A magyarok többsége szereti a munkahelyét

Regionális összehasonlításban a magyarok a legelégedettebbek jelenlegi munkahelyükkel. Az átlag magyar munkavállaló jellemzően rugalmatlan, pesszimista karrierjével kapcsolatban, ám főnökétől rendszeres visszajelzést kap munkájáról - derül ki a Grafton Recruitment hat közép-kelet európai országra kiterjedő kutatásából.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A közelebbi és távolabbi szomszédaink közül mi, magyarok válaszoltuk a legmagasabb, 60 százalékos arányban azt, hogy elégedettek vagyunk a munkánkkal, de nyitva tartjuk a szemünket, hátha adódik egy szakmailag vagy anyagilag jobb lehetőség. A csehek és a szlovákok várják leginkább, hogy egy kedvezőbb ajánlat birtokában búcsút inthessenek jelenlegi munkáltatójuknak.

„Nincs mit csodálkozni azon, hogy a magyar munkavállalók viszonylag jól tűrik a válság utáni időszakot." - mondta el Fehér Tamás a Grafton Recruitment magyarországi ügyvezetője. „A régióban messze mi vagyunk a legrugalmatlanabb munkakeresők, ezért inkább beletörődünk pillanatnyi helyzetünkbe. Ezt erősíti, hogy a magyarok kétharmada még mindig kifejezetten aggódik a válság miatt, és határozottan úgy gondolja, hogy még javában tart. Elenyésző azok száma, akik arra számítanak, hogy már idén javul munkaerőpiaci helyzetük." - tette hozzá. 


Nem sok magyar enged a fizetési igényéből

A magyarok munkavállalás terén tanúsított rugalmatlansága számos dologban tetten érhető. A hazai válaszadók több mint fele elutasítja azt a lehetőséget, hogy határozott idejű munkaszerződést fogadjon el. Ezzel szemben a szlovákok és csehek több mint 75 százaléka hajlandó lenne erre a kompromisszumra egy jobb állás érdekében. Hasonló a helyzet a részmunkaidővel: míg a magyarok 50 százalékának meg sem fordulna a fejében, hogy elfogadjon egy ilyen lehetőséget, a lengyelek és románok több mint 80 százaléka vállalná azt. Szintén a legrugalmatlanabb nemzet vagyunk, ha egy új munkahely által ajánlott kezdő fizetésről van szó, ugyanis a magyar válaszadók csupán 53 százaléka lenne hajlandó engedni elvárásaiból. (Sok magyar nem törődik az önmenedzseléssel, pedig sokszor akár az állásukat is megmenthetnék ezzel.)

Külföldre mennénk

Az országhatárokon belüli költözést a litvánok mellett szintén a magyarok utasítják el a legtöbben. Érdekes módon azonban, ha külföldi munkalehetőség adódna, a magyarok alig egynegyede ragaszkodna hazájához. Ebben a tekintetben csak a románok köröznek le minket és valamennyi régiós népet, ők azonban jócskán: közel 90 százalékuk próbálna szerencsét messze földön. Ha csak a munkába járással töltött idő megnövekedése jelentené az egyetlen kompromisszumot egy új álláslehetőség esetén, a magyarok 85 százaléka hajlandó lenne váltani. Ebben a kérdésben is csak a legrugalmatlanabb közép-kelet európai munkavállaló címét nyerhetnénk el, hiszen az összes többi megkérdezett nemzet szinte egyöntetűen hajlandó lenne ezt az áldozatot vállalni.

Minden harmadik magyar jobban keres

Élenjárók vagyunk azonban több tekintetben is. A magyar válaszadók több mint harmadának emelkedett a fizetése az elmúlt év során, és csak 21 százalékuk állította, hogy kevesebbet visz haza. A helyzet csak a lengyeleknél jobb, az összes többi országban kedvezőtlenebbül alakultak a bérek. Bizakodásra ad okot továbbá az, és mellesleg magyarázza a munkahelyekkel való elégedettséget is, hogy a magyarországi cégek kétharmada valamilyen rendszerességgel ad visszajelzést munkavállalóinak az általuk elvégzett munkáról. Ez az arány jelentősen jobb például a cseh és a litván üzleti gyakorlatnál. Végül az is egy előremutató jelenség, hogy a lengyelek mellett mi magyarok használjuk a legmagasabb arányban az internetes közösségi hálózatokat álláskeresésre. A szlovákok különösen tudatosak e kérdésben: a megkérdezettek 75 százaléka tagja a kifejezetten szakmai kapcsolatok építésére létrehozott LinkedIn-nek. (A kormány a forráselosztás megváltoztatásával kívánja ösztönözni a munkahelyteremtést a hátrányos helyzetű térségekben, a súlyos foglalkoztatási gondokkal küzdő régiókban a beruházók nagyobb arányú támogatásban részesülnek ezentúl - közölte március elején az NGM államtitkára.)

A regionális felmérés többek között olyan érdekességekre is rámutatott, hogy a román munkavállalók számára rendkívül fontos szempont a munkahelyválasztás során a munkáltató hírneve és a munkatársak személye. Ami a pénzt illeti, a litvánok azok, akik a legmagasabb arányban helyezik minden szempont elé a fizetés nagyságát. Ha ez utóbbival elégedetlenek, a lengyelek közel harmada azonnal elkezd új állást keresni, míg a csehek és a románok azok, akik leginkább hajlamosak közvetlen vezetőjükhöz fordulni, hogy megbeszéljék a fizetésemelés lehetőségét.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo