Míg alig tíz éve az elektronikus és online csatornákon végzett banki műveletek száma elenyésző volt a hagyományos ügyintézési formákhoz képest, és döntően csak egy menedzser típusú réteg élt ezekkel a lehetőségekkel, addig ma már azon fiatalok száma elenyésző, akik nem elektronikusan, vagy online intézik pénzügyeiket. A TakarékBank adatai szerint a 18-29 évesek körében már 60 százalék azon ügyfelek aránya, akik legszívesebben az interneten keresztül bonyolítják le banki ügyleteiket, és ott informálódnak aktuális egyenlegükről is.
„Szintén a közelmúlt tendenciája, hogy tapasztalataink szerint a fiatalok körében jelentősen növekszik a kisebb összegű tranzakciók száma, tehát egyre inkább az elektronikus megoldásokat választják akár hétköznapi szükségleteik fedezésére is," - emelte ki Brezina Szabolcs, a TakarékBank ügyvezető igazgatója.
Kicsi legyen és jól nézzen ki
A TakarékBank egy kifejezetten a kis összegű költéseket vizsgáló felmérése szerint a 18-29 évesek - jellemzően szupermarketekben, benzinkutakon, gyorséttermekben, mozikban és bevásárlóközpontokban - gyakran fizetnek 3000 forint alatti összeget bankkártyával. „Jól látható, hogy a fiatalokra jellemző életforma hogyan alakítja a pénzügyi szokásokat. Az nem meglepő, hogy ezeknél a költéseknél kiemelten fontos fiatal ügyfeleink számára, hogy a fizetési mód minél olcsóbb legyen, az ugyanakkor már érdekesebb megállapítás, hogy a fizetési eszköz tekintetében a legfontosabb számukra az, hogy kis helyen elférjen, jól nézzen ki, vagy akár az, hogy minél több helyen lehessen használni," - közölte a felmérés eredményeit Brezina Szabolcs.
Ennek köszönhetően a Takarékbank a tavalyi évben például egy úgynevezett villantós bankkártyával igyekezett belopni magát a hazai fiatalság szívébe. „Úgy szeretnénk bevezetni őket a banki ügyek világába, hogy azt ők is 'menőnek' érezzék" - tette hozzá az ügyvezető igazgató.