Szalámi helyett párizsi - az olcsót keressük

A legnagyobb forgalmú tíz élelmiszer közül az étolaj 28 százalékkal drágult a múlt évben, és ezzel az első helyen áll, míg a sor végén a sör található 1,4 százalékos drágulással - az adatokat az ACNielsen Piackutató Kft. elemzése tartalmazza.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az elemzés alapja az a felmérés volt, amely a forgalommal súlyozott átlagárakat nézte úgy, hogy a 2008. október-novemberi adatokat vetette össze az egy évvel korábbi hasonló időszak áraival. Az első tíz legnagyobb forgalmú termék árdrágulásában az étolaj vezet, ebből egy liter ára 338 forintról 431 forintra emelkedett. A sör literenkénti ára 276 forintról 280 forintra 1,4 százalékkal, míg az ásványvíz literjének ára  51 forintról 52 forintra nőtt, így az áremelkedés 2 százalék.

A csokoládé szeletek ára 11 százalékkal emelkedett, így egy kilogramm 1.996 forintba került múlt év novemberének végén. A húskészítmények árai 5 százalékkal 1.238 forintra, míg a sajtoké 4 százalékkal 1.590 forintra emelkedtek kilogrammonként egy év alatt.

A piackutató cég a fogyasztók reakcióit is mérte. Úgy találta, hogy a helyettesítő olcsóbb termékek forgalma nőtt, például kolbász és szalámi helyett párizsit és más olcsóbb felvágottakat vásároltak a vevők. A hagyományos üzletek helyett pedig a diszkont áruházakat választották, például az étolaj forgalma 60 százalékkal nőtt a diszkont láncokban. Az áremelkedés kivédésének módja az is, hogy nagyobb kiszerelésben vásárolnak az emberek.

Véleményvezér

Magyartól rettegnek az oroszok

Magyartól rettegnek az oroszok 

A magyar név megint szép lesz, legalábbis Ukrajnában már az.
Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo