A férfiak átlagosan 5600, a nők 4200 forintot áldoznak egy-egy személy ajándékozására - közölte a felmérés kommunikációjával foglalkozó cég. A karácsonyi termékek között idén a ruházati cikkek vezetik a népszerűségi listát, emellett majdnem minden második válaszadó gyerekjátékot, kozmetikumot, könyvet és műszaki cikkeket akar vásárolni. A férfiak 66 százaléka a műszaki cikkeket, a nők 68 százaléka a ruhaneműt részesíti előnyben.
A válaszadók háromnegyede a karácsonyi akciók megjelenésekor, vagy az ünnepek előtt 1-2 héttel kezdi el az ajándékok beszerzését és összességében néhány nap alatt el is intézi a bevásárlást. A nők 8, míg a férfiak csupán 6 embernek terveznek ajándékot venni.
A megkérdezettek 79 százaléka elsősorban a weben nézelődik, 65 százalék gondolja úgy, hogy az interneten keresztül is beszerez néhány meglepetést a fa alá. Aki karácsonyi ajándékért kattint az e-térben, az főleg az ünnepi időszakban megszokott zsúfoltságot és sorban állást akarja elkerülni. A tömeg és a sok várakozás elkerülése mellett második legfontosabb érvként az olcsóbb vásárlási lehetőséget, harmadikként pedig a nagyobb termékválasztékot említik a magyar válaszadók.