Az online vásárlások során továbbra is az átvételkor történő készpénzes fizetés a legnépszerűbb (62%), ugyanakkor tavalyhoz képest kevesebben választották ezt a fizetési módot - derül ki a KutatóCentrum felméréséből. A második helyen az átutalás áll, a megkérdezettek egyharmada pedig utánvéttel is szokta rendezni a számlát.
A bankkártyás fizetés még mindig le van maradva a népszerűségben (28%), melynek fő oka a bizalmatlanság, hiszen a felmérésben résztvevők 40 százaléka mondta azt, hogy félnek megadni a kártyaszámukat. „A férfiak egyébként valamivel nyitottabbak, náluk a bankkártyás fizetés megelőzi az utánvétet" - jegyezte meg Barcza Enikő, a KutatóCentrum vezetője. Szerinte egyébként a webáruházak igyekeznek alkalmazkodni a vásárlói igényekhez, így egyre több fizetési lehetőséget tesznek elérhetővé.
Az online bankolás sem része egyelőre a mindennapoknak: a gyakori internetezők 46 százaléka szokta pénzügyeit a világhálón is intézni, a legaktívabbak a 25-34 évesek és a férfiak.
Csökkenő forgalom
A válság természetesen az online piactéren is éreztette hatását, ennek eredményeképpen a költések abszolút értéke 2010-ben átlagosan 2-3 százalékponttal csökkent. A megkérdezettek 59 százaléka a legutóbbi alkalommal kevesebb, mint 10 ezer forintot fordított online vásárlásra, ugyanakkor közel minden tizedik e-vásárló több mint 40 ezer forintot költött. A válság hatását tükrözi viszont, hogy a maximum 5 ezer forintot fizető válaszadók aránya nőtt (29%) a megelőző évhez képest.
A 200 ezer forintnál többet költők aránya csökkent tavalyhoz képest, míg többen voltak azok, akik egy év alatt maximum 5 ezer forintért vásároltak a világhálón. A legjellemzőbb (40%) a 10 és 40 ezer forint közötti költés volt, ugyanakkor az online vásárlók közel egyötöde több mint 100 ezer forintot adott ki az interneten.