Másfél év alatt 5%-kal nőtt a bankkártyával rendszeres vásárlók száma, egyúttal csökkent azok aránya, akik csupán készpénzfelvételre használják a kártyájukat: a válaszadók 80%-a havonta legalább egyszer fizet a plasztik segítségével - derül ki a MasterCard kutatásából. Legtöbbször továbbra is a hipermarketekben vásárolunk bankkártyával -háromból két kártyabirtokos így tesz,- de a válaszadók fele a kisebb élelmiszer áruházakban is az elektronikus fizetést választja.
Népszerűek a benzinkutak, a gyógyszertárak, a ruházati boltok, drogériák és a könyvesboltok kártyás termináljai is. Érdekesség, hogy a kutatás szerint a fodrász- és kozmetikai szalonokban lenne leginkább tere a bankkártyás fizetés fejlődésének. Ezekben az üzletekben fordul meg ugyanis a legtöbb bankkártya birtokos anélkül, hogy használná a bankkártyáját.
Sok mindennel nem vagyunk tisztában
Bár évről évre jobb a helyzet, a - lakosság 93 %-át kitevő - kártyabirtokosoknak továbbra is van mit tanulniuk az elektronikus fizetés működéséről. A kutatás szerint a válaszadók csupán fele tudja biztosan, hogy a belföldi kártyahasználatnak nincs díja. Azt, hogy külföldön sem kell a kártyás vásárlásokért külön díjat fizetni ennél is kevesebben, csupán minden ötödik megkérdezett tudja biztosan. Meglepő, hogy ezzel szemben magas azoknak az aránya, akik tájékozottak plasztik fizetőeszközük internetes használhatóságáról. A válaszadók fele tudja, hogy a Magyarországon kibocsátott kártyák túlnyomó többsége alkalmas vásárlásra a világhálón.
A MasterCard kutatásából az is kiderült, hogy a kártyás fizetés leghatékonyabb ösztönzője ma Magyarországon az azonnali kedvezmény, illetve pénzvisszatérítés, ezt követi a fizetési műveletek gyorsaságának növelése, illetve a bankkártya-elfogadás fejlesztése.