Ezek a leggazdagabb futballcsapatok

2018-ban is a Manchester United vezeti e legértékesebb futballcsapatok listáját, megelőzve az FC Barcelonát és a Real Madridot. Európa 32 vezető klubjának összesített becsült cégértéke eléri a 32,5 milliárd eurót – derül ki a KPMG „Labdarúgó klubok értékelése: az európai elit 2018” című jelentéséből.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Európa 32 vezető klubjának összesített becsült cégértéke (EV) eléri a 32,5 milliárd eurót, ami 9 százalékkal magasabb, mint az előző szezonban megállapított érték. A Manchester United FC (3255 millió euró) áll a lista élén, megelőzve a két spanyol óriást (FC Barcelona és Real Madrid CF). A csapat éves szinten mért 5 százalékos növekedéssel növelte előnyét; továbbra is ez az egyetlen klub, amelynek cégértéke meghaladja a 3 milliárd eurót.

Gazdag brit klubok

A MU becsült cégértéke euróban 5, brit fontban mérve 10 százalékos növekedést produkált, annak ellenére képesek voltak kis mértékben tovább javítani eleve magas pozíciójukat, hogy számottevően rosszabb sporteredményeket mutathattak fel a Real Madrid CF-hez képest, és ezzel megnövelték előnyüket a Los Blancos-szal szemben.

Ezért nagy biznisz a foci: sokan a nászútjukat is lemondanák egy döntő kedvéért
Minden tizedik futballrajongó kihagyná a nászútját, hogy láthassa kedvenceit a Bajnokok Ligája döntőjében – derült ki a Mastercard legfrissebb felméréséből, amelyben 16 ország 10 500 fanatikus futballrajongója vett részt.
A Real Madrid CF jelentős árat fizetett a 2016/17-es évadban elért négyszeres kupagyőzelemért – romlottak a klub jövedelmezőségi mutatói, és ezzel együtt, ha nem is jelentős mértékben, de visszaesett a cégértékük is (-2 százalék) annak ellenére, hogy működési bevételük 8%-kal emelkedett. Az FC Barcelona ezzel szemben kismértékű, 1 százalékos növekedést könyvelhetett el, míg az FC Bayern München hátrányát részben ledolgozva, közelebb került a dobogóhoz.

A társaiknál jellemzően jóval magasabb közvetítési bevételt szerző brit klubok 9 helyet foglalnak el a Top 20-ban, köszönhetően annak, hogy immár a West Ham United FC is felkerült a listára. Ebből a kilenc csapatból hat a Top 10-ben található.

Nőttek a jegybevételek

„Habár a tavalyi évben mért 14 százalékos növekedésnél szerényebben, de a labdarúgó-ipar változatlanul felfelé ívelő pályán mozog: a rangsorban szereplő 32 csúcsklub vállalati értéke a tavalyi szezon után is tovább emelkedik (9%)” – mondta el Andrea Sartori, a KPMG sporttanácsadásért felelős globális vezetője, a „Labdarúgó klubok értékelése: az európai elit 2018” című jelentés felelőse.

A teljes növekedés különböző tényezőknek tudható be, így többek között a 32 legjobb klub üzemi bevételeiben mért 8 százalékos növekedésnek. A növekedést főleg a brit klubok jelentős térnyerése hajtja. Továbbá az is segít, hogy a listán szereplő közepes méretű klubok közül soknak javult az anyagi helyzete, ami ugyancsak az UEFA FFP szabályoknak tudható be.

Módszertan és social média

A labdarúgó klubok cégértékét összegző KPMG elemzés egy saját fejlesztésű algoritmus alapján működik, melynek öt meghatározó mérési pontja van, ennek egyike a közösségi média platformokon nyújtott teljesítmény és aktivitás. Mivel egyértelmű összefüggés mutatható ki a klubok közösségi média jelenléte, pályán mutatott sportsikerei, márkaértéke és vállalati értéke között, a KPMG 2018-as kiadványában külön fejezetet szentelt a témának.

A 32 legjobb csapat összesen 111 millió új követőre tett szert közösségi média platformjaikon; ez 10 százalékos növekedésnek felel meg a vizsgált időszakban (2017. augusztus 1 - 2018. április 22.). A Top 32 összesített növekedésén belül jellemző, egyértelmű tendencia a Twitter (26%) és az Instagram (17%) erősödése, miközben a Facebook csupán 4 százalékot nőtt.

 

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo