15 millióval is emelheti a lakás értékét az okoskonyha

Az európaiak közel fele (42 százaléka) akár 50 000 euróval is hajnaldó lenne többet fizetni egy házért, ha az okos konyhával van felszerelve - derült ki a Samsung és a YouGo közös kutatásából.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Az okosotthonok után Spanyolországban és Olaszországban a legnagyobb az érdeklődé. Ezen országokban a megkérdezett lakosok 67 és 66 százaléka hajlandó többet fizetni egy okos konyhai megoldásokkal rendelkező otthonért, ezzel szemben a németek csupán 33 százaléka és a britek 28 százaléka nyúlna mélyebben a zsebébe egy modern megoldásokkal felszerelt konyháért. A felmérés arra is rávilágított, hogy az okos technológia kiemelt jelentőséggel bír az otthonok tervezésekor, a megkérdezettek kétharmada, 61 százaléka gondolta úgy, hogy a technológia megkönnyíti és sokkal élvezetesebbé teszi a mindennapokat.

Telepakolják a hűtőjét, amikor nincs otthon
A Walmart teszteli azt a fajta házhoz szállítást, amikor alkalmazottjuk a vevő hűtőszekrényébe pakolja a megrendelt élelmiszereket akkor is, amikor senki nincs otthon. Az ügyfél házi biztonsági kameráján, mobilja révén figyelemmel kísérheti, mikor megy és jön a bolt embere.
A mobiltelefonokkal összekapcsolható eszközök fontos szerepet játszanak abban, hogyan takarítsunk meg némi időt az egyre hektikusabb életünkben. Tízből közel négy válaszadó (39 százalék) szerint egy olyan fűtésrendszerrel, amelyet bekapcsolhatunk, mielőtt hazaérnénk, időt spórolhatunk meg, míg a válaszadók majdnem harmada (19 százalék) szeretne olyan hűtőt, amely üzenetben jelzi, ha például fogytán a tej.

Facebook-integráció a konyhában

A főzéssel kapcsolatban háromból egy válaszadó (31 százalék) vágya egy olyan sütő volt, amelyben egyszerre két teljesen különböző fogást tud elkészíteni. Így könnyebben és időt megtakarítva főzhet egyszerre több emberre, legyen szó egy családról, amelyben mindenkinek más-más étel a kedvence vagy egy baráti társaságról, amely tagjai különböző étrendeket követnek.

Miközben egyre többen osztunk meg képeket az ételeinkről az olyan közösségi csatornákon, mint az Instagram, ezzel párhuzamosan egyre jobb szakácsokká is válunk, ráadásul a közösségi médiát használók 62 százaléka merít ihletet ezekből a fotókból ételkészítéskor. Az is kiderült ugyanakkor, hogy a saját magunk által készített fogásokról kevésbé szívesen osztunk meg tartalmakat. Európában ötből négyen, tehát a felhasználók 82 százaléka nem posztol az általa elkészített ételekről.

Főzés közben a finnek bizonyultak a legaktívabbnak a közösségi felületeken: a megkérdezettek 67 százaléka használja a Facebookot, az Instagramot vagy a Pinterestet ételkészítéskor. A németek csaknem feléről, 49 százalékáról mondható el ugyanez.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo