Olyan, mintha egy mezőgazdász a vízen spórolna...

Stagnálás jellemezte a kisvállalatok 2010. évi karácsonyi forgalmát az előző évekhez képest. Az előző év csökkenése után nem romlott tovább, de nem is növekedett a kkv-k  karácsonyi forgalma - derül ki a Marketing Commando 2010. január első hetében 2500 fő megkérdezésével végzett online kutatásból.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

A megkérdezett vállalkozások 37 százaléka könyvelt el nagyobb bevételt 2010 karácsonyán az előző évihez képest, amely jelentősen elmarad a 2009. évi 45 százalékos eredménytől. Ugyanakkor a kevesebb forgalmat bonyolító kkv aránya 2010-ben 24 százalék volt, ami jelentős csökkenést mutat a 2009. évi 34 százalékos arányhoz képest.

A legszembetűnőbb változás azon cégek körében volt, melyek forgalma nem változott. Az elmúlt évhez képest csaknem megduplázódott, 22-ről 39 százalékra emelkedet azon vállalkozások száma melyek forgalma nem változott.

A marketing 2010-ben is megtérült

Jelentős eltérést mutatnak az adatok a marketingtevékenység függvényében. A marketinget folytató cégek 57 százaléka könyvelhetett el nagyobb forgalmat, 22 százalékuk tartotta a tavalyi szintet és 21 százalék forgalma csökkent az előző szezonhoz képest.

Ezzel szemben stagnált, vagy csökkent azon cégek forgalma melyek kevesebbet vagy egyáltalán nem marketingeztek. A nem, vagy kevesebbet marketingező cégek 25 százalékának csökkent a forgalma, 44 százalékuk stagnált és csak 34 százalék forgalma nőtt az egy évvel ezelőttihez.

 

„A marketing a túlélést jelenti"

„Az ínséges időkben a marketing a túlélést jelenti. A kiesett forgalmat, az elvesztett vevőket pótolni kell, vagy akár új piacokat kell keresni és terméket fejleszteni! Ennek érdekében növelni kell a marketing intenzitását, többet kell kommunikálni a vevőkkel" - tanácsolja Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő, a kutatást végző Marketing Commando vezető tanácsadója. Sajnos a kisvállalatok a válságban elsők között a marketing költséget csökkentik, jóllehet ez olyan, mintha egy mezőgazdász a vízen spórolna: ideig-óráig lehet, de ha huzamosan visszafogjuk a reklámtevékenységeket, akkor kiszárad a "vevőforrás".

Véleményvezér

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.
Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság

Neves kormánypárti újságírók ellen rendelt el nyomozást a bíróság 

Pornóval vádoltak egy katolikus teológust.
Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon

Hivatalos, tényleg vannak zebrák az Orbán Viktorhoz köthető birtokon 

A kormány honlapja szerint összesen négy zebra érkezett Magyarországra.
A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.
Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője 

Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo