Felmérés cikkek


Inkább szelektíven szemetelünk...

Inkább szelektíven szemetelünk... 

Nemzetközi felmérés eredményei szerint jobban teljesítenek az emberek a szelektív hulladékgyűjtés területén, mint a többi fogyasztói szokás megváltoztatásában. A 28 országra kiterjedő vizsgálat szerint a nők és az idősebbek viselkednek környezettudatosabban. - derül ki az ELTE TÁTK hírleveléből.
Drágám, neked új állás kell!

Drágám, neked új állás kell!  

Minden sikeres férfi mögött egy nő áll." - tartja a mondás - www.allasexpo.hu/ oldalt üzemeltető Monster kutatása ezt alapvetően alá is támasztja. A párkapcsolatban élő nők 30 százaléka elégedetlen anyagi helyzetükkel, párjának állásával, így különböző női praktikákkal élve igyekszik új munkahelyet találni szíve választottjának. Ezt most a Virtuális Állásexpo még inkább segíti; amely április 11-17. között kerül megrendezésre.
Még mindig a pesszimizmus az úr

Még mindig a pesszimizmus az úr 

A kkv-szektor vállalatvezetőinek háromtizede (31%) nem vár változást a magyar gazdaság általános helyzetében az elkövetkező félévben, míg a romlást és javulást várok összesített aránya lényégében azonos (35, illetve 34%). A helyzetet negatívan megítélők körében azonban lényegesen többen vannak (15%-nyian), akik jelentős romlásra számítanak, mint a gazdaság állapotának lényeges javulásában bízók (1%).
Ilyenek a fiatalok: pláza, net, márkák

Ilyenek a fiatalok: pláza, net, márkák 

A legismertebb zenelejátszó márkák a Samsung, a Philips, a Sony és a Panasonic. A ruhák körében a sport brandek a legnépszerűbbek, közülük is az Adidas és a Nike szerepelt a legjobban, több mint 95%-os ismertséggel. A „legtrendibb" szabadidős tevékenységek a „plázázás", a sport és a szórakozóhelyekre járás. Az olvasási szokások elemzése alapján megállapítható, hogy a fiatalok egytizede olvas napi gyakorisággal. A levelezés, chatelés mellett nagyon sokan használják tanulásra, a tanulás támogatására az internetet, valamivel kisebb arányuk pedig a böngészés, játék és hírek olvasása érdekében kapcsolódik fel a világhálóra  - derül ki az Ipsos először közzé tett F&F kutatássorozatából.
A feldolgozóipar hangulata felfelé, a lakosságé lefelé halad

A feldolgozóipar hangulata felfelé, a lakosságé lefelé halad 

A külpiaci trendektől függő feldolgozóipari vállalatok kilátásai egyre jobbak, a lakossági közérzet kissé borúsabbá vált, és általában az ország helyzetének megítélése, illetve a jövőbe vetett optimizmus is mérséklődik - közölte az első negyedéves felmérésének eredményét a KOPINT-TÁRKI.
Kövér gyermekeink: az állam is felelős

Kövér gyermekeink: az állam is felelős 

Friss közvélemény-kutatás eredményei szerint az amerikaiak jelentős része úgy látja, az ország vezetésének fontos szerepe van abban, hogy a gyerekkori elhízás problémáját csökkentsék. Elsősorban a demokratáknak, a fiataloknak, az afroamerikaiaknak és a spanyolajkúaknak az a véleményük, hogy a kormánynak megoldást kell találnia erre a kérdésre. - olvasható az ELTE TÁTK hírelvelébem.
Egyre kevésbé bízunk a bankokban

Egyre kevésbé bízunk a bankokban 

A magyar lakossági banki ügyfelek 42 százalékának csökkent a bankszektor iránti bizalma az utóbbi egy évben, és csak 5 százalék bízik jobban a bankokban, mint korábban - derül ki az Ernst and Young legfrissebb nemzetközi felmérésből, amelyben a bankokkal való elégedettséget, valamint a banki kapcsolatokat befolyásoló tényezőket vizsgálták.
Jobb a munkanélküliség, mint a rossz munkahely?

Jobb a munkanélküliség, mint a rossz munkahely? 

Sok ember számára sokkal megterhelőbb lelkileg egy rossz munkahely, mint ha munka nélkül marad - derül ki egy ausztrál tanulmányból. Az eredmény rámutat arra, hogy mennyire fontosak a munkakörülmények az alkalmazottak lelkiállapota szempontjából.
Együtt élünk az alkalmazásokkal

Együtt élünk az alkalmazásokkal 

Az okostelefon tulajdonosok közül sokan most ismerkednek az alkalmazások világával, derül ki a T-Mobile friss felméréséből. A kutatásban résztvevők 96 százaléka szokott naponta valamilyen alkalmazást használni. Az erősebbik nemhez tartozók négyszer, míg a hölgyek háromszor hívják segítségül az applikációkat 24 óra leforgása alatt. A férfiak és a nők abban is eltérnek, hogy milyen gyakran frissítik alkalmazás-parkjukat: előbbiek majdnem negyede, utóbbiaknak csak 14 százaléka tölt le rendszeresen új applikációkat.
Magyar mobilitás: a fiatal férfiak szívesen költöznének

Magyar mobilitás: a fiatal férfiak szívesen költöznének 

Egy friss, a pályakezdőkről szóló kutatás szerint a férfiak a pénzkereset és a karrier érdekében szívesebben változtatnak lakhelyet, mint a nők. A Figyelő 24 oldalas mellékletében megjelent kutatás a frissdiplomás álláskeresők és a munkaadók véleménye alapján rangsorolta a magyar cégeket. Az eredményekből kiderül, hogy országon belül továbbra is Budapest és Közép-Magyarország vezeti az állásvadászok népszerűségi listáját, de ezeket szorosan követi a Nyugat-Dunántúl is.

21. század: a 6. helyett a 4. év a fordulópont a pároknál 

A korábban hitt hét évnél mára már négy évvel hamarabb következik be a párkapcsolatokban a legválságosabb időszak - áll egy brit tanulmányban. Első helyen az elhízás áll, utolsó helyen a fürdőszobai rossz szokások.

Erre jó volt a válság: jobban megnézzük, mit veszünk 

2009 a válság jegyében telt, pesszimista fogyasztói hangulattal. A vásárlók a legkedvezőbb érték-ár arányú termékeket keresték. Megnőtt a vásárlás előtti informálódás szerepe, a marketing üzeneteket és a bolti kommunikáció hitelességét egyre inkább ellenőrzik a vásárlók. A GfK Shopping Monitor tanulmánya rámutat arra, hogy a 2010. második felében már mutatkoztak a válságból való kilábalás jelei. A vásárlók erősödő információ igénye lehetőséget jelent a gyártók számára. Az árak megnövekedett szerepe várhatóan a következő években is megmarad.

A magyarok többsége szereti a munkahelyét 

Regionális összehasonlításban a magyarok a legelégedettebbek jelenlegi munkahelyükkel. Az átlag magyar munkavállaló jellemzően rugalmatlan, pesszimista karrierjével kapcsolatban, ám főnökétől rendszeres visszajelzést kap munkájáról - derül ki a Grafton Recruitment hat közép-kelet európai országra kiterjedő kutatásából.

430 kiló hulladékot termel évente az átlag magyar 

Az uniós államok közül Dánia termeli egy főre a legnagyobb mennyiségű, több mint 800 kilogramm kommunális hulladékot évente, az uniós átlag 513 kilogramm. Magyarország 430 kilóval a középmezőny tagja.

Mennyire félnek a magyar cégek a jövőtől? 

Kevésbé félnek a nagyvállalatok, mint a közepes méretű cégek a közeljövő nehézségeitől - közölte legfrissebb kutatásának eredményeit a GKI. A legtöbb vállalatvezető szerint megtették a szükséges lépéseket, hogy csökkenték a pénzügyi nehézségeket.

Nőnek lenni Magyarországon: havi 60 ezer forint mínusz 

A nők átlagosan 25 százalékkal kevesebbet keresnek, mint a férfiak. A Workania internetes állásportál által működtetett fizetések.hu bérfelmérése szerint a férfiak átlagjövedelme bruttó 256 ezer forint, míg a nőké 192 ezer - közölte a Workania.

Adóváltozás: akinek nőtt a nettója, szívesen tesz félre 

A Budapest Bank és a Budapest Alapkezelő megbízásából készült lakossági kutatás szerint az átlagjövedelem felett keresők megtakarítási kedve egyértelműen nőtt. A felmérésben megkérdezettek az Szja-változások nyomán 2011-ben havi 60 ezer forintot terveznek félretenni, 11 ezerrel többet, mint eddig. A keletkező többletjövedelem jelentős része 1-5 éves időtávú megtakarítási eszközökbe vándorol majd. - írja a cégcsoport elemzésében.

Ahova a legtöbben mennének dolgozni! 

Az Audi Hungária Motor Kft. a legvonzóbb magyarországi munkahely a diplomás pályakezdők körében, de a legkedveltebbek között van a Mol Magyarország, a Nestlé Hungária, a L'Oreal és a Mercedes Benz Manufacturing Hungary Kft. is -derül ki az Aon Hewitt, az AIESEC Magyarország és a Figyelő közös, Munkáltatói Márka Kutatásából.

Nézőpont Intézet: jó helyzetben a kormány 

A kormány kedvező alaphelyzetben láthat neki a strukturális reformoknak, hiszen a Széll Kálmán Terv két fontos magyarázatát a megkérdezettek nagy többsége támogatja - olvasható a Nézőpont Intézet február elején készült közvélemény-kutatásában.

Ez lehet a gond: nem tudják, mit akar a fogyasztó 

A magyar internetezők több mint hattizede gondolja úgy, hogy túl sok érdektelen reklámajánlatot kap azoktól a cégektől, melyekkel kapcsolatban áll. - derül ki a Infotéka megbízásából készített kutatásból.

Üvegplafon hátráltatja a nőket 

Egy friss brit felmérés eredményei szerint alacsony önbizalom és ambíció jellemző a brit női munkavállalókra. Többségük hisz az üvegplafon létezésében, és szeretné, ha a cégek pozitív ösztönzőkkel segítenék a nők karrier aspirációit. - írja a ELTE Társadalomtudományi Kar hírlevélében.

Hány emberéletet ér a diktátor eltávolítása? 

Egy diktátor eltávolításáért hány ember életét éri meg feláldozni? A legtöbb viselkedéselméleti modell a választ egy a költséggel és a várható haszonnal kalkuláló racionális döntési folyamatban véli megtalálni. Egy friss felmérés azonban azt sugallja, béke és erőszak között nem a ráció dönt. - írja az ELTE Társadalomtudományi Kar hírlevélében.

"Miért csak ennyi pénzt kapok?" 

A magyar munkavállalók részéről legtöbb kritika a béreket és a szakmai fejlődési lehetőségeket éri, míg a napi feladatokat és a közvetlen főnököt pozitívan értékelik a dolgozók - derül ki a KutatóCentrum és a MASMI Hungary Piackutató Intézet közös felméréséből.

Ha a magyarokon múlik, nem lesz államcsőd 

A magyarok mintegy fele hajlandó lenne anyagilag is hozzájárulni az államadósság csökkentéséhez - közölte a Nézőpont Intézet szerdán közvélemény-kutatásának megállapítását.

Ön is aggódik az online adatai biztonsága miatt? 

Még a rossz gazdasági helyzetnél is jobban tartanak attól az amerikaiak, hogy illetéktelenek hozzáférjenek online adataikhoz. A friss felmérés szerint az oroszok és japánok is a vezető félelmeik közé sorolják online biztonságuk elvesztését - számol be az ELTE Társadalomtudományi Karának hírlevele.

Egyre gyorsabban fizetnek a kkv-k 

Egy nemrég készített felmérés szerint a vevők átlagos fizetési határideje valamelyest csökkent az előző időszakhoz képest, 33 nap lett, és a vállalatvezetők további 3 napos határidő-csökkenést várnak az elkövetkező 1 évben. Mindezek ellenére előre láthatólag idén a hazai vállalatok több mint 3%-a válik fizetésképtelenné, emellett a vevők folyamatos kockázat-figyelésére hívják fel a figyelmet  - mondta el Németh László, a K&H kkv marketing főosztály vezetője.

Gondolta volna? 10 főnökből 9 egyeztett beosztottjaival 

A vállalatok nagyságával arányosan nő a delegálási hajlandóság, a vezetők mintegy 56 százaléka szívesebben osztja meg a döntések felelősségét, mintsem egyedül hozza meg azokat - derül ki a DEVISE Hungary és az RSM DTM Hungary magyarországi döntéshozók körében készített kutatásából.

Az adóktól és a betegségtől nem (annyira) félünk 

Annak ellenére, hogy világviszonylatban a "munkanélküliség és az álláslehetőség" kérdése a legfontosabb, összességében a legtöbbeket foglalkoztató témakör, az Ipsos Global @dvisor felmérésében résztvevő huszonnégy ország közül csak tizenegyben: Magyarországon, Franciaországban, Nagy-Britanniában, Olaszországban, Japánban, Lengyelországban, Szaúd-Arábiában, Spanyolországban, Svédországban, Törökországban és az Egyesült Államokban említik első helyen a válaszadók.

Legkésőbb jövőre már jó lesz 

Az elmúlt évek pesszimizmusa kezd alábbhagyni a magyarországi  mikro-, kis- és középvállalkozói szektorban, és egyre több cég véli úgy, hogy kilátásaik javulni fognak a közeljövőben - közölte legutóbbi felmérése alapján a BellResearch kutató- és tanácsadócég csütörtökön.

Hogyan keres munkát a magyar? 

Többen keresnek állást, mint egy éve, a legtöbb álláskereső először az ismerősökhöz fordul, az internet inkább a fiatalok körében elsődleges - derül ki a Workania.hu internetes állásportál 2010 novemberében végzett reprezentatív felméréséből..

Jótékonykodás: Romániával és Vietnámmal vagyunk egy szinten 

Leginkább a fejlett országokra jellemző, hogy az állampolgárok segítik az idegeneket, pénzt adományoznak, vagy önkéntes munkát vállalnak - derül ki a Gallup felméréséből, amely 130 országra, köztük Magyarországra terjedt ki.

MSZP vs Fidesz: az elutasítás fontos összetartó erő 

Az Ipsos legutóbbi felmérésének megállapítása szerint mind a Fidesz, mind az MSZP szavazótáborának fontos összetartó eleme a másikkal szembeni elutasítás. A Népszabadság által közölt közvélemény-kutatás szerint a népesség egészén belül a Fidesz támogatottsága 34 százalék, és a kormánypárt hívei továbbra is aktívak: tízből heten ha lehetne, most is elmennének szavazni.

Olyan, mintha egy mezőgazdász a vízen spórolna... 

Stagnálás jellemezte a kisvállalatok 2010. évi karácsonyi forgalmát az előző évekhez képest. Az előző év csökkenése után nem romlott tovább, de nem is növekedett a kkv-k  karácsonyi forgalma - derül ki a Marketing Commando 2010. január első hetében 2500 fő megkérdezésével végzett online kutatásból.

Nem bízunk a netes kereskedőkben 

A bizalmatlanság miatt még mindig átvételkor, készpénzzel fizetünk a legszívesebben az online vásárlások során, bankkártyával a magyarok 40 százaléka félne fizetni - derül ki KutatóCentrum 2010-es E-Shopping Reportjából.

Felkészülés a nyugdíjas évekre: mindegy, hány évesen 

Friss kanadai felmérés szerint közel azonos nyugdíjtervekkel rendelkeznek a közvetlenül nyugdíj előtt álló baby boomer generáció tagjai és a ma harmincas, negyvenes éveikben járó fiatal felnőttek. - olvasható az ELTE Társadalomtudományi Kar eheti hírlevelében.

"A munkahely fontosabb, mint a fizetés" 

Első ízben végeztek boldogságfelmérést Nagy-Britanniában, és kiderült: az emberek többségének a legfontosabb a munkahelye, annyira, hogy előbbre sorolják állásuk puszta meglétét, mint a magas fizetést.

Nem vár sok jót a lakosság 

A komplex Fogyasztói Bizalom Index értéke a korábbi növekedéssel szemben 2010 utolsó negyedévében visszaesett, hasonlóan a Fogyasztói Várakozások Indexéhez, amely 34 ponttal zuhant az előző negyedévi eredményhez képest. A visszaesés oka, hogy romlott mind a háztartások várt pénzügyi helyzetének, mind az ország gazdasági helyzetének megítélése a lakosság körében. A Vásárlási Hajlandóság Indexe (VHI) továbbra is stagnál, amely valószínűleg a karácsonyi szezonnak tudható be. 2010 decemberében emelkedett a munkanélküliség növekedésére számítók aránya és az inflációs várakozások is kedvezőtlenebb képet mutatnak mint korábban, miután a lakosság többsége az árak emelkedésére számít.

Kicsit javult a gazdasági környezet 

A versenyképességi index (VEX) 2010 harmadik negyedévében jelentősen, az üzleti környezetet jellemző index (ÜX) pedig enyhén, két ponttal 34-re javult - közölte a GKI Gazdaságkutató Zrt. a Microsofttal közös felmérése eredményét szerdán.

270 ezer bruttó: Budapesten érdemes dolgozni 

A magyar munkavállalók havi jövedelmének átlaga bruttó 218.900 forint volt az idén, ez 11,7 százalékkal magasabb a 2007-es, 195.900 forintos átlagjövedelemnél - derül ki a Workania internetes állásportál által működtetett fizetesek.hu felméréséből, amelyben az elmúlt három év bérezési statisztikáit foglalták össze.

Újra megélénkülhet a lakások iránti kereslet 

Bő két évvel a válság kirobbanása után nagy várakozással tekint az ingatlanszakma a 2011-es esztendő elé. A Széchényi Tervben felvázolt tervek és forinthitelek terjedésével kiszámíthatóbbá vált hitelterhek optimizmusra adnak okot, ugyanakkor a makrogazdaság stabilitására is szükség lenne, hogy a lakás-és hitelpiac kilábaljon a gödörből - derül ki az Otthon Centrum-és az OC hitelközvetítési üzletágának közös elemzéséből.

Visszavonható bónuszok hódítanak nyugaton 

Az idei, még mindig nem szárnyaló év és a bizonytalan kilátások miatt alig emelkednek a jövő évi fizetések és a bónuszok az USA-ban és Nyugat-Európában. Jól érzékelhető az a tendencia, hogy a bónuszokat a teljesítményhez kapcsolják, és rugalmas - visszavonható - konstrukciók keretében alkalmazzák. Van, ahol arról vitáznak, szükség van-e rájuk egyáltalán.

A magyarok 7 százaléka szerint van jó állapotban a gazdaság 

Míg a 24 ország megkérdezett pogárainak közel fele ítélte meg úgy, hogy a gazdaság állapota nagyon jó vagy jó, addig a magyarok alig 7 százaléka vélekedett így. Leginkább az indiaiak, svédek és a kínaiak elégedettek, legkevésbé bizakodó nép az indonéz, a magyar és a spanyol.

Minden tízedik hitel problémás 

A magyarországi nem-teljesítő hitelek aránya a harmadik negyedévben elérte a 10,5 százalékot a PricewaterhouseCoopers (PwC) könyvvizsgáló adatai szerint.

Mostantól tényleg többet fog keresni, aki többet dolgozik? 

A globális üzleti életben általános bónuszgyakorlatot, 2011-ben felváltja a valódi eredményeket díjazó teljesítményarányos bérezés - derült ki a Regus felméréséből.

Ilyen volt 2010 a lakosság szerint! 

A magyarok háromnegyede panaszkodott pénzügyeinek, anyagi helyzetének alakulására, s többségben vannak a magánéletüket negatívan értékelők is. Ezzel szemben, az emberek hattizede úgy érzi, hogy a 2010-es esztendő egészségi állapotuk szempontjából inkább jónak nevezhető. Hazánk helyzetére gondolva négyből hárman úgy vélik, hogy Magyarország számára 2010 rossz év volt - ezek a legfontosabb megállapításai annak a közvélemény-kutatásnak, amelyet december első felében készített az Ipsos, az ország felnőtt népességét reprezentáló 1000 fő személyes módon történő megkérdezésével.

Nő az optimizmus: több pénzhez juthatunk jövőre 

A kiscégek 55 százaléka reálisnak tartja, hogy jövőre hozzáférhet az uniós forrásokhoz - derül ki a K&H felméréséből. Főleg a nagyobb középvállalatok az optimisták, de az Új Széchenyi-terv sokat segíthet a mikro és kisvállalkozások helyzetén is.

Mi várható 2011-ben? 

A Kopint-Tárki Konjunktúrakutató Intézet 2010-ben változatlanul 1,2 százalékos GDP növekedésre számít, amely 3,0 százalékosra gyorsulás jövőre - hangzott el az intézet keddi budapesti tájékoztatóján, ahol bemutatták az új konjunktúra jelentést.

Ilyen az ideális főnök az oroszoknál! 

Egy középkorú, házas férfi, aki kreatív munkamorállal és kellő mértékű empátiával rendelkezik, ja, és természetesen maga is orosz. A válaszadók 50 százaléka a férfi vezetőt, 10 százaléka pedig női vezetőt választana.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Költségkímélés

Milyen ingatlanra harapnak a külföldi vásárlók?

Milyen ingatlanra harapnak a külföldi vásárlók? 

Noha a számuk az előző évihez képest csökkent, 2023-ban némileg erősödött a külföldi vásárlók súlya a hazai lakáspiacon.
Igazi kincs lehet az Ön személyes bankára, és nem is elérhetetlen

Igazi kincs lehet az Ön személyes bankára, és nem is elérhetetlen 

Miközben a kamatok világszerte egyre alacsonyabbak, és a forint is veszít értékéből, idén is rekordokat döntögettek a tőzsdeindexek és a nemesfémek.
Nehéz helyzetben a családok, ahol beteg lesz hirtelen egy idős hozzátartozó

Nehéz helyzetben a családok, ahol beteg lesz hirtelen egy idős hozzátartozó 

Az öngondoskodás egy újabb szintje.

Adózás

Ezért örülhet a magyar adófizető Donald Trump megválasztásának

Ezért örülhet a magyar adófizető Donald Trump megválasztásának 

A kormány újraélesztené az Egyesült Államok által korábban felmondott kettős adóztatás tilalmáról szóló egyezményt.

Klímablog

Felpörgés előtt az elektromos autók piaca

Felpörgés előtt az elektromos autók piaca  

Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat.

Gazdaság

Milyen ingatlanra harapnak a külföldi vásárlók?

Milyen ingatlanra harapnak a külföldi vásárlók? 

Noha a számuk az előző évihez képest csökkent, 2023-ban némileg erősödött a külföldi vásárlók súlya a hazai lakáspiacon.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo