Egyre kevésbé bízunk a bankokban

A magyar lakossági banki ügyfelek 42 százalékának csökkent a bankszektor iránti bizalma az utóbbi egy évben, és csak 5 százalék bízik jobban a bankokban, mint korábban - derül ki az Ernst and Young legfrissebb nemzetközi felmérésből, amelyben a bankokkal való elégedettséget, valamint a banki kapcsolatokat befolyásoló tényezőket vizsgálták.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Nemzetközi összesítésben - a megkérdezés Európa mellett többek között Latin-Amerikára, az Egyesült Államokra, Dél-Afrikára és Kínára is kiterjedt - az ügyfelek 44 százalékának csökkent a bankszektor iránti bizalma az utóbbi 12 hónapban, és nagyjából ugyanennyi ügyfél szerint nem változott a bizalom. Utóbbi arány Magyarországon 54 százalék.

A bankolók számára a pénzintézetükhöz való viszonyt leginkább a jó hírnév és a banki tanácsadóval kialakított személyes kapcsolat határozza meg, utóbbit 6-os skálán 3,9, előbbit 4,5 pontra értékelték a megkérdezettek - közölte Nagy István Ottó, az Ernst and Young üzletviteli és tanácsadási szolgáltatások partnere. Az árpolitika csak a harmadik a sorban, 3,4 ponttal.

Minden második magyar legalább két bankkal áll kapcsolatban

Az Ernst and Young azt is vizsgálta, hogy a megkérdezettek hány bankkal állnak rendszeres kapcsolatban: Magyarországon 44 százalék csak egy banknak ügyfele, míg 56 százalék két, három vagy több bankkal is kapcsolatban áll. Ez nem tér el jelentősen az 59 százalékos európai átlagtól - fejtette ki a szakember.

A magyar válaszadók 74 százaléka - illeszkedve a nemzetközi átlaghoz - nem lenne hajlandó fizetni független pénzügyi tanácsadásért, mert úgy véli, hogy ez a banki szolgáltatások része kell hogy legyen. A banki ügyfelek 22 százaléka ugyanakkor nagy értékű befektetések esetén alkalmazna független tanácsadót, míg például Németországban 17, Franciaországban 14, Hollandiában pedig csak 6 százalék ezen lakossági ügyfelek aránya.

Bankváltásnál a szolgáltatások minősége és az ár a meghatározó - hívta fel a figyelmet Nagy István Ottó. Elmondta: a válaszadók 43 százaléka a szolgáltatások minősége, 38 százaléka pedig az ár miatt vált bankot a felmérés összesített eredményei szerint.

Véleményvezér

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t 

Nem biztos, hogy annyira jó gondolat volt a keleti nyitás. Az USA és Európa vezeti a világgazdaságot.
Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten 

Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.
Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo