Magyar mobilitás: a fiatal férfiak szívesen költöznének

Egy friss, a pályakezdőkről szóló kutatás szerint a férfiak a pénzkereset és a karrier érdekében szívesebben változtatnak lakhelyet, mint a nők. A Figyelő 24 oldalas mellékletében megjelent kutatás a frissdiplomás álláskeresők és a munkaadók véleménye alapján rangsorolta a magyar cégeket. Az eredményekből kiderül, hogy országon belül továbbra is Budapest és Közép-Magyarország vezeti az állásvadászok népszerűségi listáját, de ezeket szorosan követi a Nyugat-Dunántúl is.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

Az Aon Hewitt, az AIESEC Magyarország és a Figyelő kutatásából - melyben összesen 8000 diplomás pályakezdőt, közöttük 5 ezer nőt és 3 ezer férfit kérdeztek meg - kiderül, hogy a  nők több, mint fele (58%), míg a férfiak kétharmada (68%) külföldön is szívesen vállalna munkát. Habár a nők 18 százaléka, míg a férfiak akár 27 százaléka el tudja képzelni, hogy 3 évnél hosszabb időre külföldre költözzön, a nők 42 százaléka, míg a férfiaknak 32 százaléka nem tervez egyáltalán külföldi munkavállalást.

A két nem közti különbség egyébként nem számottevő rövidtávon: néhány hónapra, de maximum 3 évre körülbelül ugyanannyi férfi, mint nő tervez külföldi munkavégzést. Belföldön is sokkal kevésbé mobilak a nők: az erősebbik nem képviselői néhány százalékkal magasabb arányban lennének hajlandóak költözni egy jobb munkalehetőségért. Közép-Magyarországnak van a legnagyobb mágnes hatása: a fiatalok 82 százaléka szívesen dolgozna Budapesten vagy környékén. Ezt követi a nyugat-dunántúli (35%) és a közép-dunántúli (30%) régió, míg a Nyugat-Dunántúl vonzereje az átlagnál is erősebb a férfiak szemében (42 százalékuk szívesen dolgozna ott).

Műszakiak a legrugalmasabbak

A kutatás rávilágít arra is, hogy szakmákon belül is vannak különbségek a mobilitási hajlandóságban: a megkérdezett diplomás pályakezdők válaszaiból az derült ki, hogy a műszaki végzettségűek szívesebben költöznek egy munka miatt, mint például a könyvelők vagy az auditorok. Érdekes az is, hogy a diákszervezeti közösségek tagjainak belföldi mobilitása is magasabb: ők leginkább Budapestre, vagy a Nyugat-Dunántúlra mennének.

A kutatás kitér a friss és a már régebben diplomázottak közötti álláskeresési és mobilitási különbségekre is. Az összehasonlításból kiderül, hogy a tapasztaltak tudatosabbak és a fejükben határozottabb kép él arról, hogy milyen a számukra ideális állás. A tapasztalattal rendelkezők már nem utaznának annyit egy munka kedvéért, mint a pályakezdők: a frissdiplomások mobilitási hajlandóságát ugyan nem közelítik meg, de az átlagosnál így is mobilabbnak bizonyultak a tapasztalattal rendelkező diplomások, mint a középfokú végzettségűek.

A Figyelő a fentieken kívül a 24 oldalas KarrierStart 2011 mellékletében részletesen foglalkozik a pályakezdők aktuális problémaival, lehetőségeivel és hasznos tanácsokkal látja el a most „útra indulókat", de a munkáltatóknak is hasznos információkat nyújt a friss diplomások elvárásaival, karrierépítési elképzeléseivel kapcsolatban.

Véleményvezér

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény 

A Fidesz állandóan riogat, migránsokkal, háborúval, Sorossal, most meg a gázárral.
Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo