Felmérés cikkek


Ide jutottak: visszasírják a kommunizmust...

Ide jutottak: visszasírják a kommunizmust... 

A román lakosság nagy része látszólag visszasírja a kommunizmust, az elmúlt huszonegy esztendő során elveszítette valóságérzékét, felelősségtudatát, nem alakult ki benne az öngondoskodás iránti készség, így az államtól nem csupán létbiztonságot, hanem gazdagságot is vár - fejti ki pénteki számában a Romania libera.
Ön tudta, hogy Magyarország lesz az EU élén?

Ön tudta, hogy Magyarország lesz az EU élén? 

A Policy Solutions és a Medián közös kutatása szerint egy hónappal Magyarország uniós elnökségének kezdete előtt többségben vannak azok, akik nem tudják, hogy január 1-től az ország lesz az EU soros elnöke.
Újra optimisták a magyar cégek

Újra optimisták a magyar cégek 

A hazai vállalatok háromnegyede várja, hogy árbevételének alakulása két éven belül ismét eléri vagy meghaladja a válság kitörése előtti szintet - közölte a BDO, az aktuális gazdasági trendeket vizsgáló, nyolc ország 450 vállalatára kiterjedő felmérésére hivatkozva.
Alulmotiváltság, önbizalomhiány: ilyen a magyar munkavállaló

Alulmotiváltság, önbizalomhiány: ilyen a magyar munkavállaló 

Alulmotiváltság, önbizalomhiány, de aránylag jó önéletrajzok jellemzik a magyar munkavállalót. Ugyanakkor megfelelőbb információk megadásával és jobb fellépéssel jobb lenne az elhelyezkedési esély is - derül ki a Work Force Személyzeti Tanácsadó most lezárt országos karrier tanácsadó programjának összegzéséből. Az országos program során kísérleti jelleggel 8 hazai városban nem általános ismereteket adtak, hanem személyre szabott tanácsadást tartottak mintegy száz munkavállalónak.     
Nagyvállalatok nélkül nem megy

Nagyvállalatok nélkül nem megy 

Hiába a kiscégeknek nyújtott támogatás, ameddig a nagyvállalatok nem állnak talpra, addig a kkv-knak is nehezebb lesz kilábalniuk a válságból. A nagycégek negyede szerint fél éven belül kilábalnak a válságból, míg a kisebb méretű vállalatok esetében ez az arány jóval alacsonyabb - derül ki az IFUA Horváth & Partners által készített Navigátor felmérésből.
Így vásárol karácsonyi ajándékot a magyar!

Így vásárol karácsonyi ajándékot a magyar! 

Idén 30 ezer forint alatt költünk karácsonyi ajándékokra - derül ki egy online felmérésből. Az Árukereső.hu által készített kutatásban résztvevők 61 százaléka legfeljebb 30 ezer forintot, 16 százalék több mint 50 ezer forintot költ karácsonykor.
Mit vennének a magyar kiscégek?

Mit vennének a magyar kiscégek? 

„Nemrég megvizsgáltuk a mikro-, kis- és középvállalkozások következendő egy évben tervezett beruházásait, amelyből az derült ki, hogy a beruházások céljai között továbbra is az IT fejlesztések állnak első helyen, de a legnagyobb emelkedés gépjárművásárlás tekintetében következett be. A Magyar Lízingszövetség adatai szerint októberben újra növekedett a jellemzően kisvállalkozások által használt kishaszonjárművek piacának forgalma, és ez a kedvező tendencia a kkv-k beruházási szándéka alapján várhatóan folytatódhat" - mondta el Németh László, a K&H kkv marketing főosztály vezetője.
A magyaroknak több pénzük, van, de kevesebbet költenek

A magyaroknak több pénzük, van, de kevesebbet költenek 

Hazánkban a napi fogyasztási cikkek piacának látványos fellendülése még várat magára. A napi fogyasztási cikkekre nem költünk többet, mint tavaly, ellenben az idén tovább csökkent a ruházatra, utazásra és kultúrára kiadott összeg. - derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet által, 2000 háztartás körében végzett felmérés legfrissebb eredményeiből.
Céges hatékonyság: Magyarország sereghajtó régiójában

Céges hatékonyság: Magyarország sereghajtó régiójában 

A kelet-közép-európai vállalatok a tőkéért folyó verseny éllovasai, ugyanis hatékonyabban és nyereségesebben működnek, emellett kevésbé adósodtak el, mint nyugat-európai társaik - áll az Erste-csoport MTI-hez is eljuttatott elemzésében, amelyet a régiós vállalatok üzleti eredményeiről és kilátásairól készített. Magyarországot ugyanakkor a régió sereghajtójaként említi a tanulmány.
Elbizonytalanodtak az amerikaiak

Elbizonytalanodtak az amerikaiak 

Friss közvélemény-kutatás eredményei szerint az amerikaiak közel harmada állítja, hogy nincs egyértelmű bizonyíték az éghajlatváltozás bekövetkezésére. A jelenségre bizonyítékot látóknak is csak harmada véli úgy, hogy a felmelegedés az emberi tevékenység eredménye.

Akinek van megtakarítása, bírja a bankokat 

Alacsony, és továbbra is stagnál a hazai lakosság megtakarítási képessége, ugyanakkor növekedett a pénzintézetek iránti bizalom és a megtakarítással rendelkezők körében erős a banki lojalitás - derült ki a Raiffeisen-GfK Megtakarítási Index kutatás III. negyedévi eredményeiből.

Nehéz döntés: több fizetés, vagy bejárni az irodába? 

Világszerte ötből három munkavállaló úgy gondolja, hogy az eredményes munkavégzéshez manapság már nem kell feltétlenül az irodában tartózkodni - derül ki a Cisco frissen közzétett, Connected World Report címet viselő nemzetközi felméréséből. A válaszadók olyannyira fontosnak tartják a vállalati információk rugalmas és mobil elérését, hogy 50%-uk inkább választana alacsonyabb fizetéssel járó, de irodán kívüli munkavégzést lehetővé tevő munkahelyet.

Ilyen a magyar: ha baj van, iszik 

A magyarországi nagyvállalatok dolgozói nem keresik a megoldást a problémáikra, inkább az alkoholba menekülnek - állapítja meg az Értéktrend stresszfelmérése. A kutatás adataiból kiolvasható az is, hogy a legtöbb stresszt az elmúlt két évben a munkahelyi problémák okozták megelőzve ezzel minden egyéb családi, társadalmi, egészségügyi stb. gondot.

Szakmák: mennyit fizetnek itthon és a régióban? 

A csehek 244 650 forintnak megfelelő összeget, a szlovákok 232 960 forintnak megfelelő eurót, míg a magyarok bruttó 219 900 forintot keresnek átlagosan - derül ki a A Workania állásportál által működtetett www.merces.hu 2010 októberi felméréséből.

Jövőre sokaknak jár majd béremelés... 

Jövőre a munkáltatók 45 százaléka tervez átlagosan 4,9 százalékos béremelést, míg tavaly csak 37 százalék tervezett átlagosan valamivel nagyobb, 5,2 százalékos emelést - derül ki a DGS Global  Research Bértervezés 2011 című felméréséből.

Tizenévesek: napi öt óra a tévé és a net előtt 

Az elmúlt tíz évben tizenhatszorosára növekedett azon fiatalok száma, akik naponta interneteznek. A szélesedő kínálat és az újabb platformok használatának eredményeként ma már naponta 4,9 órát töltenek el a különböző képernyők előtt a 15-19 évesek. A rádió és a magazinok fogyasztása pedig lassú csökkenést mutat körükben. - derül ki a GfK Hungária és az Ipsos Nemzeti MédiaAnalízisából.

Hét évesen már a net előtt ülnek az európaiak  

Az európai gyerekek átlagosan 7 éves korukban kezdik használni az internetet, de Észtországban, Hollandiában és az Egyesült Királyságban ennél is korábban kezdenek foglalkozni a számítógépes világhálóval - derül ki egy felmérésből, amelyet az Európai Bizottság tett közzé pénteken Brüsszelben.

Sokan továbbra sem érdeklődnek az internet iránt 

Az Európai Unióban a háztartások 43 százalékában továbbra sincs internet - derül ki az Európai Bizottságnak a digitális technológia terjedéséről közzétett legfrissebb jelentéséből.

Feltörekvő hősök: példát lehet róluk venni! 

A feltörekvő országok nagy cégei kezelték a legsikeresebben a válságot, több mint a felük tíz százalék feletti bevétel- és profitnövekedést ért el az elmúlt három évben - derül ki az Ernst & Young világméretű felméréséből. A Feltörekvő hősök című jelentés arra is rámutat, hogy a közép- és délkelet-európai régió nagyvállalatai is messze a világátlag felett teljesítettek a gazdasági válság éveiben.

A cégvezetők a köztisztviselők fizetésén spórolnának 

A felmérésben résztvevők 72 százaléka szerint komoly problémát jelent országuk államadósságának jelenlegi szintje, 43 százalékukat kifejezetten aggasztja ez. A válaszokból egyértelműen kiderül az is, hogy az államadósság mérséklése a többség szerint a közkiadások mértékének jelentős csökkentésével érhető csak el. A megkérdezett európai üzletemberek 77 százaléka, az amerikaiak 69 százaléka, míg az ázsiai válaszadók 54 százaléka szerint ez jelenthet megoldást a jelenlegi problémákra.

Mennyire lehet menő a bankolás? 

A legfrissebb kutatások szerint a hagyományos banki termékekkel egyre nehezebb kiszolgálni a legfiatalabb bankolók táborát, akik az ügyfélkörön belül a legnagyobb mértékben élénkítik az egyszerű, gyors és főleg ingyenes elektronikus illetve online megoldások iránti keresletet.

"Szélsőségesen kettészakadt képet mutat a társadalom" 

„Világviszonylatban is a magyar lakosság készségei javultak a leginkább az elmúlt 10 évben, ugyanakkor a vizsgált készségek és kompetenciák terén szélsőségesen kettészakadt képet mutat a társadalom, a foglalkoztathatóság legnagyobb akadálya az alapkészségek hiánya, így nem csak a társadalmi hátrányok újratermelődésében, de a a felnőtt lakosság készség szintjének növelésében is az  oktatási szférának kulcsszerepe van" - mondta a Kanadai Statisztikai Hivatal által vezetett, 11 országot érintő felmérés frissen publikált eredményeinek ismeretében Dr. Köpeczi-Bócz Tamás, a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium társadalmi felzárkózásért felelős helyettes-államtitkára, aki egyben a felmérés hazai vezetője is volt.

Kiszámolták: 30 %-kal többet keresnek a férfiak! 

A Magyarországon dolgozó felsővezetők országos bruttó átlagbére jelenleg havonta 617 ezer forint, a nemek közötti bérkülönbség igen jelentős: míg a női topmenedzserek országos szinten átlagosan 455 ezer forintot keresnek, addig a férfiak mintegy 30 százalékkal többet, 682.400 forintot - derül ki a Workania állásportál által működtetett www.merces.hu fizetési felméréséből.

Sebezhető magyarok: még egy válságot kevesen élnének túl? 

Nagyon sebezhetőek a magyar vállalatok, egy következő finanszírozási válságot közülük csak kevesen élnének túl. - derül ki az idei Navigator kutatásból. Piacaik összeomlását még a nagyok is csak nehezen tudták túlélni, a banki finanszírozás szűkülése és az üzleti kapcsolatokhoz nélkülözhetetlen bizalmi tőke elvesztése viszont a kis- és középvállalkozásokat érintette súlyosabban.  

Szabadságot ad, vagy épp elveszi azt a mobiltelefon? 

A nyomógombos készülékek tulajdonosai inkább érzik elektronikus póráznak a mobiljukat, míg az okostelefonnal rendelkezők, sokkal inkább gondolják úgy, hogy az intenzívebb használat szabadságot ad nekik- derül ki az Ipsos kutatásából.

Egyre többen ülünk kerékpárra 

Augusztusban a teljes 15 év feletti magyar lakosság 48%-a kerékpározott közlekedési vagy túrázási célból. Közlekedési eszközként országos szinten a magyar lakosság 46%-a használta kerékpárját (Budapesten 11%). A budapesti lakosságon belül a 15-29 éves korosztályban volt a legnagyobb a kerékpárral közlekedők aránya (e korosztály 19%-a használta kerékpárját közlekedésre). Az idősebb korosztályokban (40-49 éves, 60 év feletti) a férfiakra nagyobb arányban jellemző a közlekedési célú kerékpárhasználat.

Optimista vezetők: munkaerőfelvétel, fizetésemelés... 

Az elkövetkezendő egy évben a hazai mikro-, kis- és középvállalkozások negyede tervezi, hogy növeli alkalmazottainak létszámát - derült ki a 700 kkv vezető megkérdezésével végzett K&H kkv felmérésből. Az eredmények az alkalmazotti fizetések tekintetében is pozitívak, hiszen közel minden harmadik vállalkozás gondolja, hogy az elkövetkezendő egy évben növekedni fognak a dolgozói bérek.

Maximum bruttó 190 ezret merünk kérni 

A munkavállalók 2010 második negyedévében átlagosan bruttó 156.800 forintot kértek önéletrajzukban az álláskereséskor, ami 8 százalékkal kevesebb, mint az egy évvel korábbi átlag 170.400 forint - közölte a Workania internetes állásportál hétfőn legújabb felmérésük megállapítását.

Uniós rekorder lett Magyarország 

Történelmi mélypontra csökkent a munkaköltségek növekedési üteme az Európai Unióban a második negyedévben. Magyarországon viszont csökkentek a munkaköltségek, sőt a nem bérjellegű kiadások mérséklésében Magyarország áll az első helyen.

Internet: hogyan vásárol a magyar? 

Az interneten leginkább szolgáltatásokat, vagy nem kézzel fogható dolgokat vásárolunk és leggyakrabban postai utánvétellel rendezzük az anyagiakat - derül ki az NRC kutatásából.

Lakásvásárlás: a hitel szinte kötelező 

A lakásvásárlást tervezők több mint 60 százaléka az ingatlan értékének nagyobb hányadát továbbra is hitelből kívánja finanszírozni, a hiteltípus kiválasztásban a legjelentősebb szerepet a havi törlesz törlesztő részlet nagysága játssza - derül ki a Hoffmann Research és az OTP Bank közös kutatásából.

Még Budapesten is 9 éves egy átlagos autó 

A magyar autók átlagos életkora valamivel több mint tíz év, az autók alig negyede fiatalabb öt évnél, és az elmúlt két évben közel feleannyian vásároltak új autót, mint 2006 és 2008 között - derül ki a Robert Bosch Kft. friss felméréséből.

Kereskedelem: a diszkontok és a szupermarketek erősítenek 

A hipermarket csatorna piacrésze 2011-ben várhatóan a 23 százalékos 2010-es szinten marad, 2020-ban pedig stabil, 24 százalékos piacrésszel rendelkezik majd. A szupermarketek piacán szintén növekedés prognosztizálható, hiszen ebben a csatornában több kereskedőlánc is expanziós politikát folytat, így ennek a csatornának a piacrésze 2020-ra eléri majd a 25 százalékot - derül ki a GfK Hungária legfrissebb, a kereskedelem várható rövid-, közép- és hosszútávú trendjeit vizsgáló felméréséből. Jelentősebb piacrész növekedésre számíthat a diszkont csatorna is, 2020-ra akár a 27 százalékos piaci részesedést is elérheti. A kisboltok és az egyéb csatornák (piacok, mozgó árusok, benzinkutak stb.) jelentősége viszont fokozatosan csökken.

Ön is részesedik a munkahelye eredményeiből? 

Megéri az összes munkatársat bevonni a munkavállalók pénzügyi részvételét biztosító programokba, mert így nő cég iránti lojalitás, az alkalmazotti összefogás, illetve a dolgozók tulajdonosi, részvényesi tudata is erősödik - derül ki az MGYOSZ által irányított, valamint a Deloitte szakmai támogatásával megvalósuló kutatásból.

Pénzünk nincs, de kezdünk optimistává válni 

Borúsan látja a jelenlegi pénzügyi lehetőségeit a megtakarítók nagy része, csökkent a lakosság megtakarítási képessége - derült ki a Raiffeisen-GfK Megtakarítási Index legújabb eredményeiből. Az index 2010. második negyedévi adatai alapján a jelenlegi csökkenés mellett a jövőtől várunk változást, a lakosság bizakodó befektetői hangulatát jelzi a felmérés.

2005-ös szintre estek a bónuszok, már ahol volt 

A Hay Group 2010-es Jövedelemszint-felmérésének tanulsága szerint az elmúlt évben is estek a vállalatok által kifizetett bónuszok. Egyelőre azonban nemzetközi szinten sem jobb a helyzet.

Még az optimisták se remélnek sokat 

A hazai építőipari társaságok további csökkenést várnak az építőipar teljesítményében, bár kisebb mértékűt, mint a megelőző időszakban - derül ki a CEEC Research társaság és a KPMG közös felméréséből. A bizonytalanság jelentős mértékű még az optimistább várakozásokat megfogalmazóknál is.

Mi a legnagyobb probléma? 

A magyarok 61 százaléka szerint a munkanélküliség, míg 45 százalék szerint az ország gazdasági helyzete a legnagyobb probléma, amellyel jelenleg Magyarországnak szembe kell néznie - derül ki a tavasszal végzett közvélemény-kutatás eredményeit összegző Eurobarométer-jelentésből. Nem meglepő tehát, hogy az európai polgárok döntő többsége kívánatosnak tartana egy szigorúbb európai gazdasági irányítást.

Magyar energia: Ön mennyire elégedett vele? 

A Magyar Energia Hivatal szeptember-októberben ismét elégedettségi felmérést végez  az áram- és földgázfelhasználók körében - közölte a hivatal a honlapján pénteken.

Egyelőre nem ízlik a magyaroknak a biotermék 

Bioterméket minden nyolcadik magyar fogyasztó (13 százalék) szokott vásárolni, míg Európában átlagosan minden harmadik (35 százalék) - áll a Nielsen piackutató vállalat 54 országban, köztük Magyarországon végzett felmérésében.

Nem kérdezzük meg, van-e olcsóbb gyógyszer 

Egy krónikus betegek körében végzett kutatás szerint minden második beteggel előfordul, hogy ára miatt nem tudja kiváltani vényköteles gyógyszerét, és egynegyedük nem az orvosi előírások szerint alkalmazza azt - ezek a legfőbb megállapításai a Szinapszis Kft. által végzett kutatásnak, amelyet a WEBBeteg.hu egészségportál megbízásából készített.

Hálapénz: nélkülözhetetlen és megalázó 

A hálapénz problémája folyamatosan visszatérő téma a magyar egészségügy kapcsán. A problémáról egyelőre inkább mindenki csak beszél, de megszüntetése érdekében konkrét lépések alig történnek. A paraszolvencia rendszerének nem csak a TB járulékát rendszeresen fizető páciens a vesztese - aki több tíz, vagy netán százezer forintot is kifizet az egyébként elvárható szolgáltatásért - hanem az orvos is. A sajtó jellemzően a betegek oldaláról mutatja be a mindennapi gyakorlatot, pedig a szakmának is igen határozott véleménye van a hálapénzről. - írja a Szinapszis elemzésében.

Nincs még egy annyira kettészakadt társadalom, mint a magyar 

A magyarországi munkaerőpiac, az alapkészségekkel rendelkező munkavállalók tekintetében toleráló munkaerőpiacnak tekinthető, a vizsgált készségek és kompetenciák terén ugyanakkor szélsőségesen kettészakadt képet mutat a magyar társadalom - közölte az Adult Literacy and Life Skills Survey-t (ALL Survey) legutóbbi felmérése eredményeit a Young and Partners pénteken.

"VB-sorrend". Pepsi, Coca, Szentkirályi 

A közelmúltban közvetített 2010-es Labdarúgó-világbajnokság kapcsán nemzetközi reklámhatás vizsgálatot végzett az Ipsos ASI. Ennek keretében Magyarországon 4 hirdető: Pepsi, Coca, Nike, Szentkirályi egy-egy televíziós reklámja került górcső alá.

Napi 112 percet töltünk az interneten 

2006 és 2010 között - a teljes web-forgalom tekintetében - közel nyolcszorosára emelkedett az interneten átlagosan eltöltött idő, számottevően nőtt a videó- és képmegosztók, a híroldalak és a keresők száma - dupla akkora közönséget kiszolgálva, felhasználónként az átlag havi 29-ről mára 56 fölé emelkedett a netezésre szánt órák száma, ami összességében 240 milliószor hatvan perc szörfölést jelent - derül ki a Gemius és az Ipsos közös gIA kutatásaiból.

Adózás: Nincs az első hét szempont között 

A Kelet-Közép-Európa országaiban megtelepedni kívánó nemzetközi vállalkozások legfontosabb telephely-választási szempontjai között nincs az első hétben az adózási környezet - állapítják meg friss tanulmányukban az IFUA Horváth & Partners szakemberei

Súlyos gondatlanság: nem mentenek, nem törölnek 

A Symantec Corp. nyilvánosságra hozta legfrissebb kutatását, mely során 26 ország 1680 IT és vállalati vezetőjét kérdezték meg szervezetük információkezelési folyamatairól (2010 Information Management Health Check Survey).

Gondolta volna? Jobban kedveljük a bankokat, mint egy éve 

Az elmúlt egy évben, 2009. és 2010. első féléve között jelentős mértékben, 77 pontról 82 pontra nőtt a bankkapcsolattal rendelkező felnőtt magyar lakosság elégedettsége a bankokkal, banki szolgáltatásokkal kapcsolatban - állapítja meg a GfK Hungária Retail Banking Monitor kutatása. Leginkább a banki ügyintézők teljesítménye vívta ki az ügyfelek elismerését, legkevésbé pedig a banki betét és hitelkamatokkal elégedettek a banki ügyfelek.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben 

Kétféle ember, és kétféle cég van: akit már meghekkeltek, és akit meg fognak.

Költségkímélés

Egyre jobb képet fest az ingatlanpiac

Egyre jobb képet fest az ingatlanpiac  

Tovább folytatódott az ingatlanpiaci felívelés áprilisban: a 11 200 ingatlan-adásvétel az előző hónaphoz képest 1 százalékos, éves összevetésben 65 százalékos növekedés.

Adózás

Dübörög az adóbevallási szezon, fontos részletet tisztáz a NAV

Dübörög az adóbevallási szezon, fontos részletet tisztáz a NAV 

Március 18-áig kérhették az szja-bevallási tervezetük postázását azok, akiknek nincsen KAÜ-azonosítójuk.

Jogi kisokos

Az évszázad tulajdonjogi vitája zárulhat le Olaszország és az USA között

Az évszázad tulajdonjogi vitája zárulhat le Olaszország és az USA között 

Az EJEB megerősítette Olaszország jogát arra, hogy visszaszerezze az amerikai Getty Múzeumban tárolt értékes görög bronzszobrot.

Cégblog

Gond volt a fogyasztók kompenzálásával, ment a bírság a cégeknek

Gond volt a fogyasztók kompenzálásával, ment a bírság a cégeknek 

A Gazdasági Versenyhivatal 40 millió forint bírságot szabott ki a 4Life Directre és biztosító-partnereire.

Klímablog

Hódítanak a balkon napelemek Bécsben

Hódítanak a balkon napelemek Bécsben  

Míg 2022-ben nem egészen ezer, addig tavaly már több mint négyezer balkon napelemet telepítettek Bécsben.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo