Olyan, mintha egy mezőgazdász a vízen spórolna...

Stagnálás jellemezte a kisvállalatok 2010. évi karácsonyi forgalmát az előző évekhez képest. Az előző év csökkenése után nem romlott tovább, de nem is növekedett a kkv-k  karácsonyi forgalma - derül ki a Marketing Commando 2010. január első hetében 2500 fő megkérdezésével végzett online kutatásból.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A megkérdezett vállalkozások 37 százaléka könyvelt el nagyobb bevételt 2010 karácsonyán az előző évihez képest, amely jelentősen elmarad a 2009. évi 45 százalékos eredménytől. Ugyanakkor a kevesebb forgalmat bonyolító kkv aránya 2010-ben 24 százalék volt, ami jelentős csökkenést mutat a 2009. évi 34 százalékos arányhoz képest.

A legszembetűnőbb változás azon cégek körében volt, melyek forgalma nem változott. Az elmúlt évhez képest csaknem megduplázódott, 22-ről 39 százalékra emelkedet azon vállalkozások száma melyek forgalma nem változott.

A marketing 2010-ben is megtérült

Jelentős eltérést mutatnak az adatok a marketingtevékenység függvényében. A marketinget folytató cégek 57 százaléka könyvelhetett el nagyobb forgalmat, 22 százalékuk tartotta a tavalyi szintet és 21 százalék forgalma csökkent az előző szezonhoz képest.

Ezzel szemben stagnált, vagy csökkent azon cégek forgalma melyek kevesebbet vagy egyáltalán nem marketingeztek. A nem, vagy kevesebbet marketingező cégek 25 százalékának csökkent a forgalma, 44 százalékuk stagnált és csak 34 százalék forgalma nőtt az egy évvel ezelőttihez.

 

„A marketing a túlélést jelenti"

„Az ínséges időkben a marketing a túlélést jelenti. A kiesett forgalmat, az elvesztett vevőket pótolni kell, vagy akár új piacokat kell keresni és terméket fejleszteni! Ennek érdekében növelni kell a marketing intenzitását, többet kell kommunikálni a vevőkkel" - tanácsolja Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő, a kutatást végző Marketing Commando vezető tanácsadója. Sajnos a kisvállalatok a válságban elsők között a marketing költséget csökkentik, jóllehet ez olyan, mintha egy mezőgazdász a vízen spórolna: ideig-óráig lehet, de ha huzamosan visszafogjuk a reklámtevékenységeket, akkor kiszárad a "vevőforrás".

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo