Mi érdekli az üzleti világ nagyhalait?

Sokan és sokféleképpen kínálják termékeiket, szolgáltatásaikat az üzleti döntéshozóknak, akik szívesen böngészik a híreket is. A reklámozásra igénybe vett médiumok között előkelő helyen szerepel az internet, amelyen keresztül az üzletemberek több mint 90 százaléka elérhető.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Míg otthoni internet hozzáféréssel a 18-69 éves internetezők háromnegyede rendelkezik, addig a vállalati döntéshozók körében ez az arány 95 százalék. A mobilinternet-használat szintén kiemelkedik a menedzserek esetében: mobiltelefonján csaknem 25 százalékuk internetezik, laptopon pedig valamivel több, mint 20 százalékuk használ mobil szélessávot.

Az internetes tevékenységek között az ügyfelekkel és partnerekkel való kapcsolattartás mellett fontos szerepe van a versenytársak figyelésének és a hírek közötti tájékozódásnak is.

A mindennapos informálódásra használt honlapok rangsorát toronymagasan az origo és az index vezeti. Az üzleti döntéshozók közel 80 százaléka látogatja ezeket a weboldalakat. A domináns szerepű világháló mellett ugyanakkor helyt kapnak az offline médiumok; havi- heti- és napilapok is. A gazdasági hetilapok rangsorában első helyen szereplő HVG-t a döntéshozók közel 60 százaléka olvassa rendszeresen. Az üzleti, gazdasági jellegű honlapokat látogató döntéshozók többsége regisztrált tagsággal is rendelkezik az olvasott weboldalon, az oldalak hírlevelére feliratkozók aránya pedig eléri a 45 százalékot.

Mit olvasnak szívesen?

Az NRC Piackutató által készített felmérésből az is kiderül, hogy az üzleti döntéshozók a gazdasági, üzleti jellegű portálok mely tartalmait milyen arányban olvassák. A legtöbben a pénzügyi (több mint 80 százalék) valamint a politikai hírek (közel 60 százalék) iránt érdeklődnek. A rangsorban az előbbieket a technikai rovat, majd a tőzsde és devizaárfolyamok követik. Jól látható tehát, hogy az üzletemberek fontos szerepet szánnak a tájékozódásnak és időt szentelnek a pénzügyi és politikai helyzet követésére.

Az üzleti portálok többsége a hírek közlése mellett egyéb hasznos szolgáltatásokat is kínál a látogatóknak. A mikrovállalkozások menedzserei ezek közül az adózási információkat böngészik legnagyobb arányban (60 százalék). A kis- és középvállalkozások, valamint a nagyvállalati döntéshozók 56, illetve 57 százaléka a vállalati híreket olvassa szívesen. A rangsorban olyan szolgáltatások is szerepelnek, mint a makrogazdasági adatszolgáltatás, pályázatfigyelő, pénzváltó, angol szakszótár, csak hogy néhányat említsünk. A weblapokon használható kalkulátorok közül a bér kalkulátor, a valutaváltó és az SZJA kalkulátor a legnépszerűbbek.

Költenek is a neten

Az online vásárlás témakörének is érdemes külön figyelmet szentelnünk. Míg a 18-69 éves internetezők 65 százaléka próbálta már ki az internetes vásárlást, addig az üzleti döntéshozók körében ez az arányszám 90 százalék felett van. A 18-69 éves netezők 40 százaléka legalább alkalmanként rendel online, míg az üzleti döntéshozók közel 80 százaléka. A világhálón keresztül beszerzett termékek köre változatos. A menedzserek közel 45 százaléka vásárol online módon műszaki cikkeket. A rangsorban másodikként - 30 százalékos értékkel - a számítástechnikai termékek szerepelnek, de az üdülés, szállás valamint a repülőjegy internetes lefoglalása is a döntéshozók közel 30 százalékára jellemző.

Az online fizetés tekintetében is kezdeményezőbbek a döntéshozók. A mikrovállalatok menedzsereinek 58, a kis- és középvállalati, valamint nagyvállalati döntéshozók több mint 60 százaléka próbálta már ki az interneten keresztüli fizetést.

A döntéshozókra jellemző nyitottság az online banki szolgáltatások igénybevételében is megmutatkozik. Míg az internetezők 33 százaléka él ezzel a lehetőséggel, addig a menedzserek több mint 70 százaléka választja pénzügyei intézéséhez az internetet. Az online vásárlás és átutalások alkalmazásának ilyen magas arányú különbsége a célcsoportok életvitelének eltéréséből is adódik. Az üzletemberek mindennapi operatív feladataik elvégzéséhez gyors és praktikus megoldásokat keresnek. A vásárlások lebonyolításakor és hivatali ügyintézésekhez is rutinszerűen alkalmazzák az internet kínálta lehetőségeket. 

Az adatok forrása:
A felmérést az NRC Piackutató 2008 első félévében végezte. A VMR.eco egy online felmérés, amelynek középpontjában az internetet aktívan használó hazai üzleti döntéshozók állnak. A kutatás célja feltérképezni a célcsoport szokásait, attitűdjeit és preferenciáit az internethasználat, honlaplátogatás, pénzügyek, tartós fogyasztási cikkek, utazás és szabadidő, valamint az offline médiahasználat témakörében. Az egyes almintákat a VMR2008 adatai alapján súlyozták, így azok főbb demográfiai ismérvek alapján reprezentatívak az adott célcsoportokra vonatkozóan.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo