A nők és az idősebbek is rászánják magukat

Az idei évben 2007 szeptemberéhez képest mintegy 20 százalékkal növekedhet azoknak az aránya, akik kötelező gépjámű felelősségbiztosításukat a jelenlegitől eltérő biztosítónál kívánják megkötni. A lehetőségeket alaposabban feltérképezők körében is alapvető változás figyelhető meg: idén az idősebb korosztály, a hölgyek és az alacsonyabb végzettségűek körében nőttmeg a magukat érdeklődőknek vallók aránya.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A tavalyi évhez képest tovább nőtt azoknak az aránya, akik azt tervezik, hogy részletesen megvizsgálják a kötelező gépjármű felelősségbiztosításukkal kapcsolatos lehetőségeket idén novemberben, az átszerződésre kijelölt hónapban.

Míg 2007 szeptemberében a saját gépjárművel rendelkező megkérdezetteknek 19,6 százaléka jelezte szándékát, addig az idén szeptemberben folytatott kutatás során már 23,4 százalék volt azon válaszadók aránya, akik saját bevallásuk szerint aktívan érdeklődni kívánnak a biztosítóváltás lehetőségeiről. Ez a potenciális átszerződők számában mintegy 20 százalékos növekményt jelent.

Az, hogy végül hányan döntenek a biztosítóváltás mellett, nagyban függ attól, hogy a szolgáltatók ajánlatai mennyiben fognak különbözni egymástól, azaz mennyit lehet majd megtakarítani egy-egy jól sikerült átszerződéssel. Érdekes kérdés lesz az is, hogy a MÁV Általános Biztosító Egyesület csődje és ügyfeleinek ezt követő kálváriája mennyire vette el a kedvet az egyesületi formában működő, és általában rendkívül kedvező díjakat kínáló biztosítókkal való szerződéstől.

Korábban csak a nagyobb autósok

Érdekes megfigyelni, hogyan változik a biztosítási lehetőségekkel kapcsolatosan érdeklődni szándékozók összetétele. Korábban jellemző volt, hogy a középkorú, magas iskolai végzettségű, magas jövedelemmel rendelkező rétegek voltak a legaktívabbak az átszerződést tervezők piacán. Ők azok, akik drágább autóval rendelkeznek, melyek éves díja olyan magas, hogy egy-egy kedvező ajánlat akár évi több tízezer forintot is hozhat a konyhára. Ráadásul ők azok, akik olyan nagyobb településeken élnek, ami tovább drágítja a kötelező biztosítás költségeit.

Az idei, 2008. évben az tapasztalható, hogy az érdeklődés leginkább az idősebbek, a hölgyek, és az alacsonyabb végzettségűek körében nőtt meg. Ez nem jelenti azt, hogy körükben lenne a legnagyobb a váltási hajlandóság, de a tavalyi évhez képest több ilyen ügyféllel találkozhatnak majd a biztosítók, biztosításközvetítők munkatársai.


Átszerződést tervezők a saját autóval rendelkező egyes demográfiai csoportokban - GfK Hungária

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo