Felmérés cikkek
Fogyasztás: csak a 100%-os gyümölcslé tartja magát
2010 első harmadévében visszaestek a magyar háztartások alkoholmentes hidegital vásárlásai. Mind gyümölcsléből, mind pedig szénsavas üdítőitalokból kevesebbet vásároltunk - állapítható meg a GfK Hungária Háztartáspanel 2010-ben mért eredményeiből. Ez alól a 100 százalékos gyümölcslevek szegmense jelent kivételt, mivel a szegmens mennyiségi piacrésze 2008 óta folyamatosan nő. Hazánkban a szénsavas üdítőitalok közel 40 százalékát az 5 000 főnél kisebb lélekszámú településeken vásárolja meg a magyar lakosság.
"Egy-két évig még eltart a válság"
Tovább tart a válság a magyar vállalatvezetők szerint, a döntéshozók többsége úgy véli, még legalább egy évig érezteti hatását a pénzügyi krízis - derül ki az Ernst & Young legújabb felméréséből. A Tőkebizalmi barométerszerint a hazai cégvezetők optimistábban látják saját szektoruk jövőjét, mint a gazdaság egészének kilábalását a válságból, ugyanakkor a cégek több mint tíz százaléka még mindig a túlélésért küzd.
Ez a válság vége: veszi a nép az LCD-tévét
Világszerte jelentős mértékű növekedést ért el az elektronikai piac (szórakoztató elektronika, IT, fotó és telekommunikáció) a 2010-es év első negyedévében. A piac 85 százalékát kitevő top tíz termékkategóriából nyolc kategóriának növekedett a forgalma a 2009-es év első negyedévi eredményeihez képest. Hazánkban a nyolc termékcsoportból mindössze csak három tudott növekedni: a mobil-, és okostelefonok, valamint a hordozható számítógépek.
Már a könyvelők is bizakodnak...
A gazdasági világválság kezdete óta, első alkalommal vélik úgy a pénzügyi szakemberek, hogy a gazdaság határozottan fellendülőben van, áll a világ legnagyobb pénzügyi és számviteli szakembereket tömörítő szakmai szervezete, az ACCA (Association of Chartered Certified Accountants) 2010. második negyedéves Globális Gazdasági Kondíciók c. tanulmányában. A tanulmány alapjául 2200 professzionális könyvelő válasza szolgált világszerte.
Minden negyedik magyar rendszeresen játszik
Magyarországon 2,3 millió fő játszik valamilyen rendszerességgel online játékkal, s közülük egyre többen vannak, akik a sokszereplős online játékokkal (MMOG-kel) tölti szabadidejüket. A már több mint 670 ezer fős hazai MMOG tábor éppúgy játszik stratégiai játékokkal, mint online szerepjátékokkal - derül ki GKIeNET -T-Mobile Jelentés az internetgazdaságról kutatásából.
Az internet legyűri a tévét
A világ 23 országának polgárai körében készült Ipsos online felmérés szerint a netezők kétharmada több időt szán az internetezésre hetente, mint amennyit tévénézéssel tölt. A 2009 novembere és 2010 januárja között a Canada.com számára készített Ipsos kutatás alapján úgy tűnik, hogy minden vizsgált országban elveszítette hegemóniáját a televízió az internetezők körében.
Van megtakarítása? Ön a kivétel!
Amíg a magyarok 74 százaléka nem rendelkezik megtakarításokkal, addig az Egyesült Államokban a döntő többség rendelkezik megtakarított vagyonnal - derül ki a GfK Custom Research Worldwide és a Wall Street Journal legfrissebb Befektetési Barométer tanulmányából.
Nem meglepő: szakértelem alapján választunk orvost
Az egészségügyi szolgáltatók kiválasztásakor leginkább a szakértelmet tartjuk szem előtt, a környezet kulturáltsága és a megközelíthetőség a legkevésbé lényeges szempontok a döntés során - derül ki abból a felmérésből, amelyet az AXA megbízásából a GKI-EKI Egészségügykutató Intézet készített az egészségpénztárak szolgáltatási köre által nyújtott egészségügyi ellátások, így a magánrendelői szakorvosi ellátások, fogászati ellátások, gyógyászati segédeszköz árusítók, optikai üzletek, gyógyszertárak és fitnesztermek minőségének megítéléséről az AXA Egészségpénztár tagjainak körében.
Mennyit keres a magyar?
Az elmúlt egy évben a Merces felmérésében résztvevők átlagjövedelme 209.000, míg a fizetések medián értéke - vagyis középértéke - 180.000 forint - derül ki a Workania állásportál által működtetett Merces fizetési felmérés legfrissebb adataiból.
Csak kormánydöntés kell, az embereknek nem kell tűzijáték
Három emberből kettő a teljesen tűzijátékmentes augusztus 20-át részesítené előnyben a Medián legfrissebb, júniusi felmérése szerint. A felmérés szerint az emberek egynegyede támogatja, hogy ne maradjon el augusztus 20-án a tűzijáték, csak rövidebb és egyszerűbb legyen, majd az így megspórolt összegből támogassák az árvízkárosultakat. Mint írták, a leginkább azok tudnának lemondani a tűzijátékról, akik amúgy sem érdeklődnek iránta vagy legfeljebb tévéfelvételt néznek meg róla.
Az ország majdnem jó irányba halad, de elégedetlenek vagyunk
A Ön országa jó uton halad?" kérdésre a világszerte megkérdezett polgárok csupán 39 százaléka választolt igennel. A magyarok 34 százaléka ugyan messze áll a kínaiak 77 százalékával, vagy az oroszok 54 (!) százalékával, ám még így is sokkal optimistábbak vagyunk, mint a németek, olaszok, japánok vagy éppen a sort záró belgák. Persze nem vagyunk elégedettek, sőt...
Kinek van több hatalma: a kormánynak, vagy a multiknak?
A 24 vizsgált ország polgárainak 69 százaléka gondolja azt, hogy a nagyvállalatok nagyobb hatalommal rendelkeznek, mint a kormány - derül ki a www.canada.com számára - a Torontóban rendezett G20-csúcs kapcsán - készült legfrissebb Ipsos felmérésből. Összességében a globalizációt előnyösnek tartjuk, ám a multik vezetőinek csak a lakosság 35 százaléka hisz.
Meccs közben jól gurul a fröccs is...
A foci VB jó hatással van a fröccs-fogyasztásra, legalábbis ezt állítja egy új online elemzés. Az Varga Pincészet és Vinoport.hu online bormagazin 575 személyt kérdezett meg arról, hogy mit isznak a magyarok a VB meccsek alatt.
"A magyar gazdaság? Inkább hagyjuk…"
A magyaroknak elenyésző hányada, mindössze 8 százaléka minősítette jónak az ország gazdaságát - derül ki a www.canada.com számára készült legfrissebb Ipsos felmérésből.
A honlap jobban érdekel minket, mint a Facebook
A fogyasztók nagyobb valószínűséggel látogatják meg egy csomagolt termék (CPG) weboldalát, mint válnak a terméket gyártó márka követőivé a twitteren vagy a Facebook-on, függetlenül attól, hogy milyen termékkategóriáról van szó - derült ki az Ipsos 23 országban elvégzett online felméréséből. A magyarokra még inkább jellemző, hogy bár látogatnak ilyen internetes oldalakat, a közösségi térben kevéssé követik a márkákat.
Kellemetlen: 10-ből 4 cég már vesztett el bizalmas adatokat
A Symantec Corp. (Nasdaq: SYMC) nyilvánosságra hozta 2010-es, kis- és középvállalkozások információvédelmét vizsgáló (Global SMB Information Protection Survey) globális felmérésének eredményeit.
Ettől retteg egész Európa
A GfK Association felmérésében résztvevő tizenegy ország közül nyolc országban a munkanélküliségtől tartanak leginkább. Ezt követi az árak és a vásárlóerő alakulása, valamint a gazdasági stabilitás miatti aggodalom. Habár a jelenlegi gazdasági helyzetet kevésbé tartják aggasztónak, ez még mindig harmadik helyen szerepel a leggyorsabban megoldandó európai problémák listáján.
10-ből 9 magyar nem szereti a munkahelyét
A magyar munkavállalók csupán 8 százaléka nagyon elégedett a munkahelyével, és ezzel a sor végén kullogunk nemzetközi összehasonlításban - derül ki a Randstad nemrégiben elvégzett kutatásából. Az elégedettség több szempont függvénye, ami függ a munka jellegétől, és a munkatársak képzettségtől is. A fizetés kevésbé, a jó főnök nagyon ösztönző.
Minden negyedik kis cég pályázna
A mikro-, kis- és középvállalkozások finanszírozása szempontjából jelentős szerepet töltenek be a pályázati források, hiszen 700 vállalkozás vezetőjéből minden negyedik mondta azt, hogy az elkövetkezendő egy évben számítanak pályázati forrás bevonására. „Ez alatt nemcsak az uniós társfinanszírozású forrásokat kell érteni, hiszen az induló vállalkozások számára elsősorban a munkahelyteremtő jellegű, 100%-ban hazai finanszírozású pályázatok jelenthetnek elérhető támogatást” – magyarázta az eredményeket Németh László, a K&H kkv marketing főosztály igazgatója.
"A férfi két napig képes figyelmet fordítani a külsejére"
Hétfő reggel átlagosan négyszer több időt töltenek a tükör előtt a brit nők mielőtt munkába indulnának, mint pénteken, és a férfi honfitársaik is egyre ziláltabban jelennek meg a munkahelyükön ahogy közeledik a hét vége - derült ki a Debenhams nevű áruházlánc felmérésből.
A legelégedetlenebbek közt a magyarok
Az Ipsos frissen közzétett jelentéséből kiderül, mennyire elégedettek, vagy elégedetlenek a világ 23 országának polgárai a lakókörnyezetükkel, s hogy mi az a három legfontosabb tényező, amelyen javítani szeretnének.
Egyetlen kérdés maradt: mennyibe kerül?
A magyar háztartások vásárlói viselkedésében is hosszú távú tendenciákat indított el az elmúlt időszak recessziós környezete. A nyugat-európai országokhoz hasonlóan Magyarországon is kialakult a tudatos vásárló modellje. Felértékelődött az árak jelentősége, nőtt a napi fogyasztási cikkek esetében az akciós, promóciós vásárlások aránya - derül ki a GfK Hungária legfrissebb kutatásaiból. 2009-ben megnövekedett az egy-egy háztartás által meglátogatott kereskedelmi láncok száma, illetve többen olvassák az akciós leafleteket is.
Mit gondolnak rólunk a németek?
Az idén már ötödik alkalommal végeztek közös befektetői felmérést 15 közép- és keleteurópai (KKE) ország német külkereskedelemi kamarái. A vonzó befektetési célpontok rangsorában Magyarország az idén javítani tudott helyezésén. A mintegy 1000 megkérdezett vállalatvezető véleménye már csak azért is fontos, mert német vállalatok 2008 végéig már több mint 80 milliárd eurót fektetettek be a régióban, ez a teljes német tőkeexport mintegy 9 százalékának felel meg. A német kivitelből pedig 12 százalékkal részesedik a régió.
Nem csak a politikusok lopnak: a magyar cégek negyede bűzlik
Magyarországon a leggyakoribbak a vállalati csalások a közép- és kelet-európai régióban, a hazai cégvezetők negyede tapasztalt komoly visszaéléseket saját vállalkozásánál az elmúlt két évben - derül ki az Ernst & Young Globális Visszaélési Felméréséből.
Magyarok és a nyaralás: legfeljebb Horvátország
Magyarországon tízből nyolcan nyilatkoztak úgy, hogy az elmúlt egy évben nem voltak üdülni - derül ki a GfK Hungária és az Ipsos Nemzeti MédiaAnalízis felmérésének 2009. IV. negyedévi és 2010. I. negyedévi adataiból. Akik viszont mégis a nyaralás mellett döntöttek, azok elsősorban belföldön pihentek. A külföldre utazók főleg Horvátországot, majd Görögországot, Olaszországot és Ausztriát választották pihenésük helyszínéül. A nyaralás során a legkedveltebb időtöltés változatlanul a strandolás, napozás és a városnézés.
Kínos: a tehetség hiánya miatt az állás betöltetlen
18 ezer olyan betöltetlen álláshely van Magyarországon, amelyet akár holnap be lehetne tölteni, ha lenne kellően képzett munkaerő. Alapvetően szakmunkásokra van szükség, akiknek van gyakorlatuk, beszélnek nyelveket és - ezt a munkaadók tapasztalatából tudni - akarnak dolgozni. A szakmunkások hiánya évek óta érzékelhető Magyarországon, amelyre a munkaadók saját képzésekkel, akár képzőközpontok alapításával igyekeznek megoldást találni. A magyar munkaadók válaszai alapján a Manpower Éves Tehetség Felmérése alapján elmondható, hogy a magyar szakmunkások képzettsége nem követi a piaci igényeket, a frissen végzett szakemberek gyenge probléma megoldók, rosszul teljesítenek csapatban és a munkavállalási hajlandóságuk nem megfelelő.
Alig néznek szexet a fiatalok...
A gemius/Ipsos Audience online közönségmérési kutatás 2010. márciusi adatai alapján a 15-24 évesek online tartalomfogyasztási szokásai jelentős eltérést mutatnak az átlaghoz képest.
Válság van, de autózni szeret a magyar
Az autóval rendelkező háztartások száma a válság ellenére tovább nőtt - ez derült ki a Bosch országos kutatási tanulmányából. Az először 2008-ban elkészített reprezentatív felmérést 2010 elején megismételték, ez pedig rámutatott arra, hogy a recesszió dacára a háztartások közel fele saját tulajdonú gépjárművel rendelkezik, egyre több fiatal vezet kocsit, népszerűek a Magyarországon gyártott autók, és egyre gyakrabban független, kis autószervizhez fordulunk.
Tudta? 15 milliót költ a gyerekre, amíg felneveli!
Továbbra is csökken a gyermekvállalási kedv hazánkban. A Generali-Providencia Zrt. napokban végzett felmérése szerint a gyermekvállalás vágyát elsősorban az egzisztenciális félelmek szorítják háttérbe. A kutatásból az is kiderül, hogy ez a probléma leginkább a nőket érinti: nem érzik biztonságban munkahelyüket, és úgy gondolják, kisgyerekes anyukaként hátránnyal indulnak egy állás megpályázásakor. A válaszadók közel egyharmada fizetéséből és állami juttatásokból nevelné fel gyermekét.
"A kutya jobban figyel rám, mint a férjem"
A háziállatot tartó amerikai nők harmada véli úgy, hogy kedvencük jobb hallgatóságot jelent számukra, mint férjük - derül ki az Associated Press és a Petside.com szerdán közzétett közvélemény-kutatásából.
Melegétel, egészségpénztári hozzájárulás lett idén a sláger
A tavalyi évhez képest 2010-ben közel 15 százalékkal nőtt a cafeteria keretében adott juttatások bruttó értéke, ugyanakkor a jogszabály-módosítások hatására átrendeződött az igénybe vett elemek egymáshoz viszonyított aránya - többek közt ez derült ki a NEXON legfrissebb, 20 ezer fő idei nyilatkozatán alapuló cafeteriafelméréséből.
"A fellendülés továbbra is szubjektív jelenség marad"
A Deloitte „Business Sentiment Index" régiós vállalati felmérésének tanúsága szerint a közép-európai vállalatvezetők egyre bizakodóbban ítélik meg vállalataik rövid távú kilátásait.
E-könyv nem kell még az olvasóknak
A társadalom- és gazdaságtudományi kutatások területén on-line kutatással is foglalkozó e-benchmark.hu az internetet használók körében indított kutatást, amely a mai magyarországi könyvolvasási és vásárlási szokásokat, valamint a könyvkiadók ismertségét térképezi fel.
Egyre kevesebb felnőtt tartalmat nézünk
A gemius/Ipsos Audience online közönségmérési rendszer adatai alapján az elmúlt évben jelentősen átalakult az egyes cél csoportok internethasználata, illetve a fogyasztott tartalom jellege is.
Videó kell a népnek
Tavaly szinte minden célcsoportot figyelembe véve nőtt a közösségi- ezen belül kiemelten a videómegosztó oldalak látogatottsága és használatuk intenzitása is- derül ki az Ipsos Zrt. és a Gemius SA piackutató intézetek közös felméréséből. Eközben a felnőtt tartalmakat és az online játék lehetőségeit kínáló weboldalak iránt csökkent az érdeklődés.
Van, amikor nem kell aggódni a nyugdíjak miatt
Még a pénzügyi szakemberek várakozásait is felülmúlták a magánnyugdíjpénztárak tavalyi hozamai a Stabilitás Pénztárszövetség és a Xallis Consulting közös felmérése szerint, amiből az is kirajzolódik, hogy a válaszadók tartanak az önkéntes pénztári befizetésekre vonatkozó kedvezőtlenebb adószabályok negatív hatásaitól.
Az internetet szeretik a hirdetők
A megkérdezettek 83 százaléka szerint növekszik az internet reklámbevétele 2010 második negyedévében a tavalyi év hasonló időszakához viszonyítva - derül ki a Marketing&Media és az Ipsos által készített Magyar Médiaindex felmérésből. A kutatócég a hirdetőknél, médiatulajdonosoknál, illetve ügynökségeknél dolgozó 100 befolyásos szakembert és vállalatvezetőt kérdezett arról, hogy szerintük miként alakulnak a hazai médiaköltések.
Az átlagos jutalom majd 200 ezer forint volt
Kevesebben kaptunk az év végén 13. havi bért, illetve jutalmat, ám aki kapott, az gyakran többet vitt haza, mint egy évvel korábban. A felsővezetők például 59 százalékkal nagyobb 13. havi bért kaptak.
Mi kell a kkv-knak?
A K&H még a választások előtt kérdezte meg a kis és középvállalkozásokat, hogy szerintük mi az új kormány legfontosabb feladata. A válaszadók fele szerint gazdasági helyzetük stagnálni fog a következő egy évben.
Lassul a budapesti irodapiac
A Váci úton 20 százalék alatti az irodapiac üresedési rátája, ez továbbra is a legaktívabb irodafolyosó - derül ki a RERA (Colliers International, az EHL Hungary, valamint az Eston International) 2010 első negyedévre vonatkozó irodapiaci beszámolójából.
A Pöttyös tényleg az igazi
A Pöttyös Túró Rudi végzett az első hazai márkaerő rangsor élén. A B&P Braun & Partners Magyarország és a GfK Hungária Piackutató Intézet által készített kutatás eredményeként kialakult lista második helyén a Coca-Cola, a harmadikon a Danone, míg a negyedik-ötödik helyen az RTL Klub és a TV2 végzett.
Orbán és Gyurcsány nagyon lemaradt Vágó mögött...
A Reader's Digest magazin 2008 és 2009 után idén is elvégezte exkluzív felmérését A legmegbízhatóbb magyar címmel, amely 100 magyar közéleti személyiség ismertségét és az emberek irántuk való bizalmát vizsgálta. A megbízhatóság idei képzeletbeli dobogójára Egerszegi Krisztina, Kemény Dénes és Rubik Ernő állhattak fel, ugyanakkor a három legismertebb személy közül kettő politikus.
Ilyen a válság kezdete óta nem volt
Márciusban a GKI konjunktúraindexe megközelítette - a fogyasztói bizalmi index meg is haladta - a válság előtti utolsó „békehónap", 2008 szeptemberének szintjét. A GKI Gazdaságkutató Zrt. által - az Európai Unió támogatásával - készített felmérés szerint márciusban az üzleti szektorban és a fogyasztók körében is markánsan folytatódott a várakozások 2009 májusa óta tartó javulása.
Szigorú és kevésbé elfogadó a magyar
Az Ipsos közelmúltban végzett 1500 fős, személyes megkérdezésen alapuló, országos reprezentatív kutatásából az derül ki, hogy meglehetősen szigorú és kevésbé elfogadó a lakosság többségének hozzáállása a társadalmi előítéleteket kiváltható különböző csoportokkal szemben.
Ön szerint ki korrupt ma Magyarországon?
A hazai gazdasági élet szereplői - legyen szó vezetőkről vagy alkalmazottakról - vajon mennyiben tudják elkerülni a korrupciót? A versenyképesség, a hosszú távú működés érdekében tett vagy elutasított tisztességtelen ajánlatok döntően befolyásolhatják a cégek jövőképét vagy éppen erőforrásaik kihasználtságát. De kik a korruptak?
Nem jó ómen: a magyarok nem érzik magukat biztonságban
A gazdaságilag aktív lakosság döntő többsége (69 százalék) nem érzi magát biztonságban a jelenlegi hazai egészségügyi ellátó rendszerben, s biztonságérzetük még romlott is az elmúlt 12 hónapban. - derül ki abból a kutatásból, amelyet az AXA megbízásából a GKI készített februárban az egészségügyi ellátás minőségének megítéléséről.
Munkahelyek: Audi, Mol és a Bosch tetszik a fiataloknak
Azok a vállalatok tudják elhalászni a legtehetségesebb fiatalokat, amelyek folyamatosan jelen vannak a felsőoktatásban, megszólítják őket és vonzó munkakörülményeket kínálnak. Ebben úgy tűnik 2009-ben az Audi a legsikeresebb, mert a műszaki és a közgazdász hallgatók körében is a legvonzóbb munkaadó lett.
Ilyen a válság: a magyarok inkább csinálják, mint fizetnek
A globális válság hatására a háztartások kezdetben a ruházkodáson és az utazáson igyekeztek spórolni, 2009-ben viszont már az élelmiszer és a háztartási vegyi áruk mennyiségi vásárlásai is csökkentek - derül ki a GfK Hungária kutatásainak legfrissebb adataiból. A háztartások több mint fele ma már ritkábban jár „nagybevásárolni", alkalmanként pedig kevesebb terméket vásárol. Egyre inkább előtérbe kerülnek az akciók, 2009-ben a promóciók keretében megvásárolt termékek aránya növekedett a hazai napi fogyasztási cikk piacon. A vásárlók megváltozott viselkedésének következménye az is, hogy egyre több időt töltünk otthon, és nem fizetünk olyan szolgáltatásokért, amelyeket magunk is el tudunk végezni.