15 millióval is emelheti a lakás értékét az okoskonyha

Az európaiak közel fele (42 százaléka) akár 50 000 euróval is hajnaldó lenne többet fizetni egy házért, ha az okos konyhával van felszerelve - derült ki a Samsung és a YouGo közös kutatásából.

Az okosotthonok után Spanyolországban és Olaszországban a legnagyobb az érdeklődé. Ezen országokban a megkérdezett lakosok 67 és 66 százaléka hajlandó többet fizetni egy okos konyhai megoldásokkal rendelkező otthonért, ezzel szemben a németek csupán 33 százaléka és a britek 28 százaléka nyúlna mélyebben a zsebébe egy modern megoldásokkal felszerelt konyháért. A felmérés arra is rávilágított, hogy az okos technológia kiemelt jelentőséggel bír az otthonok tervezésekor, a megkérdezettek kétharmada, 61 százaléka gondolta úgy, hogy a technológia megkönnyíti és sokkal élvezetesebbé teszi a mindennapokat.

Telepakolják a hűtőjét, amikor nincs otthon
A Walmart teszteli azt a fajta házhoz szállítást, amikor alkalmazottjuk a vevő hűtőszekrényébe pakolja a megrendelt élelmiszereket akkor is, amikor senki nincs otthon. Az ügyfél házi biztonsági kameráján, mobilja révén figyelemmel kísérheti, mikor megy és jön a bolt embere.
A mobiltelefonokkal összekapcsolható eszközök fontos szerepet játszanak abban, hogyan takarítsunk meg némi időt az egyre hektikusabb életünkben. Tízből közel négy válaszadó (39 százalék) szerint egy olyan fűtésrendszerrel, amelyet bekapcsolhatunk, mielőtt hazaérnénk, időt spórolhatunk meg, míg a válaszadók majdnem harmada (19 százalék) szeretne olyan hűtőt, amely üzenetben jelzi, ha például fogytán a tej.

Facebook-integráció a konyhában

A főzéssel kapcsolatban háromból egy válaszadó (31 százalék) vágya egy olyan sütő volt, amelyben egyszerre két teljesen különböző fogást tud elkészíteni. Így könnyebben és időt megtakarítva főzhet egyszerre több emberre, legyen szó egy családról, amelyben mindenkinek más-más étel a kedvence vagy egy baráti társaságról, amely tagjai különböző étrendeket követnek.

Miközben egyre többen osztunk meg képeket az ételeinkről az olyan közösségi csatornákon, mint az Instagram, ezzel párhuzamosan egyre jobb szakácsokká is válunk, ráadásul a közösségi médiát használók 62 százaléka merít ihletet ezekből a fotókból ételkészítéskor. Az is kiderült ugyanakkor, hogy a saját magunk által készített fogásokról kevésbé szívesen osztunk meg tartalmakat. Európában ötből négyen, tehát a felhasználók 82 százaléka nem posztol az általa elkészített ételekről.

Főzés közben a finnek bizonyultak a legaktívabbnak a közösségi felületeken: a megkérdezettek 67 százaléka használja a Facebookot, az Instagramot vagy a Pinterestet ételkészítéskor. A németek csaknem feléről, 49 százalékáról mondható el ugyanez.

Véleményvezér

Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa

Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa 

A Fidesz politikusai nem tudják ott hagyni az állami zsíros bödönt.
Mészáros Lőrinc és neje hatalmas luxusba fojtotta a magyar fanyalgók miatt érzett bánatát

Mészáros Lőrinc és neje hatalmas luxusba fojtotta a magyar fanyalgók miatt érzett bánatát 

Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő ismét utolérte a Mészáros házaspárt.
Újabb eseményt szervez Karácsony Gergely

Újabb eseményt szervez Karácsony Gergely 

Nem nyugszik a főpolgármester.
Nincs neurológiai betegsége Orbán Viktornak

Nincs neurológiai betegsége Orbán Viktornak 

Nyelvi botlás lehetett csak.
Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo