Egyre kevésbé bízunk a bankokban

A magyar lakossági banki ügyfelek 42 százalékának csökkent a bankszektor iránti bizalma az utóbbi egy évben, és csak 5 százalék bízik jobban a bankokban, mint korábban - derül ki az Ernst and Young legfrissebb nemzetközi felmérésből, amelyben a bankokkal való elégedettséget, valamint a banki kapcsolatokat befolyásoló tényezőket vizsgálták.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Nemzetközi összesítésben - a megkérdezés Európa mellett többek között Latin-Amerikára, az Egyesült Államokra, Dél-Afrikára és Kínára is kiterjedt - az ügyfelek 44 százalékának csökkent a bankszektor iránti bizalma az utóbbi 12 hónapban, és nagyjából ugyanennyi ügyfél szerint nem változott a bizalom. Utóbbi arány Magyarországon 54 százalék.

A bankolók számára a pénzintézetükhöz való viszonyt leginkább a jó hírnév és a banki tanácsadóval kialakított személyes kapcsolat határozza meg, utóbbit 6-os skálán 3,9, előbbit 4,5 pontra értékelték a megkérdezettek - közölte Nagy István Ottó, az Ernst and Young üzletviteli és tanácsadási szolgáltatások partnere. Az árpolitika csak a harmadik a sorban, 3,4 ponttal.

Minden második magyar legalább két bankkal áll kapcsolatban

Az Ernst and Young azt is vizsgálta, hogy a megkérdezettek hány bankkal állnak rendszeres kapcsolatban: Magyarországon 44 százalék csak egy banknak ügyfele, míg 56 százalék két, három vagy több bankkal is kapcsolatban áll. Ez nem tér el jelentősen az 59 százalékos európai átlagtól - fejtette ki a szakember.

A magyar válaszadók 74 százaléka - illeszkedve a nemzetközi átlaghoz - nem lenne hajlandó fizetni független pénzügyi tanácsadásért, mert úgy véli, hogy ez a banki szolgáltatások része kell hogy legyen. A banki ügyfelek 22 százaléka ugyanakkor nagy értékű befektetések esetén alkalmazna független tanácsadót, míg például Németországban 17, Franciaországban 14, Hollandiában pedig csak 6 százalék ezen lakossági ügyfelek aránya.

Bankváltásnál a szolgáltatások minősége és az ár a meghatározó - hívta fel a figyelmet Nagy István Ottó. Elmondta: a válaszadók 43 százaléka a szolgáltatások minősége, 38 százaléka pedig az ár miatt vált bankot a felmérés összesített eredményei szerint.

Véleményvezér

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből

Hadházy Ákos nem vette a szívére, hogy kitiltották a Parlamentből 

Amikor kitiltanak a munkahelyedről, kicsit vicces.
Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát

Dübörög a bevásárlóturizmus, százezer forintot spórolt egy család, hogy olaszban vette a Barilla tésztát 

Nagyot lehet külföldön nyerni, ha jól figyeljük az árakat.
A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek

A védőnők helyzete katasztrofális lett, amióta a kormány gondozása alá kerültek 

Újabb fekélyes terület az egészségügy területén.
A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében

A magyarok többsége nem bízik saját állama szavahihetőségében 

Szomorú társadalmi látlelet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo