogy a magyarok következetesebbek e téren, mint német, francia és finn társaik.

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.
Illegális nádvágásokkal épül az új NER villa a Balaton partján

Illegális nádvágásokkal épül az új NER villa a Balaton partján 

Szépen gazdagodnak a NER vitézek.
Gazdasági fellendülést hoztak Lengyelországnak az Ukrajnából érkezett menekültek

Gazdasági fellendülést hoztak Lengyelországnak az Ukrajnából érkezett menekültek 

A lengyelek hírét sem hallották az ukrán maffiának.
Lábon lőtte magát Rogán kommunikációs stábja

Lábon lőtte magát Rogán kommunikációs stábja 

Okosabbak maradtak volna, ha csendben maradnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo