Felmérés cikkek


"Mi, magyarok vesztesek vagyunk"

"Mi, magyarok vesztesek vagyunk" 

A 20 évvel ezelőtti rendszerváltást a lakosság többsége szükségszerűnek ítéli, de a többség magát és az országot is a változások vesztesének tartja. Legnagyobb arányban az akkor még 18-25 éves, önálló felnőtt életük elején álló fiatalok tudtak élni a lehetőségekkel - derül ki az Ipsos felméréséből.
Recesszióban főzni tanulnak az amerikaiak

Recesszióban főzni tanulnak az amerikaiak 

Jelentősen megváltoztatta az új-zélandi és amerikai állampolgárok étkezési szokásait a recesszió. Egyre többen vásárolnak átgondoltan és takarékosan az élelmiszerüzletekben, miközben egyre kevesebben választják az elvihető készételeket.
Jó idők várnak a kis cégekre?

Jó idők várnak a kis cégekre? 

A Kelet-Közép-Európában tapasztalható magasabb növekedési rátának köszönhetően csökken a különbség a kontinens nyugati és keleti felének kkv- és mikrovállalati szektora között, és nő az igény a finanszírozásra, tanácsadásra, valamint további banki termékekre és szolgáltatásokra - állítják közös kutatásuk alapján az Erste Group, a zeb/rolfes.schierenbeck.associates (Zeb) és az European Financial Management & Marketing Association (EFMA) szakemberei. 
Hogyan vásárol a magyar?

Hogyan vásárol a magyar? 

A Kirakat.hu és az Ipsos legújabb Tudatos Vásárlói Indexe (TVI) szerint 2009 első felében, ha enyhén is, de tovább erősödött a vásárlói tudatosságunk. Sokat nőtt a magyar termékek iránti lojalitásmutató („Ha módomban áll, inkább magyar terméket vásárolok"), ugyanakkor továbbra sem vagyunk tisztában fogyasztói jogainkkal.
A legtöbb magyarnak fogalma sincs, mit kezdjen a pénzével

A legtöbb magyarnak fogalma sincs, mit kezdjen a pénzével 

Pénzügyi szolgáltatókat és termékeket elsősorban az adott céggel kapcsolatos korábbi tapasztalat szerint választ a lakosság - derül ki az Aviva Életbiztosító kutatásából. A régió országaiban a többség nem rendelkezik az összes szükséges információval ahhoz, hogy megalapozott döntést hozzon pénzügyeiről.
"Figyelmeztettük a kormányzatokat is"

"Figyelmeztettük a kormányzatokat is" 

A mélyponton túl vagyunk ugyan, de tartós javulás legkorábban csak 2010 végére várható - mutat rá az ACCA felmérése. 92 ország 1 200 pénzügyi szakembere közül még mindig többen voltak a bizalmatlanok és a pesszimisták (33%), mint a bizakodók (31%). Mind  többen (44%) gondolják azt, hogy a jelenlegi állapotok jelentik a mélypontot, és a helyzet egy ideig még stagnál. Az ázsa-óceániai, afrikai és (részben) a közép-kelet-európai térségben sokkal erősebb az üzleti bizalom, jóval optimistábbak, mint nyugat-európai és amerikai kollégáik.
Gyilkos Vírusok – Vírusgyilkosok

Gyilkos Vírusok – Vírusgyilkosok 

Egy vasárnapi ebéden elfogyasztott magyaros étel tízezerszer több antitestet tartalmaz, mint egy védőoltás. Ezt Dr. Mészner Zsófia az Országos Gyermekegészségügyi Intézet főigazgató mondta sajtótájékoztatójukon. A fertőzések ellen védőoltással védekeznének a legtöbben, ehhez képest a gyermekek legnagyobb részét a szülők csak a kötelező oltásokra viszik el. A védettség érzetének növelését a lakosság 96%-a a mindenkori egészségügyi vezetéstől várja el.
Van remény: 6 millió munkahely és 75 ezer cég jöhet létre

Van remény: 6 millió munkahely és 75 ezer cég jöhet létre 

Az International Data Corporation (IDC) globális informatikai piackutató cég és a Microsoft ma hozták nyilvánosságra annak a globális kutatásnak az eredményeit, amely az informatikai (IT) szektor nemzetgazdaságban játszott szerepét vizsgálta a világ különböző országaiban.
Fejlődik-e Magyarország? Íme a lakosság véleménye!

Fejlődik-e Magyarország? Íme a lakosság véleménye! 

A falvakban és kisvárosokban élők relatív többsége - bő négytizedük - úgy érzi, hogy lakóhelye évek óta helyben jár, bár azok is viszonylag sokan (egyharmadnyian) vannak, akik szerint településük az elmúlt 2-3 évben fejlődött. A vidékiek alapvetően elégedettek a helyi infrastruktúrával, a közműellátottságot magasra értékelik, ám az utak, járdák állapotát csupán közepesre minősítik. Az informatikai szolgáltatásokat színvonalasnak tartják, jó véleményük van a kereskedelmi ellátásról és a buszközlekedésről, viszont a pénzügyi szolgáltatásokat és a vasúti közlekedést közepesnek ítélik.
Hova jó születni Magyarországon?

Hova jó születni Magyarországon? 

A GfK Hungária első alkalommal jelenteti meg 2009 szeptemberében a Kiskereskedelmi Vásárlóerő tanulmányt, amelynek eredményei szerint Csopak lakossága költheti el a legnagyobb összeget személyenként a kereskedelemben. A legkevesebb elkölthető összeggel a Jász-Nagykun-Szolnok megyei Tiszabő lakói rendelkeznek. A megyék rangsorában Budapesté a legnagyobb egy főre jutó kiskereskedelmi vásárlóerő, a sereghajtó Szabolcs-Szatmár-Bereg megye.

"Ki mer szólni a főnöknek?" 

A dolgozók gyakran figyelmeztetik egyenrangú kollégáikat a kellemetlen szituációkra, mint például a lecsúszott slicc vagy a kellemetlen lehelet; feletteseikkel szemben azonban már ritkábban teszik ezt meg - derült ki egy közel 4500 amerikai dolgozót megkérdező amerikai kutatásból.

"Gyorsan hajtok és néha vezetés közben telefonálok" 

Az elmúlt hónapban az autóvezetők leginkább a sebességkorlátozást szegték meg, minden második bevallotta, hogy a megengedettnél gyorsabban hajtott. Viszonylag gyakori a vezetés közbeni telefonálás, ezt a vétséget tízből négyen követték el. Minden negyedik autós arról is beszámolt, hogy mostanában előfordult vele a záróvonal átlépése s ugyanennyien ismerték el: nem kötötték be a biztonsági övet - ezek a legfontosabb megállapításai annak a közvélemény-kutatásnak, amelyet az Ipsos végzett szeptember második hetében. A felmérés online módszerrel készült, s a válaszoló 800 fő nemi, életkori és településtípus szerinti összetétele megegyezik a magyarországi gépjárművezetőkével.

Üzleti szempontok: Budapest 74. a világon 

Továbbra is London és New York a világ legversenyképesebb üzleti központja a londoni City által kedden közzétett világrangsor szerint. Budapest pontszáma jelentősen javult, ám - több más kelet-európai fővároshoz hasonlóan - helyezése romlott a listára felkerült új nevek, illetve az ázsiai központok rohamos előretörése miatt.

Megérné, mégsem reklámozzák magukat a kiscégek 

A mikro-, kis- és közepes vállalkozások mindössze egyharmada (32,8%) folytat tudatos marketing tevékenységet, éves szinten átlagosan a forgalmuk 4%-át fordítva rá. Az eredmények elemzéséből világosan kitűnik, hogy azok a mikrovállalkozások és kkv-k, amelyek marketingeznek, nagyobb éves forgalomra számíthatnak mint azok, amelyek nem.

"A jogász, az sokat keres" 

A jogászok, orvosok és közgazdászok társadalmi elismertsége a legnagyobb Magyarországon a felsőoktatási hallgatók körében - derül ki az Educatio Kft. felmérésének legújabb eredményéből.   

Minden tízedik cégnek gondot jelent, ha fizetni kell 

A tavaly ilyenkor mért szint csaknem ötszörösére, 11 százalék fölé emelkedett augusztusban a nem fizetővé vált adósok aránya a globális vállalati szektorban - áll a Moody's Investors Service Londonban kiadott összesítésében, amely szerint a törlesztéseikkel leálló cégek aránya az idei év végén várhatóan tetőzik.

Ki reménykedhet abban, hogy még idén talál állást? 

Négyből majdnem három munkáltató változatlanul kívánja hagyni a jelenlegi alkalmazotti létszámot a következő három hónapban, ami némi esélyt jelenthet a munkaerőpiac stabilizálódására a negyedik negyedévben - áll a Manpower Munkaerőpiaci Előrejelzésében. A mezőgazdasági, idegenforgalomi és kereskedelemi ágazatokban a legborúlátóbbak a munkaadók, a legoptimistább várakozásokat pedig az energetikai szektorban találjuk.

Görögország és Balaton volt idén a sláger 

A C-Travel.hu utazási portál átfogó elemzést készített a 2009-es nyári szezon utazási tapasztalatairól. A felmérés alapjául az a több mint 14.000 ajánlatkérés szolgált, amit a felhasználók június és augusztus között indítottak az oldalon keresztül belföldi szállodákba és utazási irodákba.

A magyarok válságban (is) a minőségre buknak... 

Míg az Egyesült Államokban és Európában a fogyasztók inkább spórolnak és az olcsóbb termékeket keresik, addig a magyarok kevesebbet vásárolnak a megszokott napi fogyasztási cikkekből - állapítja meg a The Boston Consulting Group és a GfK Hungária közös elemzése.

Nyár végi hangulat: MSZP: 10%, Jobbik: 5% 

A Nézőpont Intézet 2009. augusztusi, a Heti Válasz megrendelésére készült közvélemény-kutatása szerint a megkérdezettek 56 százaléka tartja elképzelhetőnek, hogy mégis Bajnai lesz az MSZP miniszterelnök-jelöltje, annak ellenére, hogy Bajnait mindeközben az emberek 58 százaléka alkalmatlannak tartja, azaz társadalmi támogatottsága alacsony.  A Jobbikkal szimpatizálók aránya június óta csökkent, így az összes megkérdezett körében már csak 5 százalékot ért el a radikális párt.  Bár a megkérdezettek magas aránya látott legalább az elmúlt héten járőröző rendőrt, az emberek összességében mégis a közbiztonság romlását érzékelik.

Albérletek: hol, mire számítsunk? 

Már a válság elején jósolni lehetett, hogy annak egyik jelentős hatása az albérleti piac élénkülése lehet. Az egyetemi és főiskolai albérletkeresés apropóján készített körképet az Otthon Centrum a főbb egyetemi városokban.

Az idős fővárosiak fizetnek a legtöbbet 

73,4 milliárd hálapénzt adtak a betegek tavaly az orvosoknak a Patika Egészségpénztár felmérése szerint - olvasható egy a napokban nyilvánosságra hozott tanulmányban. Más adatok szerint is magas ez az összeg, de közel nem ekkora mértékű.

Munkahelyi levelezés: mindent látnak! 

Az amerikai cégek 38 százaléka fenntart néhány személyt, akiknek csak az a feladata, hogy a kollégák kimenő leveleit elolvassák, áll egy biztonsági cég jelentésében.

Vissza a szakadék széléről… de hogyan tovább? 

„Vissza a szakadék széléről... de hogyan tovább?" címmel megjelent a CB Richard Ellis (CBRE) globális piaci elemzése, ami szerint a stabilizáció és a kilábalás jelei látszanak a világ kereskedelmi ingatlanpiacain 2009 közepén.

Tudja, mire használják a tanárok a számítógépet? 

Tíz pedagógusból kilenc több-kevesebb rendszerességgel az internetet veszi igénybe információgyűjtés céljából; közel kétharmaduk a felkészülés 20-40 százalékában vagy annál is gyakrabban - derül ki Microsoft Magyarország megbízásából, a FISZ (Felvételi Információs Szolgálat) szervezésében készült kutatás adataiból.

A rendőrök és az informatikusok nem félnek a válságtól 

Az Educatio Nonprofit Kft. - Országos Felsőoktatási Információs Központ megbízásából személyes megkeresésen alapuló, standard kérdőíves vizsgálatra került sor 2009 májusában és júniusában a hazai felsőoktatási intézmények nappali munkarendben tanuló hallgatói körében. 2006-ban, vagyis jóval a válság előtt is megkérdeztük a hallgatókat arról, hogy milyennek látják az elhelyezkedési esélyeiket a végzés után, egy-két éven belül.

Zölddel könnyebb eladni 

Az emberek nagyobb valószínűséggel reagálnak pozitívan egy zöld színben tett ajánlatra, míg a piros váltja ki a legszélsőségesebb reakciókat - állapította meg a HP Képalkotási és Nyomtatási divíziója (IPG) megbízásából az EMEA-régióban végzett kutatás.  Az eredmények igazolták a színek meggyőző erejét. A megkérdezettek több mint fele (53%) egyetértett vagy határozottan egyetértett a zöld betűvel nyomtatott állításokkal, míg ha ugyanazt a kérdőívet fekete betűvel készítették el, csupán 36% fejezett ki egyetértést.

Az internet fontosabb a nyaralásnál? 

Inkább a nyaraláson és az étkezéseken spórolnak az angolok, mint a mobiltelefon, tévé és internet előfizetéseiken, olvasható az Ofcom brit médiafelügyelő hatóság jelentésében. A szervezet szerint, bár az angolok szeretnének kevesebbet előfizetési díjat fizetni a mobiltelefon és internet szolgáltatóknak, jobb minőségű szolgáltatásra is vágynak, ezért gyakran különböző akciós díjcsomagokat választanak és hosszú távú szerződéseket kötnek.

Hírnevük szerint rangsorolták a magyarországi multikat 

Elkészült a legnagyobb magyarországi vállalatok reputációs rangsora - a B&P BrandAktív az elmúlt két hónapban a nemzetközi gyakorlatot követve megvizsgálta és megmérte 40 vezető hazai cég társadalmi megítélését. A Reputation Rating 2009 dobogós helyein az Audi Hungária, a GE és a Vodafone végzett, a sereghajtó pedig a Malév és a MÁV lett.

Ettől félnek a románok! 

A román állampolgárok jelenleg a munkahely elvesztésétől és adósságaik törlesztésének ellehetetlenülésétől tartanak a legjobban, ez derült ki a GfK Romania piackutató intézet június óta elvégzett felméréséből.

Nagyon lejáratódott a vezérigazgató... 

A legnagyobb amerikai vállalatok vezetőinek többsége (66%) szerint a vezérigazgatók (CEO-k) megítélése kifejezetten negatív - derül ki a világ egyik vezető kommunikációs tanácsadó cége, a Weber Shandwick és a KRC Research kutatócég közösen készített tanulmányából.

Magyarország utolérte Európát 

Az európaiak immár 56 százaléka rendszeresen, hetente legalább egyszer használja az internetet - derült ki a digitális versenyképességről szóló, kedden közzétett európai bizottsági jelentésből. Hasonló adatokat közöltek hazánkból is.

Európa elérte a félmilliárdot  

Az Eurostat legfrissebb felmérése szerint tovább nőtt az Európai Unió lakossága, mely már 2009 folyamán minden bizonnyal meg fogja haladni a félmilliárd főt.

"Inkább több adó az alkoholon, mint a dugódíj" 

Az emberek többsége az élvezeti cikkek megadóztatásával pótolná a gazdasági válság miatt kieső állami bevételeket, miközben negatívabban ítélik meg a pénzügyi szektort, valamint az autóipart - közölte egy nemzetközi felmérés alapján a Szonda Ipsos az MTI-vel kedden.

"Esélytelen új munkaerőt találni" 

A Manpower felmérést készített, hogy megtudja, melyek azok a munkakörök, amelyeket a legnehezebb betölteni. A kutatás szerint a kommunikációs készség fontossága már a múlté, sokkal fontosabb lett a szakmai tudás és tapasztalat.

A magyarok kövérek és korán halnak 

A magyarok java része sosem hallotta a testtömeg-index kifejezést. Ez önmagában nem lenne olyan nagy probléma, de az már igen, hogy a túlsúly jellemző ránk, és sok betegség rizikófaktora. Az egészségmagatartás a legnehezebben változtatható a viselkedésen belül. Az elhízás a mai kor közegészségügye számára kulcskérdés. A Szonda Ipsos egészség-szegmentáció kutatása alapján elmondható, hogy Magyarországon az átlagos testtömeg-index 25,9.

Tudatlanság hátráltatja a munkahelyi képzést 

Sok vállalat nem ismeri a szakképzési hozzájárulás felhasználásának lehetőségeit: a mikrovállalkozások egynegyede nem, 31 százaléka pedig csak felszínesen tud a lehetőségekről - derül ki a LifeLong Learning Magyarország Alapítvány, a szakképzési hozzájárulás felhasználását vizsgáló friss kutatásából.

Már látszik a magyar fény az alagút végén? 

Júliusban harmadik hónapja emelkedett a GKI konjunktúraindexének szezonális hatásoktól megtisztított értéke, amely így már megközelíti a tavaly novemberi értéket. A javulás markáns, de összességében továbbra is nagyon pesszimista vélekedést tükröz - derül ki a GKI Gazdaságkutató Zrt. által - az Európai Unió támogatásával - készített felmérésből.

"Nem a fizetés a legfontosabb" 

A fiatalok számára a szakmájukon belüli elismertség és a hasznos munkavégzés fontosabb célok, mint a gazdagság, a rangsor végén pedig a hatalom és a hírnév szerepelnek - derül ki az NRC legfrissebb felmérésből.

Mobilweb? Szánalmas! 

Lesújtó eredménnyel zártul a Nielsen felmérése, amely a web mobiltelefonos használhatóságát tesztelte. A több országban elvégzett kísérlet szerint a weboldalak csak nagyon nehézkesen érhetők el és használhatók a telefonokról, legyen szó akár a legújabb, hatalmas érintőképernyővel szerelt modellekről.

Egy év alatt a tizedével nőtt a magyar netezők száma 

A közép- és kelet-európai, illetve a magyar felnőtt lakosság közel fele havi rendszerességgel internetezik - derül ki a GfK Csoport által tizenhét közép- és kelet-európai országban, 2009 májusában készült felmérésből. Szlovéniában, Ausztriában és a balti államokban az internetezők aránya jóval meghaladja az 55 százalékot. Hazánkban az elmúlt évben a térség átlagához képest gyorsabb ütemben, 11 százalékponttal nőtt az internethasználók aránya. Az internet-ellátottság tekintetében is előkelő helyet foglalunk el a térségben, hiszen a magyar háztartások körülbelül 48 százaléka rendelkezik valamilyen saját internetkapcsolattal.

Saját erőből győznénk le a válságot 

Különböző szintű anyagi tartalékok mellett, kellő energiával és motivációval rendelkezünk, hogy a gazdasági helyzetünk fenyegetettsége miatt érzett szorongásunkkal megküzdjünk - derül ki a Szonda Ipsos egy kis mintás - száz fős - villámkutatásából, melyben arra keresték a választ, hogy az emberek vajon mennyire érzik fenyegetve gazdasági helyzetüket, vagyonukat, megszerzett javaikat. A fogyasztói magatartás területén tudatosabb viselkedés, s a banki szolgáltatások felé irányuló igények átrendeződése is várható. Egyfajta averzió mutatkozik a hitelekkel szemben, míg a megtakarítások vonzóvá váltak a megkérdezettek egy részének.

Most büszkék lehetünk a magyar multikra 

A CSR 24/7 nevű regionális CSR értékelés alapján a magyar, valamint a lengyel vállalatok teljesítettek a legjobban, ám többnyire még itt is a felelős vállalati gyakorlatok kommunikációjának hiánya figyelhető meg. Bulgária, Lengyelország, Magyarország és Románia 25-25 legnagyobb árbevétellel rendelkező vállalatát viszgálták.

Szinte csak a nyugdíjasokban bízhat az MSZP 

A Fidesz támogatottsága a kutatás szerint szinte minden társadalmi rétegben 38 és 42 százalék között van. Az egyetlen kivétel az idősek csoportja: itt 28 százaléknyi a fideszes, és majdnem ennyi (25 százalék) szocialista szimpatizáns is van - írta a Népszabadság online kiadása a Szonda Ipsos legújabb kutatását ismertetve.

A magyarok alig fele dönthet maga a szabadságáról 

A munkavállalók 46 százaléka többnyire maga dönti el, mikor megy pihenni, 28 százaléknyian pedig a főnökükkel együtt határoznak ebben. A dolgozók 26 százaléka nem válogathat, nekik rendszerint a munkáltatójuk jelöli ki a szabadságos napokat - derül ki a Szonda Ipsos legújabb felméréséből.

