Felmérés cikkek
"Mi, magyarok vesztesek vagyunk"
A 20 évvel ezelőtti rendszerváltást a lakosság többsége szükségszerűnek ítéli, de a többség magát és az országot is a változások vesztesének tartja. Legnagyobb arányban az akkor még 18-25 éves, önálló felnőtt életük elején álló fiatalok tudtak élni a lehetőségekkel - derül ki az Ipsos felméréséből.
Recesszióban főzni tanulnak az amerikaiak
Jelentősen megváltoztatta az új-zélandi és amerikai állampolgárok étkezési szokásait a recesszió. Egyre többen vásárolnak átgondoltan és takarékosan az élelmiszerüzletekben, miközben egyre kevesebben választják az elvihető készételeket.
Jó idők várnak a kis cégekre?
A Kelet-Közép-Európában tapasztalható magasabb növekedési rátának köszönhetően csökken a különbség a kontinens nyugati és keleti felének kkv- és mikrovállalati szektora között, és nő az igény a finanszírozásra, tanácsadásra, valamint további banki termékekre és szolgáltatásokra - állítják közös kutatásuk alapján az Erste Group, a zeb/rolfes.schierenbeck.associates (Zeb) és az European Financial Management & Marketing Association (EFMA) szakemberei.
Hogyan vásárol a magyar?
A Kirakat.hu és az Ipsos legújabb Tudatos Vásárlói Indexe (TVI) szerint 2009 első felében, ha enyhén is, de tovább erősödött a vásárlói tudatosságunk. Sokat nőtt a magyar termékek iránti lojalitásmutató („Ha módomban áll, inkább magyar terméket vásárolok"), ugyanakkor továbbra sem vagyunk tisztában fogyasztói jogainkkal.
A legtöbb magyarnak fogalma sincs, mit kezdjen a pénzével
Pénzügyi szolgáltatókat és termékeket elsősorban az adott céggel kapcsolatos korábbi tapasztalat szerint választ a lakosság - derül ki az Aviva Életbiztosító kutatásából. A régió országaiban a többség nem rendelkezik az összes szükséges információval ahhoz, hogy megalapozott döntést hozzon pénzügyeiről.
"Figyelmeztettük a kormányzatokat is"
A mélyponton túl vagyunk ugyan, de tartós javulás legkorábban csak 2010 végére várható - mutat rá az ACCA felmérése. 92 ország 1 200 pénzügyi szakembere közül még mindig többen voltak a bizalmatlanok és a pesszimisták (33%), mint a bizakodók (31%). Mind többen (44%) gondolják azt, hogy a jelenlegi állapotok jelentik a mélypontot, és a helyzet egy ideig még stagnál. Az ázsa-óceániai, afrikai és (részben) a közép-kelet-európai térségben sokkal erősebb az üzleti bizalom, jóval optimistábbak, mint nyugat-európai és amerikai kollégáik.
Gyilkos Vírusok – Vírusgyilkosok
Egy vasárnapi ebéden elfogyasztott magyaros étel tízezerszer több antitestet tartalmaz, mint egy védőoltás. Ezt Dr. Mészner Zsófia az Országos Gyermekegészségügyi Intézet főigazgató mondta sajtótájékoztatójukon. A fertőzések ellen védőoltással védekeznének a legtöbben, ehhez képest a gyermekek legnagyobb részét a szülők csak a kötelező oltásokra viszik el. A védettség érzetének növelését a lakosság 96%-a a mindenkori egészségügyi vezetéstől várja el.
Van remény: 6 millió munkahely és 75 ezer cég jöhet létre
Az International Data Corporation (IDC) globális informatikai piackutató cég és a Microsoft ma hozták nyilvánosságra annak a globális kutatásnak az eredményeit, amely az informatikai (IT) szektor nemzetgazdaságban játszott szerepét vizsgálta a világ különböző országaiban.
Fejlődik-e Magyarország? Íme a lakosság véleménye!
A falvakban és kisvárosokban élők relatív többsége - bő négytizedük - úgy érzi, hogy lakóhelye évek óta helyben jár, bár azok is viszonylag sokan (egyharmadnyian) vannak, akik szerint településük az elmúlt 2-3 évben fejlődött. A vidékiek alapvetően elégedettek a helyi infrastruktúrával, a közműellátottságot magasra értékelik, ám az utak, járdák állapotát csupán közepesre minősítik. Az informatikai szolgáltatásokat színvonalasnak tartják, jó véleményük van a kereskedelmi ellátásról és a buszközlekedésről, viszont a pénzügyi szolgáltatásokat és a vasúti közlekedést közepesnek ítélik.
Hova jó születni Magyarországon?
A GfK Hungária első alkalommal jelenteti meg 2009 szeptemberében a Kiskereskedelmi Vásárlóerő tanulmányt, amelynek eredményei szerint Csopak lakossága költheti el a legnagyobb összeget személyenként a kereskedelemben. A legkevesebb elkölthető összeggel a Jász-Nagykun-Szolnok megyei Tiszabő lakói rendelkeznek. A megyék rangsorában Budapesté a legnagyobb egy főre jutó kiskereskedelmi vásárlóerő, a sereghajtó Szabolcs-Szatmár-Bereg megye.
"Ki mer szólni a főnöknek?"
A dolgozók gyakran figyelmeztetik egyenrangú kollégáikat a kellemetlen szituációkra, mint például a lecsúszott slicc vagy a kellemetlen lehelet; feletteseikkel szemben azonban már ritkábban teszik ezt meg - derült ki egy közel 4500 amerikai dolgozót megkérdező amerikai kutatásból.
"Gyorsan hajtok és néha vezetés közben telefonálok"
Az elmúlt hónapban az autóvezetők leginkább a sebességkorlátozást szegték meg, minden második bevallotta, hogy a megengedettnél gyorsabban hajtott. Viszonylag gyakori a vezetés közbeni telefonálás, ezt a vétséget tízből négyen követték el. Minden negyedik autós arról is beszámolt, hogy mostanában előfordult vele a záróvonal átlépése s ugyanennyien ismerték el: nem kötötték be a biztonsági övet - ezek a legfontosabb megállapításai annak a közvélemény-kutatásnak, amelyet az Ipsos végzett szeptember második hetében. A felmérés online módszerrel készült, s a válaszoló 800 fő nemi, életkori és településtípus szerinti összetétele megegyezik a magyarországi gépjárművezetőkével.
Üzleti szempontok: Budapest 74. a világon
Továbbra is London és New York a világ legversenyképesebb üzleti központja a londoni City által kedden közzétett világrangsor szerint. Budapest pontszáma jelentősen javult, ám - több más kelet-európai fővároshoz hasonlóan - helyezése romlott a listára felkerült új nevek, illetve az ázsiai központok rohamos előretörése miatt.
Megérné, mégsem reklámozzák magukat a kiscégek
A mikro-, kis- és közepes vállalkozások mindössze egyharmada (32,8%) folytat tudatos marketing tevékenységet, éves szinten átlagosan a forgalmuk 4%-át fordítva rá. Az eredmények elemzéséből világosan kitűnik, hogy azok a mikrovállalkozások és kkv-k, amelyek marketingeznek, nagyobb éves forgalomra számíthatnak mint azok, amelyek nem.
"A jogász, az sokat keres"
A jogászok, orvosok és közgazdászok társadalmi elismertsége a legnagyobb Magyarországon a felsőoktatási hallgatók körében - derül ki az Educatio Kft. felmérésének legújabb eredményéből.
Minden tízedik cégnek gondot jelent, ha fizetni kell
A tavaly ilyenkor mért szint csaknem ötszörösére, 11 százalék fölé emelkedett augusztusban a nem fizetővé vált adósok aránya a globális vállalati szektorban - áll a Moody's Investors Service Londonban kiadott összesítésében, amely szerint a törlesztéseikkel leálló cégek aránya az idei év végén várhatóan tetőzik.
Ki reménykedhet abban, hogy még idén talál állást?
Négyből majdnem három munkáltató változatlanul kívánja hagyni a jelenlegi alkalmazotti létszámot a következő három hónapban, ami némi esélyt jelenthet a munkaerőpiac stabilizálódására a negyedik negyedévben - áll a Manpower Munkaerőpiaci Előrejelzésében. A mezőgazdasági, idegenforgalomi és kereskedelemi ágazatokban a legborúlátóbbak a munkaadók, a legoptimistább várakozásokat pedig az energetikai szektorban találjuk.
Görögország és Balaton volt idén a sláger
A C-Travel.hu utazási portál átfogó elemzést készített a 2009-es nyári szezon utazási tapasztalatairól. A felmérés alapjául az a több mint 14.000 ajánlatkérés szolgált, amit a felhasználók június és augusztus között indítottak az oldalon keresztül belföldi szállodákba és utazási irodákba.
A magyarok válságban (is) a minőségre buknak...
Míg az Egyesült Államokban és Európában a fogyasztók inkább spórolnak és az olcsóbb termékeket keresik, addig a magyarok kevesebbet vásárolnak a megszokott napi fogyasztási cikkekből - állapítja meg a The Boston Consulting Group és a GfK Hungária közös elemzése.
Nyár végi hangulat: MSZP: 10%, Jobbik: 5%
A Nézőpont Intézet 2009. augusztusi, a Heti Válasz megrendelésére készült közvélemény-kutatása szerint a megkérdezettek 56 százaléka tartja elképzelhetőnek, hogy mégis Bajnai lesz az MSZP miniszterelnök-jelöltje, annak ellenére, hogy Bajnait mindeközben az emberek 58 százaléka alkalmatlannak tartja, azaz társadalmi támogatottsága alacsony. A Jobbikkal szimpatizálók aránya június óta csökkent, így az összes megkérdezett körében már csak 5 százalékot ért el a radikális párt. Bár a megkérdezettek magas aránya látott legalább az elmúlt héten járőröző rendőrt, az emberek összességében mégis a közbiztonság romlását érzékelik.
Albérletek: hol, mire számítsunk?
Már a válság elején jósolni lehetett, hogy annak egyik jelentős hatása az albérleti piac élénkülése lehet. Az egyetemi és főiskolai albérletkeresés apropóján készített körképet az Otthon Centrum a főbb egyetemi városokban.
Az idős fővárosiak fizetnek a legtöbbet
73,4 milliárd hálapénzt adtak a betegek tavaly az orvosoknak a Patika Egészségpénztár felmérése szerint - olvasható egy a napokban nyilvánosságra hozott tanulmányban. Más adatok szerint is magas ez az összeg, de közel nem ekkora mértékű.
Munkahelyi levelezés: mindent látnak!
Az amerikai cégek 38 százaléka fenntart néhány személyt, akiknek csak az a feladata, hogy a kollégák kimenő leveleit elolvassák, áll egy biztonsági cég jelentésében.
Vissza a szakadék széléről… de hogyan tovább?
„Vissza a szakadék széléről... de hogyan tovább?" címmel megjelent a CB Richard Ellis (CBRE) globális piaci elemzése, ami szerint a stabilizáció és a kilábalás jelei látszanak a világ kereskedelmi ingatlanpiacain 2009 közepén.
Tudja, mire használják a tanárok a számítógépet?
Tíz pedagógusból kilenc több-kevesebb rendszerességgel az internetet veszi igénybe információgyűjtés céljából; közel kétharmaduk a felkészülés 20-40 százalékában vagy annál is gyakrabban - derül ki Microsoft Magyarország megbízásából, a FISZ (Felvételi Információs Szolgálat) szervezésében készült kutatás adataiból.
A rendőrök és az informatikusok nem félnek a válságtól
Az Educatio Nonprofit Kft. - Országos Felsőoktatási Információs Központ megbízásából személyes megkeresésen alapuló, standard kérdőíves vizsgálatra került sor 2009 májusában és júniusában a hazai felsőoktatási intézmények nappali munkarendben tanuló hallgatói körében. 2006-ban, vagyis jóval a válság előtt is megkérdeztük a hallgatókat arról, hogy milyennek látják az elhelyezkedési esélyeiket a végzés után, egy-két éven belül.
Zölddel könnyebb eladni
Az emberek nagyobb valószínűséggel reagálnak pozitívan egy zöld színben tett ajánlatra, míg a piros váltja ki a legszélsőségesebb reakciókat - állapította meg a HP Képalkotási és Nyomtatási divíziója (IPG) megbízásából az EMEA-régióban végzett kutatás. Az eredmények igazolták a színek meggyőző erejét. A megkérdezettek több mint fele (53%) egyetértett vagy határozottan egyetértett a zöld betűvel nyomtatott állításokkal, míg ha ugyanazt a kérdőívet fekete betűvel készítették el, csupán 36% fejezett ki egyetértést.
Az internet fontosabb a nyaralásnál?
Inkább a nyaraláson és az étkezéseken spórolnak az angolok, mint a mobiltelefon, tévé és internet előfizetéseiken, olvasható az Ofcom brit médiafelügyelő hatóság jelentésében. A szervezet szerint, bár az angolok szeretnének kevesebbet előfizetési díjat fizetni a mobiltelefon és internet szolgáltatóknak, jobb minőségű szolgáltatásra is vágynak, ezért gyakran különböző akciós díjcsomagokat választanak és hosszú távú szerződéseket kötnek.
Hírnevük szerint rangsorolták a magyarországi multikat
Elkészült a legnagyobb magyarországi vállalatok reputációs rangsora - a B&P BrandAktív az elmúlt két hónapban a nemzetközi gyakorlatot követve megvizsgálta és megmérte 40 vezető hazai cég társadalmi megítélését. A Reputation Rating 2009 dobogós helyein az Audi Hungária, a GE és a Vodafone végzett, a sereghajtó pedig a Malév és a MÁV lett.
Ettől félnek a románok!
A román állampolgárok jelenleg a munkahely elvesztésétől és adósságaik törlesztésének ellehetetlenülésétől tartanak a legjobban, ez derült ki a GfK Romania piackutató intézet június óta elvégzett felméréséből.
Nagyon lejáratódott a vezérigazgató...
A legnagyobb amerikai vállalatok vezetőinek többsége (66%) szerint a vezérigazgatók (CEO-k) megítélése kifejezetten negatív - derül ki a világ egyik vezető kommunikációs tanácsadó cége, a Weber Shandwick és a KRC Research kutatócég közösen készített tanulmányából.
Magyarország utolérte Európát
Az európaiak immár 56 százaléka rendszeresen, hetente legalább egyszer használja az internetet - derült ki a digitális versenyképességről szóló, kedden közzétett európai bizottsági jelentésből. Hasonló adatokat közöltek hazánkból is.
Európa elérte a félmilliárdot
Az Eurostat legfrissebb felmérése szerint tovább nőtt az Európai Unió lakossága, mely már 2009 folyamán minden bizonnyal meg fogja haladni a félmilliárd főt.
"Inkább több adó az alkoholon, mint a dugódíj"
Az emberek többsége az élvezeti cikkek megadóztatásával pótolná a gazdasági válság miatt kieső állami bevételeket, miközben negatívabban ítélik meg a pénzügyi szektort, valamint az autóipart - közölte egy nemzetközi felmérés alapján a Szonda Ipsos az MTI-vel kedden.
"Esélytelen új munkaerőt találni"
A Manpower felmérést készített, hogy megtudja, melyek azok a munkakörök, amelyeket a legnehezebb betölteni. A kutatás szerint a kommunikációs készség fontossága már a múlté, sokkal fontosabb lett a szakmai tudás és tapasztalat.
A magyarok kövérek és korán halnak
A magyarok java része sosem hallotta a testtömeg-index kifejezést. Ez önmagában nem lenne olyan nagy probléma, de az már igen, hogy a túlsúly jellemző ránk, és sok betegség rizikófaktora. Az egészségmagatartás a legnehezebben változtatható a viselkedésen belül. Az elhízás a mai kor közegészségügye számára kulcskérdés. A Szonda Ipsos egészség-szegmentáció kutatása alapján elmondható, hogy Magyarországon az átlagos testtömeg-index 25,9.
Tudatlanság hátráltatja a munkahelyi képzést
Sok vállalat nem ismeri a szakképzési hozzájárulás felhasználásának lehetőségeit: a mikrovállalkozások egynegyede nem, 31 százaléka pedig csak felszínesen tud a lehetőségekről - derül ki a LifeLong Learning Magyarország Alapítvány, a szakképzési hozzájárulás felhasználását vizsgáló friss kutatásából.
Már látszik a magyar fény az alagút végén?
Júliusban harmadik hónapja emelkedett a GKI konjunktúraindexének szezonális hatásoktól megtisztított értéke, amely így már megközelíti a tavaly novemberi értéket. A javulás markáns, de összességében továbbra is nagyon pesszimista vélekedést tükröz - derül ki a GKI Gazdaságkutató Zrt. által - az Európai Unió támogatásával - készített felmérésből.
"Nem a fizetés a legfontosabb"
A fiatalok számára a szakmájukon belüli elismertség és a hasznos munkavégzés fontosabb célok, mint a gazdagság, a rangsor végén pedig a hatalom és a hírnév szerepelnek - derül ki az NRC legfrissebb felmérésből.
Mobilweb? Szánalmas!
Lesújtó eredménnyel zártul a Nielsen felmérése, amely a web mobiltelefonos használhatóságát tesztelte. A több országban elvégzett kísérlet szerint a weboldalak csak nagyon nehézkesen érhetők el és használhatók a telefonokról, legyen szó akár a legújabb, hatalmas érintőképernyővel szerelt modellekről.
Egy év alatt a tizedével nőtt a magyar netezők száma
A közép- és kelet-európai, illetve a magyar felnőtt lakosság közel fele havi rendszerességgel internetezik - derül ki a GfK Csoport által tizenhét közép- és kelet-európai országban, 2009 májusában készült felmérésből. Szlovéniában, Ausztriában és a balti államokban az internetezők aránya jóval meghaladja az 55 százalékot. Hazánkban az elmúlt évben a térség átlagához képest gyorsabb ütemben, 11 százalékponttal nőtt az internethasználók aránya. Az internet-ellátottság tekintetében is előkelő helyet foglalunk el a térségben, hiszen a magyar háztartások körülbelül 48 százaléka rendelkezik valamilyen saját internetkapcsolattal.
Saját erőből győznénk le a válságot
Különböző szintű anyagi tartalékok mellett, kellő energiával és motivációval rendelkezünk, hogy a gazdasági helyzetünk fenyegetettsége miatt érzett szorongásunkkal megküzdjünk - derül ki a Szonda Ipsos egy kis mintás - száz fős - villámkutatásából, melyben arra keresték a választ, hogy az emberek vajon mennyire érzik fenyegetve gazdasági helyzetüket, vagyonukat, megszerzett javaikat. A fogyasztói magatartás területén tudatosabb viselkedés, s a banki szolgáltatások felé irányuló igények átrendeződése is várható. Egyfajta averzió mutatkozik a hitelekkel szemben, míg a megtakarítások vonzóvá váltak a megkérdezettek egy részének.
Most büszkék lehetünk a magyar multikra
A CSR 24/7 nevű regionális CSR értékelés alapján a magyar, valamint a lengyel vállalatok teljesítettek a legjobban, ám többnyire még itt is a felelős vállalati gyakorlatok kommunikációjának hiánya figyelhető meg. Bulgária, Lengyelország, Magyarország és Románia 25-25 legnagyobb árbevétellel rendelkező vállalatát viszgálták.
Szinte csak a nyugdíjasokban bízhat az MSZP
A Fidesz támogatottsága a kutatás szerint szinte minden társadalmi rétegben 38 és 42 százalék között van. Az egyetlen kivétel az idősek csoportja: itt 28 százaléknyi a fideszes, és majdnem ennyi (25 százalék) szocialista szimpatizáns is van - írta a Népszabadság online kiadása a Szonda Ipsos legújabb kutatását ismertetve.
A magyarok alig fele dönthet maga a szabadságáról
A munkavállalók 46 százaléka többnyire maga dönti el, mikor megy pihenni, 28 százaléknyian pedig a főnökükkel együtt határoznak ebben. A dolgozók 26 százaléka nem válogathat, nekik rendszerint a munkáltatójuk jelöli ki a szabadságos napokat - derül ki a Szonda Ipsos legújabb felméréséből.
Mit szeretünk és mit utálunk az USA-ban?
Barack Obama amerikai elnökké történt megválasztása óta javult az Egyesült Államokról külföldön kialakult kép - állapítja meg a Wall Street Journal Europe megbízásából a GfK Custom Research által az „USA-val kapcsolatos attitűdök" témában készített kutatás. A felmérés eredményei 19 ország állampolgárainak az USA politikai és kulturális befolyásával kapcsolatos véleményét tükrözik.
A szebb jövőt építők sikeresebbek
Míg az egész világra kiterjedő pénzügyi válság hatására a legtöbb vállalat azonnal a költségek és kiadások drasztikus megnyirbálására törekszik, addig az A.T. Kearney legújabb tanulmánya fényt derít a fenntarthatóságot elősegítő intézkedések rendkívüli jelentőségére és meglepő sikerére a recesszió alatt is. Az A.T. Kearney egy másik friss tanulmánya szerint a mobil távközlési cégek viszont nem fordítanak jelentős energiákat a zöld image építésére, pedig tevékenységük indokolttá tenné azt. A kutatások szerint a fogyasztók nem igénylik ezt a megközelítést.
Fiatal vagyok, dohányzom!
A magyar felnőtt lakosság közel negyede dohányzik, a legaggasztóbb jelenség azonban az, hogy a fiatal felnőttek körében jóval magasabb a dohányzók aránya. A 18-25 év közöttiek 64 százaléka vallja csak nemdohányzónak magát - derül ki a Szinapszis Kft. legújabb, a WEBBeteg kérésére készített felméréséből.