A válaszoló cégek 32%-a kamarai tag, vagyis több mint kétharmaduk nem rendelkezik tagsággal. A nagyvállalatok körében magasabb a tagsággal rendelkezők aránya, mint a közepes cégeknél. Vélhetően a kisebb (250 millió forint alatti árbevételű) cégek körében a tagok aránya még ennél is alacsonyabb.
Az EU harmonizált módszertanát követve a tagság kötelezővé tételével kapcsolatos véleményeket -100-tól 100-ig terjedő skálára transzformáltuk (melynek értelmében a „-100" az intézkedéssel egyáltalán egyet nem értő, a „0" a semleges, míg a „+100" a teljes mértékben egyetértő véleményt testesíti meg).
A cégek összességében nem értenek egyet a kamarai tagság kötelezővé tételével
(-21 pont), közülük a tagsággal nem rendelkezők erősebben ellenzik az intézkedés bevezetését (-29 pont), míg a kamarai tagok csak enyhén ellenzőek e kérdésben (-3 pont). Méret szerinti összehasonlításban a közepes cégek jobban ellenzik a tagság kötelezővé tételét (-24 pont), mint a nagyvállalatok (-16 pont). E mögött természetesen az is meghúzódhat, hogy nagyobb költségvetésből kisebb gond kifizetni a kamarai tagdíjat, illetve a kamara lobby tevékenysége kifizetődőbb a nagyobb cégek számára.
Még a kamarai tagok 27%-a is ellenzi a tagság kötelezővé tételét (14% teljes mértékben), 26% egyetért vele (11% teljes mértékben). A tagsággal nem rendelkezőknél az ellenzők aránya 42% (26% a teljes mértékben elutasítóké), s mindössze 7% ért vele egyet (3% teljes mértékben).
Ágazatok szerinti bontásban a kamarai tagok aránya messze átlag feletti az építőiparban (49%), míg jócskán elmarad az átlagtól a mezőgazdaságban (12%) és a pénzügyi szektorban (14%). A kötelező tagságot ellenzők minden ágazatban jelentősen meghaladják a kötelező tagságot támogatók arányát. Ha tekintetbe vesszük, hogy a megkérdezett vállalkozói kör a nagyobb cégeket tömöríti, s a kisebb cégek valószínűleg még kevésbé tartják fontosnak a kamara tevékenységét, megkockáztatható az a kijelentés, hogy a kötelező kamarai tagságot - a jelenlegi kamarai vezetőktől eltérően - a vállalkozók nem támogatják.