Felmérés cikkek
Évi 50 ezer megy el hálapénzre
Átlagosan havi 4 300 forintot költött a lakosság hálapénzre a tavalyi évben, derült ki a WEBBeteg.hu egészségportál és a Szinapszis Kft. közös felméréséből, mely a lakosság egészségtudatosságát és egészségügyi kiadásait vizsgálta. A felmérés a felnőtt magyar lakosság körében, véletlenszerű telefonos megkérdezéssel zajlott.
Céghírnév: szabotázs és spam rombolja leginkább
A Weber Shandwick és az Economist Intelligence Unit nemzetközi vállalatvezetők körében felmérést végzett arról, hogy az internet hogyan befolyásolja a cégek hírnevét világszerte. A "Kockázatos üzlet: az online hírnév" című kutatásból kiderül: a felsővezetők kétharmada szerint cégük hírnevét veszély fenyegeti az online szféra felől. Leginkább az alkalmazottak szabotázsakciójától és a téves címre küldött e-mailektől tartanak.
Hatalmas visszaesés a fővárosi lakáspiacon
Több mint 50 százalékkal kevesebb lakást adtak el Budapesten 2008-ban a 100 lakásnál többet értékesítő fejlesztők - közölte az ECORYS Magyarország Kft.
Nem bíznak a törvényhozásban az önkormányzatok
A falvak és az ország leszakadó térségeinek polgármesterei jóval bizalmatlanabbak a törvényhozással és az Európai Unióval szemben, mint a városok és az ország fejlettebb régiói.
"Nincs mit félretenni"
A tavaly ősz eleje óta rohamosan romló GKI konjunktúra-index szezonális hatásoktól megtisztított értéke az idei évet újabb történelmi mélyponton kezdte. A GKI Gazdaságkutató Zrt. által - az Európai Unió támogatásával - készített felmérés szerint sem az üzleti szféra, sem a lakosság nem volt még soha olyan pesszimista, mint 2009 januárjában.
Épp, hogy nem bukik meg az egészségügy
2008. őszén az önkéntes magán egészségbiztosítások terén aktív UNION Biztosító - a PSYMA Hungary piackutató segítségével - 1000 fős mintán alapuló országos, reprezentatív piackutatást végzett a 25-55 éves felnőtt lakosság körében arról, hogyan vélekednek az emberek az egészségügyi ellátások színvonaláról és a magán egészségbiztosításokról.
Fiatal és iskolázott? Akkor Ön szerencsés!
Minden harmadik magyar szerencsés embernek érzi magát (31%), a szerencsések azonban valamivel kevesebben vannak azoknál, akik nem tartják magukat szerencsésnek (36%). Minden harmadik válaszadó pedig nem sorolja magát sem a szerencsések, sem a kevésbé szerencsések táborába (33%). Minél fiatalabb és minél magasabb az iskolai végzettsége valakinek, annál szerencsésebbnek érzi magát - derül ki az Image Factory és a Tárki legfrissebb Társadalmi Klíma Riportjából.
Még az idősebb orvosok is használják
Az internet az orvosok munkájának és életének szerves része, mára az idősebb generáció jelentős többsége is megbarátkozott vele. Többek között ez derült ki a WEBBeteg és a Szinapszis Kft. közös kutatásából.
Visszafogott volt az idei karácsonyi láz
Az aktív fiatal férfiak költöttek legtöbbet karácsonykor. Néhányunknak egyáltalán nem fontos az ajándékozás. Mások, az e-kérdőívet kitöltők 24%-a, egész évben spórolnak az ünnepekre. Hitelt a válaszadók 4%-a vett fel az örömszerző meglepetések miatt: 60% személyi hitelt, 32 % áruhitelt és 8% mindkettőt - derül ki a Business Superbrands 2008 díjas Szonda Ipsos kutatásából.
Nehéz döntés: az ország, vagy a fizetésünk?
Az MSZP-szimpatizánsok 61 százaléka szerint az ország jövője fontosabb, Fidesz-szimpatizánsok 54 százaléka szerint nem az ő dolguk segíteni a kilábalást - tartalmazza a Szonda Ipsosnak az MTV A szólás szabadsága című műsorának megrendelésére készített reprezentatív felmérése.
Csak a lakosság tizede bízik a pártokban
A magyarok mindössze 46 százaléka elégedett az életével, amellyel, hasonlóan a fél évvel korábbi helyzethez, ismét csak Bulgáriát előzzük meg az Európai Unió tagállamai közül - derült ki az Eurobarometer legfrissebb felméréséből.
Minden második családnak van csak számítógépe
Egy év alatt több mint 200 ezerrel nőtt a vezetékes internet előfizetések száma Magyarországon 2008-ban, a növekedést a lakossági internet hozzáférési igény generálta. Az év közepétől azonban már a mobilinternet eladások jelentették a húzóerőt, a szolgáltatás 2007-es megjelenését követően többszázezren döntöttek úgy, hogy mobilinternet szolgáltatást használnak. Az internet előfizetések száma év végére megközelítette a 2,2 milliót.
A multikat gazdagítottuk karácsonykor
Hiába nőtt a lakossági fogyasztás 2008 karácsonyán az egy évvel korábbihoz képest, a haszon túlnyomó részét a multik könyvelhették el, míg a kis- és középvállalkozások (kkv-k) többsége alig érzett valamit a vevőrohamból, állapítja meg a marketingcommando.hu 2008 januárjában végzett felmérése.
"Én sose iszom alkoholt!"
Míg az európaiak egyharmada állítja, hogy sosem iszik alkoholt, addig a magyarok 44 százaléka vallja ugyanezt. Az alkoholfogyasztás hatásait tekintve honfitársaink közül vannak olyanok, akik saját egészségüket féltik, de akadnak olyanok is, akik személyes kapcsolataik megromlásától tartanak. Leginkább azonban annak költségvonzata aggasztja a magyarokat - állapítja meg a Wall Street Journal Europe megbízásából a GfK Csoport által készített, az alkoholfogyasztást vizsgáló felmérés.
Szalámi helyett párizsi - az olcsót keressük
A legnagyobb forgalmú tíz élelmiszer közül az étolaj 28 százalékkal drágult a múlt évben, és ezzel az első helyen áll, míg a sor végén a sör található 1,4 százalékos drágulással - az adatokat az ACNielsen Piackutató Kft. elemzése tartalmazza.
Lehet ennél is rosszabb?
Az októberi majd novemberi történelmi mélypont után decemberben tovább esett a GKI konjunktúra-indexének szezonális hatásoktól megtisztított értéke. A GKI Gazdaságkutató Zrt. (www.gki.hu) által - az Európai Unió támogatásával - készített felmérés szerint az üzleti és a fogyasztói várakozások egyaránt romlottak, a korábbi zuhanás azonban már fékeződött.
A középkorúak elégedettek az egészségüggyel
A magyar lakosság az orvosok és nővérek szakmai felkészültségével, valamint az egészségügyi intézmények higiéniájával elégedett, azonban a hosszú várakozás illetve a betegre fordított túl kevés idő még mindig problémát jelent - derül ki a WEBBeteg egészségügyi portál és a Szinapszis Kft. 2008 szeptemberében, 1000 fő bevonásával lebonyolított lakossági kutatásából.
Hízik a gyerek? Maga tehet róla, anyuka!
Egészséges életmód, megfelelő információ, öröklött tényezők. A lakosság többsége szerint ezek a legfontosabb tényezők az egészség megőrzésében - derül ki a WEBBeteg.hu egészségportál és a Szinapszis Kft. legfrissebb felméréséből.
"Szeretem a főnököm"
A magyarok boldogságérzete elmarad az európai átlagtól, sőt, csak a csehek boldogságérzete alacsonyabb a magyarokénál. A legboldogabbak a finnek, a dánok, a norvégok és a svájciak - állapította meg a Nielsen piackutató vállalat.
Hat év után először fizetünk kevesebbet...
Hatéves növekedés után 2007-ben történt meg először, hogy a magyar lakosság reálértékben számítva kevesebbet költött telekommunikációs eszközökre és hírközlési szolgáltatásokra, mint az előző évben - derül ki a GKIeNET, a T-Home és a T-Mobile közös, Jelentés az internetgazdaságról című decemberi gyorsjelentéséből.
"Az asszony kezeli a családi kasszát karácsonykor is"
Kicsivel többet költünk az ünnepekre, mint tavaly, és átlagosan nyolc szerettünket lepjük meg ajándékkal karácsonykor - derül ki a Budapest Bank csoport anyavállalata, a GE Money kutatásaiból, amelyben hat európai ország (Csehország, Magyarország, Lettország, Románia, Lengyelország és Oroszország) lakói vallottak karácsonyi vásárlási szokásaikról, valamint családi költségvetésük legfontosabb jellemzőiről.
Tíz emberből négynek számít, hogy magyar
A GfK Hungária étkezési szokásokat vizsgáló tanulmányának tavalyi adataiból kiderül, hogy a vásárlók közel fele általában egy adott márkához ragaszkodik, és ugyanilyen arányban vélik azt, hogy a neves márkák drágábbak, mint más termékek, viszont a minőségük is jobb. A 2008-as Shopper Insight felmérés eredményei szerint a márkahűség és az árérzékenység viszonyát jól mutatja, hogy honfitársaink fele mindig, illetve gyakran hasonlítja össze a különböző márkák termékeit a vásárlás során.
Havi kétmillió: közepesen keres egy magyar csúcsvezető
A Magyarországon működő német vállalatok 2009-ben átlagosan 6,2%-os béremelést terveznek, ezt mutatja a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara (DUIHK) és a Bécsben működő Kienbaum vezetői tanácsadó cég aktu-ális javadalmazási felmérése. A folyó évben a bérek és fizetések tényleges emelkedése átlagosan 8,5%-ot ér el, és ezzel kismértékben meghaladja a Kamara által a gazdaság egészére előrejelzett 7,8 százalékot.
Sosem volt még ennyire kevés megtakarításunk
Jelentősen csökkent a lakosság megtakarításokkal rendelkező része a pénzügyi válság hatására - állapítja meg a GfK Hungária Piackutató Intézet legfrissebb, Pénzügypiaci Adatszolgáltatás című tanulmánya. A pénzügyi majd az azt követő gazdasági válság egyelőre a lakosság attitűdjeiben idézett elő változást a pénzintézetekkel, pénzügyi termékekkel kapcsolatban. A lakossági megtakarítások átrendeződése minden bizonnyal a későbbiekben fog bekövetkezni.
Orbán: "Köszönöm a karácsonyi ajándékot!"
Orbán Viktor vezeti 45 ponttal a politikusok népszerűségi rangsorát és a dobogón még a vele azonos rokonszenvet élvező Szili Katalin és Sólyom László található. Dávid Ibolya további pontokat veszített, de még így is a mezőny felső harmadában található. - Néhány érdekesség a Szonda Ipsos által 2008 november második felében, a politikusok népszerűségéről készített közvélemény-kutatásából.
Minden magyar egy decit iszik naponta
Hazánkban a bor tradicionálisan nemzeti italnak tekinthető. Minden alkalomkor kiemelkedő szerepet tölt be, legyen az vallási, állami vagy családi ünnep. Ennek ellenére a borfogyasztás kultúrája rendkívül változatos, és csak az utóbbi években alakult ki egy tudatos, igényesebb fogyasztói réteg.
35 %-kal nagyobb fizetést érhet a diploma
Megéri tanulni! - derül ki a Merces (www.merces.hu) legutóbbi tanulmányának eredményeiből. A Workania állásportál által működtetett internetes fizetési felmérés 100 ezer munkavállaló önkéntesen megadott bérinformációi alapján készítette el a legutóbbi átlagjövedelmi analízisét. Ez alapján nyilvánvaló, hogy bár a legtöbb munkavállaló legmagasabb végzettsége az érettségi, az egyetemet sikeresen elvégezve átlagban 35 százalékkal többet kereshetünk.
Minden második cégnél van felesleges munkaerő
A hazai vállalakozói szféra bizalmi mutatói októberben visszaestek minden vállalatcsoportban és majd minden ágazatban - derül ki az Ecostat TOP-100 novemberi konjunktúra-indexéből. Sokatmondó adat, hogy a nagyvállalkozások több mint fele, a kis cégek 43 százaléka érzi úgy, hogy többen dolgoznak náluk a kelleténél.
Adózási rangsor: Magyarország a 111. helyen
Az adózás egyszerűségét osztályozó rangsor szerint Magyarország a 111. helyet foglalja el az országok között. A környező országok - például Szlovákia és Csehország - helyezése is hasonló - közli az "Adófizetés 2009" című tanulmány eredményeit ismertető sajtóközleményében a kutatásban részt vevő PricewaterhouseCoopers.
A leggazdagabb magyar település is a szegény német szintjén
Budapest, tehát a leggazdagabb magyar település lakói is csak annyit költhetnek egy évben, amennyit egy szegény német településen élők.
"A munkám tönkreteszi a családi életem!"
A magyar munkavállalók többet dolgoznak, többet túlóráznak és többet stresszelnek, mint nyugat-európai társaik - írta a pénteki Népszabadság.
Egyre kevésbé bízik a beteg az orvosban
Az elmúlt egy évben egyre türelmetlenebbek a betegek, amely gyakran okoz nehézségeket az orvosok számára - derül ki a GfK LHS Healthcare betegellátást az orvosok szemszögéből felmérő aktuális kutatásának eredményeiből. A gyógyító szakemberek véleménye szerint jelenleg egyoldalú a betegek tömegtájékoztatása és informálása. Pozitívan ítélik meg az interneten elérhető tájékoztatást, ugyanakkor előfordul a félretájékoztatás is, amely gyakran nehézséget okoz a betegellátásban.
Ha választhatna, a pénz Veszprémbe menne
Veszprém tőkevonzó képessége került az első helyre a budapesti IR Consulting Kft. felmérése alapján a vizsgált 23 megyei jogú város közül; erről Debreczenyi János, Veszprém polgármestere tájékoztatta az MTI-t.
Jelentős zuhanást mértek
Begyűrűző negatív trend. Ezt állapítja meg az Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság Üzleti Jelentések című legutóbbi kiadványa.
Orbán alkalmasabb lenne, mint Gyurcsány?
Politikailag kívánatosabb az emberek számára Orbán Viktor a pénzügyi válság menedzselésében - olvasható a Medián legfrissebb felmérésében, amelyet a Magyar Hírlap ismertetett hétfői számában.
A nők és az idősebbek is rászánják magukat
Az idei évben 2007 szeptemberéhez képest mintegy 20 százalékkal növekedhet azoknak az aránya, akik kötelező gépjámű felelősségbiztosításukat a jelenlegitől eltérő biztosítónál kívánják megkötni. A lehetőségeket alaposabban feltérképezők körében is alapvető változás figyelhető meg: idén az idősebb korosztály, a hölgyek és az alacsonyabb végzettségűek körében nőttmeg a magukat érdeklődőknek vallók aránya.
Leárazásokból él a magyar
A GfK Hungária idei Shopper Insight megkérdezésének eredményeiből az derül ki, hogy mintegy tízből hat vásárló saját bevallása szerint mindig, vagy gyakran ellenőrzi a megvásárolni kívánt termékek lejárati idejét. Egyensúlyba került a bevásárlólista alapján és az előzetes felkészülés nélkül, impulzusból vásárlók aránya. Minden második fogyasztó pedig tudatosan keresi az akciót abban az üzletben, melybe betér.
"Nagyon keveset keresek!"
Közel 75 százalékos az aktuális fizetéssel kapcsolatos elégedetlenség az internetezők körében, mégis akadnak olyan hiányszakmák, mint például az informatikus, melyek kiemelkedő egzisztenciát biztosítanak. Többek közt ez derült ki az IT Factory megbízásából készült gyorskutatásból.
Jól jött a válság Gyurcsánynak
Szeptemberhez viszonyítva októberben a pártválasztás trendjei nem mutatnak jelentős változást, de a bizonytalanok körében népszerűbb lett az MSZP.
Mi érdekli az üzleti világ nagyhalait?
Sokan és sokféleképpen kínálják termékeiket, szolgáltatásaikat az üzleti döntéshozóknak, akik szívesen böngészik a híreket is. A reklámozásra igénybe vett médiumok között előkelő helyen szerepel az internet, amelyen keresztül az üzletemberek több mint 90 százaléka elérhető.
3,5 percenként belehal valaki a munkába
A munkahelyi biztonság és egészségvédelem európai hete kezdődik október 20-án. Az egészséges munkahelyekért és a munkavállalók nagyobb biztonságáért azonban kétéves kampány is folyik Európában, amelynek fontos része a munkahelyi kockázatok elemzése és értékelése. Riasztó baleseti statisztikák jelzik a kampány időszerűségét.
A válság ellenére is szórjuk a pénzt
A GfK Hungária és a Corvinus Egyetem közös Komplex Fogyasztói Bizalom Indexe az idei harmadik negyedévben közel változatlan maradt az előző időszakhoz képest. A fogyasztói várakozások romlottak, ám a vásárlási hajlandóság indexe - a például az évezred elején Németországban látott válságtól eltérően - mintegy 15 ponttal javult a július-szeptemberi időszakban.
Elszámolható cégek: Telekom, Mol, TVK az élen
2007-hez hasonlóan ebben az évben is a Magyar Telekom lett a legnagyobb hazai cégek elszámoltathatósági rangsorának első helyezettje, míg a második helyezést a MOL, a harmadikat pedig a Tiszai Vegyi Kombinát érte el. A rangsort nemzetközi módszertan alapján a Braun & Partners Network CSR stratégiai és kommunikációs tanácsadó cég készítette.
Két éve még létezett a magyar álom
Magyar Klasszisok névvel első ízben készítette el a Coface Hungary és a Világgazdaság azt a Top 200-as listát, amely a hazai középvállalkozások növekedési dinamikáját vizsgálja, valamint egy ágazati felmérést is készített, amely rámutat, hogy a leggyorsabban növekvők között van az építőipar, a gép- és berendezés gyártás illetve az élelmiszeripar is.
Önéletrajz: hazudni csak kicsit szabad
Egy nagy céghez bekerülni szinte lehetetlen, hiszen kivételes karrierút szükséges ahhoz, hogy egyáltalán szóba kerüljünk a toborzáskor. Egyesek ezért egész kis költeményt hazudnak maguknak önéletrajzukban, tele káprázatos referenciával, vezetői tapasztalattal és ígéretes kapcsolati tőkével.
A férfiak fele odavan magától
Az emberek kétötöde elégedett a külsejével (30 százaléka az esetek többségében, míg 11 százalékuk szinte mindig). A magyarok további 40 százaléka néha elégedett, néha elégedetlen, míg csak minden ötödik magyar elégedetlen saját külsejével - derül ki az Image Factory és a Tárki legfrissebb Társadalmi Klíma Riportjából.
Erőre kaptak a szupermarketek, stagnálnak a hiperek
A GfK Hungária Piackutató Intézet minden év őszén megjelenő, a stratégiai tervezéshez segítséget nyújtó tanulmánya szerint a hipermarketek piacrészének stagnálása figyelhető meg.
"A magyarok segítőkészebbek, mint gondoltunk"
A magyar emberek ma is elkötelezettek az adakozás és mások segítése mellett, ám csak ésszerű keretek között - derül ki a Reader's Digest legújabb kutatásából. A magazin exkluzív, reprezentatív felmérése szerint a magyarok többsége úgy véli: mindenkit arra kell bátorítani, hogy megálljon a saját lábán.