Még Budapesten is 9 éves egy átlagos autó

A magyar autók átlagos életkora valamivel több mint tíz év, az autók alig negyede fiatalabb öt évnél, és az elmúlt két évben közel feleannyian vásároltak új autót, mint 2006 és 2008 között - derül ki a Robert Bosch Kft. friss felméréséből.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A cég megbízásából a Medián Közvélemény- és Piackutató Intézet készített országos felmérést a magyar lakosság autóhasználati szokásairól. A kutatás először 2008 elején készült el, majd 2010 elején megismételték.

A felmérésből kiderült: az autók átlagos életkora a legtöbb társadalmi-demográfiai csoportban emelkedett 2008. eleje óta, a legnagyobb mértékben a 60 évesek és idősebbek körében, közülük feltehetően az átlagosnál is kevesebben cserélték fiatalabbra az autójukat az elmúlt két évben. Az idei felmérés szerint ebben a korcsoportban 12,2 év az autók átlagos életkora.

Két éve az autók harmada fiatal volt

Az idei felmérés alapján az autók alig negyede fiatalabb öt évnél, míg 2008. elején ez az arány még 30 százalék volt. 2010-ben az átlagnál fiatalabb autóik vannak a legmagasabb jövedelműeknek, a diplomásoknak és a budapestieknek. Budapesten 8,8 év, a vidéki városokban 10,4 év volt az "átlagos autó életkor", míg a községekben használt autók átlagban 11,1 éve futnak a 2010-es tapasztalatok szerint - mutat rá a felmérés.

Iskolai végzettség szerint a diplomások rendelkeznek a legfiatalabb, átlagosan 8,9 éves gépkocsikkal, míg a legidősebb, átlagosan 12,3 éves autói a legfeljebb 8 általánossal rendelkezőknek vannak.

A felmérés szerint az autószervizek kiválasztásának legfőbb szempontja továbbra is a szakértelem, fontos még a megbízhatóság és a minőségi alkatrészek tárháza. A szakértelem, mint szempont esetén alig volt mérhető a különbség az egyes társadalmi-demográfiai csoportok között, a megbízhatóságot a budapestiek sorolták előbbre, a minőségi alkatrészek az alap- és felsőfokú végzettségűek számára kiemelten fontosak.

Véleményvezér

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.
Illegális nádvágásokkal épül az új NER villa a Balaton partján

Illegális nádvágásokkal épül az új NER villa a Balaton partján 

Szépen gazdagodnak a NER vitézek.
Gazdasági fellendülést hoztak Lengyelországnak az Ukrajnából érkezett menekültek

Gazdasági fellendülést hoztak Lengyelországnak az Ukrajnából érkezett menekültek 

A lengyelek hírét sem hallották az ukrán maffiának.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo