Alig néznek szexet a fiatalok...

A gemius/Ipsos Audience online közönségmérési kutatás 2010. márciusi adatai alapján a 15-24 évesek online tartalomfogyasztási szokásai jelentős eltérést mutatnak az átlaghoz képest.

A 15-24 évesek célcsoportjába közel másfél millió ember tartozik, körükben az Ipsos-GfK Nemzeti Médiaanalízis (NMA 2009q3-4) kutatása alapján 80%-ot meghaladó a legalább havonta internetezők aránya, azaz összesen mintegy 1,2 milliós tömegről beszélhetünk. Ez a szám az összes 15 év feletti internetező közel 30%-át teszi ki.

Az NMA adatai alapján jól látható, hogy a gazdasági aktivitásból származó „természetes" eltérésen túl (internet használata tanulásra/munkavégzésre, hivatali ügyintézés) is sok ponton lényegesen különbözik a fiatalok nethasználata. Szignifikánsan magasabb közöttük azok aránya, akik játékra és letöltésekre használják az internetet, de a chat-elők és társkeresők is magas arányban vannak jelen a csoportban. Érdekes megfigyelni ugyanakkor, hogy az általánosan elterjedt vélekedéssel szemben a vásárlás előtti online információszerzés kevéssé jellemző rájuk.

Az e-kereskedelmi oldalak látogatottságát vizsgálva azonban már árnyaltabb a kép, a 15-24 évesek az átlagos 57%-nál valamivel nagyobb arányban (65%) vannak ugyan jelen ezeken az oldalakon, de az e-kereskedelmi oldalakon eltöltött idejük (24 perc/hónap) kevesebb mint fele az átlagosnak (50 perc/hónap). Hasonló trendet figyelhetünk meg az online játékok területén is.

A fiatalok egyébként csaknem 6 órával kevesebbet töltenek online (48,6 óra), mint az átlag (54,6 óra), de ezen belül természetesen jelentős eltérések láthatóak. Lényegesen több időt töltenek videómegosztókon és közösségi site-okon, míg hírek olvasásával, társkereséssel és felnőtt tartalmak böngészésével szignifikánsan kevesebbet. Az adatok alapján a 15-24 évesek közösségi és videómegosztó site-okon töltik el online idejük egyharmadát!

Az elérési adatokat vizsgálva az látható, hogy fórum/chat/blog, a hír, a videómegosztó és a közösségi oldalakat tömörítő tartalmi kategóriákban külön-külön is csaknem 100%-os a célcsoport elérése, míg az összes internetező körében az elérés minden kategória esetén bő 10 százalékponttal alacsonyabb.

Véleményvezér

Na erre mit lép Trump, Putyin megfenyegette az USA-t

Na erre mit lép Trump, Putyin megfenyegette az USA-t 

Putyin keménykedik Venezuela ügyében.
Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat 

A gyűlöletet könnyű szítani.
Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo