Tíz emberből négynek számít, hogy magyar

A GfK Hungária étkezési szokásokat vizsgáló tanulmányának tavalyi adataiból kiderül, hogy a vásárlók közel fele általában egy adott márkához ragaszkodik, és ugyanilyen arányban vélik azt, hogy a neves márkák drágábbak, mint más termékek, viszont a minőségük is jobb. A 2008-as Shopper Insight felmérés eredményei szerint a márkahűség és az árérzékenység viszonyát jól mutatja, hogy honfitársaink fele mindig, illetve gyakran hasonlítja össze a különböző márkák termékeit a vásárlás során.

A GfK Hungária Piackutató Intézet "Étkezési szokások" tanulmányában kétévente vizsgálja a magyar lakosság étkezési szokásait. A 2007-es felmérés többek között arra is választ ad, hogy milyen szempontokat vesznek figyelembe a vásárlók az élelmiszervásárlás során. A válaszadók megosztottak abban a tekintetben, hogy vásárlásaik során mennyire fontos szempont számukra a márka. A megkérdezettek fele egyetértett azzal, hogy a neves márkák drágábbak, mint más termékek, viszont a minőségük is jobb. A válaszadók közel ugyanilyen arányban elismerték, hogy általában egy adott márkához ragaszkodnak. Ugyanakkor közel egyharmaduk vallotta azt, hogy mindig a legolcsóbb termék megvásárlására törekszik, hiszen a legtöbb márkás termék csak az árában különbözik a többitől, minőségben nem.


Forrás: GfK Hungária, Étkezési szokások 2007

A kutatás eredményeinek tanúsága szerint az élelmiszervásárlásnál kiemelt szempont az áru eredete is. A megkérdezettek 39 százaléka számára nagyon fontos, további 25 százalék számára inkább fontos, hogy a termék magyar eredetű legyen. A válaszadók fele ugyanakkor azt vallotta, fontos számára hogy a termék ismert márkájú legyen, emellett viszont az alacsony ár ugyanúgy nagy jelentőséggel bír a kiválasztásnál. Tízből nyolc válaszadó, a megkérdezettek 85 százaléka egyetértett azzal, hogy fontos, hogy a termék megérje az árát. A manapság forró témaként megjelenő beszállítói-kereskedői viszonyrendszer tehát komplexebb probléma, mintha azt csupán az eredet kérdéseként fognánk fel. A jó minőségű magyar termékeknek ugyanúgy ott van a helye a polcokon, mint az olcsó, esetleg kevésbé ismert márkáknak.

Véleményvezér

Lemondott a miniszterelnök, mert cége némi uniós pénzhez jutott

Lemondott a miniszterelnök, mert cége némi uniós pénzhez jutott 

A litvánoknál nulla tolerancia van, ha korrupcióról van szó.
Csehországban teljes kormányzati támogatás mellett indult el a Pride

Csehországban teljes kormányzati támogatás mellett indult el a Pride 

A műbalhék országa lettünk.
A Szigetre nem mehetnek rasszisták a Közszolgálati Egyetemre igen

A Szigetre nem mehetnek rasszisták a Közszolgálati Egyetemre igen 

Olyan jöhet Magyarországra, aki támogatja Izrael bombázását, olyan nem, aki ellenzi a palesztínok gyilkolását.
Pintér Sándor belügyminiszter belebukott választási ígéretébe

Pintér Sándor belügyminiszter belebukott választási ígéretébe 

Szolnok közbiztonsága elesett.
Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten 

Kitoloncolják őket, ha mégis jönnének.
Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre

Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre 

Szijjártó Péter szerint szabad a szerelem Magyarországon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo