Az elemzés alapja az a felmérés volt, amely a forgalommal súlyozott átlagárakat nézte úgy, hogy a 2008. október-novemberi adatokat vetette össze az egy évvel korábbi hasonló időszak áraival. Az első tíz legnagyobb forgalmú termék árdrágulásában az étolaj vezet, ebből egy liter ára 338 forintról 431 forintra emelkedett. A sör literenkénti ára 276 forintról 280 forintra 1,4 százalékkal, míg az ásványvíz literjének ára 51 forintról 52 forintra nőtt, így az áremelkedés 2 százalék.
A csokoládé szeletek ára 11 százalékkal emelkedett, így egy kilogramm 1.996 forintba került múlt év novemberének végén. A húskészítmények árai 5 százalékkal 1.238 forintra, míg a sajtoké 4 százalékkal 1.590 forintra emelkedtek kilogrammonként egy év alatt.
A piackutató cég a fogyasztók reakcióit is mérte. Úgy találta, hogy a helyettesítő olcsóbb termékek forgalma nőtt, például kolbász és szalámi helyett párizsit és más olcsóbb felvágottakat vásároltak a vevők. A hagyományos üzletek helyett pedig a diszkont áruházakat választották, például az étolaj forgalma 60 százalékkal nőtt a diszkont láncokban. Az áremelkedés kivédésének módja az is, hogy nagyobb kiszerelésben vásárolnak az emberek.