Mit szeretünk és mit utálunk az USA-ban? 

Barack Obama amerikai elnökké történt megválasztása óta javult az Egyesült Államokról külföldön kialakult kép - állapítja meg a Wall Street Journal Europe megbízásából a GfK Custom Research által az „USA-val kapcsolatos attitűdök" témában készített kutatás. A felmérés eredményei 19 ország állampolgárainak az USA politikai és kulturális befolyásával kapcsolatos véleményét tükrözik.

A szebb jövőt építők sikeresebbek 

Míg az egész világra kiterjedő pénzügyi válság hatására a legtöbb vállalat azonnal a költségek és kiadások drasztikus megnyirbálására törekszik, addig az A.T. Kearney legújabb tanulmánya fényt derít a fenntarthatóságot elősegítő intézkedések rendkívüli jelentőségére és meglepő sikerére a recesszió alatt is. Az A.T. Kearney egy másik friss tanulmánya szerint a mobil távközlési cégek viszont nem fordítanak jelentős energiákat a zöld image építésére, pedig tevékenységük indokolttá tenné azt. A kutatások szerint a fogyasztók nem igénylik ezt a megközelítést.

Fiatal vagyok, dohányzom! 

A magyar felnőtt lakosság közel negyede dohányzik, a legaggasztóbb jelenség azonban az, hogy a fiatal felnőttek körében jóval magasabb a dohányzók aránya. A 18-25 év közöttiek 64 százaléka vallja csak nemdohányzónak magát - derül ki a Szinapszis Kft. legújabb, a WEBBeteg kérésére készített felméréséből.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Kiemelkedő évet zárt 2023-ban a BioTechUSA-cégcsoport

Kiemelkedő évet zárt 2023-ban a BioTechUSA-cégcsoport 

Magasabb fokozatba kapcsolt 2023-ban a tisztán magyar tulajdonban lévő cégcsoport.
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Biztonságos és fenntartható nyomtatás a digitalizáció korában

Biztonságos és fenntartható nyomtatás a digitalizáció korában 

Amikor a világ változik, akár kis mértékben is, valaki éppen dokumentálja azt fényképezőgéppel, mozgó- vagy állóképen.
Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben 

Kétféle ember, és kétféle cég van: akit már meghekkeltek, és akit meg fognak.

Költségkímélés

Két nyomós érvük van a hazai vállalkozásoknak az elektronikus fizetés mellett

Két nyomós érvük van a hazai vállalkozásoknak az elektronikus fizetés mellett 

A hazai mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői megosztottak a készpénzes vagy az elektronikus fizetés ügyében, a két megoldás előnyeinek és hátrányainak megítélésben.

Adózás

Használtautó-kereskedő bukott a NAV-nál

Használtautó-kereskedő bukott a NAV-nál  

Elhasalt az adóellenőrzésen az a kereskedő, aki nyilvántartásait meghamisítva fiktív kölcsönszerződésekkel fedte el bevételeit.  

Jogi kisokos

Új világ kezdődhet a taxisok, futárok foglalkoztatásában

Új világ kezdődhet a taxisok, futárok foglalkoztatásában 

A platform alapú munkavégzés az elmúlt években egyre jelentősebbé vált, legyen szó akár az ételkiszállítást, vagy a taxis szolgáltatást nyújtó applikációkról.

Cégblog

Biztonságos és fenntartható nyomtatás a digitalizáció korában

Biztonságos és fenntartható nyomtatás a digitalizáció korában 

Amikor a világ változik, akár kis mértékben is, valaki éppen dokumentálja azt fényképezőgéppel, mozgó- vagy állóképen.

Klímablog

Hódítanak a balkon napelemek Bécsben

Hódítanak a balkon napelemek Bécsben  

Míg 2022-ben nem egészen ezer, addig tavaly már több mint négyezer balkon napelemet telepítettek Bécsben.

Társadalom

Hazaárulók-e az egykori oroszbarát ukrán parlamenti képviselők?

Hazaárulók-e az egykori oroszbarát ukrán parlamenti képviselők? 

Ukrajnai háború - Az ukrán korrupcióellenes bíróság elkobozta a Zaporizzsja megye orosz ellenőrzés alatti részét vezető Jevhen Balickij vagyonát.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo